שיטה מפתיעה שמתבססת על אהבה, קשר אישי ובלתי אמצעי ופיתוח כלים ומיומנויות: לימור אטד מסייעת לסטודנטים במציאת עבודה בתחום השיווק והפרסום.


יחד עם החשיבות ללימודים, תיאוריה וגם להתנסות המעשית- המשרה שמצפה בסיומו של התואר היא בעלת חשיבות מכרעת בקרב סטודנטים. כשהם בוחרים את מסלול הלימודים הם כבר מעזים לדמיין את הקריירה שלהם צוברת תאוצה, ומדמיינים את עצמם מטפסים בסולם הדרגות עד שהם מתברגים בתפקיד מפתח. לימור אטד מסייעת לסטודנטים במציאת עבודה בתחום השיווק והפרסום ומלווה את הסטודנטים לאורך התואר, כל הדרך למשרה המבוקשת. הכירו אותה.

לימור אטד

 

ספרי לנו על עצמך. כיצד את מסייעת לסטודנטים במציאת עבודה בתחום השיווק והפרסום?

בעיסוקי אני מתמחה בתקשורת שיווקית ויחסי ציבור פנים וחוץ ארגוניים לזמני שגרה ומשבר. אני 18 שנים בתחום, והמשרד שלי זכה בחמישה פרסי “האריה השואג” של איגוד יועצי התקשורת. בהכשרתי אני גם קואוצ’רית ועשיתי חיבור בין העולם המקצועי לעולם האימונים כדי לסייע לבוגרים שלנו לחזק את הכישורים לפני שהם משתלבים בעולמות השיווק, התקשורת השיווקית, הפרסום וכיוצא באלה. זו משימת חיי, מטרת העל שלי, אחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות. 
מעבר למשרד שעוסק בתחומים הללו, אני מעבירה סדנאות והרצאות בשיטה מיוחדת שפיתחתי שקראתי לה “שיטת האהבה” שבעצם דרכה אני מסייעת לאנשים, מבוגרים טריים ועד מנכ”לים, לשפר את הכישורים ולהשיג את יעדי החיים והעבודה שלהם. אני מעבירה המון סדנאות לניהול שגרה, משבר, תקשורת, יח”צ, ניהול משברים, חיזוק כישורים אישיים, וזה הפוקוס שלי מול הסטודנטים באונו. הפוקוס הוא על חיזוק כישורים: מהצגה עצמית וכישורי ניהול זמן עד כישורי יצירתיות, אלה התחומים החשובים ביותר לכל קריירה שהיא.
אני תמיד אומרת “השאירו שבב סקרן בראש לחדשנות, לידע עולם שלאו דווקא בתחומים שלכם, והשאירו מקום לחשיבה איך ניתן לקבל את המימוש העצמי”. הפוקוס שלי הוא בניהול המימוש העצמי כי דרכו מגיעים ליעדים בקריירה. התהליך שלי עם הסטודנטים מתחיל בקורסים שאני בניתי לניהול כישורי קריירה ואני מנחה בקריה האקדמית אונו. דרך הקורסים אנחנו עוברים תהליך שמחבר אותי אליהם וגם אותם אליי. אנחנו עוברים יחד תהליך של בניית אסטרטגיית המימוש העצמי שלנו, בצורה אימננטית וממוקדת. אחרי זה אנחנו מחליטים כיצד אנחנו מוציאים את התוכנית אל הפועל.
המוטו שאני מפמפמת לסטודנטים כל הזמן הוא “בענייניות ובאופטימיות ננצח”. ענייניות פירושו להיות פרקטיים, להסתכל מאין באנו ולאן הולכים ולנהל את הזמן שלנו בהתאמה כדי להביא את עצמנו למקום שאנחנו רוצים. באופטימיות פירושו ניהול השמחה שלנו, שהיא מנוע להצלחה. ניהול מצב רוח מאד משפיע עלינו, בדיוק ברגעים  שבהם לא קל, ודווקא כשאומרים לנו 30 פעמים לא, דווקא כשלא מצליח לנו ויש קורונה. ניהול שמחה היא קריטית ופרקטית. אני מלמדת את הדברים שמרכיבים בצורה מעשית את האופטימיות שלנו והחיזוק העצמי שלנו. ניהול שמחה פירושו ניהול כישורים. ככל שהכישורים הללו מפותחים יותר, השמחה שלנו גדלה. אוסיף למוטו גם “בתקשורת”, כי הכל תקשורת בסוף, עם הסביבה, המראיינים, הקולגות, המרצים.
בתקשורת לומדים המון ובצורה סיסטמטית איך מנהלים תקשורת שיווקית אפקטיבית, נוגעים בלב ובראש של האדם שמולנו ובאמצעות זאת מגיעים ליעדים. אנחנו עוברים תהליך יחד בקורסים, בעבודות האמצע והסיום שכל-כולן נוגעות בסטודנטים עצמם כי הם הלקוח והם אלה שמנצחים את עצמם ובונים את עצמם ומתקדמים, ומעבר לעולמות הקורס הם יודעים שהטלפון שלי תמיד פתוח כדי לעזור, לחבר למקומות עבודה רלוונטיים, 
בכלל, אנחנו כמו חמ”ל. יש מעורבות גדולה של ראשת החוג, ד”ר מיכל שפירא, שלי, היחידה להכוונה תעסוקתית והרבה מרצים. ביחד אנחנו מתגייסים כדי לסייע ברמת הפרט לסטודנטים שמחפשים עבודה ורוצים להתקבל לעבודה או פשוט להתייעץ. אנחנו על זה כצוות. ברמה האישית, יש לי הזכות והעונג ללוות המון סטודנטים בדרך להתחלה. סטודנטים שלי שיד ביד ובהרבה בכי וקושי הצליחו להשיג את העבודה הראשונה שלהם ועכשיו הם קולגות לכל דבר ומנהלים שבולטים בשטח. זו בשבילי גאוות הגאוות, לראות איך סטודנטים שיחד עבדנו וטרחנו כדי להשיג את הצ’אנס הראשון שלהם והיום הם מדברים איתי ואין יותר מרגש מזה. 
אנחנו לא רק במערכת יחסים של מרצה-סטודנט, אנחנו נשארים חברים. יש הרבה סטודנטים שיש להם תקשורת רציפה איתי, גם הרבה אחרי הלימודים. אגב, זה לא רק אצלי. יש עוד הרבה מרצים ככה ובעיקר ראשת החוג, ד”ר מיכל שפירא. היא בקשר עם הסטודנטים גם אחרי שהם מסיימים את הלימודים.

