מיכל רינדה

ד"ר טנא רינדה מיכל

רכזת תחום סביבה ומרצה בסגל פנים בחוג לריפוי בעיסוק

יצירת קשר

אודות

ד”ר מיכל טנא רינדה, מרפאה בעיסוק ומורשה לנגישות השירות, בעלת הכשרה בהנגשה קוגניטיבית ולשונית; רכזת תחום סביבה, חוקרת ומרצה בחוג לריפוי בעיסוק ובחוג לחינוך – הקריה האקדמית אונו; רכזת אשכול קורסי מתחברים – המשלבים סטודנטים עם וללא מוגבלות באקדמיה; ממייסדות המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית ויועצת בו בתחום של הנגשת מידע ועיצוב סביבות מקדמות לאנשים עם מוגבלות קוגניטיבית ולאנשים המתמודדים עם מוגבלות נפשית ;  בעלת עסק פרטי ‘עיצוב מותאם אדם’ שמספק שירותים של פיתוח ידע, הכשרות, ייעוץ וליווי תהליכי הנגשה קוגניטיבית, עיצוב סביבות מקדמות והנגשה בבריאות הנפש למוסדות ממשלתיים ופרטיים, משרד החינוך, ארגונים ועמותות.

בעברה, יועצת תחום בריאות הנפש לנציבות שוויון זכויות אנשים עם מוגבלות, משרד המשפטים;  פיתחה וניהלה תוכניות ב’ישראל מעבר למוגבלות’, ג’וינט ישראל,  בתחום של הנגשת ההשכלה הגבוהה לסטודנטים עם מוגבלויות מורכבות – התוכנית ‘להיות סטודנט’, ופיתוח ידע, הבניית סטנדרטיזציה ובניית קורסי הכשרה בתחום ההנגשה הקוגניטיבית והלשונית – התוכנית ‘נגישות היא לא רק רמפה’ ותכנית ה’מנטורים’, שמטרתה ללוות אנשים עם מוגבלות מורכבות ולהתוות איתם דרך ותפיסת עתיד סביב קביעת מטרות קידום אישיות; יועצת נגישות בחברת צ.ק. הנדסה – בדגש על הנגשה של תחבורה ציבורית (תכניות אב לתחבורה, רכבת קלה ועוד); מרפאה בעיסוק ויועצת בעמותת מילבת – תל השומר; מרפאה בעיסוק בגני הילדים בבית איזי שפירא ומנחה בתכנית חן – תחת תחום קהילה של הארגון; מרפאה בעיסוק אחראית בהוסטל ניצולי שואה ובמחלקה פסיכוגריאטרית בבית חולים לבריאות הנפש – לב השרון.

 

 

השכלה

Ph.D
דוקטור לריפוי בעיסוק
מרפאה בעיסוק, מורשה לנגישות השירות. מומחית בהנגשה קוגניטיבית, נגישות לאנשים עם מוגבלות נפשית ועיצוב סביבות מקדמות לאנשים עם מוגבלות.

תחומי הוראה

ניתוח פעילות, סביבה, תרבות וקהילה, מעורבות חברתית וסנגור, נגישות, התאמת דיור, מחקר איכותני.

תחומי מחקר

נגישות שירותים ציבוריים ורפואיים, הנגשת תקשורת ומידע, עיצוב סביבות מקדמות עצמאות, עיצוב מרחבי למידה, שימוש באופנה מכלילה לאנשים עם מוגבלות. מנחה סמינר מחקר לתואר ראשון, מנחה פרויקטים לגמר תואר שני, מנחה פרויקטים לגמר בקורסי נגישות.