תכנית הלימודים לתואר ראשון במדעי ההתנהגות בקריה האקדמית אונו, נבנתה מתוך ההבנה של יחסי הגומלין בין התנהגות הפרט, הממד החברתי והציר התרבותי.
התוכנית עוסקת בהתנהגות האדם, כפי שבאה לידי ביטוי בשלושה מישורים משלימים: הפרט (בפסיכולוגיה), החברה (סוציולוגיה) והתרבות (אנתרופולוגיה). התכנית משלבת קורסים מעשיים בממד ההתנהגות האנושית.
במהלך התואר ניתן לבחור הכשרה ייחודית. הבחירה הינה בין ההכשרות:
מדריך לפיתוח חוסן במשחק ויצירה, מדריך בישול טיפולי, כלבנות טיפולית.
כל אחת מההכשרות מעניקה תעודה מקצועית המוענקת לאחר סיום הלימודים העיוניים וההתנסות המעשית. בנוסף לתואר הראשון התעודה המקצועית מאפשרת השתלבות בעבודה בתחומי ליווי והדרכה עם אוכלוסיות מגוונות
במדעי ההתנהגות בהתמקדות החדשה בטראומה, יושם דגש בהבנת תהליכי זיהוי טראומה לסוגיה, מיפויה, אופני ההתערבות וכמו כן, תעשה היכרות עם עולם הפסיכולוגיה החיובית והחוסן באמצעות כלים מגוונים.
התכנית נותנת את ההזדמנות לעסוק בתקווה, צמיחה, התפתחות אישית, קולקטיבית, ביציאה ממשבר ובכלים המאפשרים ריפוי וצמיחה.
מהי כלבנות טיפולית?
אם אתם אוהבים כלבים מקומכם איתנו! הכלב הוא לא רק ידידו הטוב ביותר של האדם, הוא שותף לתהליכים טיפוליים שמסייעים לילדים, לבני נוער ולמבוגרים בהתמודדות עם המצוקות שהם חווים. הוא שותף לתהליך הטיפול והייעוץ ועוזר לחולל שינוי בחייהם של אנשים.
במסלול זה, תלמדו כיצד לשלב כלב כשותף בטיפול, תרכשו מיומנויות כיצד ליצור קשר בין הכלב לבין המטופל, ותלמדו כיצד טיפול באמצעות כלבים עוזר במגוון בעיות. העבודה עם מטופלים הפונים על רקע של הפרעות קשב וריכוז, חרדה חברתית, התמודדות רגשית עם קשיים חברתיים, השתלבות ושיקום.
הלימודים כוללים למידה תאורטית, תרגול והתנסות מעשית בכלבייה, התנסות ופרקטיקום בשטח עם כלב טיפולי משלכם, ההתנסות מלווה בתהליך הדרכה מקצועי.
בכדי להצליח בהכשרה אין צורך בידע מוקדם וכל שדרוש לפיתוח המיומנויות יילמד במסגרת ההכשרה הייחודית.
הלימודים כוללים הכשרה מעשיית – בכלביה בכפר מעש.
כלבנות טיפולית – מבין נושאי הלימוד
גידול גור והכשרת בסיס לכלבנות טיפולית
הכשרה מתקדמת לכלב הטיפולי
התהליך הטיפולי- הלכה למעשה
טיפול בכלבים -פרקטיקום
יסודות ועקרונות בכלבנות טיפולית
כלבנות טיפולית ואוכלוסית יעד
מבואות אילוף טיפולי
מיומנויות מעשיות באילוף טיפולי – כלבנות
מהו מדריך למשחק טיפולי?
חוסן נפשי הוא מצבור של כוחות ויכולות המסייעים להתמודד עם אי וודאות ומשברים. שימוש בדמיון, רגש, גוף, אמונה, שכל וחברה מאפשר למצוא פתרונות ולהתגבר על משברים. התפתחות החוסן מתחילה בינקות דרך משחק ויצירה, המקדמים רווחה ומונעים פוסט טראומה. התוכנית מיועדת למי שרוצה לעזור לאחרים לפתח חוסן בדרכים יצירתיות.
