סטודנטים, סטודנטיות, נשות ואנשי סגל הקריה האקדמית אונו,

מדינת ישראל מצויה במלחמה ואלו הם ימים קשים עבור כולנו. לצד הכאב הגדול מתגלה חוסנה של החברה האזרחית במלוא עוצמתו. לא רק שמה שמכונה “עורף” עומד איתן באתגרים, אלא שהוא מתעלה על עצמו, מותח את גבולות האפשר ומחזק את החזית. הקריה האקדמית אונו ביחד עם אגודת הסטודנטים גאה להיות חלק מכך.

לצד זאת, אנו נערכים לפתיחת שנת לימודים, שברור לכל אחת ואחד מאיתנו כי תהיה שונה מקודמותיה. לצד החשיבות הרבה בקיום לימודים אקדמיים בעת שגרת מלחמה כביטוי לעוצמה וחיזוק של החברה הישראלית והמשך קיומנו, אנו כבר נערכים לקליטת חיילי המילואים ונפגעי אירועי השבעה באוקטובר לשנת הלימודים בכל עת שיסיימו משימותיהם הלאומיות, תוך מתן סיוע אינטנסיבי בהיבט האקדמי, הכלכלי והנפשי. הנהלת הקריה האקדמית אונו שמה לה למטרה להבטיח כי כל מי שהחל.ה לימודיו.ה גם יוכל לסיימם בהצלחה, יהיו הנסיבות אשר יהיו.

לצד חזרה לפעילות של מערכת החינוך ובכפוף לכל הנחיות פיקוד העורף הקיימות ואלו שיהיו, החליט פורום ההנהלה של הקריה האקדמית אונו על פתיחת שנת הלימודים ב- 19.11.2023 – המועד האחרון אשר מאפשר קיומה של שנת הלימודים הנוכחית במלואה. עוד הוחלט, כי לאור המצב הביטחוני והנחיות פיקוד העורף יתקיימו הלימודים לפחות עד סוף דצמבר במתכונת שיעורי זום שגם יוקלטו וללא מטלות להגשה. בהמשך השבוע יעלה לו״ז אקדמי מלא, שיפרט את מערכת השעות, משך הסמסטר והנחיות לתקופת המבחנים לכל סטודנט עפ”י מסלול הלימודים והמערכת.
הודעה לגבי מועדי ימי או ריינטציה לתלמידי שנה א’ תצא בנפרד לגל מסלול ומסלול.

לצד חזרה ללמידה במתכונת זו, אנו נערכים לסייע לחיילי המילואים ולנפגעי אירועי שלושת השבועות האחרונים, על מנת להבטיח שכל מי שהחל .ה לימודיו.ה גם יסיימם בהצלחה. אנו רואים בכך חובה ושליחות . לא פחות מכך. הסיוע יינתן בשלושה מישורים עיקריים:

א. אקדמי – לצד לימודים ושיעורים אשר יצולמו כולם ויעמדו לרשות הסטודנטים, תקיים
הקריה מערך שיעורי השלמה בקבוצות קטנות על מנת להשלים את החומר וחונכויות
אישיות ופרטניות ע”י סטודנטים ואנשי סגל.
ב. כלכלי – למודי ניסיון ממשבר הקורונה, העמדנו גם הפעם, ביחד עם אגודת
הסטודנטים, קרן מלגות משמעותית לסיוע לסטודנטים משרתי מילואים, תושבי עוטף
עזה או מי שנפגע מאירועי השבעה באוקטובר. לצד זאת, נעמיד מגוון כלים להקלה
בפריסת התשלומים ופתרונות אחרים לנפגעים.
ג. נפשי – לצד פעילותו הרגילה, מעמיד מרכז מתנ”א סדנאות חוסן וקו חם לסטודנטי ם
הזקוקים לכך. המרכז יסייע גם למשרתי המילואים ונפגעי אירועי השבעה באוקטובר
עם שובם לקמפוס.

כמובן, שכולנו כאן בקריה נסייע על מנת להתאים פתרונות אישיים למי שזקוק לכך.