שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

סטודנטים יחדיו בחצר הקמפוס
למידה מעמיקה של תופעות אנושית, חברתיות ונפשיות. למידה חוויתית והתנסותית, קבלת תשתית מקצועית מעולה לתפקידים של טיפול, ייעוץ או ניהול.
סטודנטית מחייכת בכיתה
התנסות בכלים אמנותיים, חוויתיים ככלי טיפולי. קבלת בסיס למקצועות הטיפול בהבעה ויצירה, אפשרות להמשיך ללימודי תואר שני בהבעה ויצירה (פסיכודרמה, תנועה ומחול, אמנות חזותית).
בחור עם כלב
התכנית כוללת לימודים לתעודה מקצועית בנוסף לתואר ה .B.A - ניתן לבחור בתעודת: מדריך משחק טיפולי, מדריך בישול טיפולי, כלבנות טיפולית ווידאו תרפיה

תכנית הלימודים

ההרשמה למחזור נובמבר 2024 החלה!

תכנית הלימודים לתואר ראשון במדעי ההתנהגות בקריה האקדמית אונו, נבנתה מתוך ההבנה של יחסי הגומלין בין התנהגות הפרט, המימד החברתי והציר התרבותי.
התוכנית עוסקת בהתנהגות האדם, כפי שבאה לידי ביטוי בשלושה מישורים משלימים: הפרט (בפסיכולוגיה), החברה (סוציולוגיה) והתרבות (אנתרופולוגיה). התכנית משלבת קורסים מעשיים במימד ההתנהגות האנושית.
במהלך התואר ניתן לבחור הכשרה ייחודית. הבחירה הינה בין ההכשרות:
מדריך משחק טיפולי, מדריך בישול טיפולי, כלבנות טיפולית ווידאו תרפיה.
כל אחת מההכשרות מעניקה תעודה מקצועית המוענקת לאחר סיום הלימודים העיוניים וההתנסות המעשית. בנוסף לתואר הראשון התעודה המקצועית מאפשרת השתלבות בעבודה במגוון תחומי טיפול וייעוץ עם אוכלוסיות מגוונות.

במדעי ההתנהגות בהתמקדות החדשה בטראומה, יושם דגש בהבנת תהליכי זיהוי טראומה לסוגיה, מיפויה, אופני ההתערבות וכמו כן, תעשה היכרות עם עולם הפסיכולוגיה החיובית והחוסן באמצעות כלים מגוונים.

התכנית נותנת את ההזדמנות לעסוק בתקווה, צמיחה, התפתחות אישית, קולקטיבית, ביציאה ממשבר ובכלים המאפשרים ריפוי וצמיחה.

 

מהי כלבנות טיפולית?
אם אתם אוהבים כלבים מקומכם איתנו! הכלב הוא לא רק ידידו הטוב ביותר של האדם, הוא שותף לתהליכים טיפוליים שמסייעים לילדים, לבני נוער ולמבוגרים בהתמודדות עם המצוקות שהם חווים. הוא שותף לתהליך הטיפול והייעוץ ועוזר לחולל שינוי בחייהם של אנשים.
במסלול זה, תלמדו כיצד לשלב כלב כשותף בטיפול, תרכשו מיומנויות כיצד ליצור קשר בין הכלב לבין המטופל, ותלמדו כיצד טיפול באמצעות כלבים עוזר במגוון בעיות.  העבודה עם מטופלים הפונים על רקע של הפרעות קשב וריכוז, חרדה חברתית, התמודדות רגשית עם קשיים חברתיים, השתלבות ושיקום.
הלימודים כוללים למידה תאורטית, תרגול והתנסות מעשית בכלבייה, התנסות ופרקטיקום בשטח עם כלב טיפולי משלכם, ההתנסות מלווה בתהליך הדרכה מקצועי.
בכדי להצליח בהכשרה אין צורך בידע מוקדם וכל שדרוש לפיתוח המיומנויות יילמד במסגרת ההכשרה הייחודית.
הלימודים כוללים הכשרה מעשיית – בכלביה בכפר מעש.

