עולמות הספורט והאימון המנטלי בישראל צוברים תאוצה בשנים האחרונות.

הביקוש לאנשי מקצוע בעלי ידע תיאורטי ומעשי בספורט הולך ועולה, והתחום זוכה לפריחה ומאפשר לבוגרים להשתלב בעשייה נרחבת בעולמות החינוך והחברה.

בתואר השני בהתמחות בספורט, מגיעים אנשי חינוך אשר שואפים למקצוע שיאפשר להם סיפוק ותחושת משמעות עמוקה. הבוגרים משתלבים הן במערכת החינוך הפורמלית והן במסגרות בלתי פורמליות, ומעבר לאפשרויות העבודה הרבות והדלתות הנפתחות בפניהם, הם זוכים גם בתחושת שליחות, השפעה ויכולת לייצר שינוי חברתי/חינוכי.

 

הבוגרים יוצאים עם מגוון כלים יישומיים לעבודתם השוטפת, 

רבים מהם יוצרים רעיונות ומיזמים חדשים

 או משתלבים במיזמים ופרויקטים חברתיים/עסקיים.

 

דורית ארגוב, בוגרת התואר, היא יזמית חברתית, מאמנת מנטלית ומאמנת כדורשת נערות ונשים, 

תחום שצבר תאוצה בשנים האחרונות וסוחף אחריו מאות נשים בכל הארץ.

דורית, משתפת בכלים אשר קבלה במהלך לימודיה :

בחרתי בתואר שני מכיוון שרציתי לקבל כלים וידע תיאורטי נוסף שיוכלו לסייע לי להתפתח בתחום אליו נכנסתי לפני מספר שנים (אימון ויזמות חברתית). 

אני מגיעה מרקע של מדעי החיים והיה לי צורך בידע מתחום החינוך, היזמות, האימון המנטאלי, הספורט והשילוב שביניהם, שאפתי להבין טוב יותר את מה שאני עושה באופן פרקטי גם מהפן האקדמי.

אני רואה בספורט כלי עוצמתי וחשוב, דרכו אפשר לגעת בכל אדם ולהקנות לו מיומנויות, 

כישורים וערכים אותם יוכל לקחת ובהם יוכל להשתמש בחייו. 

ספורט הוא כלי שמחבר בין אנשים ללא הבדל דת, גזע, מין, מעמד סוציואקונומי או סטטוס בתעודת הזהות, התחום נמצא בהתפתחות ונסיקה וזה בדיוק הזמן להתפתח אתו.

הכלים אותם קיבלתי במהלך הלימודים הם בראש ובראשונה היכולת להסתכל על העשייה החינוכית במשקפיים אחרות, דרך עדשות הפסיכולוגיה והאימון המנטאלי. 

כיום אני יודעת לדייק את הדרך בהקמת מיזמים חדשים ולהכיר אופציות שונות העומדות לרשותי מבחינת כלים פדגוגיים וניהול קהילות. כמו גם כלים טכניים ופרקטיים.

קורס שהיה מאוד משמעותי עבורי הוא אימון מנטאלי בספורט. 

מתוך הקורס לקחתי כלים לעבודה מעשית כמאמנת מנטאלית באוריינטציה לספורט, וחשוב לציין שאלו כלים שימושיים לא רק בעולם הספורט.

אחד מהיעדים שלי הוא להתפתח בתחום האימון המנטאלי ולהצליח להגשים מיזמים חברתיים בתחום המשלב בין חינוך, אימון וספורט, בעיקר עבור ילדות, נערות ונשים.”

התואר השני בתחום הספורט, משלב הקניית ידע תיאורטי לצד רכישת כלים חינוכיים ומקצועיים להפיכת הספורט לפלטפורמה חינוכית וערכית במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית. הספורט מהווה פלטפורמה להשפעה ושינוי בתחום החינוכי, ערכי, תרבותי וחברתי.

לאור פוטנציאל זה, אנשי חינוך, מורים לחינוך גופני ומאמנים, במסגרות החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי בתחום הספורט, יכולים למנף ולמצב את הפעילות בספורט כגורם מרכזי בתחום החינוך המשפיע על החברה בישראל. 

 

התואר נע על שני צירי לימוד מרכזיים:

  • ההשפעה החברתית חינוכית הספורט כפלטפורמה להשפעה חינוכית וחברתית, עם מגוון קורסים כגון: יזמות חברתית חינוכית בספורט, ספורט ככלי פדגוגי, ספורט וקהילה.

