תואר שני בטיפול באמצעות אמנויות – טיפול בפסיכודרמה מאפשר מגוון רחב של אפשרויות עבודה, עם אוכלוסיות שונות ומגוונות.

הפסיכודרמה מבוססת על הרעיון שניתן לשנות את ראיית האדם והחוויה האישית שלו על ידי מעבר מהתבוננות וצפייה להשתתפות פעילה. הטיפול מבוסס על כלים מעולם התיאטרון, והוא מתבצע במפגשים פרטניים או בקבוצות.

המפגש הטיפולי הפסיכודרמטי מתחולל כולו ‘כאן ועכשיו’ תוך כדי פעולה, ובו ניתן לעבד טראומות, קשיים, קונפליקטים ביחסים בינאישיים, משברים ואתגרים,  ובכך לא רק לחוות  מחדש אירוע, אלא לעזור למטופלים לפתח נקודות מבט חדשות לגבי הטראומות שהשפיעו על חייהם בסביבה בטוחה ותומכת.

אל התואר השני בפסיכודרמה מגיעים סטודנטים רבים בשאיפה ללמוד מקצוע מבוקש, מלווה בתחושת שליחות ומימוש עצמי ותרומה משמעותית ליחיד ולחברה. הטיפול באמצעות הפסיכודרמה פותח עבורם בתום לימודיהם דלתות לעבודה עם יחידים, קבוצות ואף ארגונים.

המפגש הטיפולי הפסיכודרמטי מתחולל כולו ‘כאן ועכשיו’ תוך כדי פעולה, ובו ניתן לעבד טראומות, קשיים, קונפליקטים ביחסים בינאישיים, משברים ואתגרים,  ובכך לא רק לחוות  מחדש אירוע, אלא לעזור למטופלים לפתח נקודות מבט חדשות לגבי הטראומות שהשפיעו על חייהם בסביבה בטוחה ותומכת.

אל התואר השני בפסיכודרמה מגיעים סטודנטים רבים בשאיפה ללמוד מקצוע מבוקש, מלווה בתחושת שליחות ומימוש עצמי ותרומה משמעותית ליחיד ולחברה. הטיפול באמצעות הפסיכודרמה פותח עבורם בתום לימודיהם דלתות לעבודה עם יחידים, קבוצות ואף ארגונים.

תהליך הלימודים הייחודי בקריה האקדמית אונו/ לירון ראובן.

תהליך הלימודים שעוברים הסטודנטים, הוא מסע אישי מעמיק ורחב ובו הם חווים קודם כל על עצמם מרחב צמיחה אישי והבנה עמוקה של כוחה של הפסיכודרמה לחולל שינוי חיובי וריפוי בחיי אנשים.

נפגשנו עם לירון ראובן, אשר שיתפה אותנו בתהליך האישי המרגש אותו עברה:

“כשאני הולכת לישון, אני מרגישה סיפוק ואושר, מצאתי את המקום שלי.

סיימתי את התואר ב2017, ונחשפתי להרבה מאוד מקומות עבודה בהם אוכל להשתלב, בחרתי לשלב גם את הטיפול הפרטני וגם את העבודה הקבוצתית. מייד בתום הלימודים, השתלבתי במכון פרטי, לצד הנחיית פסיכודרמה בקבוצות שאיתם עבדתי בבית אקשטיין.  צברתי ניסיון ובהמשך דרכי השתלבתי בעוד מכונים פרטיים ובמשרד החינוך. כיום אני עובדת במשרד החינוך, בבית ספר בבקרים ואחר הצהריים בקליניקה הפרטית שלי, פתיחת הקליניקה, הייתה עבורי חלום שהתגשם. במהלך הלימודים קבלנו כלים רבים, בנוסף לכלי הפסיכודרמה, קבלנו גם כלים בהנחיית קבוצות, הנחית הורים, CBT , ועוד..

המרצים היו מצוינים, מכילים, עם הרבה שנות ניסיון בשטח, מכל אחד מהם לקחתי משהו לבניית הזהות שלי כמטפלת.
הגיוון בעשייה שלי מאפשר לי להביא לידי ביטוי את אותם הכלים שקבלתי, הן בעבודתי בקליניקה והן בעבודה עם הקבוצות.

אני מאושרת מהאפשרות שלי להיות משמעותית, לחולל שינוי עמוק ואמיתי.  טוב לי כשאני רואה ילדים שהתחלתי טיפול איתם, ואחרי תקופה השינוי ניכר,  איך הם היו בתחילת השנה ואיך בסופה, כייף לי לקום בבוקר לעוד יום של עשייה.

אני שמחה שבחרתי את תחום הטיפול בפסיכודרמה מכמה סיבות,  גם כי אני מאוד אוהבת את עולמות התיאטרון,  גם כי היא מאפשרת חיבור מהותי לכל מיני דמויות בתוכנו ובעיקר בגלל האפשרות לצאת מההתבוננות האישית להתבוננות הרבה יותר רחבה, התבוננות המאפשרת לנסות להבין את האחר על ידי כניסה לנעליים שלו. להתבונן על משברים וקונפליקטים מתוך ראייה רחבה, מתוך מעבר בין דמות אחת לאחרת, מאפשר שינוי אמיתי ועמוק.

אחד הרגעים המרגשים שלי, היה בקבוצה של ניצולי שואה איתם עבדתי בתרגיל בו אחד הניצולים עבד על תחושות הכעס שלו מול האלוהות.
הוא ישב ואמר את כל מה שעל ליבו אל מול כיסא ריק, ושיתף אותי בהקלה ותחושת הפיוס שחווה אחרי.
אין תחושה יותר טובה ומלאה בשלמות פנימית ואושר, מאשר רגע כזה שבו את יודעת שחוללת
שינוי בחיי אדם.”

 כך משתפת לירון ראובן , מטפלת באמצעות אמנויות – בפסיכודרמה,
בוגרת ביה”ס לחברה ואמנויות -אונו את תהליך הלמידה והסיפוק הגדול כמטפלת בפרטני ובקבוצתי.

למידע נוסף, אנא השאירו פרטים ואנו ניצור איתכן.ם קשר בהקדם.