שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

התכנית תומכת בגישה רב-תחומית ומעמיקה של חקר הבריאות ומוגבלות ומעניקה לבוגריה כלים להערכה, טיפול והדרכה לאוכלוסיות מגוונות.
תכנית לימודים שתעניק לעוסקים במקצועות: ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, הפרעות בתקשורת, סיעוד, תזונה, התפתחות מקצועית ואישית.
את התכנית והוראתה מוביל צוות רב-תחומי ממגוון מקצועות הבריאות תוך דגש על שיתוף ידע ושיח בין-תחומי בקרב הסטודנטים המגיעים מתחומי הטיפול השונים.

תוכנית הלימודים

עוסקים במקצוע טיפולי ורוצים להרחיב את הידע שלכם, להכיר את חזית המחקר ולשלוט בשיטות הטיפול והשיקום העדכניות ביותר? התואר השני בשיקום מאפשר לכם ליהנות מהתפתחות מקצועית ולסייע למטופלים שלכם בדרכים חדשות.

תכנית הלימודים לתואר שני בין תחומי במדעי הבריאות והשיקום M.A. מציעה בפעם הראשונה בארץ תואר במדעי הבריאות והשיקום, ומיועדת לבעלי ובעלות תואר ראשון באחד ממקצועות הטיפול: ריפוי בעיסוק, קלינאי תקשורת, סיעוד, פיזיותרפיה, ספורטתרפיה, תזונה, עבודה סוציאלית*, פסיכולוגיה* ומדעי ההתנהגות*.
*בכפוף לניסיון תעסוקתי והשלמות כנדרש

העמקת הידע והמחקר במקצועות הבריאות נשענת על הרחבה בתחומי הידע הייחודיים לכל מקצוע מחד, ועל הרחבת המשותף בין המקצועות מאידך. למידה מסוג זה תומכה בגישה כוללנית ומעמיקה יותר של חקר בריאות ומוגבלות, מאפשרת הפריה הדדית שתקדם תיאורטית ומחקרית את עולם השיקום

תואר ייחודי מסוגו בישראל

התכנית כוללת תחומים בעלי חשיבות לפיתוח בשדה הקליני ובמחקר בקרב מטפלים וחוקרים ממקצועות הבריאות

למידה בין מקצועית וחדשנות, תוך התייחסות למגוון התחומים המקיפים את תחומי העיסוק והמחקר של מקצועות הבריאות

הקורסים נלמדים על ידי מרצים ממגוון מקצועות הבריאות תוך דגש על הרחבת הידע המשותף

התואר מכשיר את המטפל להרחיב את נקודות המבט שלו על המטופל ועל סביבתו ולהבין את קשייו ומגבלותיו באופן אינטגרטיבי יותר

קבלת כלים להסתכלות מערכתית ורב צוותית שיאפשרו למטפל ליזום ולהוביל תכניות וצוותים במקום העבודה

אפשרות פיתוח תכניות רלוונטיות לעולם הטיפולי של המטופל

ראש התוכנית – פרופ’ גבי זייליג אשר ניהל יותר מעשרים שנה את מנהל שיקום נוירולוגי בשיבא תל השומר וכיום מנהל פרויקטים באגף השיקום בשיבא תל השומר

 

בתכנית יינתן דגש על נושאי הלימוד הבאים

1. התייחסות למגוון אוכלוסיות וגילאים – לדוגמא הפרעות התפתחותיות, הפרעות נרכשות, אוכלוסיות מורכבות, זקנה, מוגבלות פיזית, נפשית ועוד.
2.
העמקה במגוון תחומים – שיקום, קוגניציה ושפה, למידה מוטורית, לימודי מוגבלות, נגישות, אספקטים נפשיים ועוד.
3. הסתכלות על מערכת הבריאות, יזמות עסקית, שיקום מרחוק, מחקר איכותני ועוד.
4. למידה עצמאית מונחית במסגרת סמינרים ופרויקט גמר.

 

מבין הנושאים הנלמדים
שנה א’

עקרונות נוירופסיכולוגיים וניורופיזיולוגיים בשיקום מתקדם
מערכת הבריאות הישראלית
מבוא ללימודי מוגבלות
תאוריות ומודלים בשיקום
שינויים ותהליכים בגיל השלישי: התאמה, למידה והתערבות
שיטות מחקר איכותניות
שיקום מוגבלויות מורכבות בקרב ילדים ומתבגרים
ליווי והעצמת המשפחה בבריאות הנפש
התמודדות בני המשפחה בטיפול ובשיקום
התפתחות קריירה ושיקום תעסוקתי
קשיי קשב בלקויות התפתחותיות ונרכשות
נגישות
התערבות קוגניטיבית-דינאמית
סמינר

שנה ב’
מהתיאוריה אל המעשה: עקרונות ויישומים קליניים של למידה מוטורית
מעגלי התקווה
התפתחות קריירה ושיקום תעסוקתי
ליווי והעצמת המשפחה בבריאות הנפש
עקרונות נוירופסיכולוגיים וניורופיזיולוגיים בשיקום מתקדם
להקשיב וללמוד
התערבות קוגניטיבית-דינאמית
סמינר, יום הצגת עבודות גמר

