ד"ר גזית אלחנן

מרצה בבית הספר לשיווק ודיגיטל, הפקולטה למנהל עסקים

אודות

ד״ר אלחנן גזית הוא חוקר ומפתח של גישת אינטליגנציה משחקית בעידן הבינה המלאכותית לצמיחה עסקית והעצמה אישית. הגישה שפיתח מבוססת על למעלה משני עשורים של חקר הנדסת האושר והעושר של תעשיית הגיימינג באקדמיה וניסיונו המקצועי בפיתוח טכנולוגיות הדרכה בצה״ל. אלחנן הוא מומחה להתנהגות משתמשים ולמידה בסביבות מציאות מדומה, מראשוני חוקרי משחקי הווידאו בעולם וממקימי תעשיית המטאוורס בארץ.

 

בעל דוקטורט בחינוך מאוניברסיטת תל-אביב. בעבודת הדוקטורט שלו חקר התנהגות משתמשים ודינמיקה של למידה בסביבות מציאות מדומה (VR) המבוססת תצלומי נאס"א. לצורך כך, פיתח מודל לניתוח אינטראקציות למידה בכלים ממוחשבים. זוכה מלגת קרן גוואסטלה – סקט"א רש"י לדוקטורנטים מצטיינים. אלחנן השלים פוסט-דוקטורט במעבדה למציאות מדומה לבעלי צרכים מיוחדים שליד מכון קיסריה על שם הברון אדמון בנימין דה-רוטשילד למחקר בין-תחומי של יישומי מדעי המחשב (CRI). שם הוא פיתח מודל לניתוח התנהגות של ילדים ובני נוער עם תסמונת אספרגר בתפקוד גבוה, ביישומים אינטראקטיביים.

 

אלחנן מרצה יועץ למנהלי ארגונים, חברות וסטארטאפים לנווט לצמיחה בעידן הבינה המלאכותית, לשפר תהליכי קבלת החלטות, לפתור בעיות ולהוביל בחדשנות באמצעות יישום מושכל של הגישה שפיתח. הוא יוצר ומגיש את הפודקאסט 'אינטליגנציה משחקית בעידן ה-AI', וכותב ספר בנושא.

 

משנת 2007 הוא עומד בראש הסניף הישראלי של DIGRA – איגוד חוקרי המשחקים הדיגיטליים הבינלאומי  Digital Games Research Association.

 

אלחנן מרצה על תחומי התמחותו במסגרת התוכנית לתואר שני באסטרטגיה דיגיטלית וניהול השיווק בביה"ס לשיווק ודיגיטל, בפקולטה למנהל עסקים, הקריה האקדמית אונו. קורסים:

גיימינג, תקשורת ותרבות נפגשים בעידן הבינה המלאכותית

Gaming, Communication, and Culture Converge in the AI Era)

עתיד עולם השיווק בעידן הבינה המלאכותית: טכנולוגיות מתפתחות, מטאוורס, מחשוב מרחבי וגיימיפיקציה The Future of Marketing in the AI Era: Metaverse, AR/VR/XR, Spatial Computing, and Gamification

השכלה

פוסט דוקטורט

מעבדה למציאות מדומה, מכון קיסריה (CRI) על שם הברון אדמון בנימין דה-רוטשילד למחקר בין-תחומי של יישומים במדעי המחשב (2005)

.Ph.D

למידה בסביבות מציאות מדומה (מלגת הצטיינות), בית הספר לחינוך, אוניברסיטת תל-אביב (2005)

.M.B.A

מתמטיקה הוראת המדעים (בהצטיינות), בית הספר לחינוך, אוניברסיטת תל-אביב (1998)

.B.ED

חינוך גופני, מכללת וינגייט (1991)

תחומי הוראה

גיימינג, תקשורת ותרבות, מטאוורס, מציאות מדומה/ רבודה, משחוק מותגים.

תחומי מחקר

משחקי וידאו, התנהגות משתמשים במשחקים ובמטאוורס, עולמות וירטואליים, עיצוב גיימיפיקיישן, חשיבה משחקית.

פרסומים נבחרים