בשישי האחרון התקיימו הגרלות המשלחת הישראלית למשחקי העולם (האולימפיאדה המיוחדת) של הספיישל אולימפיקס, ברלין 2023. הקריה האקדמית אונו והחוג לספורטתרפיה פועלים בשיתוף פעולה מכבר מספר שנים על מנת לעלות מודעות של חשיבות הספורט האולימפי וחשיבותו עבור ספורטאים עם מגבלות קוגניטיביות, לעזור לקדם שיוויון בקהילה, ולתת לספורטאים אלו את התעוזה והאומץ לקחת חלק בעולם הספורט והפעילות הגופנית -תחרותית ברמה העממית וההישגית.
את שיתוף הפעולה מובילה שרון לוי בלנגה – מנכ”לית הארגון שמרצה על הספיישל אולימפיקס בחוג לספורטתרפיה ומובילה קורסים ואירועים, יחד עם הדס הנדלר – רכזת ענף בארגון ובוגרת התואר שמקדמת יחד עם סגל החוג קשר עקבי בהשתתפות בתחרויות, תצפיות אקטיביות לסטודנטים ויצירת מקומות עבודה לבוגרים.
במסגרת אירועי ההגרלות שהתקיימו בקריה האקדמית השתתפו סטודנטים מהחוג לספורטתרפיה, בוגרים של התואר המשמשים רכזים בענפים השונים וסגל התואר: פרופ’ אלה בין (ראש החוג לספורטתרפיה) והגב’ אפרת הרף אלמכיאס. הרכב זה לקח חלק בועדה המבקרת את תקינות וטוהר ההגרלות, הגריל חלק מהספורטאים הנבחרים, ונתן כבוד לספורטאים שהוגרלו לייצג את ישראל במשלחת הישראלית בכל קשת ענפי הספורט.
כמו כן, פרופ’ אבי מויאל (ראש התמחות ספורט), שהצטרף בשבועות האחרונים לוועדה המקצועית של הספיישל, הגיע אף הוא לאירוע ובירך את הספורטאים לפני תחילת ההגרלות.
באירוע היו תחושות רבות של התרגשות, לחץ, תסכול של אלו שלא נבחרו ושמחה גדולה מצד אלו שזכו בהגרלות.
נאחל בהצלחה לכל נציגינו למשלחת הישראלית בחודש יוני הקרוב!