בית הספר לחינוך וחברה של הקריה האקדמית אונו, בשיתוף עם אגף חינוך ומניעה ברשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול מזמינים אותך ב- 2 במאי 2016, לסדנא: “אבודים לרגע”: מהפיצוצייה למחלקה הסגורה. הסדנא תעסוק במשמעויות הקשות והפחות מוכרות של סמי פיצוציות וסמים “קלים” אחרים תוך חשיפת סיפורו האישי והמרתק של במאי הסרט, מר יאיר קויפמן.

מה בתכנית?
ברכות: פרופ’ עמנואל גרופר, סגן ראש בית הספר לחינוך ומנהל התכנית בקמפוס קרית אונו, של הקריה האקדמית אונו וד”ר חגית בוני-נח, אגף חינוך ומניעה הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול.
הקרנת הסרט “אבודים לרגע”.
הרצאה של בימאי הסרט “אבודים לרגע”, מר יאיר קויפמן, מנכ”ל “מציאות אחרת”.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, שימוש בסמי פיצוציות וסמים “קלים” למיניהם עלול להוביל לפגיעה קשה מאוד. חשוב לזכור שמדובר, בחומרים כימיים, בזמינות גבוהה, שיכולים להיות להם השפעות הרסניות על הגוף ועל הנפש. מידי שנה נחשפים אלפי בני נוער לחומרים בעלי שמות כגון: מבסוטון, מיסטר נייס גיא, חגיגת ועוד ומאות מתוכם נפגעים כתוצאה משימוש חד פעמי בלבד ומפתחים סימפטומים פסיכוטיים שמחייבים אישפוז.

לצערנו הבורות הגדולה שקיימת בנושא מונעת מצעירים הזקוקים לאשפוז ומבני משפחותיהם לקבל סיוע נפשי, סיוע שהוא קריטי עבורם. כבר נתקלנו במקרים רבים שבהם התוצאה הייתה הרת אסון והגיעה אף למוות או להתאבדות.

במהלך הסדנא, המשתתפים צופים בסרטו של יאיר קויפמן, “אבודים לרגע” ולאחריו מתקיים מפגש עימו. במהלך המפגש, יאיר חושף את סיפורו האישי המרתק, את הדיכאונות, התקפי החרדה, הפסיכוזה, האשפוז הכפוי והנזקים הבלתי הפיכים שנגרמו לו כתוצאה מההתנסות בסמים “קלים”.

יאיר משלב גם את סיפוריהם של נפגעים נוספים, מקיים דיון בשיתוף הקהל, עונה לשאלות ומונה את הסכנות הנפשיות המיידיות וההרסניות שקיימות בעולם הסמים. מדובר בבעיות שהן רלוונטיות ביותר לצעירים של היום, בין אם נחשפו לסם בטיול הגדול בחו”ל, בצבא או באזרחות.

מתי והיכן?
יום שני, ה- 02.05.2016.

הרצאה ראשונה – 09:00-10:30.

הרצאה שניה – 10:45-12:15.

בנין MBA, קמפוס מרכזי, הקריה האקדמית אונו.

לטור של יאיר קויפמן, מנכ”ל “מציאות אחרת” באתר ynet בנושא – לחצו כאן.