ד"ר שפירא מיכל

ראש בית הספר לשיווק ודיגיטל, הפקולטה למנהל עסקים, וראש החוג לפרסום ותקשורת שיווקית

אודות

ד״ר מיכל שפירא, ראש בה"ס לשיווק ודיגיטל בפקולטה למנהל עסקים בקריה האקדמית אונו, בעלת דוקטורט מהפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת תל אביב, ופוסט דוקטורט מבית הספר למנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים.
לד״ר שפירא ניסיון רב בפיתוח תכניות פיתוח והדרכה והיא מעורבת באופן רציף בתעשיית השיווק, הפרסום והדיגיטל. הן בשיפוט בתחרויות אשר נועדו לקדם את הסטנדרט המקצועי בתעשייה והן בהשתתפות בכנסים מקצועיים.
מעורבת בהובלת כנסים, פאנלים ודיונים בתחומי הדיגיטל והטרנספורמציה הדיגיטלית.. מחקרה עוסק בתחומי התקשורת , השכנוע ושינוי העמדות והקשב החזותי הרלבנטי לשיפור הבולטות במרחב הדיגיטלי.
ד"ר מיכל שפירא שימשה עד ינואר 2022 כדירקטורית ויו"ר וועדת הרדיו ברשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. בנוסף, כיהנה כחברה בוועדת הטלוויזיה, ועדת מחקר ורב תרבותיות, בוועדה לאיתור דירקטורים בחברות החדשות של בוועדה לבדיקת נאותות ייצוג מיעוטים ובוועדה לבדיקת נאותות ייצוג הנשים בתקשורת. לפני כן כיהנה כיו"ר ועדת מחקר ורב-תרבותיות ברשות השנייה, ונציגת הדירקטוריון בקרן המעניקה מלגות לחוקרים צעירים בתחומי התקשורת.
לשעבר, סמנכ״ל לתכנון אסטרטגי ומדיה במשרד הפרסום שמלוק רבן גולני, ולפני כן , מנהלת מחלקת המחקר והאסטרטגיה בפרסום jwt.

השכלה

פוסט דוקטורט
בית הספר למנע"ס, האוניברסיטה העברית בי-ם, 2010.
 Ph.D.
הפקולטה למדעי החברה, אוניברסיטת תל-אביב, 2009.
תואר שני
הפקולטה לניהול, אוניברסיטת תל-אביב, 1994 (בהצטיינות).
תואר ראשון
בעבודה סוציאלית, אוניברסיטת תל-אביב, 1986 (בהצטיינות).

תחומי הוראה

ניהול התקשורת והפרסום, תכנון אסטרטגי, סמינר בפרסום, התנהגות הצרכן.

תחומי מחקר

מדעי הקוגניציה, קשב סלקטיבי, פרסום והתנהגות הצרכן.

קורות חיים