מטרת הפעילות:
מה נדרש:
שלבי הפעילות:
שלב 1 – פתיחה (5 דקות):
שאלת פתיחה לכיתה: "מה הכי קשה לכם כשאתם כותבים סיפור?"
הסבירו לתלמידים כי בפעילות הזו הם ישתפו פעולה על הבינה המלאכותית ויקבלו ממנה עזרה ברעיון ההתחלתי לסיפור שלהם.
חשוב שהתלמידים יכתבו את הסיפור בסגנון ובטון שלהם, יפתחו דמויות, ויקבלו החלטות כיצד הסיפור יתקדם. הפעילות נועדה לעזור להם להתגבר על הקושי בתחילת הכתיבה, ברעיון לפתיחת הסיפור.
הנחו את התלמידים לא לתת לצ'ט לכתוב במקומם. השילוב של קולם האישי עם הרעיון הראשוני של הצ'ט יאפשר להם לבנות בונים ביטחון עצמי ולשפר את כישורי הכתיבה שלהם. ככל שיתרגלו יותר, כך יפתחו סגנון אישי וקול כתיבה מובחן.
שלב 2 – הפעלת מודל שפה (צ'ט) של בינה מלאכותית (10 דקות):
שלב 3 – כתיבה אישית (20 דקות):
שלב 4 – שיתוף ודיון (15 דקות):
שלב 5 – רפלקציה (5 דקות):
שיחת סיכום קצרה:
בהצלחה!
*הרעיונות למשפטי הפתיחה ולשאלות השיחה פותחו יחד עם ChatGPT.