ד"ר שאפיק מסאלחה

ד"ר מסאלחה שאפיק

מרצה בכיר בפקולטה למדעי הרוח

יצירת קשר

אודות

 

ד”ר שפיק מסאלחה- פסיכולוג קליני מומחה ומדריך בפסיכותרפיה ובפסיכודיגנוסטיקה. מרצה בכיר וחבר הסגל האקדמי בקריה אקדמית אונו. עמית  הוראה בבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים.

מאז 1988 ועד היום הוא מנהל קליניקה פרטית לטיפול ואבחון פסיכולוגי בירושלים ובכפר מולדתו ,כפר קרע. קליניקה זו נחשבת לצעד חלוצי בקהילה הערבית בישראל, שעוסקת בתחום הפסיכותרפיה.

כפסיכולוג קליני חלוצי בקרב הערבים בישראל ,נתבקש ד”ר מסאלחה לענות על צרכים מגוונים של הקהילה בתחום התמחותו ,על כן פיתח כישורים מקצועיים בתחומים שונים כולל: עריכת חוות דעת לבתי משפט בתחומים, הפלילי, משפחה, ובתחום המסוגלות ההורית, במישור כלל ארצי.

הוא מעורב מאוד בסוגיות של בריאות נפש של המשפחה והילד בקהילה. הוא גם  מעורב בחקר האספקט הפסיכולוגי של הקונפליקט הערבי-יהודי .נושא זה נותן לו במה להשמיע את קולו באמצעי התקשורת המקומיים.

 

 

 

השכלה

סיים תואר שני בפסיכולוגיה קלינית בהצטיינות באוניברסיטה העברית
עם התמחות קלינית בשירות הפסיכולוגי של האוניברסיטה.
סיים דוקטורט במגמה הקלינית ב CSPP בברקלי קליפורניה
עם התמחות קלינית בבית חולים MARY`S.ST בסן פרנסיסקו.

תחומי הוראה

תחומים הקשורים בפסיכולוגיה, עם התמקדות במפגש הבן תרבותי, היבטים פסיכולוגיים בחינוך וחברה, פסיכולוגיה התפתחותית, והדרכה בסמינר מחקר.

תחומי מחקר

ד"ר מסאלחה עסק במחקר בתחומים שונים ובעיקר במפגש הבין תרבותי, בטיפול, ובהבדלים תרבותיים בהתפתחות הילד. מחקריו בתחום האפקט הפסיכולוגי של מצבי מלחמה על ילדים, זכה לפרסום רב במידיה המקומית והבין לאומית.