חשבת על לימודי משפטים או מנהל עסקים עם התמחות בנדל”ן?
עכשיו ניתן לעשות זאת באיכות ובנוחות מקסימלית עם המרצים הטובים ביותר בישראל שנה אחר שנה.

היחידה ללימודי המשך של הקריה האקדמית אונו מקימה בימים אלו מרכז לימוד מקומי המביא את האקדמיה עד אליכם.
במרכז הלימוד המקומי באר שבע יתקיימו קורסים שונים במשפטים ובמנהל עסקים שיאפשרו לכם לצבור נקודות זכות לתואר האקדמי, ובכך להפוך את הלימודים לנוחים יותר ונגישים הרבה יותר בעזרת פלטפורמות דיגיטליות ללמידה מקוונת.

הקריה האקדמית אונו הינה המכללה הגדולה בישראל, הכוללת 5 קמפוסים ברחבי הארץ אשר חרטה על דגלה את הנגישות של כל אזרח ישראלי לאקדמיה. לתפיסתנו, אקדמיה צריכה להיות מעורה בקהילה, באופן המאפשר גם לאנשים עובדים ובעלי משפחות ללמוד ולהשכיל.

הקורסים המוצעים על ידי הקריה האקדמית אונו לתושבי באר שבע יבוצעו ב- 3 חלקים:
חלק 1: במרכז הלימוד המקומי באר שבע, עם המרצים הטובים ביותר בישראל שיגיעו עד אליכם!
חלק 2: באופן מקוון, באמצעות למידה מרחוק, תוך שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים.
חלק 3: בקמפוס הקריה האקדמית אונו החדש הממוקם במרכז הארץ.

ניתן לקבל פטור מקורסים אקדמיים, על בסיס הקורסים שילמדו במרכז הלימוד באופן פרטני.

הקריה האקדמית אונו מזמינה אתכם להרחיב אופקים לצד עיסוקכם כמו שתמיד חלמתם.

קורסים המזכים בנקודות זכות אקדמיות בנושא
תואר ראשון במנהל עסקים .B.A התמחות בנדל”ן

במשך עשרות שנים, התנהל שוק הנדל”ן הישראלי ללא התמקצעות מסודרת, כחלק מ”חכמת רחוב” העוברת בסוד מאחד לשני. בית הספר לנדל”ן קם בשנת 2018, במטרה למסד את מקצועות ניהול הנדל”ן כתחום אקדמי בעל מאפיינים ייחודיים. חזון בית הספר לנדל”ן הינו כי במאה העשרים ואחת, ראוי להתייחס למקצוע הנדל”ן ככל מקצוע אחר.

בשל כך אנחנו, הקריה האקדמית אונו, בנינו צעד אחרי צעד, דיספלינה בעלת מתודה אקדמית סדורה, המאפשרת הוראה והנחלת הידע בנדל”ן למבקשים לעסוק בתחום. בין המרצים תוכלו למצוא מומחים מהשורה הראשונה של עולם הנדל”ן הישראלי, המשלבים באופן אופטימלי בין אקדמיה לפרקטיקה.

אנו מזמינים אתכם לבוא ולהיות חלק מקהילה מקצועית וצומחת של אנשי מקצוע בתחום הנדל”ן, שיובילו מהפכת התמקצעות בדור הבא.

התואר הראשון שלנו במנהל עסקים עם התמחות בנדל”ן, מעניק לסטודנטים מבט פנורמי מלא על תחום הנדל”ן הישראלי. במסגרת התואר נחשפים הסטודנטים לתחומי הפיננסים, הניהול, התכנון, השיווק וההיבטים המשפטיים המלווים כל עסקה נדל”נית. לימודי התואר הראשון במנהל עסקים, נמשכים על פני שבעה סמסטרים רצופים. שלושה סמסטרים בשנה הראשונה (סמסטר א’, ב’, קיץ); שלושה סמסטרים בשנה השנייה, וסמסטר נוסף בשנה השלישית (סמסטר א’). תוכנית ייחודית זו מקדימה את לימודי השנה השלישית לשני סמסטרים בקיץ, במטרה להכשיר את בוגרי התוכנית לשוק התעסוקה האקדמי מוקדם ככל הניתן.

במסגרת לימודי ההתמחות יכולים הסטודנטים לבחור באחד מתוך שלושה מיקודים מקצועיים שונים: יזמות ושיווק נדל”ן, ניהול נכסים או שמאות מקרקעין.

