שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

התכנית מתקיימת ביום לימודים מרוכז אחד, ובנוסף, מספר שעות התנסות מעשית מחוץ לקריה האקדמית אונו, מה שמאפשר לסטודנטים שמירה על שגרת עבודה, הורות ומשפחה.
התכנית היא היחידה בישראל השמה דגש מיוחד על טיפול במוסיקה במערכות הבריאות, כגון: בתי חולים כלליים, בתי חולים פסיכיאטריים, שיקום ומרפאות. התכנית מקיימת שיתופי פעולה עם בתי הספר לילדים ונערים במרכז הרפואי הדסה עין כרם והמרכז לבריאות הנפש אברבנאל.
התכנית פועלת כחלק מבית הספר לחברה ואמנויות - אונו ובד בבד מקבלת את המעטפת המוסיקלית המקצועית שמציע בית הספר למוסיקה של הקריה האקדמית אונו, שהינו בית הספר המוביל בקרב המוסדות למוסיקה בארץ ועומד בשורה אחת עם בתי הספר המתקדמים למוסיקה בעולם. התשתיות הקיימות בבית הספר למוסיקה עומדות לרשות הסטודנטים לטיפול במוסיקה ונותנות מענה מלא ומקיף לכל הצרכים המוסיקליים והטכניים של התכנית.

תוכנית הלימודים

טיפול במוסיקה הוא מקצוע טיפולי העושה שימוש מבוקר במוסיקה בשילוב עם כלים מתחום הפסיכולוגיה והפסיכותרפיה במטרה  לסייע לילדים, מתבגרים, מבוגרים וקשישים, המתמודדים עם בעיות בתחום התקשורתי, ההתנהגותי, הרגשי, המוטורי, והקוגניטיבי.
טיפול במוסיקה מיושם באופן פרטני, משפחתי וקבוצתי. 

התכנית כוללת תהליך הכשרה מעשית מובנה בליווי מנחה. 

 

בין נושאי הלימוד:

  • היבטים פסיכודינמיים בטיפול במוסיקה 
  • טיפול במוסיקה במערכות בריאות  
  • גישות ומודלים בטיפול במוסיקה 
  • אבחון והערכה בטיפול במוסיקה 
  • דינמיקה קבוצתית בטיפול במוסיקה  
  • כתיבת שירים בטיפול במוסיקה  
  • אלתור בכלי נגינה בטיפול במוסיקה 
  • אלתור בקול בטיפול במוסיקה 
  • כלי משני-פסנתר  
  • מבוא בטיפול במוסיקה: המוסיקה כאמצעי טיפולי 
  • אמנות והתפתחות האדם  
  • הקבוצה – תיאוריות ומיומנויות בטיפול במוסיקה 
  • סמינר: טיפול במוסיקה באוכלוסיות מגוונות  
  • סמינר: מחקר איכותני מבוסס אומנויות 
  • הדרכה על עבודה מעשית

 

בין המרצות.ים:

  • ראש התכנית – ד”ר גבי פרנק
  • ד”ר רונית אהרוני
  • ד”ר רעיה בלנקי-וורנוב
  • ד”ר מאיה מרום
  • ד”ר אדוה פרנק שוובל
  • ד”ר דורון קימה
  • ד”ר ארי קטרוזה
  • ד”ר הילה העליון
  • ד”ר שרון וייסווסר
  • לילך יונה-בלכמן
  • דגנית ג’רדין
  • עינת עופרי-לנדא

ועוד!

 

המועצה להשכלה גבוהה אישרה את פרסום התכנית ורישום סטודנטים חדשים, הענקת התואר מותנית באישורה.

אני מאמין
ד"ר גבי פרנק ראש התוכנית לתואר שני בטיפול במוסיקה
שינויים חברתיים ותרבותיים, כמו גם התפתחויות טכנולוגיות במדיה הדיגיטלית, יצרו בשנים האחרונות תמורות מרחיקות לכת במקצוע הטיפול במוסיקה. התלמידים שלנו מתוודעים לשינויים והתפתחויות אלו ולהשפעתן על זהותו המקצועית של המטפל במוסיקה בן זמננו, המגלה הבנה מעמיקה של שיטות וטכניקות טיפול מסורתיות, לצד רגישות לערכים חברתיים ותרבותיים, ידע של טכניקות וסוגות מוסיקליות עכשוויות, ואינטגרציה של כל אלו יחדיו.

