שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

סטודנטיות יושבות יחדיו בחצר הקמפוס
להבטיח אופק תעסוקתי אמיתי במגוון תפקידים ניהוליים בארגונים ציבוריים
סטודנטים במרכז הסימולציות
מרצים מובילים מהאקדמיה, בעלי ידע עדכני ורלוונטי המגיע ישירות מהשטח .
סטודנטים בכיתה
הלימודים משלבים התנסות בשטח ומכינים את הסטודנטים לתפקידים ניהוליים בחינוך במציאות משתנה. התנסות מעשית תעשה בקרבת מקום המגורים

תכנית הלימודים

ההרשמה למחזור נובמבר החלה!

ראש ההתמחות:  ד”ר מירי גולדרט

 

למי זה מתאים?

אם העשייה שלך מוקדשת לחינוך, במגזר הציבורי או במערכת החינוך הפורמלית/בלתי פורמלית, והיית רוצה להתפתח לתפקידים ניהוליים בתחום –  תואר שני בחינוך עם התמחות בניהול וארגון מערכות חינוך היא ההתמחות עבורך.

אנו חיים בעידן של שינוי תמידי, כאשר הסביבה המשתנה מאתגרת ללא הרף את מערכות החינוך השונות. במציאות זו של חוסר ודאות, מנהלי מערכות חינוך זקוקים לכלים ולכישורים מותאמים למאה ה-21. 

תכנית הלימודים לתואר שני בחינוך עם התמחות בניהול וארגון מערכות חינוך משלבת למידה תיאורטית לצד למידה פעילה וחווייתית, הכוללת ניתוח אירועים ומשחקי תפקידים מהמציאות הניהולית החינוכית.

בוגרי התואר השני בחינוך עם התמחות בניהול וארגון מערכות חינוך מובילים ארגונים בתחום החינוך, מקבלים החלטות בשגרה תוך ראייה שלמה של צרכי הארגון והעובדים בו, ופועלים לניהול מיטבי של הארגון.   

ייחודי בקריה האקדמית אונו: מרכז סימולציה ובו שחקנים מקצועיים, שנועד להכשיר את הסטודנטים באופן יישומי להתמודדות בעבודת השטח.

בנוסף קורס הכשרת תעודת מגשר המאפשרת אופק תעסוקתי רחב.  (מספר המקומות בהכשרה זו מוגבל).

 

בין נושאים הלימוד:

  • פיתוח ארגוני של מערכות חינוך
  • עבודת המנהל והקשר שבין בית הספר והקהילה 
  • ניהול צוות – מעורבות צוות רב-תחומי בעבודה חינוכית 
  • סוגיות נבחרות בכלכלת חינוך 
  • היבטים משפטיים בחינוך 
  • היבטים פסיכולוגיים בניהול החינוך
  • חינוך וחברה במאה ה21 
  • תקשוב וחדשנות בלמידה 
  • אסטרטגיות להשפעה קהילתית חברתית

 

לצפייה בתוכנית הלימודים >

ראיונות בוגרים/ות 

מיומנויות שתרכשו ואפשרויות לקריירה בתחום

  • גיבוש וניהול צוותים רב מקצועיים ורב גוניים
  • חשיבה אסטרטגית וקבלת החלטות במצבים של אי-ודאות
  • יצירת שותפויות אסטרטגיות עם שחקנים בסביבה
  • ניהול משברים ופתרון קונפליקטים
  • יצירת סביבת עבודה (פיסית, אנושית ודיגיטלית) מכילה ומעודדת חשיבה עצמאית, שיתוף ויצירתיות.   
  • מיומנויות וכישורים לחשיבה ביקורתית, יצירתית, יזמית ומערכתית ליצירת מדיניות והובלת תהליכים ארגוניים
  • מיומנויות ניהול: ניהול תקציב, ניהול פדגוגי, ניהול משאבים, ניהול כוח אדם וניהול רכש
אני מאמין
ד
ד"ר מירי גולדרט ראשת ההתמחות
השילוב בין ידע תיאורטי למעשי מפתח את היכולת של המנהיגות החינוכית לחלום את החזון וגם את האומץ לנהל את הגשמתו. המפגש בין חינוך פורמלי לבלתי-פורמלי הוא לא חלום, אפשר לעשות יותר עם מה שיש!
בוגרת
יסמין מלחם
יסמין מלחם
רכשתי המון כלים במהלך הלימודים ויישמתי אותם במסגרת עבודתי כמורה ללשון עברית.
פיטר דרוקר
ניהול זה לעשות את הדברים נכון, מנהיגות זה לעשות את הדברים הנכונים

חשוב שתדעו

יום לימודים מרוכז בשבוע, במתכונת היברידית או פרונטלית לבחירתך
סגל התוכנית ובראשם ד"ר מירי גולדרט, הם אנשי אקדמיה וחוקרים, בעלי ניסיון אקדמי וניהולי רחב במערכת החינוך
מרכז סימולציות שמדמה מצבים שונים ומאפשר התנסות בעבודת השטח
התוכנית מוכרת לשעות פיתוח מקצועי עבור עובדי הוראה באופק חדש, החזרי שכ"ל ומלגות מהסתדרות המורים, ארגון המורים וארגון הגננות

מה נדרש כדי להתקבל

תנאי הקבלה לתואר שני בחינוך עם התמחות בניהול וארגון מערכות חינוך כוללים:

קבלה ישירה:
תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר ממוצע 80

קבלה משוקללת:
תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר ומעבר ראיון קבלה

רוצה לדעת עוד?