שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

אפשרויות עבודה בחברות כגון חברות למכשירי שמיעה ושתלים, חברות תוכנה לתקשורת תומכת ולבניית פלטפורמות לטיפול ואימון של לקויי שפה, היגוי, קול וגמגום, חברות העוסקות בנגישות ועוד.
שיתוף פעולה בהכשרות הקליניות עם ארגונים למען לקויי שמיעה, פרוייקט מעג"ן של משרד החינוך, פרוייקטים להעשרת שפה בגני ילדים במצב סוציואקונומי נמוך ועוד.
הוראה קלינית במרכז הסימולציה של אונו וליווי סימולטיבי של התנסות קלינית במערכות הבריאות, החינוך והקהילה.

תכנית הלימודים

ידעת שקלינאי תקשורת הוא המקצוע המדורג במקום ה-11 ברשימת 50 המקצועות המבוקשים ביותר בארה”ב? אולי זה בזכות אפשרויות העבודה המגוונות, אולי בזכות העבודה לצד אנשי מקצוע ממגוון תחומים מרתקים בחזית מדעי המוח והטכנולוגיה ואולי זה פשוט הסיפוק המקצועי העצום. הידיעה שעזרת למישהו לשפר את יכולות התקשורת האנושית באמצעות שפה, דיבור ושמיעה היא חסרת תחליף.

הלימודים אורכים כשלוש שנים וחצי (כולל הכשרה מעשית) בסיומם יש לעבור בחינות הסמכה של משרד הבריאות לקבלת תעודת מקצוע בהפרעות תקשורת.

הלימודים האקדמיים מתקיימים לצד תקופות התנסות קלינית (פרקטיקום) מרוכזות. השילוב ביניהם הינו המפתח לרכישת כלים מעשיים ולהתפתחות כמטפל וכאיש מקצוע. ההכשרה המעשית נעשית במהלך הלימודים וכוללת התנסות קלינית של כ-1,000 שעות אקדמיות. ההכשרה מאפשרת חשיפה לשיטות העבודה המתקדמות ביותר בתחום, במרכזי הטיפול והשיקום המובילים בארץ. 

שנה א’ כוללת בעיקר לימודי יסוד, כגון אנטומיה, פיזיולוגיה, אנגלית, סטטיסטיקה, מחשבים, שיטות מחקר ומבוא לפסיכולוגיה. בנוסף, בשנה א’ נערכות תצפיות על התפתחות תקינה של ילדים בגילאי 0-6 שנים. תצפיות אלו הן בסיס הכרחי להתנסות הקלינית בשנים המתקדמות יותר.
שנים ב’-ד’ כוללות לימודים מתקדמים יותר בתחומים שנלמדים בשנה א’ וכן קורסים מגוונים בתחומי הליבה של מקצוע קלינאי התקשורת: התפתחות שפה תקינה, הפרעות שפה אצל ילדים, הפרעות היגוי, הפרעות שפה נרכשות, אודיולוגיה בסיסית ומתקדמת, הפרעות שמיעה אצל ילדים, מכשירי שמיעה, גמגום, הפרעות שפה נוירוגניות בגיל מבוגר, הפרעות קול, דרכי שינוי התערבות וטיפול בפסיכולוגיה, רעש והשפעתו על האדם, שיקום שמיעה, ועוד.
בנוסף, שנים ג’-ד’ כוללות סמינרים מחקריים בתחומי השפה והדיבור.

מבין הנושאים הנלמדים

שנה א’

אודיולוגיה בסיסית (א)
אנגלית למתקדמים א’
ביולוגיה של התא
התנסות קלינית דיבור
התפתחות נורמלית של שפה ודיבור
מבוא לאנטומיה של האדם א’
מבוא להיסטולוגיה ולפתולוגיה כללית
מבוא למדעים מדויקים א’ – כימיה
מבוא למדעים מדויקים ב’+ג’ (פיסיקה)
מבוא למקצועות הבריאות
מבוא לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה
מבוא לפסיכולוגיה
ניתוח מאמר מדעי וחיפוש במאגרי מידע
סטטיסטיקה
פונטיקה
אודיולוגיה בסיסית
אנגלית למתקדמים ב’
אנטומיה ופיזיולוגיה של מערכת העצבים
הדרכה להתנסות קלינית בדיבור – תצפיות בגנים – מעשי
מבוא לבלשנות
מבוא לגנטיקה
מבוא לפיזיולוגיה כללית
פסיכולוגיה התפתחותית
פרקטיקום באודיולוגיה בסיסית
פרקטיקום באודיולוגיה בסיסית
שיטות מחקר
תהליכים קבוצתיים

