הפסטיבל הזה ללא ספק היה חוויה מדהימה לכולנו.
תודה לכל המשתתפים – נתראה בפסטיבל הבא!

שלושה ימים של הפנינג וסימפוזיון
בניהולם האמנותי של מאסטרו ירון גוטפריד וד”ר נדב לב גיטריסט קלאסי רב תחומי

Ono Music בית הספר למוסיקה, הקריה האקדמית אונו אירח במשך שלושת ימי הפסטיבל 13 הרכבים, עשרות מוסיקאים ונגנים וקהל רב של מאות משתתפים, בהפנינג וסימפוזיון שהתמקדו בכלי המגוון ביותר מבחינה סגנונית, תרבותית וטכנולוגית – הגיטרה.
במשך שלושה ימים התקיימו בקריה האקדמית אונו קונצרטים, כיתות אמן, מופעים, דיונים, סדנאות והרצאות ואף הצגת דגמי הגיטרות החדשים של היצרניות המובילות בעולם. עמדת פופ אפ כלי זמר, הוקמה ברחבת הקמפוס הירוקה שהתקשטה בדגלי פסטיבל, ובה נגנו ושרו סטודנטים למוסיקה באופן חופשי לצד בר בירות מצנן ופינות ישיבה מפנקות על הדשא.
זהו פסטיבל אקדמי ראשון מסוגו, שמוביל מאסטרו ירון גוטפריד מוסיקאי בעל שם עולמי, מנצח מלחין ופסנתרן, חתן פרס ראש הממשלה למלחינים שיצירותיו זוכות להערכה ולביצועים בתזמורות רבות בעולם. גוטפריד נכנס באוקטובר האחרון (2021) לתפקידו החדש כמנהל Ono Music – בית הספר למוסיקה של הקריה האקדמית אונו.

היום הראשון בפסטיבל גיטרה 2022 נפתח עם כיתת אמן של פיטר רוט מבכירי מוזיקאי הרוק הישראלים, זמר, גיטריסט, פזמונאי מלחין מפיק ומעבד. הוא ספר על דרכי עבודתו, תפקידי הגיטרה באלבומים עליהם עבד וסיפורים מאחורי הקלעים. פיטר התפרסם לראשונה כחבר להקת ‘מוניקה סקס’ ואחריה פיתח קריירת סולו עצמאית, לצד הפקה מוזיקלית לזמרים רבים אחרים מהשורה הראשונה במוסיקה הישראלית, ובהם: מאור כהן, אריק איינשטיין, הראל סקעת, שלומי שבת, אלישע בנאי, טל שגב, ברי סחרוף ואחרים.
אחריו התקיים רב שיח על הגיטרה במאה ה21 – פאנל בהשתתפות אמני גיטרה יצירתיים מהארץ ומחו”ל, בהנחיית מאסטרו ירון גוטפריד וד”ר נדב לב שני המנהלים האמנותיים של הפסטיבל.
בשעות הערב עלה קונצרט קלאסי, שהופק במיוחד לכבוד הפסטיבל בשם ‘לטינו לבנטינו’ – מסע בין מוסיקה לטינית לישראלית, בהשתתפות גי אשד החלילן הראשי של התזמורת הפלהרמונית הישראלית, ד”ר נדב לב וזמרת הסופרן בעלת הקול הדרמטי אירית שטרק עם ביצוע בכורה ליצירה מקורית מאת המלחינה רוני רשף.
את היום הראשון חתמו יונתן אלבלק ולהקת אפיפרה רביעיית פוסט ג’אז במופע פסיכדלי אימפרסיוניסטי. הלהקה נוסדה בשנת 2019 עם סשן של 3 ימים בהם כתבו והקליטו את אלבום הבכורה Overstand. האלבום יצא בלייבל האגדי Stones Throw וקיבל תגובות חיוביות בכל העולם, כולל השמעות ותשבחות בתחנות רדיו כ NPR ( רשת הרדיו הציבורית בארה”ב) וברדיו האנגלי BBC. ב-2021 הם שחררו אי.פי בו ניגנו יצירות של מוזיקאים בסגנונות שונים ובהם דיוק אלינגטון, סרגיי פרוקופייב, Squarepusher , Massive Attack ועוד. בימים אלו יונתן אלבלק ולהקת אפיפרה מקליטים את אלבומם השני, המתוכנן לצאת במהלך 2022. בהופעה הסוחפת נגנו יחד עם יונתן אשף הקלידים נועם חבקין, המתופף אמיר ברסלר והבסיסט אופיר בינימינוב.