מתי את פוגשת את הסטודנטים כדי לסייע להם במציאת עבודה בתחום השיווק והפרסום?

הפעם ראשונה בשנה הראשונה. הגישה שלי מולם מאד בלתי אמצעית. השיח בגובה העיניים ועם זאת משלב המון עולמות מקצועיים מפסיכולוגיה ארגונית, ייעוץ ניהולי, קואוצ’ינג וכמובן נאמנות הלקוח ברמה הבינלאומית. בכל סמסטר אני מנסה לחדש, בהתייעצות עם ד”ר מיכל שפירא, את התכנים כדי שיתאימו לעכשיו. ההתאמה של הכישורים של הסטודנטים ב-2019 היא לא כמו היום. יש התאמות, בטח ובטח בימים אחרי הקורונה כשהתאמת כישורים טכנולוגים ועבודה עברה תפנית. 
בשנה א’ אני פוגשת את הסטודנטים בקורסים בנאמנות לקוחות וחוויית לקוח. בקורסים הללו אנחנו מטפלים בהבנה בסיסית של שיווק בשירות שמתחברים ויוצרים חוויה. מתארחים בקורס השורה הראשונה של המרצים ואנשי המקצוע בארץ, החברים, הקולגות שלי מהשטח כדי שלסטודנטים תהיה טעימה אמיתית ממה שקורה בועלם.
בשנה אחרי, מתכנסים שוב לקורס ניהול כישורי קריירה שמתעסק בהבניית הקריירה הפרטנית לכל אחד, לרבות האסטרטגיה, השיטה והביצוע. איך מציגים את מה שאנחנו שואפים. כאן נכנס העניין של ניהול השמחה. כשאנחנו חושבים מה אנחנו רוצים לעשות בחיים, צריך לחשוב על האמת שלנו, מה יהפוך אותנו לשמחים בעבודה, ושמחים לקום בבוקר. זו שאלת השאלות, לפני שעושים את מה שנכון, מה שאמא רוצה או מה אבא אמר. אננו צריכים לשאול את עצמנו מה יהפוך אותנו לשמחים לקום בבוקר? מה יגרום לנו ליהנות מהיום? בדרך כמובן אפשר לעשות התאמות, אבל קודם כל חופרים וחותרים להבין מה זה שמחה. באיזה מקום משמח אותנו לעבוד? 