מבין נושאי הלימוד
טראומה והחלמה
משחק ויצירה – ממשבר להחלמה
עצמיניות- עצמי מיניות וטראומה
עבודה עם משפחות לילדים בעלי לקויות
פסיכולוגיה וסיפורי ילדים
פיתוח חוסן וצמיחה פוסט טראומטית מבוא לתיאוריות של טראומה
פוטותרפיה ממוקדת טראומה
התערבות טיפולית, חינוכית וקהילתית באמצעות וידאו
טראומה, זיכרון ותרבות
הבובה היא הכוח שלי
כוחו המרפא של הסיפור
בעשור האחרון מקבלים המטבח והבישול מקום הולך וגדל כמרחב של שיחה, קשר רב תרבותי ורב דורי וכגשר לליבם של ילדים, נוער ומבוגרים המתמודדים עם מגוון אתגרים וקשיים. במסלול להדרכת בישול שיקומי תלמדו כיצד להשתמש בבישול ואפיה על מנת ללוות אוכלוסיות אלה, לקדם אותם ולתרום לשילובם בחברה.
במהלך הלימודים תקבלו כלים להנחיית מפגשי בישול, פרטניים וקבוצתיים לקידום כישורים חברתיים, קשב, ויסות חושי ורגשי ושיפור מיומנויות תקשורת.
במהלך הלימודים ילמדו הסטודנטים במסלול תיאוריות מרכזיות המבססות את מקומו של המזון בתשתית הנפש ומערכות היחסים, מקומו של הבישול בחוויה הסנסו מוטורית, תזונה ועוד.
הסטודנטים בתכנית ירכשו כלים להפעלה מתוכננת ואחראית של מגוון פעילויות בישול בעלות ערך מוסף לפיתוח כישורי חיים, כישורים חברתיים וויסות רגשי במסגרות החינוכיות והשיקומיות עם ילדים מתבגרים ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים לאורך שנות הלימודים יתנסו הסטודנטים בחומרים שונים ותהליכים טיפוליים במטבח.
הלימודים כוללים פרקטיקום והדרכה.
בישול טיפולי – מבין נושאי הלימוד
בואו בואו לשולחן – המטבח כמרחב רב תרבותי של שיח ושינוי
הבטים סנסו מוטוריים בבישול – מטבח
הגוף במרחב הטיפולי בישולי – מטבח
היבטים קוגנטיביים של בישול ואכילה (מרפאה בעיסוק) – מטבח
מבוא לתזונה א
מבוא לתזונה והפרעות אכילה בגיל ההתבגרות ובבגרות
סטודיו מעשי בבישול א – חשיפה סנסורית
סטודיו מעשי בבישול ב
סטודיו מעשי בבישול ג
תאוריות וטכניקות התערבות בבישול א
המסלול נועד ל:
סטודנטים בעלי בגרות נפשית, בעלי תשוקה ואהבה למטבח המחפשים להשתמש בכלי הבישולי למפגש עם מגוון אוכלוסיות וללוות אותן לשיפור איכות החיים.
*הקבלה מותנית בראיון אישי
*לא ניתן לקבל לאותו מחזור בני משפחה מדרגה ראשונה
*בשל תכני הלימוד, התכנית לא מותאמת למתמודדים עם הפרעות אכילה מסוגים שונים
* אפשרות להמשיך ללימודי תואר שני MA בטיפול באמצעות אמנויות, תואר שני בפסיכולוגיה ועוד.
חיבור לידע מעשי ועדכני בתחומי הטיפול והייעוץ החל מהשנה הראשונה.
יתרונות התואר:
בין נושאי הליבה:
*התכנית כפופה לשינויים