16 במרץ 2009
ביום א', ה-15.3.09, התקיים בקמפוס קרית אונו, רב שיח בנושא "עתיד המדידה באינטרט", בהשתתפות: אבינועם ברוג- מנכ"ל מרקט ווטש-גמיוז, דורי שדמון- יו"ר TNS, אורי בן שי- סמנכ"ל שיווק בפרוקטר&גמבל ישראל, איתי אולניק- מנכ"לe-rate , ענבר אברון- מנהלת רכש המדיה של קבוצת פובליסיס באינטרנט, שגיא חמץ- מנכ"ל בלינק ורפי צרפתי- יו"ר יורו תל-אביב.
אורי בן ישי סמנכ"ל שיווק בחברת פרוקטר & גמבל, הפונה לקהל רחב ומפרסמת 300 מותגים בעולם וכ- 26 בארץ, אמר כי הטלוויזיה היא עדיין המדיה המוכחת כמי שמחזירה השקעה ולכן עדיין מוזרמים אליה רוב תקציבי הפרסום. עם זאת ציין בן ישי, כי לפרוקטר & גמבל גם בישראל השקעה משמעותית וצומחת באינטרנט. והוסיף כי המדדים כיום מסובכים ולא ברורים מספיק עבור המפרסמים, ייתכן והמדרוג האחיד יגרום לנו לשנות את החשיבה בנושא.
רפי צרפתי, יו"ר יורו תל אביב, סבור שועדת המדרוג של הטלוויזיה צריכה למדוד גם את המדידה באינטרנט הסיבה לדבריו "שזה הלך לגורם אחר", כי הועדה הייתה עסוקה במכרז של עצמה. לדבריו מערכת המדרוג של הטלוויזיה מסוגלת למדוד אתרי האינטרנט של הערוצים, עוד כמה חודשים יוכלו לתת נתונים,
לדברי דורי שדמון, יו"ר TNS המצב כיום הוא כזה שלא מתאים ולא יעבוד תחת מערכת מדידה אחת. לדבריו המכרז שנעשה בעניין הזה בישראל הקדים את זמנו, בשנים הקרובות ייתכן וסביר להניח שיפותחו כלים חדשים, נוספים ואף טובים יותר שאם יוסכם על מערכת אחת ויחידה אולי לא נפיק מהם את המיטב.
איתי אולניק, מנכ"ל e-rate אמר כי שוק האינטרנט אינו בוגר מספיק, אף אחד לא מוכן לממן את המדידה, הבעיה הינה פיננסית וכלכלית ולכן מן הסתם לא תהיה מדידה מפותחת ואיכותית. לעומתו אודי מילנר, מנכ"ל One אמר כי, נחוצה מערכת מדידה אחת וכיום גם גודל הבאנרים הולך לכיוון של סטנדרטיזציה, לדבריו כיוון שהמדידה תגדיל משמעותית את נתח הפרסום, והמפרסמים חייבים כלים ברורים ומדויקים כמה שאפשר על מנת לבטוח במדיה ולדעתו אין מי שלא יסכים לשלם על כך.