יזמות ושיווק נדל”ן
מיקוד זה מיועד למבקשים לעסוק בתחום היזמות ושיווק הנדל”ן.
צמצום מלאי הקרקעות הפנויות במדינה בכלל ובאזורי הביקוש בפרט, לצד התיישנות רבים מן המבנים בישראל, מובילים לכך שהגגות של היום הופכים לקרקעות של מחר. בכל רחבי הארץ צצים פרויקטים של התחדשות עירונית הכוללים שינוי או הריסת המבנה הקיים ותוספת בינוי. תחום זה דורש ידע והבנה ספציפיים, המתייחסים לייזום פרויקט בסביבה מבונה.
מיקוד זה כולל ידע נרחב בתחום היזמות של התחדשות עירונית. מלבד קורס התחדשות עירונית בסיסי אותו לומדים כלל תלמידי התואר, ילמדו תלמידי מיקוד זה קורסים בנושא ניהול פרויקט התחדשות עירונית; וכן היבטים תכנוניים, פיננסיים, משפטיים וקהילתיים בהתחדשות העירונית. פרויקט הגמר במסגרת הלימודים ייעשה אף הוא בתחום זה. בנוסף, ילמדו תלמידי התוכנית קורס ייעודי בתחום שיווק נדל”ן.
הסטודנטים הלומדים במיקוד זה ישלבו את הידע שרכשו במסגרת לימודיהם ביזמות ובשיווק מקרקעין, עם ידע נרחב בתחום ההתחדשות העירונית. בוגרי המיקוד יקבלו תעודה מקצועית של יזם בתחום ההתחדשות העירונית. אנו ממליצים לסטודנטים המתעניינים בתחום היזמות, לבחור במסלול אטרקטיבי זה המשלב ידע פרקטי עם מרצים העוסקים בתחום שנים רבות.
תעסוקה בתחום זה אפשרית הן כשכירים בחברות יזמות נדל”ן, במגוון תפקידים הנוגעים לקידום הפרויקט בשלביו השונים, קשר עם דיירים, קשר עם הרשויות, לצד אפשרות לעסוק בתחום היזמות כעצמאיים בשלבים מתקדמים יותר.
תעודת המיקוד הינה תעודה נוספת על תעודת התואר (מנהל עסקים) ותעודת ההתמחות (נדל”ן).

ניהול נכסים
מסלול זה הנעשה במשותף עם משרדי הממשלה, מבקש להכשיר את הסטודנטים בתחום ניהול הנכסים, בהם נכסי ממשלה ודיור ציבורי. במסגרת זו לומדים הסטודנטים את כל ההיבטים המשלימים של ניהול נכסים, בהם ניהול חוזים ודיירים, ביטוח, היבטים פיננסיים ותכנוניים ותחזוקת מבנים.
כמעט כל פעילות עסקית במשק מלווה באחזקת נדל”ן מסחרי בהיקפים נרחבים. כך למשל כל רשת קמעונאית, מביגוד ועד מזון, מחזיקה במספר רב של סניפים, נכסי נדל”ן המצויים באזורים שונים ומחייבים טיפול שוטף. גם ברשויות המקומיות יש אגף נכסים המנהל את כלל נכסי הרשות שבתחומה.
תפקיד מנהלי נכסים מבוקש מאוד במשק והוא מהווה מפתח רב עוצמה לכניסה אל עולם התעשייה בתחום ניהול הנדל”ן. מנהל הנכסים דואג לטיפול השוטף בכל נכסי החברה, ובכלל זאת חידוש החוזים, איתור נכסים נדרשים, השבחתם, ומכירת נכסים שאין בהם צורך, ניהול ההיבטים העסקיים, המשפטיים והתכנוניים הנוגעים לנכס. גם תחום הדיור להשכרה לטווח ארוך הצומח במהירות, מחייב הכשרתם של מנהלי נכסים שיוכלו לנהל את תיקי הנכסים של הגופים המוסדיים.
לצד ניהול הנכסים, המיקוד עוסק אף בהכשרה מעשית לניהול מבנים. מגדלי המגורים והמשרדים שצומחים בישראל בעשורים האחרונים, דורשים ניהול מקצועי, הנעשה בדרך כלל באמצעות חברות ניהול שהחליפו את “ועד הבית” המסורתי. מיקוד זה, יכשיר אתכם לנהל את מכלול ההיבטים הכספיים, הנדל”ניים והמשפטיים הנוגעים למבנה.
מיקוד זה מיועד למבקשים להשתלב בשוק העסקי, בתפקידי מנהלי נכסים ו/או מבנים. בוגרי המסלול יוכלו להשתלב כעצמאיים או כשכירים בתחום ניהול הנכסים והמבנים, בין אם מדובר בחברות קטנות המחזיקות במספר מצומצם של נכסים, ועד לחברות ענק במשק (כגון בנקים, קופות חולים, קניונים וכו’), הכוללות אגף נכסים גדול המחזיק בנכסים בשווי של מיליארדי ₪.

