.M.B.A בהתמחות באסטרטגיה ויזמות עסקית

.M.B.A בהתמחות באסטרטגיה ויזמות עסקית

.M.B.A בהתמחות באסטרטגיה ויזמות עסקית

ראשי ההתמחות: ד"ר בועז שליט (אסטרטגיה) וד"ר גיל אבנימלך (יזמות)

ההתמחות באסטרטגיה ויזמות עסקית בקריה האקדמית אונו הוקמה באוקטובר 2012 ומאז נפתחים כל שנה שני מחזורים של ההתמחות עם כ- 50 סטודנטים בכל מחזור. במהלך שמונת המחזורים הראשונים של ההתמחות כ- 40 סטודנטים עשו פרקטיקום בחברות מובילות בתחום האסטרטגיה והיזמות.

חזון ההתמחות באסטרטגיה ויזמות עסקית להיות ההתמחות המובילה בארץ באסטרטגיה ויזמות הן בהיבטים של עדכניות ופרקטיקות הקורסים והתכנים והן באיכות המרצים. מטרת ההתמחות להכשיר סטודנטים לרמות הניהול הגבוהות ביותר בפירמה או בארגון ולהקנות להם הבנה עמוקה בתהליכי אסטרטגיה, ניהול, יזמות וחדשנות.

ההתמחות מיועדת לסטודנטים שעובדים היום או שואפים לעבוד בעתיד כמנהלים בדרגי ניהול ביניים-בכיר, לאלה אשר עובדים במחלקות פיתוח עסקי, כיועצים עסקיים וכיזמים עסקיים או לכאלה אשר עובדים באקו-סיסטם של תמיכה ביזמות וחדשנות.

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

קורסי ההתמחות

יזמות עסקית - ד"ר גיל אבנימלך

יזמות עשויה לשמש מנוף להתפתחות אישית, להתפתחות ארגונים, לפיתוח כלכלי. מטרת הקורס להציג בפני הסטודנטים את תחום היזמות העסקית. להקנות לסטודנטים כלים לראיה כוללנית של התחום, ניתוח סוגיות אסטרטגיות בקונטקסט של יזמות והבנה מעמיקה של סוגיות נפוצות בהתפתחות מיזמים חדשים.

 

נושאי הקורס: חשיבות היזמות והחדשנות; תהליך ה- Ideation כולל סוגי ומאפייני צרכים והזדמנויות יזמיות; טכניקות להעלאת רעיונות למיזמים חדשים, ועקרונות סינון רעיונות; מודלים עסקיים: חשיבות, עקרונות וכלים לפיתוח מודלים חדשניים; ניהול תהליך היזמות וגישת ה- Lean Startup; עקרונות התוכנית העסקית. 

אסטרטגיה עסקית - ד"ר בועז שליט

קורס מבוא אינטגרטיבי, העוסק בניהול אסטרטגי של פירמה ובהיבטים תיאורטיים ועסקיים שלה. במסגרת הקורס נבחן גישות שונות לניתוח אסטרטגי, נרכוש שפה חדשה ויכולת לנתח תהליכים אסטרטגיים משמעותיים המתרחשים בסביבה התחרותית של הפירמה. 

 

נבחן את המשמעות והקריטיות של קביעת יעוד ארגוני ועיצוב חזון כתנאי לבנייה אפקטיבית של אסטרטגיה. ננתח את הסביבה העסקית של הפירמה באמצעות מודלים שונים, נגדיר את בסיס המשאבים ויכולות הליבה שלה, וזאת כתנאי הכרחי ליכולתה לבנות יתרון תחרותי בהמשך, נלמד רמות שונות של אסטרטגיה המאפשרות לפירמה לבנות את היתרון התחרותי הבר-קיימא של החברה ולממשו בהצלחה.

ניהול שינוי אסטרטגי - ד"ר בועז שליט

הסביבה העסקית במאה ה-21 דינמית מאוד ורצופה בשינויים אסטרטגיים המחייבים את הפירמה להתארגן בהתאם לסביבה הדינמית ולהשתנות. ההחלטות האסטרטגיות מאלצות את הארגונים להשתנות ולאור זאת, יותר ויותר ארגונים עסוקים במרדף מרתוני ממושך להתאים עצמם למציאות העסקית המשתנה במהירות. השינויים מתרחשים בכל המגזרים ובכל הנושאים, ויש להם השפעה הדדית זה על זה. למרות הניסיון הניהולי המצטבר בהתמודדות עם השינויים בסביבה העסקית, ארגונים רבים לא מצליחים להתאים עצמם בזמן ואינם מצליחים להשיג את מטרתם. 

 

הקורס הנוכחי נועד להקנות למשתתפים ידע והבנה עמוקה על מגמות בעולם בתחום השינוי הארגוני, ולהעמיק את ההבנה מה ניתן לעשות כדי להפוך את ההחלטות האסטרטגיות למציאות ארגונית ברת קיימא.