חשוב שתדעו

התכנית מעניקה לבוגריה תואר שני ותעודת הכשרה מעשית מתקדמת. התואר והתעודה מאפשרים לבוגרים השתלבות בעבודה בתחום הטיפול במוסיקה בכל המסגרות הציבוריות הקיימות (משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד הבטחון, שירות בתי הסוהר, קופות החולים, בתי חולים ועוד) ובקליניקה פרטית.

מה נדרש כדי להתקבל

    1. תואר ראשון:
      על המועמד להציג אישור על סיום לימודי תואר ראשון ממוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בציון ממוצע של 85 ומעלה. סטודנטים אשר סיימו אוניברסיטאות זרות, מתבקשים להביא אישור ממשרד החינוך, אגף הערכת תארים מחו”ל המאשר כי התואר שווה ערך לתואר ראשון ישראלי .
    2. גיליונות ציונים מקוריים ומלאים
      בגיליונות יפורטו ציוני כל הקורסים שנכללו בהענקת התואר הראשון (מכל מוסד שאושר).
    3. שלוש המלצות
      על המועמד להציג 3 המלצות, מממליצים המכירים אותו בהקשר אקדמי או תעסוקתי. ההמלצות חייבות להיות מקוריות, וחתומות על ידי הממליץ.
    4. אישורים על לימוד קורסי מבוא בפסיכולוגיה ושיטות מחקר (בציון 80 ומעלה):
      על המועמד להציג אישורים על לימוד קורסי מבוא ופסיכולוגיה כדלקמן:

      • מבוא לפסיכולוגיה 2 נ ”ז
      • פסיכולוגיה התפתחותית 4 נ ”ז 
      • תיאוריות אישיות 2 נ ”ז
      • פסיכופתולוגיה 4 נ ”ז
      • שיטות מחקר 2 נ ”ז
      • פסיכופיזיולוגיה 2 נ ”ז
      • סטטיסטיקה 2 נ ”ז

      מועמדים בעלי תואר ראשון ללא אישורים על לימוד הקורסים הנ”ל יחויבו בהשלמות במוסד אקדמי המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בממוצע 80 ומעלה ולסיימן עד תחילת שנה”ל.

    5. אישורים על לימוד מוסיקה
      • תנאי סף לקבלה לתוכנית: לפחות  300 שעות לימוד מוסיקה, מתוכן לפחות 100 ש’ ממוסד מוכר.
      • תנאי לסיום התואר הוא צבירה של  500 שעות מוסיקה. 300 בקבלה לתכנית ועוד 200 במהלך התכנית (בזמנו החופשי) של הסטודנט). 
      • מתוך ה-500 ,300 ממקום אקדמי או מוכר על ידי משרד החינוך ו-200 שעות שאינן מוכרות כמו: מקהלה, שעות אולפן, פיתוח קול , הרכבים 
      • מקומות מוכרים (אקדמיים או מוכרים על ידי משרד החינוך): כל האוניברסיטאות והמכללות וכן האקדמיה למוסיקה. מזמור, הד, רמון, קונסרבטוריון עירוני.
      • מורה פרטי שלמד באקדמיה למוסיקה או עובד משרד החינוך ויש לו תואר ראשון ממקום אקדמי- מוכר
      • כל השעות המוכרות הן רק אחרי תיכון. יוצא מהכלל מועמד שעשה בגרות במוסיקה, ואז כן מוכרות השעות ע”פ המפרט הבא:  עם רסיטל 100 שעות בלי רסיטל 50 שעות

      מועמדים בעלי תואר ראשון ללא אישורים ל- 300 שעות במעמד קבלתם לתוכנית יחויבו בהשלמות הנלמדות ברמת התואר הראשון בממוסד אקדמי בעל היתר /הכרה בקורסים הבאים:

      • פתוח שמיעה – 4 נ ”ז
      • הרמוניה – 4 נ ”ז
      • תולדות המוסיקה – 4 נ”ז

      קורסים אלה אינם נכללים בתכנית ההכשרה לטיפול במוסיקה. יש לסיים את כל קורסי ההשלמה בממוצע 80 לפחות עד תחילת שנה”ל. 

