שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

סטודנטים יושבים יחדיו בחצר הקמפוס
התמחות מעניקה לעוסקים והעוסקות במקצועות הבריאות התפתחות אישית ומקצועית ממיטב המרצים הטובים בישראל
אנשים עושים פעילות ספורטיבית
ההתמחות תומכת בגישה רב-תחומית ומעמיקה של חקר הבריאות ומוגבלות ומעניקה לבוגריה כלים להערכה, טיפול והדרכה לאוכלוסיות מגוונות בתחום בריאות הנפש בקהילה
אנשים עושים פעילות של ספורטתרפיה
את ההתמחות והוראתה מוביל צוות רב-תחומי ממגוון מקצועות הבריאות תוך דגש על שיתוף ידע ושיח בין-תחומי בקרב הסטודנטים המגיעים מתחומי הטיפול השונים.

תכנית הלימודים

ההרשמה למסלול נובמבר 2024 בעיצומה!
הלימודים יחלו בתאריך ה־3.11.2024

עוסקים במקצוע טיפולי ורוצים להרחיב את הידע שלכם, להכיר את חזית המחקר ולשלוט בשיטות הטיפול והשיקום העדכניות ביותר? התואר השני בשיקום התמחות בבריאות הנפש בקהילה מאפשר לכם ליהנות מהתפתחות מקצועית ולסייע למטופלים שלכם בדרכים חדשות.

• תואר ייחודי מסוגו בישראל
• התכנית כוללת תחומים בעלי חשיבות לפיתוח בשדה הקליני ובמחקר בקרב מטפלים וחוקרים ממקצועות הבריאות.
• למידה בין מקצועית וחדשנות, תוך התייחסות למגוון התחומים המקיפים את תחומי העיסוק והמחקר של מקצועות הבריאות.
• הקורסים נלמדים על ידי מרצים ממגוון מקצועות הבריאות תוך דגש על הרחבת הידע המשותף.
• התואר מכשיר את המטפל להרחיב את נקודות המבט שלו על המטופל ועל סביבתו ולהבין את קשייו ומגבלותיו באופן אינטגרטיבי יותר.
• קבלת כלים להסתכלות מערכתית ורב צוותית שיאפשרו למטפל ליזום ולהוביל תכניות וצוותים במקום העבודה.
• אפשרות פיתוח תכניות רלוונטיות לעולם הטיפולי של המטופל.
• ראש ההתמחות – פרופ’ נעמי הדס לידור, מקימה ויועצת אקדמית של בית הספר הארצי לשיקום, שילוב והחלמה בבריאות הנפש. ראש ההתמחות בבריאות הנפש בקהילה בתואר השני במדעי הבריאות והשיקום במקצועות הבריאות הקריה האקדמית קריית אונו. מומחית לטיפול קוגניטיבי דינאמי ושיקום בקהילה.

מטרת ההתמחות החדשה הינה להעמיק את העמדות, התפיסות, הידע והמיומנויות של הלומדים תוך מתן דגש על היבטים שיקומיים, סוציאליים, משפטיים ואתיים בטיפולם, שיקומם ושילובם של אנשים רבים המתמודדים במצבים נפשיים שונים.
קורסי ההתמחות בבריאות הנפש ישתלבו בלימודי התואר השני M.A. במדעי הבריאות והשיקום. במסלול ההתמחות ילמדו מומחים בתחום בריאות הנפש בקהילה בבסיסי הידע ובנושאים המרכזיים ביותר בשטח.

מסיימי ההתמחות מקבלים תעודה נוספת המציינת את ההתמחות בנוסף לתעודת התואר.

בין המרצות והמרצים
פרופ’ הדס לידור נעמי, ד”ר שרה דעאס עיראקי, ד”ר יעל מזור, ד”ר דורית רדליך, ד”ר נטע גלמידי, ד”ר רננה אלרן וגב’ אנדראה רפפורט, פרופ’ מקס לכמן ומר אבי אורן ועוד

מבין הקורסים
נקודת המבט של המשפחה – מאי נראות לשותפות – פרופ’ נעמי הדס לידור וד”ר נטע גלמידי – הקורס יעסוק בגישות שונות בהתייחסות למשפחה עם מחלת נפש, בדרכי ההתערבות, ליווי ותמיכה במשפחה. הקורס ישלב שיתוף חוויות אישיות של בן משפחה מומחה לצד ההרצאות התיאורטיות.

להקשיב וללמוד – ד”ר רננה אלרן פרופ’ מקס לכמן – בקורס זה נלמד להקשיב וללמוד מידע מניסיון. הקורס יפגיש אתכם עם מתמודדים ובני משפחה שיספרו לכם על מסעם האישי מתוך המחלה אל ההחלמה .

