נהוג לחשוב שריבוי אפשרויות בחירה מועיל לצרכן. ואולם, בגליון החדש של כתב העת Health Psychology מתפרסם מאמר של פרופ'' טליה מירון-שץ, יחד עם קולגות מאוניברסיטת פלימות' ומבית החולים מאונט סיניי בניו יורק, המוכיח אחרת. החוקרים הציגו בפני סטודנטים ומתמחים לרפואה נוסחים שונים של תוכניות לביטוח לרכישת תרופות, כפי שמוצע לנזקקים ולאזרחים קשישים בארצות הברית. כאשר מספר האפשרויות היה 3, הנבדקים זיהו בקלות מהי התוכנית המועדפת, אך כשמספר האפשרויות עלה ל 10 או 20, הנבדקים נטו לטעות הרבה יותר. מעניין כי מידת הביטחון שלהם בנכונות הבחירה לא ירדה. הנתונים מדאיגים במיוחד מפני שמספר אפשרויות הבחירה שמוצע לזכאים בארצות הברית עומד על כ 50. אם הרופאים לא מצליחים לזהות את התוכנית המועדפת, אין סיכוי שיצליחו לסייע לפציינטים לעשות זאת.
לפרטים נוספים – לחצו כאן