שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

אפשרויות עבודה בחברות כגון חברות למכשירי שמיעה ושתלים, חברות תוכנה לתקשורת תומכת ולבניית פלטפורמות לטיפול ואימון של לקויי שפה, היגוי, קול וגמגום, חברות העוסקות בנגישות ועוד.
שיתוף פעולה בהכשרות הקליניות עם ארגונים למען לקויי שמיעה, פרוייקט מעג"ן של משרד החינוך, פרוייקטים להעשרת שפה בגני ילדים במצב סוציואקונומי נמוך ועוד.
הוראה קלינית במרכז הסימולציה של אונו וליווי סימולטיבי של התנסות קלינית במערכות הבריאות, החינוך והקהילה.

תוכנית הלימודים

ידעת שקלינאי תקשורת הוא המקצוע המדורג במקום ה-11 ברשימת 50 המקצועות המבוקשים ביותר בארה”ב? אולי זה בזכות אפשרויות העבודה המגוונות, אולי בזכות העבודה לצד אנשי מקצוע ממגוון תחומים מרתקים בחזית מדעי המוח והטכנולוגיה ואולי זה פשוט הסיפוק המקצועי העצום. הידיעה שעזרת למישהו לשפר את יכולות התקשורת האנושית באמצעות שפה, דיבור ושמיעה היא חסרת תחליף.

הלימודים אורכים כשלוש שנים וחצי (כולל הכשרה מעשית) בסיומם יש לעבור בחינות הסמכה של משרד הבריאות לקבלת תעודת מקצוע בהפרעות תקשורת.

הלימודים האקדמיים מתקיימים לצד תקופות התנסות קלינית (פרקטיקום) מרוכזות. השילוב ביניהם הינו המפתח לרכישת כלים מעשיים ולהתפתחות כמטפל וכאיש מקצוע. ההכשרה המעשית נעשית במהלך הלימודים וכוללת התנסות קלינית של כ-1,000 שעות אקדמיות. ההכשרה מאפשרת חשיפה לשיטות העבודה המתקדמות ביותר בתחום, במרכזי הטיפול והשיקום המובילים בארץ. 

שנה א’ כוללת בעיקר לימודי יסוד, כגון אנטומיה, פיזיולוגיה, אנגלית, סטטיסטיקה, מחשבים, שיטות מחקר ומבוא לפסיכולוגיה. בנוסף, בשנה א’ נערכות תצפיות על התפתחות תקינה של ילדים בגילאי 0-6 שנים. תצפיות אלו הן בסיס הכרחי להתנסות הקלינית בשנים המתקדמות יותר.
שנים ב’-ד’ כוללות לימודים מתקדמים יותר בתחומים שנלמדים בשנה א’ וכן קורסים מגוונים בתחומי הליבה של מקצוע קלינאי התקשורת: התפתחות שפה תקינה, הפרעות שפה אצל ילדים, הפרעות היגוי, הפרעות שפה נרכשות, אודיולוגיה בסיסית ומתקדמת, הפרעות שמיעה אצל ילדים, מכשירי שמיעה, גמגום, הפרעות שפה נוירוגניות בגיל מבוגר, הפרעות קול, דרכי שינוי התערבות וטיפול בפסיכולוגיה, רעש והשפעתו על האדם, שיקום שמיעה, ועוד.
בנוסף, שנים ג’-ד’ כוללות סמינרים מחקריים בתחומי השפה והדיבור.

מבין הנושאים הנלמדים
שנה א’
מבוא להיסטולוגיה ולפתולוגיה כללית
מבוא לאנטומיה של האדם
מבוא לבלשנות
מבוא לגנטיקה
מבוא לפיזיולוגיה כללית
פסיכולוגיה התפתחותית
מבוא למדעים מדויקים
מבוא למקצועות הבריאות
מבוא לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה
מבוא לפסיכולוגיה
ניתוח מאמר מדעי וחיפוש במאגרי מידע
ביולוגיה של התא
סטטיסטיקה
פונטיקה
אנטומיה ופיזיולוגיה של מערכת העצבים
התפתחות נורמלית של שפה ודיבור
אודיולוגיה בסיסית
שיטות מחקר
תהליכים קבוצתיים
אנגלית
פרקטיקום באודיולוגיה,- תאי שמע, מחשב
התנסות קלינית דיבור
תצפיות

שנה ב’
מבוא למדע הדיבור
אודיולוגיה מתקדמת
אינטגרציה קלינית דיבור
אינטגרציה קלינית שמיעה
אנטומיה ופיזיולוגיה של מערכת השמיעה
אקוסטיקה במדעי השמיעה והדיבור
הפרעות בשטף דיבור
הפרעות היגוי פונטיות ופונולוגיות
הפרעות קול
הפרעות שפה אצל ילדים
הפרעות שפה ודיבור נוירוגניות במבוגרים
התפתחות סנסומוטורית תקינה ופתולוגית
התפתחות שפה בגילאי בית הספר
מחלות אא”ג
נוירולוגיה
פסיכופתולוגיה – אבחון וטיפול
קורס אבחונים
רפואת ילדים
אתיקה רפואית ויחסי מטפל – מטופל
הפרעות מוטוריות נרכשות בדיבור
הפרעות שמיעה אצל ילדים
כתיבה מדעית ומקצועית
מכשירי שמיעה
סטמטולוגיה
פסיכואקוסטיקה
קורס אבחונים
רעש והשפעתו על האדם
שיקום שמיעה
פרקטיקום באודיולוגיה, תצפיות ומעבדת עיבוד אותות

