שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

סטודנטיות מתהלכות יחדיו במסדרון
למידה בקבוצות קטנות, המבטיחה יחס אישי לכל סטודנט וסטודנטית
סטודנטיות עושות פעילות ספורטיבית
ללמוד מהמרצים המובילים בתחומם, המביאים עמם ידע וכלים עדכניים מהשטח, לצד תשוקה גדולה למקצוע
סטודנטית עושה פעילות ספורטיבית
תואר יישומי המשלב שיטות הוראה חדשניות, מעניק כלים מעשיים ומכין את הסטודנטים והסטודנטיות לעבודה הקלינית

תכנית הלימודים

ההרשמה לשנת תשפ״ו בעיצומה!

למי זה מתאים?

תואר .B.O.T  ריפוי בעיסוק הוא ההזדמנות להגשים חלום ולרכוש מקצוע טיפולי מגוון ומרתק, שמעניק תחושת משמעות וייעוד.

ריפוי בעיסוק הוא אחד ממקצועות הבריאות המשמעותיים ביותר כיום.

מרפאים ומרפאות בעיסוק נוגעים בעבודתם בכל קשת האוכלוסייה ולכל אורך מעגל החיים, מביאים את האדם לתפקוד נפשי, קוגניטיבי, מוטורי וסנסורי מיטבי, ומעניקים לו כלים להתמודדות עם מוגבלויות ופגיעות שונות.

ריפוי בעיסוק הוא בין מקצועות הבריאות המבוקשים ביותר, ובהתאם אפשרויות התעסוקה רבות ומגוונות.

בוגרי ובוגרות התואר משתלבים כמרפאים ומרפאות בעיסוק במגזר הציבורי והפרטי, במוסדות חינוך, במרפאות, בקופות חולים ובבתי חולים, במסגרות דיור מוגן, בקליניקות פרטיות ועוד.

תכנית הלימודים

תואר ראשון בריפוי בעיסוק הוא מסלול אקדמי עתיר עניין ומשמעות, המשלב ידע תיאורטי מעמיק עם הכשרה מעשית מקצועית. הלימודים מספקים יסודות מדעיים רחבים בתחומים כמו אנטומיה, פיזיולוגיה, גנטיקה וקוגניציה, לצד הרחבת הידע וההבנה הפסיכו-סוציאלית של האדם.
במהלך הלימודים, הסטודנטים רוכשים מיומנויות טיפוליות, כולל מיומנויות אבחון והערכה וחשיבה קלינית, באמצעות סימולציות מעשיות המדמות מצבי טיפול אמיתיים, סיורים ועוד.

הלמידה בחוג לריפוי בעיסוק בקריה האקדמית אונו מזמנת למידה איכותית, בקבוצות קטנות, תוך דגש על יחס אישי לכל סטודנט וסטודנטית. בוגרי החוג יוצאים לשדה הקליני בתחושות מוכנות ומסוגלות גבוהות, המאפשרות השתלבות מיטבית במסגרות הטיפול השונות.

הלימודים אורכים שלוש שנים וחצי (7 סמסטרים), ובסיומם בחינות הסמכה של משרד הבריאות לקבלת תעודת מקצוע בריפוי בעיסוק. הקריה האקדמית אונו גאה להיות המוסד האקדמי הפרטי הראשון שקיבל הסמכה מהמל”ג להעניק תואר ראשון בריפוי בעיסוק.

בין נושאי הלימוד

  • גנטיקה
  • פסיכולוגיה
  • מבוא להתפתחות הילד
  • אנטומיה ופיזיולוגיה של מערכת העצבים
  • ריפוי בעיסוק בתחום המוגבלויות הפיזיות
  • ריפוי בעיסוק בתחום הילדים
  • ריפוי בעיסוק בתחום הגריאטרי
  • פסיכיאטריה של הילד המתבגר
  • עקרונות ומודלים להנחיית קבוצות

מיומנויות שיהיו לי בסיום התואר:

  • הובלת תהליכי אבחון והערכה
  • עבודה טיפולית עם מגוון אוכלוסיות לאורך מעגל החיים
  • הנחיית קבוצות
  • הדרכה לבני המשפחה ולסביבה התומכת של האדם
  • עבודה בצוות רב מקצועי
  • הדרכה לצוותים רב-מקצועיים

אפשרויות לקריירה בתחום

בוגרי ובוגרות התואר משתלבים כמרפאים וכמרפאות בעיסוק במגוון מסגרות, ביניהן:

  • בתי חולים
  • קופות חולים
  • מסגרות שיקומיות
  • מסגרות דיור
  • מסגרות חינוכיות
  • ליווי עובדים בחברות וארגונים ועוד

 

מבין הנושאים הנלמדים

שנה א'