היום השני של הפסטיבל נפתח עם אבי סינגולדה מבכירי הגיטריסטים הישראלים, שניגן באלבומים רבים ביניהם של אריק אינשטיין, עוזי חיטמן, שרית חדד, משה פרץ ושלמה ארצי איתו הוא מופיע שנים ארוכות. מול אולם מלא בקהל כולל ילדים מעריצים, הצליח סינגולדה דרך הגיטרה להעביר את סיפור חייו וחיי היום יום שלו באולפני ההקלטות, במופעים על הבמות הגדולות ובעשייתו המוסיקלית הענפה.
אחריו עלה פרופ’ ראובן סרוסי ראש מחלקת קומפוזיציה באקדמיה בוכמן מהטה, מבכירי הגיטריסטים והמלחינים בישראל אשר הוזמן להציג את יצירותיו באקדמיה המלכותית למוסיקה בלונדון, בברלין, בהארוורד ובמקומות רבים נוספי וזכה בפרס מפעל חיים מטעם אקו”ם. הוא הנחה כיתת אמן משולבת עם הרצאה-קונצרט בנושא ‘עיבודי גיטרה ליצירות באך’, בהשתתפות סטודנטים – הרכב הגיטרות הקלאסיות של Ono music בית הספר למוסיקה, ובהדרכת אורי ברכה. ובהמשך מאסטרו דורון סלומון מנצח וגיטריסט זוכה פרסים סיפר על משפחת הגיטרה והתפתחותה בפלמנקו, במוסיקה הקלאסית, בג’אז ובמוסיקה הדרום אמריקאית.
את הערב השני חתמה יסמין לוי המוערכת שהופיעה במהלך הקריירה שלה על מיטב הבמות, התיאטראות והפסטיבלים בעולם, כשלצידה אמן הגיטרה יחיאל חסון, שניגן אף הוא עם מיטב אמני הפלמנקו בארץ ובעולם. במופע ‘מי אלמה’ (נשמתי) הם ריגשו את הצופים במופע לדינו, טנגו ומוסיקה ספרדית. מסע מוסיקלי אינטימי אודות אהבות אכזבות ותקוות.

יום השלישי לפסטיבל ונועה דרזנר גיטריסטית פלמנקו ומלחינה ישראלית בינלאומית פותחת במופע פלמנקו מקפיץ בשם ‘החוט האדום’. כשמאחוריה אינספור הפקות ומופעים בארץ ובחו”ל עם גדולי האמנים ובידיה אלבום בכורה טרי, שהלחינה והפיקה, בהשראת עשור בו התגוררה וחיה בדרום ספרד. במופע היא שילבה וירטואוזיות של גיטרה יחד עם שירתו האותנטית והמחוספסת של זמר הפלמנקו הישראלי יהודה ‘שוקי’ שוויקי והריקוד המחשמל של איבליסה גונזלס.
במקביל לכך עלה בספריה העירונית בקרית אונו מופע לילדים של אנסמבל מצו – ‘בשמיעה ראשונה’ – קונצרט גיטרה וחליל, קונצרט חוויתי בהשתתפות דורט פלורנטין וגדעון ברטלר, יצירות וריקודים מתקופות שונות ומארצות שונות. הקונצרט כלל הסברים, הפעלות, משחקים והדגמות, על מנת להמחיש לילדים רעיונות מוסיקליים בסיסיים עם חיבור בין מוסיקה, רגש ודמיון.
את פסטיבל הגיטרה 2022 חתם דני רובס במופע טריו עם הלהיטים הגדולים ‘פנים ושמות’, ‘איך הוא שר’, ‘משהו חדש מתחיל’ ורבים נוספים. במופע רובס ביצע שירים אהובים כולל של הביטלס והסיפורים שמאחוריהם.

ירון גוטפריד מסכם: “שלושה ימים אינטנסיביים עמוסי אירועים, קונצרטים, הרצאות ודיונים. מסע של חוויות, השראה, אמנים מופלאים ברמה הגבוהה ביותר, מצוינות ואמירה אמנותית יחודית שמציגה את המגוון הסגנוני האדיר של הגיטרה. אני ממש גאה לעמוד בראש בית הספר ולהרים פסטיבל שכזה, ולייצר עולמות תוכן לסטודנטים שלנו, לקריה האקדמית ולקהל.

במהלך הפסטיבל התקיים אירוע חשיפה למסלולי לימוד חדשים ב Ono Music לתואר ראשון במוסיקה רב תחומית:
מסלול ניצוח עיבוד והלחנה למסך ולבמה
מסלול שירה ופרופורמנס
מסלול הפקה והלחנת שירים
מסלול ביצוע לנגנים

בתאריך 14 ליוני יתקיים יום פתוח ללימודי מוסיקה בקריה האקדמית אונו
להרשמה ופרטים נוספים לחצו כאן

להלן מספר תמונות שקיבצנו על מנת לנסות ולהמחיש את החוויה המרגשת שהייתה לכולנו בפסטיבל השנה:

מוסיקאים   מוסיקאים

מוסיקאים