כלבנות טיפולית – מבין נושאי הלימוד
גידול גור והכשרת בסיס לכלבנות טיפולית
הכשרה מתקדמת לכלב הטיפולי
התהליך הטיפולי- הלכה למעשה
טיפול בכלבים -פרקטיקום
יסודות ועקרונות בכלבנות טיפולית
כלבנות טיפולית ואוכלוסית יעד
מבואות אילוף טיפולי
מיומנויות מעשיות באילוף טיפולי – כלבנות

מהו מדריך משחק טיפולי PLAY THERAPY ?

האופן הטבעי והבריא בו ילדים מתקשרים עם סביבתם ומביאים לידי ביטוי את עולמם הפנימי הוא דרך המשחק.
ממשחקי דמיון בגיל צעיר, למשחקים חברתיים, ומשחקי קופסה הכוללים יותר חוקים ושפה בהמשך ההתפתחות.
התכנית מאפשרת הקניית כלי עבודה משחקיים להתערבויות מיטיבות בעבודה עם ילידם והכרת כח הריפוי של המשחק, בתהליך התקשורת של הורה-ילד.
התכנית מיועדת למי שעבודה עם ילדים מסקרנת אותו, למי שמעוניין להרחיב בתחומי הידע של התפתחות ילדים והמשחק, כוחו המרפא של הדמיוןוהיכולת לסייע לילדים בביטוי עולמם
הפנימי דרך משחק כאמצעי המסייע לרווחה נפשית ועיבוד חוויות רגשיות ואישיות משמעותיות.

מבין נושאי הלימוד

טראומה והחלמהמשחק ויצירה – ממשבר להחלמה
עצמיניות- עצמי מיניות וטראומהעבודה עם משפחות לילדים בעלי לקויות
פסיכולוגיה וסיפורי ילדיםפיתוח חוסן וצמיחה פוסט טראומטית מבוא לתיאוריות של טראומהפוטותרפיה ממוקדת טראומההתערבות טיפולית, חינוכית וקהילתית באמצעות וידאוטראומה, זיכרון ותרבות
הבובה היא הכוח שלי
כוחו המרפא של הסיפור

אם אתם מרגישים שהבישול הוא ה”תרפיה” שלכם, שהמטבח מהווה מקום ליצירה והתפתחות עבורכן.ם – הגעתם למקום הנכון!

בעשור האחרון מקבלים המטבח והבישול מקום הולך וגדל כמרחב של שיחה, קשר רב תרבותי ורב דורי וכגשר לליבם של ילדים, נוער ומבוגרים המתמודדים עם מגוון אתגרים וקשיים. במסלול להדרכת בישול שיקומי תלמדו כיצד להשתמש בבישול ואפיה על מנת ללוות אוכלוסיות אלה, לקדם אותם ולתרום לשילובם בחברה.
במהלך הלימודים תקבלו כלים להנחיית מפגשי בישול, פרטניים וקבוצתיים לקידום כישורים חברתיים, קשב, ויסות חושי ורגשי ושיפור מיומנויות תקשורת.
במהלך הלימודים ילמדו הסטודנטים במסלול תיאוריות מרכזיות המבססות את מקומו של המזון בתשתית הנפש ומערכות היחסים, מקומו של הבישול בחוויה הסנסו מוטורית, תזונה ועוד.
הסטודנטים בתכנית ירכשו כלים להפעלה מתוכננת ואחראית של מגוון פעילויות בישול בעלות ערך מוסף לפיתוח כישורי חיים, כישורים חברתיים וויסות רגשי במסגרות החינוכיות והשיקומיות עם ילדים מתבגרים ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים לאורך שנות הלימודים יתנסו הסטודנטים בחומרים שונים ותהליכים טיפוליים במטבח.
הלימודים כוללים פרקטיקום והדרכה.