  • ביולוגיה של התא
  • מבוא למדעים מדויקים ב'+ג' (פיסיקה)
  • מבוא לפסיכולוגיה
  • אוריינות אקדמית
  • מבוא לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה
  • אסטרטגיות למידה
  • סטטיסטיקה  
  • אנגלית למתקדמים א' – רמה B
  • יסודות לריפוי בעיסוק
  • ראיון, תצפית וחוזה טיפולי
  • מבוא להיסטולוגיה ולפתולוגיה כללית
  • מבוא לאנטומיה של האדם
  • מעורבות חברתית
  • מבוא למקצועות הבריאות  
  • שיטות מחקר
  • מבוא לפיזיולוגיה כללית
  • אנגלית למתקדמים ב' – רמה A
  • מבוא לגנטיקה
  • סביבה 1 – מבוא לסביבה תרבות וקהילה
  • ללמוד עם המטופל – אדם ומשפחה
  • מבוא להתפתחות הילד
  • ללמוד עם המטופל – אדם ומשפחה
  • אנטומיה ופיזיולוגיה של מערכת העצבים
  • מבוא לפתולוגיה של המערכות
  • רצף התהליך הטיפולי
  • פסיכולוגיה התפתחותית

שנה ב'

  • נוירולוגיה התפתחותית ונאונטולוגיה
  • גרונטולוגיה
  • מבוא לנוירופסיכולוגיה קלינית
  • ריפוי בעיסוק בתחום המוגבלויות הפיזיות
  • קינזיולוגיה עיוני ומעשי
  • אוריינות אקדמית
  • ריפוי בעיסוק מתאוריה למעשה
  • קורס אבחונים
  • ניתוח פעילות
  • אורתופדיה א'
  • הכשרות מעשיות
  • ריפוי בעיסוק בתחום הילדים
  • יסודות בריאות הנפש בריפוי בעיסוק
  •  פסיכיאטריה – פסיכופתולוגיה
  • מבוא לנוירופסיכולוגיה קלינית
  • קורסי פרנדינג גוונים  
  • נוירולוגיה
  • מינהל שירותי בריאות בריפוי בעיסוק א' (התמודדות עם אלימות)
  • אבחון וטיפול בליקויים קוגנטיביים
  • אתיקה רפואית ויחסי מטפל – מטופל
  • ריפוי בעיסוק בתחום הגריאטרי הקשיש הבריא
  • נוירולוגיה התפתחותית ונאונטולוגיה
  • מסטודנט לאיש מקצוע
  • החייאה ועזרה ראשונה
  • רפואה פנימית
  • סביבה 2 – עיצוב מכליל וטכנולוגיה מסייעת
  • אתיקה רפואית ויחסי מטפל – מטופל
  • נוירולוגיה ישומית

שנה ג'

  • אבחון וטיפול בריפוי בעיסוק בתחום הילדים
  • אוטיזם ומוגבלות שכלית
  • בריאות הנפש בני נוער וצעירים
  • בריאות נפש יישומי
  • גישות ומודלים רב"ע בבריאות הנפש
  • טיפול קבוצתי בריפוי בעיסוק
  • כירורגיה של כף היד
  • מיומנויות תקשורת
  • מינהל שירותי בריאות ב' (מסגרות חינוכיות)
  • מסטודנט לאיש מקצוע
  • סביבה 3 – ארגונומיה
  • סביבה 3 – התאמת דיור
  • סביבה 3 – נגישות
  • סדנה –  טיפול מרחוק
  • שיקום גף עליון (א) – עיוני
  • סדנה שיקום גף עליון – מעשי – סדנת סדים
  • סמינר מחקר
  • ריפוי בעיסוק בתחום הגריאטרי  – קשיש סיעודי (ב+ג)
  • ריפוי בעיסוק בתחום המוגבלויות הפיזיות
  • ריפוי בעיסוק מתאוריה למעשה
  • הכשרות מעשיות

שנה ד'

  • ניהול קריירה
  • סמינר מחקר
  • ללמוד עם המטופל מעורבות חברתית וסנגור – אנשים ומסגרות
  • הערכה תפקודית
  • מיניות כתחום התערבות בריפוי בעיסוק
  • מסטודנט לאיש מקצוע
  • הכשרות מעשיות 

*תוכנית לימודים לדוגמא והיא נתונה לשינויים

 

לעמוד תקציר הקורסים – לחצו כאן

לרשימת הקורסים לחצו כאן

לצפייה במערכת שעות לדוגמה – לחצו כאן

אני מאמין
ד"ר אפרת סלניקיו ראשת החוג
ריפוי בעיסוק הוא מקצוע נפלא מגוון ועשיר. העשייה במקצועית מספקת מענה ומזור לאנשים בשעת משבר ומצוק, לאורך החיים מילדות ועד זיקנה. הלימודים בחוג מתמקדים באדם: שאיפותיו, ערכיו, יכולותיו, מאפייניו הפיזיים הרגשיים והנפשיים; וכן מתמקדים בעיסוקים המשמעותיים לו, תוך התייחסות לסביבתו. הלמידה מעניינת ומהנה ומתאפיינת בהוראה חדשנית, מגוונת ויישומית. הלימודים מכוונים להתפתחות האישית והמקצועית של כל סטודנט וסטודנטית. סגל החוג לריפוי בעיסוק מוביל עשייה קלינית ומחקרית וחרט על דגלו להוות בית ועוגן מקצועי עבור הסטודנטים, בוגרי החוג, הסגל האקדמי ועמיתים למקצוע. גאה בהיותי מרפאה בעיסוק ובהובלת החוג לריפוי בעיסוק בתקופה זו.