*תוכנית לימודים לדוגמא והיא נתונה לשינויים

 

חדש! התמחות בבריאות הנפש בקהילה
במסגרת לימודי התואר השני במדעי הבריאות והשיקום ניתן יהיה לבחור התמחות המתמקדת בבריאות הנפש בקהילה. במערכת בריאות הנפש בקהילה עובדים אלפי אנשים ממקצועות העזרה השונים שרוצים וצריכים, כדי להתקדם ללמוד ולהתמחות, ורבים אחרים שעובדים עם אנשים במצבים שונים ועם מוגבלויות שונות וזקוקים גם הם ללמוד גישות, התערבויות וכלים מתאימים. במסלול זה נלמד להקשיב, להבין, להתייחס וללוות כל אדם על פי רצונותיו ויכולותיו.
מטרת ההתמחות הינה להעמיק את הידע, התפיסות והמיומנויות של הלומדים בתואר שני בין תחומי במדעי הבריאות והשיקום תוך מתן דגש על היבטים שיקומיים, סוציאליים, משפטיים ואתיים בטיפולם ושיקומם של אנשים רבים הסובלים ממצבים נפשיים שונים.
למידע נוסף לחצו כאן

התכנית תומכת בגישה כוללנית ומעמיקה של חקר בריאות, תפקוד ומוגבלות בתוך המציאות ההולכת ומשתנה של ההתפתחויות רפואיות, טכנולוגיות וחברתיות.התכנית קיבלה הסמכה והכרה של המועצה להשכלה גבוהה.

לצפייה במסמך עם תקצירים על הקורסים – לחצו כאן

צפו בראש התכנית פרופ’ גבי זייליג, מסביר מה זה בעצם שיקום:

אני מאמין
פרופ' שלמה נוי דקן הפקולטה
העולם היום צועד בכל התחומים לגישה הוליסטית רב מערכתית שבה מטפל יוכל להתמודד עם מספר בעיות בתחומים שונים. זה תואר חדש וראשון מסוגו בישראל ולקוח מניסיון שנרכש בכל העולם בנושא.
אני מאמין
פרופ' נעמי כץ ראש תכנית המוסמך
תואר מתקדם בבריאות ושיקום מאחד בתוכו נקודות מבט וידע של בעלי מקצועות מגוונים מתחומי מקצועות הבריאות. מאפשר הסתכלות נרחבת ומעמיקה לטובת האדם המטופל ולסביבתו. ויאפשר חווית למודים עם סטודנטים הבאים מכיוונים שונים וממגזרים שונים בחברה הישראלית.

חשוב שתדעו

סטודנטית
"תואר במדעי הבריאות והשיקום, גיליתי שילוב נפלא בין עולמות הטיפול והטכנולוגיה. המלווה במקצועיות, פתיחות וכלים מעשיים לפרקטיקה. בעקבות הלימודים, התחלתי להסביר לילדים בהם אני מטפלת בצורה ברורה ובשפה פשוטה מהי מטרת ההתערבות. השתמשתי בכלים טכנולוגיים כדי להפוך את הלמידה למשמעותית ונגישה עבורם. גישה זו, שינתה את מהלך החשיבה שלי בצורה משמעותית, אם בעבר הייתי מתחילה את ההתערבות הישירה בתיווך פיזי לביצוע הפעילות ללא הסבר וחשיבה שאולי לילד עם מגבלות, יש את הזכות הבסיסית לדעת על מה אנחנו עובדים"
אורית בן שושן
מרפאה בעיסוק ויוזמת פרויקטים
סטודנטית
"בשיח הכיתתי היו נושאים בהם הרגשתי שהוצבה בפני מראה שהציגה את הדעות הקדומות בהם אני מחזיקה, בהקשרים שונים. המקום המודע שהלימודים אפשרו לי גם לשאול שאלות, את עצמי ואת המטופלים עמם אני עובדת"
לינוי סרוסי
מרפאה בעיסוק
סטודנטית
"התואר מכיל מגוון רחב של קורסים הנוגעים בסוגיות רגשיות, קוגנטיביות, נוירולוגיות, פיזיולוגיות ותקשורתיות שבחיבורם מתגבשת ראיה הוליסטית מלאה על האדם הנמצא בהליך השיקומי. התואר מכיל קורסים משני תודעה ומעוררי מחשבה שאיפשרו לי להציף ולפתור סוגיות שונות עימן נפגשתי לאורך השנים כמטפלת וממשיכים להשפיע עלי יומיום בשדה הקליני, תוך הסתכלות רחבה על האדם בו אני מטפלת".
איילת סיטרואן
קלינאית תקשורת

מה נדרש כדי להתקבל

מה נדרש כדי להתקבל?

בעלי תואר ראשון באחד מהמקצועות הבאים: סיעוד, ריפוי בעיסוק, הפרעות בתקשורת, פיזיותרפיה, ספורטתרפיה, מדעי התזונה, מדעי ההתנהגות (בכפוף לניסיון תעסוקתי), עבודה סוציאלית (בכפוף לניסיון תעסוקתי).
ציון הקבלה – ציון ממוצע של 80 לפחות בלימודי התואר הראשון באחד ממקצועות הבריאות.

רוצה לדעת עוד?