המרצה:
אל”מ (מיל’) דר’ שאול אריאלי. שאול שימש בעבר כמפקד החטיבה הצפונית בעזה, כסגן המזכיר הצבאי לשר הביטחון וראש הממשלה וכראש מנהלת המו”מ עם הפלסטינים בכהונתם של ארבעה ראשי ממשלה – יצחק רבין, שמעון פרס, בנימין נתניהו ואהוד ברק.

אל”מ (במיל) דר’ שאול אריאלי, חוקר את הסכסוך הישראלי- פלסטיני ומלווה את התהליך המדיני על כל סוגיותיו, ואחד המומחים המובילים בארץ בכל הקשור בתוואי הגבול וגדר ההפרדה. בעבר שימש כמפקד החטיבה הצפונית בעזה, כסגן המזכיר הצבאי לשר הביטחון וראש הממשלה וכראש מנהלת המו”מ עם הפלסטינים בכהונתם של ארבעה ראשי ממשלה- יצחק רבין, שמעון פרס, בנימין נתניהו ואהוד ברק. כיום הינו מרצה באוניברסיטה העברית בירושלים, במרכז הבינתחומי בהרצליה ובאקדמית יפו. חוקר בכיר בקרן לשיתוף פעולה כלכלי וחבר וועדת ההיגוי של מפקדים למען ביטחון ישראל. משמש כ”ידיד בית המשפט” העליון בעתירות בנושא מכשול ההפרדה. אריאלי בעל תואר מוסמך מביה”ס למנהל עסקים ע”ש רקאנטי באוניברסיטת ת”א ודוקטורט מאוניברסיטת חיפה בחוג לגאוגרפיה ומדעי הסביבה. את המחקר שלו עשה על התפתחות גבולות ישראל. פרסם חמישה ספרים על הסכסוך ומאות מאמרים בכתבי עת ובעיתוני ישראל, מקיים הרצאות וסיורים ברחבי הארץ ומרבה בראיונות בתקשורת על התהליך המדיני והמצב הביטחוני.

ההרצאה:
קיצור תולדות הסכסוך הישראלי- פלסטיני

ההרצאה עוסקת באבני הדרך המרכזיות של מאה שנות סכסוך, מציגה את הנרטיבים של הצדדים ושופכת אור על המשאים ומתנים. במהלכה נעסוק בשאלות:

האם עם ללא ארץ חזר לארץ ללא עם?
למה הוחרגה ארץ ישראל מעקרון ההגדרה העצמית?
מי ביקש את חלוקת הארץ?
למה הפלסטינים קיבלו לבסוף את 242?
מה באמת הציעו ברק ואולמרט?

ביארוע יחולק ספרו של שאול – גבול בינינו ובינכם

עליו כתב הנשיא ראובן ריבלין “ספרך השיטתי והמעמיק הוא אחד הבסיסים ללמידת הסיכסוך הישראלי-פלסטיני באופן המאפשר תכנונה של עמדה מדינית יציבה ומנומקת בסוגיה זו ואני מברך אותך על פועלך זה.”

לו”ז האירוע:
17:30-17:45 – התכנסות
17:45-18:00 – דברי פתיחה
18:00-19:30 – הרצאתו של אל”מ (במיל) דר’ שאול אריאלי
19:30-20:30 – קוקטייל ארוחת ערב

מתי ואיפה?
האירוע יתקיים ביום רביעי ה-30 למאי ב”חדר עיסקאות” בקריה האקדמית אונו

רחוב צה”ל 104, קרית אונו

להרשמה לחצו כאן