שנה ב’

אודיולוגיה מתקדמת
אינטגרציה קלינית דיבור
אינטגרציה קלינית שמיעה
אנטומיה ופיזיולוגיה של מערכת השמיעה
אקוסטיקה במדעי השמיעה והדיבור
הפרעות בשטף דיבור א’
הפרעות היגוי פונטיות ופונולוגיות
הפרעות קול א’
הפרעות שפה אצל ילדים
הפרעות שפה ודיבור נוירוגניות במבוגרים
התפתחות סנסומוטורית תקינה ופתולוגית
התפתחות שפה בגילאי בית הספר
מבוא למדע הדיבור
מחלות אא”ג
מעבדת עיבוד אותות
נוירולוגיה
פסיכופתולוגיה – אבחון וטיפול
פרקטיקום באודיולוגיה מתקדמת א’
פרקטיקום באודיולוגיה מתקדמת א’
קורס אבחונים
רפואת ילדים
תצפיות – פרוייקט מעגן
אימון סימולציה
אתיקה רפואית ויחסי מטפל – מטופל
הפרעות בשטף דיבור ב’
הפרעות מוטוריות נרכשות בדיבור
הפרעות קול ב’
הפרעות שמיעה אצל ילדים
כתיבה מדעית ומקצועית
מכשירי שמיעה
ניתוח דגמי דיבור
סטמטולוגיה
פסיכואקוסטיקה
רעש והשפעתו על האדם
שיקום שמיעה

שנה ג’

אימון סימולציה
אינטגרציה קלינית באוכלוסיות מיוחדות
אינטגרציה קלינית בהפרעות שפה קול ודיבור
אינטגרציה קלינית ניתוח אירועים
הפרעות בליעה
לקות בשמיעה- היבטים תיאורטים וקלינים א’
מיומנויות תקשורת בינאישית
ניהול מחקר מדעי בסמינר אודיולוגיה א’
ניהול מחקר מדעי בסמינר שפה ודיבור א’
סדנה במיומנויות קליניות בטיפול בהפרעות שפה לילדים
סדנה במיומנויות קליניות בטיפול בהפרעות שפה למבוגרים
סדנת אוטיזם
סמינר באודיולוגיה (א)
סמינר בהפרעות דיבור קול ושפה (א)
רכישת כישורי הכתיבה והקריאה
אינטגרציה קלינית באודיולוגיה
לקות בשמיעה- היבטים תיאורטים וקלינים ב’
ניהול מחקר מדעי בסמינר אודיולוגיה ב’
ניהול מחקר מדעי בסמינר שפה ודיבור ב’
סמינר באודיולוגיה (ב)
סמינר בהפרעות דיבור קול ושפה (ב)
תקשורת תומכת חלופית
הכשרות

שנה ד’

אבחון דידקטי
אינטגרציה קלינית אודיולוגיה מתקדמת (התנסויות)
גרונטולוגיה והפרעות בתקשורת
החייאה ועזרה ראשונה
הכשרות קליניות
ליקויי למידה
מעבדה מכשירי שמיעה
ניהול מחקר מדעי בסמינר אודיולוגיה ג’
ניהול מחקר מדעי בסמינר שפה ודיבור ג’
סדנה בהיבטים קליניים ביישום אמצעים בטיפול – משחק כאמצעי טיפול
סדנה בהפרעות בליעה
סדנת פיתוח קול
סמינר באודיולוגיה
סמינר בהפרעות דיבור קול ושפה
פסיכולינגוויסטיקה
קלינאי תקשורת במערכת החינוך
שתל השבלול
הפרעות שפה בגיל בית הספר – למידה קלינית
הפרעות בתקשורת ושפה בפעוטות- שעות קליניות
הפרעות שפה ודיבור בפעוטות ויליד גן – למידה קלינית