בישול טיפולי – מבין נושאי הלימוד
בואו בואו לשולחן – המטבח כמרחב רב תרבותי של שיח ושינוי
הבטים סנסו מוטוריים בבישול – מטבח
הגוף במרחב הטיפולי בישולי – מטבח
היבטים קוגנטיביים של בישול ואכילה (מרפאה בעיסוק) – מטבח
מבוא לתזונה א
מבוא לתזונה והפרעות אכילה בגיל ההתבגרות ובבגרות
סטודיו מעשי בבישול א – חשיפה סנסורית
סטודיו מעשי בבישול ב
סטודיו מעשי בבישול ג
תאוריות וטכניקות התערבות בבישול א

המסלול נועד ל:
סטודנטים בעלי בגרות נפשית, בעלי תשוקה ואהבה למטבח המחפשים להשתמש בכלי הבישולי למפגש עם מגוון אוכלוסיות וללוות אותן לשיפור איכות החיים.

*הקבלה מותנית בראיון אישי
*לא ניתן לקבל לאותו מחזור בני משפחה מדרגה ראשונה
*בשל תכני הלימוד, התכנית לא מותאמת למתמודדים עם הפרעות אכילה מסוגים שונים

 

מהם לימודי וידאו תרפיה

רוצים לסייע לאנשים במשבר? מאמינים שאפשר לעשות שינויים לטובה? מכירים בכוחו של הצילום?
ההכשרה בוידאו תרפיה יכולה להתאים לכם.
בואו ללמוד כיצד הפקה וצפייה בסרטים, יוצרת שינויים משמעותיים במרחב הרגשי והתפקודי ומשפרת את איכות חייהם של אנשים.
בניית תסריט, צילום, משחק, והפקת סרטים משמשת אמצעי טיפולי, חינוכי וחברתי במטרה לסייע במצבי מצוקה, משבר או קושי.
עם סיום הלימודים בוגרי תוכנית ההכשרה בוידאו תרפיה יוכלו להשתלב במסגרות חינוך, טיפול וקהילה. להדריך ולהנחות קבוצות באמצעות שימוש ביצירה של וידאו וסרטים.
הלימודים כוללים התנסות מעשית בכיתה, למידה של תאוריות מרכזיות ופרקטיקום בשטח המלווה בסופר ויז’ן.
בסיום הלימודים, תקבלו תעודה מקצועית מטעם מרכז שרון ישראל, ותוכלו להשתלב בתחום חדשני ומתפתח זה שהביקוש אליו הולך וגובר.מרכז שרון ישראל הוא המרכז הוותיק, הגדול והמקצועי ביותר המהווה קהילה מקצועית של וידאו תרפיה בישראל.
בכדי להצליח בהכשרה אין צורך בידע מוקדם וכל שדרוש לפיתוח המיומנויות יילמד במסגרת ההכשרה הייחודית.

*עם סיום לימודיהם בוגרי תוכנית הלימודים יכולים להשתלב בעבודה במרכז שרון ישראל 

*מותנה בהתאמה ובתקנים פנויים.

וידאו תרפיה – מבין נושאי הלימוד

מבע קולנועי – מבוא למרכיבי המרחב הוידאו-תרפויטי
כתיבה, בימוי והפקת סרטים לוידאו-תרפיה
יסודות הטיפול בוידאו-תרפיה
עריכת סרטים ככלי טיפולי
הנחייה דינאמית במרחב הפקת הסרט
התערבות טיפולית, חינוכית וקהילתית באמצעות וידאו

* תכניות הלימודים הן לדוגמא וונתונות לשינויים

חשוב שתדע

 * אפשרות להמשיך ללימודי תואר שני MA בטיפול באמצעות אמנויות, תואר שני בפסיכולוגיה ועוד.

