חברות מסחריות רבות עושות שימוש בארסנל של ריחות מלאכותיים על מנת לגרום לצרכן לרכוש מוצר כלשהו. זה מתחיל בהתזת ריח של מכונית חדשה באולם התצוגה או ריח של עור וטלק בחנויות נעליים, ונגמר בריח של קפה קלוי בבית-קפה וניחוחות של לחם ומאפים טריים במרכולים. לדעתו של ד"ר מוטי, מומחה להתנהגות צרכנים באונו, המשווקים עושים שימוש לא רק בחוש הריח אלא בכל שאר החושים וזאת על מנת למקסם רכישה מצידם של הצרכנים. "למה למתג רק בריח אם אפשר גם בצבע (חוש הראיה), סאונד (חוש השמיעה), טעם (חוש הטעם) או מרקם (חוש המישוש)? מבחינתם, לא נכון לוותר על אף חוש".