אנו חשים זאת סביבנו : מחאות חברתיות נולדות ברשת ופורצות לרחובות, הודעה בטוויטר מסתיימת בהפלת שלטון עריץ. היכולת להתחבר און-ליין למיליונים הייתה שמורה עד לא מזמן לרשתות תקשורת, אך כעת עבר חלק ניכר מהכוח לידי האזרחים, והם עושים בו מגוון של שימושים – מהם פרסומיים ומהם פוליטיים חברתיים: כך או כך נדרשת הכרה עמוקה של התחום, כיום יותר מאי פעם, בדרך לפיתוח קריירה בתחום השיווק והפרסום, תקשורת ההמונים בעידן הגלובאלי.
 

הפקולטה למנהל עסקים בקריה האקדמית אונו חונכת לראשונה בישראל תואר ראשון חדש בתחום פרסום ותקשורת שיווקית, תואר הכולל קורסים מרתקים העוסקים בתהליכים רחבי היקף המתרחשים כעת, החל מקמפיינים סמויים ברשת ועד לשימוש אסטרטגי ברשתות חברתיות או יצירת ספין תקשורתי.

מבין שפע התארים הראשונים המוצעים לסטודנטים בפקולטות השונות, הפך זה מכבר תואר ראשון בתקשורת לאחד המבוקשים, זאת בין השאר בשל הרלוונטיות שלו לשוק העבודה, המציג ביקוש גבוה לבעלי רקע של פרסום ושיווק המסוגלים להשתלב בתעשייה יצירתית זו.
 

אם נביט על המצב כיום, נמצא שלימודי תואר ראשון בתקשורת אכן עונים על חלק מדרישות ההתמחות של הסטודנטים, אך בד בבד הם חסרים את ההגיוון וההתמצאות הנדרשים מאנשים בתחום השיווק והתקשורת כיום. אם בעבר היה מגוון מצומצם יחסית של דרכים בהם ניתן להעביר מסרים לציבור, ועיקר העבודה היה ניסוח מודעה לעיתון, הרי שעם כניסתם של אמצעי תקשורת ההמונים, השתנתה מגמה זו והתרחבה עד אשר היום היא מצויה מטבע הדברים בשיא של כל הזמנים : הציבור מוצף בקמפיינים שיווקיים גלויים וסמויים המתחרים על תשומת ליבו ומתקיפים אותו מהטלוויזיה והרדיו, ובעיקר מהאינטרנט המצוי בכל בית ואף אישית אצל כמצות עצומה של אזרחים המשתמשים בתקשורת סלולארית על מנת לגלוש ברשת.
 

הדיה של מהפיכת תקשורת ההמונית מתבררים לנו כיום כאשר ממשלות נופלות בגלל פעילות בפייסבוק ורשתות חברתיות אחרות, ולאור זאת נדרשים אנשי הפרסום כיום להיות יצירתיים יותר מאי פעם במטרה להצליח ללכוד את תשומת ליבו של הצרכן ובד בבד נדרשים להיות מומחים לנושא הרחב של תכנון מדיה, הן בהיבט של רכישת מדיה ובחירת אמצעי התקשורת בהם היא תופעל, והן בהיבט של אסטרטגיית השיווק והתכנים אותם מבקש המפרסם להעביר לציבור.