חשוב שתדעו

ורד גולדמן-גרבר
מרפאה בעיסוק בבי״ח הדסה הר הצופים
"החוויה המשמעותית שלי היא הלמידה באונו. מאנשים שבאמת אוהבים את מה שהם עושים. שמעזים לחשוב אחרת. זה מדבק. והולך איתי."
דברת כהן
מרפאה בעיסוק בבי"ח גהה ובבית אבות גיל
"אונו זה בית. המרצים הכי טובים שיש. קיבלתי את הכלים הכי טובים להתמודד כמרפאה בעיסוק, שילוב מושלם של אקדמיה מקצועית עם הכנה לעבודה בשטח."
אופיר לוז דקל
מרפאה בעיסוק בביה"ס אופק ומתי"א דרום השרון
"חיבור מדויק של תיאוריה עשירה והתנסות מגוונת בשטח. תשתית מקצועית שעליה אני צומחת בכל יום ועושה שימוש בכלים החשובים שזכיתי בהם- אהבה למקצוע ולמטופלים, סקרנות לידע, גמישות מחשבתית ויצירתיות"
מאיה קמיל בבלי
"לימודי הריפוי בעיסוק בקריה האקדמית אונו, כללו התנסויות מעשיות רבות כולל הכשרות בשטח אשר תרמו להבנה תיאורטית ומעשית. במהלך הלימודים הורגשו היחס האישי והמקצועיות מצד הסגל האקדמי שתרמו לתחושת החיבור שלי למקצוע ולתחושת המסוגלות לעשייה מקצועית."

ימי לימוד ומיקום

מה נדרש כדי להתקבל

תנאי הקבלה לתואר B.O.T.  ריפוי בעיסוק כוללים:

קבלה ישירה:

פסיכומטרי 575 + בגרות 90 ומעלה + ראיון קבלה  + הצהרת בריאות

או תואר אקדמי ממוסד להשכלה גבוהה מוכר קודם ממוצע 85/במדעים בממוצע 80 ומעלה + מעבר ראיון קבלה + הצהרת בריאות

או זכאות לתואר שני (תואר  מוסמך)  ממוסד אקדמי מוכר ע"י המל"ג בממוצע 85 ומעלה + מעבר ראיון קבלה + הצהרת בריאות

 

למועמדים ללא פסיכומטרי או מועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה הישירה לחוגים הנ"ל מוצעות מכינות מקצועות הבריאות:                                  

מכינה למקצועות הבריאות:

תנאי קבלה: זכאות לתעודת בגרות.

משך המכינה: 2.3.2025-26.6.2025 כולל תקופת מבחנים.

ימי לימוד: ג׳+ה׳ בין השעות 8:00-18:00 .

ימי ב' בין השעות 8:00-14:00 (קורסי אנגלית טרום בסיסי + בסיסי, לפי הצורך)

תנאי מעבר מהמכינה לתואר: ממוצע 90 ומעלה במכינה.

 

נתיב מעבר:

תנאי קבלה: זכאות לבגרות מלאה בממוצע 90 ומעלה הכוללת:

א. ציון 85 ומעלה בהיקף 5 יח"ל באנגלית.

ב. ציון 90 ומעלה בהיקף 4 יח"ל במתמטיקה או ציון 70 ומעלה בהיקף 5 יח"ל במתמטיקה + ראיון קבלה.

משך הלימדים: 2.3.2025-26.6.2025 כולל תקופת מבחנים.

ימי לימוד: ימי ג' בין השעות 8:00-15:30 , ימי ה' בין השעות 8:00-18:00

ימי ב' בין השעות 8:00-14:00 (קורסי אנגלית טרום בסיסי + בסיסי, לפי הצורך).

תנאי מעבר מהנתיב לתואר: סיום נתיב מעבר בממוצע 90 ומעלה

דברים נוספים שכדאי לדעת

  • 100% אחוזי הצלחה בקרב בוגרי ובוגרות התואר בבחינות הרישוי הממשלתיות
  • מאות בוגרים ובוגרות כבר השתלבו בהצלחה בתחום
  • פעילות משותפת וסיורים במסגרות מקצועיות כמו משרד החינוך וקופות החולים
  • שיטות הוראה יישומיות ומתקדמות ולמידה בקבוצות קטנות
  • ללמוד מוגבלות לצד אנשים עם מוגבלות: בתואר לוקחים חלק סטודנטים ומרצים עם מוגבלויות שונות
  • מקצוע מבוקש  המעניק אופק תעסוקתי

רוצה לדעת עוד?