מיומנויות שיהיו לך בסיום התואר

  • יכולת הדרכת מפגשים בהיבטים הטיפוליים של הבישול
  • עבודה בטיפול בעזרת כלבים עם אוכלוסיות שונות
  • יכולת לעבודה בקבוצות רב תרבותיות בהיבטים ארגוניים ותהליכיים
  • יכולת עמידה מול קהל והעברת נושא
  • שילוב של ידע ותכנים במדעי ההתנהגות ויישום במפגש בעל ערך ומשמעות עם אוכלוסיות ילדים ונוער
ד
ד"ר דפנה ליבר
אני מתרגשת מהשילוב המיוחד שבין בסיס ידע תאורטי במדעי ההתנהגות ותעודה מקצועית ייחודית. השילוב מאפשר עבודה מעשית ויישום תחומי הלימוד בזירת התעסוקה. השתלבות במשרות בעלות ערך ומשמעות בתחומי הרווחה, הדרכה טיפול ובריאות הנפש״

חשוב שתדעו

דובי יושב מול החלון
שילוב מנצח בין מרצות.ים המובילים בתחום הטראומה יוצרים חוויית למידה והכנה אמיתית לעולם העבודה.
בחור עם כלב
במידה ותבחרו במסלול של כלבנות טיפולית, תלמדו כיצד לשלב כלב כשותף בטיפול, תרכשו מיומנויות כיצד ליצור קשר בין הכלב לבין המטופל, ותלמדו כיצד טיפול באמצעות כלבים עוזר במגוון בעיות
בישול טיפולי
במידה ותבחרו במסלול של מדריך בישול טיפולי - תרכשו, בין היתר, כלים להנחיית מפגשי בישול פרטניים וקבוצתיים, תלמדו להפעיל במסגרות חינוכיות ושיקומיות מגוון פעילויות בישול, המקדמות כישורי חיים וכישורים חברתיים ומסייעות בוויסות רגשי בקרב ילדים מתבגרים ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים.

מה נדרש כדי להתקבל

  1. קבלה ישירה:
    א. בגרות מלאה ממוצע 90 ומעלה – קבלה ישירה או 24 נ”ז מהאוניברסיטה הפתוחה (*לא כולל הכרה בלימודים קודמים) או תעודת הנדסאי/ת
    ב. כחלק מהליך הקבלה ללימודים, יבוצע ראיון מקדים עם ראש המיקוד
  2. קבלה משוקללת:
    א. מעבר ראיון קבלה וממוצע בגרות 90-85 או פסיכומטרי 550 ובגרות מלאה.

    ב. מעל גיל 30: מעבר ראיון קבלה ובגרות מלאה.
    ג. בעלי רקע לימודי קודם: מעבר ראיון קבלה.
  3. תכנית אפיק מעבר לאקדמיה לבעלי בגרות מלאה שאינם עומדים בתנאי הממוצע (מעבר מקבץ קורסים אקדמיים לפני תחילת הלימודים).
  4. למועמדים שאינם עומדים בדרישות הקבלה – תינתן אפשרות למכינה קדם אקדמית. לפרטים על המכינה ותנאיה יש לתאם פגישת ייעוץ.

דברים נוספים שכדאי לדעת

יתרונות התואר:

  • הקריה האקדמית אונו היא המקום היחיד בארץ המשלב לימודי תעודה בתחומי ייעוץ וטיפול במהלך התואר הראשון במדעי ההתנהגות.
  • זהו המקום היחיד שבו תוכלו להשתלב בעולם הטיפול מיד בסיום התואר הראשון.
  • חיבור לידע מעשי ועדכני בתחומי הטיפול והייעוץ החל מהשנה הראשונה.
  • השתלבות בשוק העבודה בתחום עם ביקוש רב.
  • סגל ההוראה עתיר ניסיון בייעוץ ובטיפול.

בין נושאי הליבה: 

  • מיומנויות בייעוץ ובטיפול.
  • שינוי חברתי במדיות החדשות.
  • סיפורי ילדים ככלי טיפולי.
  • כתיבה וביבלותרפיה.
  • אתיקה בטיפול נפשי.
  • פסיכולוגיה חברתית.
  • היבטים אישיים וחברתיים בהתמכרויות.
  • ילדים ונוער בסיכון.
  • טיפול באמצעות אומנויות.
  • מבואות אילוף טיפולי
  • עריכת סרטים ככלי טיפולי
  • כלבנות טיפולית ואוכלוסיות יעד

*התכנית כפופה לשינויים

 

רוצה לדעת עוד?