 

שמאות מקרקעין
התוכנית כוללת לימודי הסמכה למקצוע השמאות, הכוללים 11 בחינות פנימיות המתקיימות במסגרת הלימודים. לימודי הנדל”ן והשמאות הם שני מוצרים המשלימים זה את זה. לא רק שמאות מקרקעין, אלא הבנה מיטבית של עולם המקרקעין על היבטיו השונים.
התוכנית כוללת גם קורס הכנה למבחן המועצה בסיום התואר. רכז מיוחד מלווה את הסטודנטים כבר בשלבים מוקדמים תוך הכנתם לבחינות החיצוניות.
תוכנית הפרקטיקום המתקיימת במהלך השנה השנייה והשלישית ללימודים, מאפשרת לסטודנטים מצטיינים להשתלב במשרדי שמאים מובילים כחלק מדרישות התואר, תוך חיבור בין האקדמיה והפרקטיקה, ובמטרה לסייע להם לאתר מקום התמחות מתאים עם סיום התואר.
עם סיום התואר, יתקיים סמסטר השלמה לתלמידי מיקוד השמאות (סמסטר ב’ בשנה השלישית). סמסטר זה יכלול את כל התכנים הנדרשים ללימודי השמאות שטרם נלמדו בתואר. כמו כן סמסטר זה יכלול גם קורס הכנה לבחינה החיצונית, מבוא לתורת השמאות.

קורסים המזכים בנקודות זכות אקדמיות בנושא
תואר ראשון .LL.B במשפטים

המשפט נמצא בכל מקום בחיים שלנו. הוא רלוונטי לכל עובד, בעל עסק, יזם חברתי, ולכל אדם למעשה שרוצה לחיות בצורה חופשית ולמצות את הזכויות שמגיעות לו.
אתם מוזמנים ללמוד בפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו, הפקולטה הגדולה בישראל בראשות ד”ר אלעד פינקלשטיין.

במסגרת הלימודים תקבלו הכשרה בתחומי המשפט המסחרי, המשפט הפלילי והמשפט הציבורי.
התכנית הייחודית שלנו לא רק מכינה אותך להיות עו”ד, אלא גם מפתחת את כישורי ההבנה והניסוח שלך, את מיומנויות המשא ומתן שלך, את היכולת שלך לזקק תובנות מדויקות וגם מעניקה את הידע והכלים הדרושים לכל אזרח כדי למצות את זכויותיו.

משך הלימודים: שלוש וחצי שנים

סגל המרצים הטובים בישראל, בין המרצים: פרופ’ יובל אלבשן, ד”ר ריבי כהן, פרופ’ גבריאל הלוי, ד”ר אמל ג’בארין, ד”ר אלעד פינקלשטיין, ד”ר עופר טור סיני, ד”ר יעקב בן שמש, פרופ’ יצחק כהן ועוד.

בין נושאי הלימוד: דיני חוזים, מקורות המשפט, משפט חוקתי, דיני עונשין, משפט מנהלי, דיני עבודה, משפט עברי, דיני משפחה, דיני נזיקין, דיני תאגידים, דיני ראיות, סדר דין אזרחי, דיני קניין, אתיקה מקצועית, תורת המשפט, מחקר משפטי, משפט בינ”ל פרטי, דיני מיסים, סדר דין פלילי, קנין רוחני, משפט בינ”ל פומבי, ניסוח מסמכים משפטיים, גישור, דיני אכיפת חיובים וחדלות פרעון, דיני הסחר הבינלאומי והאיחוד האירופי, תורת השכנוע.

תשתלבו כמסייעים משפטיים במערך הקליניקות המשפטיות הגדול ביותר בישראל, העוסקות בתחומים כמו: קידום נוער וצעירים, משפט רפואה ופסיכיאטריה, קליניקה לתביעות משטרתיות, ועוד.