בתעשיית ההייטק, במוסדות ציבור ובכל ארגון מתקדם – מפתחי הדרכה הם אחד מהמקצועות המבוקשים והמתגמלים ביותר * מבט אל התואר הראשון שיפתח לכם דרך אל הג’וב הפופולרי

מעוניינים בתואר ראשון אבל לא בטוחים מה התחום שהכי ישתלם לכם בעתיד? הרשו לנו לספר לכם על מסלול לימודים שמשלב התמחויות בגופים כמו סלקום, מט”ח ומשרדי הממשלה; שמספק בנוסף לתעודת ה-BA גם תעודות הכשרה מקצועיות שיאפשרו לכם להשתלב מיידית בתעשייה; שהבוגרים שלו נחטפים לעבודה ומרוויחים 15,000 ₪ בממוצע; והכי חשוב – תחום מרתק שמשלב בין קדמה טכנולוגית, אינטראקציה בין אישית ועומק שמגיע מעולם הלמידה. בקיצור, הכירו את ההתמחות לפיתוח למידה והדרכה בשילוב דיגיטל – מסלול הלימודים שמצמיח את אחד המקצועות הכי מבוקשים ומתגמלים בשוק: מפתחי הדרכה.

להשתלב בתעשייה מיד אחרי סיום התואר
בעידן טכנולוגי, שבו המציאות משתנה על בסיס קבוע, מי שלא לומד להתפתח עם החידושים – הולך אחורה. וכדי שזה לא יקרה, בכל ארגון מוביל במשק קיימת חטיבת הדרכה שדואגת לשמור את העובדים בעניינים.
“אחד הסודות הגדולים של שוק התעסוקה הוא עד כמה המקצוע הזה מבוקש – ולא פחות חשוב: מתגמל ביותר”, אומר ד”ר דובי וייס, ראש ההתמחות לפיתוח למידה והדרכה בשילוב דיגיטל בקריה האקדמית אונו, מפתח הדרכה מרוויח בממוצע שכר חודשי של 15,000 שקל – והשוק משווע לעוד בוגרים שישתלבו במחלקות ההדרכה שהפכו לחלק אינטגרלי בכל ארגון גדול, בין אם זה בהייטק ובמגזר העסקי ובין אם במגזר הציבורי ובמערכות ממשלתיות”.
בקריה האקדמית אונו שמו לעצמם יעד לספק לסטודנטים כלים שיאפשרו להם להשתלב בתעשייה מיד עם סיום התואר ולשם כך משולבת במהלך הלימודים התנסות מעשית. הסטודנטים עוברים תרגול חי בגופים מרכזיים במשק – במפעלי הייטק, במערכת החינוך, במוסדות ציבור והחל מהסמסטר הבא גם בכ-20 משרדי ממשלה.
“בכנס חשיפה של התואר הצגנו תוצר שסטודנטית שנה ב’ שלנו הכינה בהתנסות בחברת תקשורת גדולה”, אומר ד”ר וייס, “מדובר בסרטון הדרכה אינטראקטיבי לנציגי השירות של החברה המלמד אותם לתת שירות איכותי ואנושי. זו דוגמה קלאסית למקום שבו מפתח הדרכה טוב יכול לספק פתרון שיחסוך לארגון שבו הוא עובד מאות שעות הדרכה”.

ללמוד איך ללמד
במסגרת לימודי התואר הראשון יזכו הסטודנטים בנוסף לתעודת ה-BA גם בהכרה מקצועית פורמלית: תעודת “מומחה ללמידה ולהדרכה מרחוק” ותעודת “מעצב סביבות למידה דיגיטליות”. במקביל, הם יגבשו תיק עבודות וירכשו ארגז כלים משמעותי שילך איתם לאורך הקריירה.
ד”ר וייס מפרט: “אנחנו מלמדים איך ללמד. שיטות שיעזרו להעביר חומר בצורה אפקטיבית ומעניינית, ליצור מוטיבציה, לגרום לאנשים לזכור מה שהעברת להם. וכמובן, גם איך לרתום את הטכנולוגיה הדיגיטלית ואת הפסיכולוגיה כדי לגרום לזה לקרות”. חשוב להדגיש שאין צורך ברקע מוקדם בתיכנות או בעיצוב גרפי. כדי להכין מצגת הדרכה או משחק תרגול דיגיטלי לא צריך להיות מתכנת או גרפיקאי. זה מאד פשוט לתפעול ואנחנו מלמדים בתואר את כל מה שצריך לדעת.

לכל ארגון יש את המומחים שלו. הם לא יכולים להעביר תכנים בלי מפתחי הדרכה?
“כשמדובר בארגונים גדולים, העברת מידע בצורה מסודרת לעובדים זה דבר מאוד משמעותי שצריך להיעשות בצורה מקצועית ואפקטיבית. קידום של נהלי בטיחות בתעשייה, אבטחת רשת במוסדות פיננסיים, שיטות ייצור במפעלי הייטק או להבדיל, יצירת סביבה נקייה מהטרדות מיניות. אלה תחומים שאם עובדים לא יתודרכו לגביהם זה עלול ליצור נזק לארגון. הכשרה מקצועית דורשת הסמכה, דיוק והתאמה לתכנים של הארגון עצמו ולכן חשוב שלצד מומחי התוכן יהיו מומחי פיתוח הדרכה, שיידעו להעביר את מטען הידע הזה לכלל העובדים. בגלל זה מדובר באחד המקצועות הכי מבוקשים בשוק”.

לפרטים נוספים על התוכנית יש ללחוץ כאן