שנה ג’
אינטגרציה קלינית ניתוח אירועים
אינטגרציה קלינית באוכלוסיות מיוחדות
אינטגרציה קלינית בהפרעות שפה קול ודיבור
אינטגרציה קלינית באודיולוגיה
הפרעות בליעה
לקות בשמיעה- היבטים תיאורטים וקלינים
מיומנויות תקשורת בינאישית
ניהול מחקר מדעי בסמינר אודיולוגיה
ניהול מחקר מדעי בסמינר שפה ודיבור
רכישת כישורי הכתיבה והקריאה
תקשורת תומכת חלופית
אוטיזם
סמינר באודיולוגיה
סמינר בהפרעות דיבור קול ושפה
הכשרות

שנה ד’
אבחון דידקטי
אינטגרציה קלינית אודיולוגיה מתקדמת
גרונטולוגיה והפרעות בתקשורת
החייאה ועזרה ראשונה
ליקויי למידה
מעבדה מכשירי שמיעה
משחק כאמצעי טיפול
סדנת פיתוח קול
פסיכולינגוויסטיקה
קלינאי תקשורת במערכת החינוך
שתל השבלול
הפרעות שפה בגיל בית הספר
הפרעות בתקשורת ושפה בפעוטות
הפרעות שפה ודיבור בפעוטות וילדי גן
הכשרות קליניות שנה ד’

*תוכנית לימודים לדוגמא והיא נתונה לשינויים

 

לצפייה בנושאי הלימוד לחצו כאן

מוזמנים לצפות בהרצאה קצרה ומרתקת של ד”ר חנה פוטר-כ”ץ, בנושא מערכת שיווי המשקל והשפעתה על איכות החיים שלנו:

גם אני בוגרת אונו
סנדי אבו אל עדס ללימודי דוקטורט בהפרעות בתקשורת באוניברסיטת NYU
המרצים הכי טובים בארץ. פשוט כך. הידע שלהם וההכוונה בנו אותי מקצועית. כערביה היה לי חשוב להשתלב בעבודה עם האוכלוסיה הערבית והם גם אפשרו לי לעבוד במהלך ההתנסות לצד קלינאית דוברת ערבית מה שמאד עזר לי בהמשך
אני מאמין
ד"ר חנה פוטר כץ ראש החוג להפרעות בתקשורת
היכולת האנושית הייחודית שלנו לתקשר באמצעות שפה, דיבור ושמיעה היא תהליך מרתק שנמצא בחזית המחקר המדעי והטכנולוגי בתחום מדעי המוח. איתור מוקדם, אבחון וטיפול ומניעה של תקלות בתקשורת בין בני אדם הם תחומי העשייה של קלינאי התקשורת. בקריה האקדמית אונו תקבלו, מסגל אקדמי וקליני מוביל, את הכלים להיות קלינאי תקשורת פורצי דרך בטיפול, במחקר ובהובלת שינוי פני החברה בישראל.

חשוב שתדעו

מזל שתו
קלינאית תקשורת בהתפתחות הילד מאוחדת
"זהו מקום מלא בזיכרונות טובים עבורי. בתקופה זו, הרחבתי את אופקי, רכשתי ידע רב ומעמיק ממובילי התחום בארץ וגם יצרתי חברויות לחיים"

ימי לימוד ומיקום

מחזור אוקטובר 2022 - החלה ההרשמה!

מה נדרש כדי להתקבל

    1. קבלה ישירה:  ממוצע בגרות בציון של 95 ומעלה ופסיכומטרי 630
      ומעבר יום מיונים מקצועי.
      או
      תואר קודם ממוסד אקדמי מוכר ומעבר יום מיונים מקצועי.
    2. למועמדים שאינם עומדים בדרישות הקבלה: תינתן אפשרות למכינה קדם אקדמית. לפרטים על המכינה ותנאיה יש לתאם פגישת ייעוץ.
  1. מכינה למקצועות הבריאות
    • המכינה מיועדת למועמדים\ות לתואר ראשון בפקולטה למקצועות הבריאות שאינם עומדים בתנאי הקבלה (ממוצע הבגרות או ציון הפסיכומטרי).
    • תנאי קבלה: זכאות לבגרות, מעבר יום מיון, קורות חיים מעודכנים.
    • קורסים: ביולוגיה של התא, מבוא לאנטומיה של האדם, אנגלית מונחים במקצועיים.

  2. לימודי המכינה מתקיימים בקמפוס קרית אונו.

    לפרטים ניתן לפנות למשרד יעוץ ורישום בטלפון 03-5311888.

    *תכניות הלימודים נתונות לשינויים בהתאם הנחיות המל”ג ובהתאם להנחיות ראש המכינה הקדם אקדמית. 

רוצה לדעת עוד?