    6. ראיון קבלה
      מועמד שיעמוד בכל התנאים הנ”ל יוזמן לראיון קבלה עם מנחי התכנית. לראיון הקבלה משקל מכריע בשיקולים לקבלה לתוכנית. הריאיון מתבצע עם שני מראיינים מסגל התוכנית ומטרתו לקבוע את מידת ההתאמה של המעומד מבחינה אישיותית ומבחינת מיומנויותיו המוסיקליות. לראיון שלושה חלקים: 

      • ראיון פרטני ממוקד מוסיקה: המועמד יתבקש להציג את יכולות הביצוע שלו בכלי הראשי שלו (כלי נגינה או קול), קריאת תווים, ליווי בכלי הרמוני (פסנתר או גיטרה), ויכולת אלתור ע”פ הנחיות המראיינים. 
      • ראיון קבוצתי ממוקד מוסיקה: הריאיון מתקיים עם מועמדים נוספים (עד 5 בקבוצה) ובמסגרתו יתבקשו המועמדים לבצע מטלות קבוצתיות ופעילות מוסיקלית ע”פ הנחיות המראיינים. 
      • ראיון אישי: שיחת היכרות של המראיינים עם המועמד. 

      הואיל וריאיון הקבלה כולל מספר מועמדים, יש לקחת בחשבון זמן המתנה בין שלבי הריאיון.

 

דברים נוספים שכדאי לדעת

האם ניתן לקחת קורסי השלמה בקריה האקדמית אונו? 

ניתן לקחת את קורסי ההשלמה במוסיקה (מכינה) ובפסיכולוגיה (באופן מקוון) בקריה האקדמית אונו. מועמדים המעוניינים להשלים קורסים אלו מתבקשים לפנות למזכירות למידע לנוסף.

מהו היקף הלימודים?

משך הלימודים לתואר השני הוא שנתיים (שנה א’ ו-ב’). לאחר סיום התואר נדרשים הסטודנטים לשנת הכשרה מתקדמת (שנה ג’). מתווה לימוד זה בנוי בהתאם להנחיות המועצה להשכלה גבוהה, משרד הבריאות והמועצה האקדמית העליונה של י.ה.ת. (האגודה הישראלית לטיפול באמצעות אומנויות).

לימודים לתואר (שנה א’ ו-ב’): בשנה א’ ו-ב’ הסטודנטים לומדים יום לימודים אחד בקמפוס. כמו כן, בשנה א’ הסטודנטים נדרשים לחצי יום עבודה מעשית ביום נוסף, שאיננו יום הלימודים בקריה (סה”כ 5 שעות). בשנה ב’ הסטודנטים נדרשים ליומיים עבודה מעשית בימים נוספים שאינם ימי הלימודים בקריה (5 ו-6 שעות).

בסוף שנה ב’ מתקיימים שני קורסים אינטנסיביים נוספים בני 5 ימים בחודשי הקיץ.

שנת הכשרה מתקדמת (שנה ג’): במסגרת שנה זו הסטודנטים משלימים 960 שעות של עבודה מעשית המתקיימים על 4 ימי הכשרה בשבוע: שלושה ימים במקום העבודה מעשית ובנוסף, חצי יום לימוד בקמפוס. 

האם התוכנית מוכרת על ידי המל”ג?

כן, התוכנית מוכרת על ידי המל”ג

כל כמה זמן נפתחת התוכנית?

התכנית נפתחת כל שנה

האם מקבלים רישיון משרד הבריאות לאחר הלימודים?

נכון לעכשיו במדינת ישראל לא נדרש רישוי מקצועי על מנת לעסוק בטיפול במוסיקה. אם וכאשר משרד הבריאות יחליט לקיים בחינה מקצועית ממשלתית לקבלת תעודת עיסוק, דרישה זו תיכלל בשאר הדרישות לקבלת תעודת גמר מבוגרי התוכנית.

האם ניתן למצוא עבודה בטיפול במוסיקה לאחר הלימודים?

בשנים האחרונות הפך הטיפול באמצעות מוסיקה לחיזיון נפוץ בישראל. ציבור גדול של מטפלות ומטפלים באמצעות מוסיקה עובד במוקדי תעסוקה רבים והביקוש רק עולה משנה לשנה. מוקדים

אלו כוללים בין היתר את משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד הבטחון, בתי חולים כלליים ופסיכיאטריים, שירות בתי הסוהר, בתי אבות, פנימיות ועוד. הטיפול ניתן למטופלים ממגוון גילאים ואוכלוסיות במסגרת פרטנית ו/או קבוצתית.

לאחר רכישת ניסיון בעבודה מוסדית, מטפלים במוסיקה יכולים לפתוח קליניקה פרטית.

רוצים לדעת עוד? צפו בסרטון!