נקודות מבט שונות על הטראומה – ד”ר יעל מזור – מחקרים מראים כי רבים מהמתמודדים עם מחלות נפש והפרעות נפשיות חוו בעברם טראומות, ורבים סובלים מתסמינים פוסט טראומטיים המשפיעים על תהליכי השיקום וההחלמה. עם זאת, מחקרים גם מראים כי צמיחה פוסט טראומטית, קידום משמעות בחיים, והעלאת יכולת התמודדות – כל אלו תהליכים אפשריים בבריאות הנפש. תהליכים אלו תלויים בהיבטים מגוונים הקשורים לאדם, לסביבתו, ולאיש השיקום והתהליכים שהוא מאפשר ומקדם בעבודה השיקומית

מעגלי התקווה – ד”ר דורית רדליך עמירב – בקורס נתבונן בתקווה כמושג, וכיצד התקווה משפיעה על הפרקטיקה היומיומית בעבודתנו לאורך מעגל החיים. במחקרים שונים בתחומי הפילוסופיה, הפסיכולוגיה, הדת, הבריאות והחינוך נמצא שתקווה הינה חיונית ובסיסית בתהליכי ההתפתחות האנושית. במהלך הקורס נלמד על תקווה, בתאוריה, במחקר ובפרקטיקה. זהו קורס אינטראקטיבי שבו נעשיר את ארגז הכלים שלנו בהבנה ובשיטות לעבודה עם תקווה בקליניקה.

התערבות קוגניטיבית דינאמית – מתיאוריה למעשה – פרופ’ נעמי הדס לידור ואנדראה רפפורט – ההתערבות הקוגניטיבית מתווכת- DCI, מיסודה של פרופ’ נעמי הדס לידור וצוותה, היא פיתוח והרחיבה של תפיסתו של פרופ’ פוירשטיין “ההשתנות הקוגניטיבית מבנית” וגישת התיווך. הסטודנט יכיר בקורס את עקרונות התיווך, האבחון וההתערבות הקוגניטיבית דינאמית וידע להשתמש בכלים מגוונים מתוך ה- LPAD והעשרה אינסטרומנטלית , כמו כן ידע לשלב בתוך עבודתו מרכיבים קוגניטיביים דינאמיים בכלים איתם הוא עובד בדרך כלל.

נקודות מבט שונות על השיקום, השילוב וההחלמה – מתיאוריה למעשה – ד”ר שרה דעאס עיראקי, פרופ’ נעמי הדס לידור עם מרצים אורחים – הקורס יעסוק באיך מחלות נפשיות באות לידי ביטוי בחיי היום יום של המתמודד ומשפחתו, מבוא לתפיסת ההחלמה, מהי, סוגים שונים של החלמה (רפואית קלינית, חברתית, תפקודית ואישית ) מהן סביבות מקדמות החלמה, שילוב חברתי, הסטיגמה, חשיפה להתערבויות מקדמות החלמה, גורמים מאפשרים וגורמים מעכבים, מודל הכוחות, ללמוד מן ההצלחות ועוד.

 

אני מאמין
פרופ' נעמי הדס לידור
פרופ' נעמי הדס לידור ראש התמחות
אני מאמינה שאתם שרוצים לתרום לחברה, תיהנו מהמפגש הבינתחומי ותרוויחו ממנו. אין לי ספק שהשפה, הכלים והמיומנויות שתרכשו ירחיבו את עולמכם בכלל ואת האפשרויות והתפקידים שיפתחו עבורכם

חשוב שתדעו

לימודים בקמפוס חדש עם חדרי סימולציה מתקדמים
יום לימודים מרוכז בשבוע, המאפשר לשלב עבודה ולימודים
ללמוד המרצות והמרצים המובילים במקצועות הבריאות תוך דגש על שיתוף ידע ושיח עם עמיתים מתחומי טיפול שונים

ימי לימוד ומיקום

ההרשמה למסלול נובמבר 2024 בעיצומה! הלימודים יחלו בתאריך ה־3.11.2024

מה נדרש כדי להתקבל

  1. תואר ראשון מקצועות הפיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, סיעוד, הפרעות בתקשורת, תזונה, פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, ספורטתרפיה ומדעי ההתנהגות בעלי ניסיון קליני
  2. ממוצע תואר ראשון 75 ומעלה

דברים נוספים שכדאי לדעת

בתואר תפגשו מטפלים הבאים מרקעים שונים אשר מטפלים באוכלוסיות שונות ובמגוון גילאים. דבר המאפשר להכיר וללמוד ולהרחיב את הידע והניסיון תפקידי העובדים בבריאות הנפש בקהילה מגוונים ומתפתחים כל הזמן.
הלימודים כוללים עבודה מעשית.

רוצה לדעת עוד?