    בקורסים מקבלים הסטודנטים, תיאוריות וכלים מעשיים לתכנון התערבויות קהילתיות כמו כלים לניהול קהילות ופיתוח מיזמים שונים שמטרתם להוביל לשינוי חברתי/חינוכי באמצעות הספורט. 

  • תחום האימון המנטלי תחום האימון המנטלי בספורט זכה לפופולריות עצומה בשנים האחרונות.

    האימון המנטלי מאפשר כלים ברמה הרגשית והקוגניטיבית, כלים בהתמודדות עם לחץ, מימוש יכולות אישיות וקבוצתיות ותרגול מיומנויות.

    מטרת האימון המנטלי היא לשפר את יכולתו של ספורטאי לווסת את מחשבותיו, רגשותיו והתנהגויותיו במצבי לחץ גבוה, ובכך להגביר תחושת ביטחון וחוסן נפשי.
    קורס זה מהווה ציר מרכזי בהתמחות ומתאים לכל מי שמנחה או מלמד ספורט ומוביל במסגרות לא מחייבות תחרות, ועד לרמות הגבוהות של ספורט הישגי.
    הקורס כולל תחומי פסיכולוגיה של הספורט, דינמיקה קבוצתית בספורט, סמינר מחקרי ופרקטיקום מעשי.


על הפרקטיקום המעשי:

במהלך הלימודים, הסטודנטים משולבים בפרקטיקום/ התנסות מעשית.
במסגרת ההתנסות המעשית בוחר כל סטודנט מסגרת ספורטיבית פעילה ומיישם את שלמד בליווי קבוצה, ספורטאי בודד או מאמן. התהליך נעשה בליווי, פיקוח, הדרכה והכוונה מקצועיים ומרחב תומך המאפשר רפלקציה ולמידה תוך כדי עשייה.


בתואר השני, מלמדים מהמרצים המובילים בישראל בתחום החינוך והספורט, מרצים בעלי ניסיון בתחום האקדמי, ובעלי ניסיון פרקטי מעשי רחב.

 

על אופי הלמידה והמרצים מעוררי ההשראה, משתפת אותנו ז’אנה מרגולין, בוגרת התואר:

“הגעתי ללימודי תואר שני מתוך רצון ללמוד ולהתפתח ובשאיפה לשפר את תנאי השכר שלי כמורה בחינוך הפורמלי.
מדובר בתואר פרקטי ויישומי שמאפשר חשיבה מחוץ לקופסא, חשוב לי לציין כי כל הקורסים היו מצוינים וכבר במהלך הלימודים סייעו לי בפיתוח העשייה שלי.
לדוגמה, בזכות הקורס של דר’ ניב נחליאלי, אסטרטגיות לשינוי ויזמות חברתית בספורט, יצרתי מיזם אינטרדיסציפלינרי בבית הספר אשר יצר שילוב בין מרבית המקצועות בבית הספר והספורט, במסגרת המיזם הפקנו יום שיא מרגש בנושא סובלנות, 12 כיתות יא’ לקחו חלק במיזם. 

קורס משמעותי עבורי היה של דר’ רונן ברגר- דינמיקה ארגונית וחינוך וחברה במאה ה-21.
היה זה מפגש עם מרצה מיוחד ומעניין שלימד טיפול דרך אמנות וטבע.
מאוד התרשמתי מהגישה, מהיצירתיות של המרצה ומהתחום המרתק, ואני מיישמת בעבודתי באופן שוטף כלים אשר קיבלתי במהלך הקורס.
אמנם אני לא מגיעה מתחום הספורט, אלא מתחום מדעי החברה והרוח, אך מצאתי את עצמי לומדת דברים שפתחו לפני את הצוהר לעולם הספורט ואני מרגישה לגמרי שזכיתי.”

חשוב לציין כי התואר השני בספורט בקריה האקדמית אונו, הוא תואר ייחודי בישראל.

הוא מקנה לסטודנטים השכלה מקיפה בהיבטים השונים של הספורט, מעניק כלים להובלת מיזמים חברתיים ולניהול קהילה באמצעות פעילות גופנית.
וכולל הסמכה וקבלת תעודת מאמן/ת מנטלי/ת בספורט, תעודה הפותחת דלת לשלל אפשרויות תעסוקה מגוונות.

 

השאירו פרטים ואנו ניצור איתכם קשר בהקדם