2 באוגוסט, 2009
החודש נערך יום עיון של פורום המרפאים בעיסוק בשירות לקויי למידה בנושא " עולמם הרגשי והתפקודי של המתמודדים עם הפרעת קשב ו/או לקוי למידה – מה הקשר ואיך בונים את הגשר?". יו"ר הפורום ד"ר אורית להב, מהחוג לריפוי בעיסוק, הפקולטה למקצועות הבריאות.
ביום העיון השתתפו מומחים רבים בתחום לקויי למידה מדיסיפלינות שונות וכן הורים וצרכנים עצמם. ההרצאה הראשונה הייתה של ד"ר עמלה עינת, חוקרת וסופרת. הרצאתה דנה במשמעות הגדולה של התגובה הרגשית לתופעות הכישלון הלימודי והשפעתה על ההתפתחות האישיותית הכללית של אנשים המתמודדים עם לקויי למידה.
ד"ר דפנה ילון, מאבחנת גרפית ומתאמת למבוגרים עם ליקויי למידה ממרכז התמיכה לסטודנטים עם לקויי למידה, מכללת בית- ברל, דנה בכתב היד ובציורים ככלי תיעודי נגיש ויומיומי, שייחודיותו היא במצג הרטרוספקטיבי של כוחות הנבדק וקשייו לאורך השנים. באמצעות דרכי ביטוי אלו ניתן לשאוב מידע על הכוחות הזמינים, הפוטנציאלים העלומים והדרכים לעזור למטופל ולעקוב אחר התקדמות הטיפול.
ד"ר שרה רוזנבלום, ראש החוג לריפוי בעיסוק, הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות, אוניברסיטת חיפה דברה על התמודדות עם לקות למידה מתמשכת במגוון תחומי חיים שמעבר ללמידה, כמו תפקודי היום יום,עבודה, זוגיות, חברה ופנאי. בהרצאה זו הוצג המסע להיכרות מודעת עם העוצמות והחולשות התפקודיות של המתמודד/ת, ככלי רב ערך להעצמת היכולת וההישגים האישיים.
את הכנס חתמה עדות אישית מיכל טבקמן, שהיא מרפאה בעיסוק ורכזת נגישות והשכלה נתמכת באוניברסיטה העברית המתמודדת בחיי היום יום עם הקשיים של לקות למידה והפרעת קשב.