ראיון עם רוית קיסרי  בוגרת תואר שני בחינוך – M.A חינוך עם התמחות בחינוך מיוחד.

רוית קיסרי כיום מומחית תחום במת”י (מרכז תמיכה יישובי ליישום חוק החינוך המיוחד). במסגרת עבודתה נמצאת בקשר רציף עם ההורים, הצוותים החינוכיים, גננות אם, גננות שילוב וסייעות אישיות. התפקיד כולל הדרכת צוותים שונים לעבודה מיטבית עם הילד הדיפרנציאלי: הדרכה פדגוגית, הדרכה חברתית תקשורתית, הדרכה להנגשה, הדרכה לוויסות ועיצוב התנהגות, ועוד.

 בשיחה מרגשת, שיתפה אותנו רוית במהלך לימודיה לתואר שני בחינוך מיוחד בקריה האקדמית אונו:

“בחרתי בתואר מכיוון שכגננת בחינוך המיוחד נוכחתי לגלות, לאחר שהוצאתי ילדים רבים לשילוב בחינוך הרגיל לצערי, דבר שלא תמיד צלח.
הרגשתי צורך בהעשרת הידע המקצועי שלי, בלמידה והבנה בהובלת תהליכי שילוב והעצמה של התלמיד הדיפרנציאלי במערכת החינוך הרגילה.

 הגעתי לתואר השני עם ותק וניסיון רב ולא חשבתי שאוכל להרחיב את הידע שלי בצורה משמעותית, ומהר מאוד התבדיתי…
נהניתי מכל רגע וחיכיתי ממש ליום בשבוע בו אני מגיעה ללימודים, ההרצאות היו מעניינות ומעשירות, הדיונים היו מרתקים ואפשרו לכל אחד להביע את דעתו ומחשבתו האישית. דרך  הלימוד  הייחודית הפכה את הלמידה שלי לעוצמתית יותר ומהנה הרבה יותר מכפי שיכולתי לתאר!

 במהלך לימודיי רכשתי כלים רבים שתרמו לעבודתי, כגון ידע מעמיק על אוכלוסיות שונות בעלי צרכים מיוחדים,  כלים מעשיים בעבודה היומיומית מול ההורים לילדים והדרכתם, וכל זאת לצד הרחבת הידע בהיבטים נוירו- קוגניטיביים בתהליכי למידה. 

חשוב לא פחות, כנשות חינוך, אנו עדות למגמה הולכת ומתעצמת של הכרה בחשיבותה ונחיצותה של עבודה רב צוותית: התלות ההדדית הקיימת בין חברות הצוות הרב מקצועי, מחויבותה של כל חברה, ושיתוף של כל החברות בשלבים השונים פועלת להשגת המטרה המשותפת, וזהו תנאי הכרחי להצלחת שילובו של הילד.

הקורס שהשפיע עלי במיוחד, היה הקורס שמתמקד בצורך הזה: 

 ‘מעורבות הצוות הרב תחומי בשילובו של בעל צרכים מיוחדים’ עם המרצה דר’ כרמלה איגל, מרצה מרתקת, בעלת ידע רב עם ניסיון מקצועי ומעשי שחיה את השטח. זכיתי להיות חלק מסטודנטים שהעשירו את הידע והרחיבו את נקודת מבטם. סטודנטים שלמדו להסתכל אחרת, לשנות הרגלים, להבין שמילים בונות מציאות ושאין גבול למה שאפשר לעשות בשטח.

בזמן הלימודים נחשפנו למודלים שונים של עבודה כגון: מודל ה SWOT בו למדנו להכיר בחוזקות ובחולשות שלנו, על ההזדמנויות שלנו , ובכך הבנתי לאן פניי מועדות בהמשך דרכי כמומחית תחום.

אני עוסקת בהוראה שנים רבות ומאוד אוהבת את עבודתי. השנה קודמתי וקיבלתי תפקיד נוסף “מומחית תחום”.
במסגרת עבודתי זו אני מרגישה את הצורך בשטח שיש לגננות מהחינוך הרגיל במידע והדרכה, כלים לקידום  הילד המשולב, לצד הצורך במתן מענה להורים. הגננות נתקלות באתגרים רבים, לדוגמה: ארגון הסביבה הלימודית לתלמיד ADD/ADHD , התאמות בתכני הלימוד, בעזרים,  קושי לעבוד עם איש צוות נוסף אשר מגיע לתת מענה לילד, המטרה שלי כיום בעבודתי היא לסייע לגננות ולתת להן כלים להתמודד עם כל אותם אתגרים, והכי חשוב שירגישו סיפוק ומשמעות בעשייה שלהן. לשמחתי אני זוכה לראות גננות שהתחילו השנה בחשש גדול מפני יכולתם לשלב תלמידים, והיום כשהן רואות את התקדמותו של התלמיד הן מרגישות סיפוק וביטחון.

אני מודה ומוקירה על תהליך הלמידה שעברתי, אשר מאפשר לי להעביר את כל הכלים שרכשתי הלאה.

למידע נוסף על התואר השני בחינוך מיוחד, מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בשמחה.

 

#בוגרת_משתפת