כיצד ניתן לסייע לילדים ובני נוער בסיכון במצב מלחמה?

ליאת

כיצד ניתן לסייע לילדים ובני נוער בסיכון במצב מלחמה?  בבואנו לדבר על ילדים ובני נוער במצבי מלחמה יש לעשות אבחנה בין שלוש תתי קבוצות שונות: בקבוצה הראשונה נמצאים רוב הילדים ובני הנוער במדינה. ילדים ובני נוער בתקופת מלחמה יכולים להיות חשופים למצבי דחק מתמשכים. אזעקות, עומס מידע מאיים מכלי התקשורת וברשתות, וכלל אווירה כללית מתוחה […]

מטבח טיפולי

בתקופה כה מורכבת וקשה, המטבח מהווה עוגן, מפלט ומקום לרגיעה. איך ניתן להשתמש במטבח עם בני המשפחה והילדים במסגרות החינוך בצורה המיטבית בתקופה זו? ד"ר אילת ברק נחום, ראש ההכשרה בבישול טיפולי בתואר ראשון במדעי ההתנהגות, ממליצה כיצד להיעזר במטבח הטיפולי בכדי להפיג מתחים לטובת כל המשפחה בכדי להפיג מתחים בתקופות קשות. לצפייה בסרטון לחצו […]

חרבות ברזל

חרבות ברזל – מספר פעילויות שיוכלו להקל ולסייע במעט להורים, א.נשי חינוך וטיפול רכזנו עבורכם/ן מספר פעילויות אותן ניתן ליישם עם בני המשפחה, בכיתה ובגן. מקווים שהצלחנו לסייע ובתקווה לימים שקטים. קובצי הדרכה לא.נשי חינוך והוראה : התמחות תקשוב ולמידה, תואר שני בחינוך הכינו קובץ מפורט המכיל קישורי הדרכה כתובים ומצולמים עבור המורות והמורים בלמידה מרחוק […]

מינדפולנס

הורים ומוריםות יקריםות, בעת קשה זו, בה יציאה משגרה נחווית בד בבד עם הרצון להמשיך בעשייה, עולות מחשבות ותחושות העשויות לערער את האיזון הנפשי ולהשפיע על התפקוד בהיבטים שונים. בזמנים מורכבים, חשוב שנשים לב לאיזון הנפשי-פיזיולוגי ונשמור על חוסן רגשי ותפקוד מיטבי "בגוף זקוף ובראש צלול". בימים אלו, כל מוסד חינוכי מפתח ומיישם מודל, בהתאם […]

הודעה בנושא אירוע סייבר

הנהלת הקריה האקדמית אונו מעדכנת שהייתה מתקפת סייבר על הקריה האקדמית אונו, על רקע המלחמה. אנו פועלים בשעות האחרונות בטיפול באירוע ומצויים בקשר עם מערך הסייבר הלאומי, במקביל לעדכון הרשות להגנת הפרטיות. חשוב לציין, כי בשלב זה עדיין לא ידועים היקף וטיב הפריצה. אנו לומדים ומתחקרים את האירוע. אנו ממליצים לנקוט משנה זהירות:• להחליף סיסמאות […]

להיות איתם בשנים המעצבות ביותר. בין ארגז החול לבינה המלאכותית

השנים הראשונות בחינוך ילדים הן המשמעותיות ביותר, ואחראיות על פיתוח כלל יכולות הילד, בתחום החברתי, הרגשי, המוטורי והשכלי. התקופה הנוכחית מוסיפה אתגרים חדשים ומורכבים שמחייבים הסתגלות וכלים חדשים.   העידן שלנו הוא עידן שמשתנה במהירות הבזק, אך ילד תמיד נשאר ילד. הוא עדיין רוצה לשחק בארגז חול אולם במקביל הוא מתמודד עם אתגרים חדשים שלא […]

ההכשרה המעשית בתואר שני בטיפול באמצעות אמנויות

"שלב ההכשרה המעשית במסלולי התואר השני בטיפול באמצעות אמנויות,  חוויה מעשירה המציידת את התלמידים במגוון מיומנויות וידע מעשי לקראת הפיכתם למטפלים. לצד הידע התיאורטי, ההתנסות הפרקטית בשטח מסייעת לסטודנטים לפתחאת זהותם המקצועית, לרכוש ביטחון ולהתחיל את דרכם כמטפלים בהצלחה. "נפגשנו עם קרן, מנהלת תחום ההכשרה המעשית למטפלים באמנויות, על מנת לבחון כיצד תהליך בחירת ההכשרה […]

נתתם לנו תקווה

בתערוכת פוסטרים מרשימה, הגיעה לסיומה שנת הלימודים הראשונה של המסלול הייחודי ופורץ הדרך, ללימודי תעודת מוגנות אי שם בתוך הסגרים הראשונים של מגפת הקורונה, נולד צוות פיתוח מיוחד באונו, שהתכנס למטרה חשובה אחת: איך אפשר במקביל ללימודי החינוך והחברה, להקנות ידע וכלים לסטודנטים שלנו, בתחום החשוב של ביסוס חוסן ומוגנות לילדים ובני נוער, במערכות החינוך […]

לילך צרנבויים

לילך צרנבויים בוגרת תואר שני בטיפול באמצעות אמנויות – תנועה ומחול. רק לפני כמה שנים סיימה לילך צרנבויים את לימודי התואר השני בטיפול באמצעות אמנויות – תנועה ומחול. כיום לילך משלבת בין עבודתה כמטפלת בעמותה לילדים על הרצף האוטיסטי, לצד עבודה בקליניקה פרטית, שם היא מטפלת במגוון אוכלוסיות, ילדים, בני נוער ומבוגרים. כל זאת לצד […]

הגוף כשיקוף של הנפש להובלת שינויים

ד"ר שרון וייסווסר, ראש תכנית, תואר שני טיפול בתנועה ומחול בקריה האקדמית אונו תנועת הגוף היא רבת משמעות ויכולה לספר גם ללא מילים על מצבו של האדם שנמצא מולנו ולאפשר עבודה נפשית נרחבת ומעמיקה. היום, תנועת הגוף היא חלק בלתי נפרד מעולם הטיפול ומאפשרת לחולל שינויים בקרב מטופלים מגיל ינקות ועד הגיל השלישי. עוד משחר […]