משחק עסקים - ד"ר רווה הרוש, מר יניב רוזנטל

הסימולציה האסטרטגית לעסקים בה אנו משתמשים בהתמחות באסטרטגיה היא "state of the art" של הסימולציות הקיימות היום. הסימולציה היא מאמן עסקי של תהליכי קבלת החלטות אסטרטגיות בחברה הפועלת במספר שווקים בתנאים תחרותיים. מטרת הקורס היא לתרגל ולהתנסות בקבלת החלטות אסטרטגיות שמתקיימות בצוות ניהולי בכיר, לפתח יחד תכנית אסטרטגית לחברה וליישמה הלכה למעשה בשוק תחרותי.

הסימולציה האסטרטגית מאפשרת התנסות מעשית של החומר הנלמד במהלך התואר בכלל, ובהתמחות ביזמות ואסטרטגיה בפרט.

מימון יזמות - ד"ר גיל אבנימלך

מטרת הקורס להציג בפני הסטודנטים את מאפייני שוק מימון היזמות על מגוון שחקניו. בקורס נדון במאפייני יזמות חדשנית בחסמים במימון חברות הזנק וחדשנות.

 

נסקור את המאפיינים העיקריים של השחקנים השונים בשוק הון הסיכון וניתן התייחסות מיוחדת למספר שחקנים מרכזיים: קרנות הון הסיכון, קרנות תאגידיות, משקיעים פרטיים וקבוצות משקיעים, חממות טכנולוגיות ומקורות מימון ממשלתיים.

פיתוח מוצרים חדשים - ד"ר איל מעוז

מטרת הקורס היא לסקור ולהעמיק במגוון הנושאים והבעיות העומדים בפני מנהלים בבואם לקבל החלטות לגבי הפיתוח, העיצוב, והשיווק של מוצרים ושירותים חדשים. הקורס מכוון להנחיל לסטודנטים את הרעיון של גישה אסטרטגית לפיתוח מוצרים, המדגישה ניהול סיכונים נכון כמפתח להצלחה בפיתוח לטווח ארוך וכן להדגים את התועלת שבשימוש במודלים ושיטות אנליטיות בפתרון בעיות שיווקיות הקשורות לפיתוח מוצרים חדשים.

אסטרטגיה בינלאומית - ד"ר אוהד רף

הקורס יציג כלים להבנה וניתוח של הפעילות הבינלאומית של חברות עסקיות. במהלך הקורס ירכשו הסטודנטים כלים אנליטיים שיאפשרו להם להבין את ההשפעה של: הסביבה העסקית הבינלאומית (מאפייני המדינות בהן מתבצעת פעילות עסקית ומאפייני הענף אליו משתייכת החברה), האסטרטגיה של החברה (Corporate Strategy) ופונקציות החברה השונות, על סיכויי ההצלחה והכישלון בפעילות עסקית בזירה הבינלאומית.

 

נושאים מרכזיים בקורס: גלובליזציה והגורמים לתהליך. גורמים בסביבה שמשפיעים על ההבדלים בין שווקים. סקירה של תיאוריות סחר. החברה הבינלאומית (MNC) והשקעות זרות (FDI). המוטיבציות לבינאום, עליות לבינאום, הקשר בין בינאום לביצועי הפירמה. מוד כניסה לשווקים בינלאומיים. אסטרטגיה מבנה ובקרה בחברות בינלאומיות. אסטרטגיות בינלאומיות, מבנים ארגוניים, מנגנוני בקרה וההתאמה בין שלושתם ניהול המשאב האנושי בסביבה בינלאומית.

אסטרטגיה תאגידית - ד"ר אוהד רף

הקורס אסטרטגיה תאגידית עוסק בניהול האסטרטגי של פירמות המנהלות מספר עסקים (רב עסקיות) או הפרושות על פני מספר מדינות ואזורים גיאוגרפיים. הקורס עוסק בתחומים הבאים:

  • גיבוש חשיבה אסטרטגית על כיווני פעולה עיקריים של חברות רב-יחידתיות
  • רכישת ופיתוח, כלי ניתוח ורפרטואר אסטרטגי המשמשים בניתוח אסטרטגיות של חברה רב-יחידתית
  • הכרת הדפוסים העיקריים של התרחבויות עסקיות וגיאוגרפיות, המניעים לאימוץ אסטרטגיות אלו, המשמעויות הניהוליות שלהן, ופוטנציאל ההצלחה והבעייתיות הגלומים בהן
  • חשיפה למגמות ההיסטוריות של התפתחות חברות רב עסקיות ורב לאומיות.

פרוייקט סיום - ד"ר בועז שליט / ד"ר גיל אבנימלך / ד"ר אוהד רף

ישנן שלוש אפשרויות לפרויקט סיום: סמינר+פרויקט בניתוח אסטרטגי בהנחיית ד"ר בועז שליט; כתיבת תכנית עסקית למיזם חדשני בהנחיית ד"ר גיל אבנימלך או ד"ר אוהד רף; השתתפות בפרקטיקום של כ- 180 שעות באחת החברות איתן אנחנו בשיתוף פעולה במסגרת הפרקטיקום.

[print-me]
#wizFloatingChat{ display:block; }