חרבות ברזל – מספר פעילויות שיוכלו להקל ולסייע במעט להורים, א.נשי חינוך וטיפול

רכזנו עבורכם/ן מספר פעילויות אותן ניתן ליישם עם בני המשפחה, בכיתה ובגן.

מקווים שהצלחנו לסייע ובתקווה לימים שקטים.

קובצי הדרכה לא.נשי חינוך והוראה :

התמחות תקשוב ולמידה, תואר שני בחינוך הכינו קובץ מפורט המכיל קישורי הדרכה כתובים ומצולמים עבור המורות והמורים בלמידה מרחוק Google Meet ו-Microsoft Teams.
ההדרכות מסייעות  למי שזקוקים ללמוד על הסביבות החדשות וגם לפתרון בעיות.
שימו לב, בכל קישור מופיע קרדיט למקור.
לחצו כאן להורדה הקובץ

משחקי הורים ילדים מבוססי בינה מלאכותית

משחקים מעניינים המבוססים על טכנולוגית בינה מלאכותית. המשחקים בשפה האנגלית ומתאימים לילדים שכבר קוראים אנגלית או כמובן למשחק משותף של הורים וילדים.
המשחקים כוללים עיצוב דפי צביעה לפי מילים או משפט, משחק הרפתקאות, משחק איורים ומשחק אסוציאציות.
הקובץ הוכן באדיבות התמחות תקשוב ולמידה, תואר שני בחינוך
לחצו כאן להורדת הקובץ

רעיונות והצעות לפעילויות המחזקות שייכות של תלמידים בלמידה מרחוק

לוח שיתופי שיצרו סטודנטיות וסטודנטים לתואר השני בחינוך בהתמחות תקשוב ולמידה בקריה האקדמית אונו.

הסטודנטים, מורות ומורים, משתפים ברעיונות והצעות לפעילויות המחזקות שייכות של תלמידים בלמידה מרחוק.

לוח מושקע  באדיבות התמחות תקשוב ולמידה, תואר שני בחינוך
לפתיחת הלוח לחצו כאן

 

שכפ’צ וקסדה מנטליים

 

דר’ טל שורץ-גרניט, מרצה בלימודי תואר שני בטיפול באמצעות אמנויות – אמנות חזותית הכינה כלים פשוטים ליישום להפגת מתח ועידוד שיח לאחר טראומה (למנוע פוסט טראומה).

הכלים מיועדים למשפחות מסוגרות בממ’דים וללוחמים, אנשי ביטחון והצלה בהפגה לאחר משימה.

הדפיסו והשתמשו ללא הגבלה.

לחצו כאן להורדת הכלים

 

מאמר בנושא טיפולוגית שינוי והעצמה המציגה  4 שלבים לחיזוק הקהילה ושיתוף בקבלת החלטות.

 

בהסתמך על מחקר קודם שערכנו, ד”ר מירי גולדרט ועינב עמרם אשרוב, על יוזמות חינוכיות בעת חירום קורונה, המסקנה המרכזית מהמחקר מתייחסת לשיתוף בקבלת החלטות.

אנו שוב במצב חירום, והפעם עת מלחמה, ואנו מציגות בפניכם טיפולוגית שינוי והעצמה המציגה  4 שלבים לחיזוק הקהילה ושיתוף בקבלת החלטות.

אנו ממליצות להמשיך משלבים 1-2 לשלבים 3-4 בעשייה החברתית עם הצוותים החינוכיים, התלמידים/ות, הקהילה ועם הנתרמים:

  1. מענה לצרכי ההווה, של הכאן ועכשיו – התמקדות בצרכים עכשווים של הקהילה לנוכח המשבר, המתבסס על מומחיות והובלת התורמים
  2. מענה לצרכי ההווה, שתורם ליצירת שינוי ארוך טווח – מתבסס על מומחיות התורמים, אך בשיתוף פעולה עם הנתרמים
  3. מענה עכשיו שמיועד לשינוי פני העתיד – לא רק לענות על צרכי האוכלוסייה אלא לספק לה כלים לפעול באופן עצמאי.
  4. מענה לצרכים עתידיים פעילות המתקיימת בהובלת הנתרמים ובסיוע התורמים.

 

המאמר המלא פורסם בכתב העת “דפים”

גולדרט, מ., ועמרם-אשרוב, ע. (2023). בין ציר השינוי לציר ההעצמה: מיזמי החינוך הבלתי פורמלי בעת מגפת הקורונה. דפים, 79, 189-210.

לקריאה יש ללחוץ כאן