*תוכנית לימודים לדוגמא והיא נתונה לשינויים

 

לצפייה בנושאי הלימוד לחצו כאן

לפרטים אודות מכינת מקצועות הבריאות לחצו כאן

מוזמנים לצפות בהרצאה קצרה ומרתקת של ד”ר חנה פוטר-כ”ץ, בנושא מערכת שיווי המשקל והשפעתה על איכות החיים שלנו:

גם אני בוגרת אונו
סנדי אבו אל עדס ללימודי דוקטורט בהפרעות בתקשורת באוניברסיטת NYU
המרצים הכי טובים בארץ. פשוט כך. הידע שלהם וההכוונה בנו אותי מקצועית. כערביה היה לי חשוב להשתלב בעבודה עם האוכלוסיה הערבית והם גם אפשרו לי לעבוד במהלך ההתנסות לצד קלינאית דוברת ערבית מה שמאד עזר לי בהמשך
אני מאמין
ד"ר חנה פוטר כץ ראש החוג להפרעות בתקשורת
היכולת האנושית הייחודית שלנו לתקשר באמצעות שפה, דיבור ושמיעה היא תהליך מרתק שנמצא בחזית המחקר המדעי והטכנולוגי בתחום מדעי המוח. איתור מוקדם, אבחון וטיפול ומניעה של תקלות בתקשורת בין בני אדם הם תחומי העשייה של קלינאי התקשורת. בקריה האקדמית אונו תקבלו, מסגל אקדמי וקליני מוביל, את הכלים להיות קלינאי תקשורת פורצי דרך בטיפול, במחקר ובהובלת שינוי פני החברה בישראל.
מזל שתו קלינאות תקשורת
מזל שתו קלינאית תקשורת בהתפתחות הילד מאוחדת
"זהו מקום מלא בזיכרונות טובים עבורי. בתקופה זו, הרחבתי את אופקי, רכשתי ידע רב ומעמיק ממובילי התחום בארץ וגם יצרתי חברויות לחיים"

חשוב שתדעו

מרכז סימולציות חדשני וטכנולוגי היחיד מסוגו בארץ, המדמה סביבת עבודה מקצועית בו ניתן להתנסות בתרחישים המבוססים על אירועים מהעולם המקצועי, בו ניתן לפתח ולשפר מיומנויות מקצועיות, תהליכי חשיבה ביקורתית ותהליכי קבלת החלטות ופתרון בעיות בזמן אמת
סגל הוראה המשלב מצוינות אקדמית מחקרית וקלינית בהפרעות בתקשורת
שיתופי פעולה עם מערכת החינוך, רשויות מקומיות, ארגונים ועמותות בפעילות למען הקהילה
למידה והכנה לעבודה בצוות רב מקצועי של מקצועות הבריאות

ימי לימוד ומיקום

מה נדרש כדי להתקבל

קבלה ישירה:

פסיכומטרי 608 בגרות 95 ומעלה + מעבר ראיון קבלה + אנגלית מתקדמים א’ והצהרת בריאות

או

ציון סכם של 630 ומעלה + מעבר ראיון קבלה + אנגלית מתקדמים א’ והצהרת בריאות

או

תואר אקדמי קודם ממוצע 80 ומעלה + מעבר ראיון קבלה + הצהרת בריאות

 

מלגת מצטיינים.ות קריטריונים:

ציון פסיכומטרי 660 ומעלה ובגרות 107

תנאי סף להמשך הענקת המלגה בשנים הבאות הינו ממוצע ציונים 85 ומעלה.

 

מכינה למקצועות הבריאות

תנאי קבלה: בגרות מלאה + מעבר ראיון קבלה + אנגלית מתקדמים א’ והצהרת בריאות

 

לימודי המכינה מתקיימים בקמפוס קרית אונו.

לפרטים ניתן לפנות למשרד יעוץ ורישום בטלפון 03-5311888.

*תכניות הלימודים נתונות לשינויים בהתאם הנחיות המל”ג ובהתאם להנחיות ראש המכינה הקדם אקדמית. 

רוצה לדעת עוד?