ד"ר דינה וקסלר-קאשי

ד"ר וקסלר-קאשי דינה

מרצה, סגל פנים בחוג להפרעות בתקשורת. מרצה בתואר השני הבין תחומי במדעי הבריאות והשיקום, הפקולטה למקצועות הבריאות, הקריה האקדמית אונו

יצירת קשר

אודות

סיימה תואר ראשון ושני בחוג להפרעות בתקשורת באוניברסיטת תל אביב ובעלת תואר שלישי בהפרעות בתקשורת מאוניברסיטת CUNY בניו-יורק. מרצה בסגל החוג להפרעות בתקשורת בקריה האקדמית אונו. תחומי המחקר שלה עוסקים בהתפתחות שפה בילדים עם לקות בשמיעה, ועם שתל כוכלארי בפרט.
עבדה מספר שנים כקלינאית תקשורת בתחום האודיולוגיה במרכז הרפואי שיבא, תל השומר. כמו כן עבדה כקלינאית תקשורת במשרד החינוך, עם ילדים עם לקות שמיעה במסגרת מיחא ועם ילדים עם לקויות שפה וכרכזת מרכז מתי”א בראש העין.

אודות הקורסים שמלמדת:

קורס חידושים ונושאים מתקדמים באודיולוגיה:
המטרה: הסטודנט ילמד לבצע אינטגרציה בין מחקרים בנושאים נבחרים באודיולוגיה להבנת לקויים במערכת השמיעה.

קורס כתיבה מדעית:
המטרה: היכרות עם מאפייני וכללי הכתיבה המדעית. במסגרת הקורס נלמד על תהליך הכתיבה החל מאיתור נושא למחקר, דרך ניסוח שאלה מחקרית ובהמשך מאפייני הכתיבה והתוכן של הרקע התאורטי, השיטה, התוצאות, הדיון ורשימת המקורות.

קורס מבוא למקצועות הבריאות:
מטרות הקורס: לאפשר היכרות ראשונית עם תחומי מקצועות הבריאות- אבחון, טיפול ומחקר קליני, הסתכלות בין-תחומית ותרומתה לתחומים קליניים ומחקריים. לסקור עקרונות וקווים מנחים לעבודה רב-מקצועית ואינטרדיסיפלינרית בין אנשי מקצוע ממקצועות מגוונים בתחומי הבריאות, החינוך והרווחה כגון: מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת ופיזיותרפיסטים, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, עובדי חינוך והדרכה.
בקורס ייסקרו מושגי היסוד והקווים המנחים בריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת ופיזיותרפיה. אלו יודגמו באמצעות נושאים מגוונים כגון הפרעות שמיעה, שפה ודיבור, התמודדות עם קשיי תנועה, יציבה ותחושה, יכולות פסיכומוטוריות התפתחותיות ונרכשות בילדים ומבוגרים ומאפייני העיסוק האנושי. יושם דגש על המאפיינים המשותפים למקצועות הבריאות מחד, ועל הייחודי לכל אחד מהתחומים מאידך. היכולת לפעול כחלק מצוות רב-מקצועי רחב מהווה כיום תנאי יסוד במרבית מסגרות הבריאות, החינוך והרווחה. ההיכרות ההדדית מהווה תשתית לעשייה בין-תחומית פוריה ויעילה.

קורס ניהול מחקר מדעי:
המטרה: הסטודנטים יתנסו בהעלאת שאלת מחקר ויתכננו מערך מחקרי אשר מטרתו לענות על שאלת המחקר. הסטודנטים יתנו את הרקע לשאלת המחקר, יישמו את המערך המחקרי, ינתחו את התוצאות, יעבדו אותן וידונו בהן.

קורס לקות בשמיעה- היבטים תיאורטים וקלינים:
המטרה: להקנות ידע תיאורטי וקליני בנושאים הקשורים לתהליכי תפיסת דיבור, הפקת דיבור, שפה וקוגניציה של ילדים ומבוגרים עם לקות בשמיעה המשתמשים במכשירי שמיעה ו/או בשתל השבלול.
הקורס מחולק לשלוש יחידות: היחידה הראשונה תעסוק בתהליכי הפקת דיבור, היחידה השנייה תעסוק בתהליכי תפיסת דיבור והיחידה השלישית תעסוק בשפה וקוגניציה של אוכלוסייה עם לקות בשמיעה.

פרקטיקום באודיולוגיה שנה א’:
מטרות הקורס:
במהלך הקורס הסטודנט יתנסה בהליך וביצוע בדיקות שמיעה הן ע”י תוכנת מחשב והן ע”י תרגול באודיומטרים.
תוכנת מחשב- הסטודנט יתנסה בהליך הבדיקה, סימונים ע”ג אודיוגרמה, בדיקות BC וAC שיקולי מיסוך, חישובי מיסוך, בדיקות דיבור, בדיקות וובר, תיאורי אודיוגרמה.
אודיומטרים- הסטודנט יתנסה עם בן זוג בבדיקת שמיעה, פניה לנבדק, הנחת אוזניות, הפעלת אודיומטרים שונים, מילוי פרטים אנמנסטיים ע”ג אודיוגרמה, סימונים, שיקולי מיסוך, חישובי מיסוך, בדיקות דיבור ו בדיקת וובר.

ניתוח מאמר מדעי וחיפוש במאגרי מידע:
המטרה: הכרת סוגי מאמרים והמבנה שלהם.

 

השכלה

PhD
מדעי השפה, דיבור ושמיעה, אוניברסיטת CUNY ניו-יורק.
.M.A
הפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל אביב.
.B.A
הפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל אביב.

תחומי הוראה

פרקטיקום באודיולוגיה, מנחה עבודות במסגרת סמינר מחקר באודיולוגיה, ניהול מחקר מדעי בסמינר באודיולוגיה, לקות בשמיעה: הבטים קליניים ותיאורטיים, אינטגרציה קלינית באודיולוגיה, מבוא למקצועות הבריאות, כתיבה מדעית.

תחומי מחקר

התפתחות שפה בילדים עם לקות בשמיעה, ועם שתל כוכלארי בפרט, אבחון והערכה להפרעה בעיבוד שמיעה מרכזי, הפרעות שמיעה, תפיסת דיבור ונזקי רעש, קשר בין שמיעה, שפה וקוגניציה (זכרון עבודה), באוכלוסיות שונות, קשב וקשב אודיטורי בילדים ומבוגרים באוכלוסייה טיפוסית ועם לקות בשמיעה.

קורות חיים