איזה מסר או טיפים את יכולה לתת למי שמתחיל ללמוד בקרוב? איך לנצל את התואר כדי להתכונן ליום שאחרי התואר כבר במהלך הלימודים?

ממליצה להתחיל ללמוד ולדייק במה שמעניין ואוהבים. לא בסטטיסטיקות כמה לומדים ככה, אלא להבין מה מעניין אותנו ושם להשקיע. שם נצליח יותר.
דבר שני, עבודה בתואר היא לא לכולם. עבודה תוך כדי לימודים מאד תלויה גורמים: כספי, אישי, ניהול הזמן בין מטלות לימודים לעבודה. אפשר ללכת על עבודה משולבת לימודים מבלי לוותר על הדרך של הלמידה האמיתית בתואר.
אופציה שנייה היא הסטאז’ים שלנו שמאפשרים הצצה אמיתית לחוויית עבודה בפרסום, שיווק, מדיה, פלנינג, אסטרטגיה. מי שרוצה ללמוד יכול לשלב סטאז’ים תוך כדי.
אני ממליצה בכל שלב שהוא לנצל כל רגע בלימודים לפיתוח קשרים. אני תמיד אומרת שהנטוורקינג הכי חשוב הוא בכיתה. לחזק קשרים עם מרצים כי יש להם חברים מהשטח ומהתעשייה. לעבוד במיתוג עצמי ולתרגל כישורים מעולמות השיווק. אפשר אפילו לנהל את הפייסבוק בסטארט אפ של החבר. אפילו בעבודות זמניות אפשר לנסות, למשל מלצרים יכולים לנסות לנהל את הפייסבוק של המסעדה שבה הם עובדים.
חשוב לעבוד על מיתוג עצמי מהיום הראשון ולא אחרי שמסיימים את התואר. מעכשיו. אילו פוסטים מעלים לסושיאל? מה חשוב לנו שיידעו? במה אנחנו רוצים להתמחות? חשוב לבנות את זה מוקדם. אם אני מומחית בלייפסטייל ואופנה, אתחיל תוך כדי לימודים להעלות פוסטים שמנתחים פרסומות באופנה, מיתוג מעניין שראיתי או הצעות למותג כזה או אחר. לחשוב על אמירות עצמיות בפומבי שמייצגות את מה שאני אהיה כשאגדל.

לסיום, איזה מסר יש לך לאנשי שיווק צעירים אחרי התואר?

העיקר לא לפחד כלל. באופטימיות, ביצירתיות ובענייניות תנצחו כל דבר. אופטימיות תיקח אתכם למקום שאתם צריכים להגיע אליו. מה שלא הולך, כנראה שזו לא המטרה שלכם, ויהיה משהו אחר. זו אופטימיות: לנהל שמחה ומצב רוח אחרי שנפסלים בראיון עבודה, להמשיך הלאה ולדחוף קדימה.
יצירתיות פירושו לשלוח קו”ח בצורה יצירתית, למצוא דרך ללב ולראש של המראיין באמצעות חקירה מהו, מיהו, מה התחום שהוא מייצג.
ענייניות פירושו כל הזמן להקפיד להיות במצב ביצועי של החלומות. להכניס ללו”ז את המטרות האישיות שלנו כי אחרת הן לא יקרו.
*
לסיכום, לצד החלומות והתקוות לקריירה ענפה בתחום התקשורת, אי אפשר לוותר על דמות סמכותית ובעלת כישורים שיכולה לנווט את הסטודנטים לעבר הכיוון שאליהם הם רוצים להגיע. כמובן שאי אפשר לוותר על אופטימיות ועל אמונה בדרך ליעד, או כפי שלימור מסכמת, “הסטודנטים שלנו הם מהמוכשרים שיש, גורמים לנו לגאווה והם מהבולטים בשטח. אני סומכת עליהם”.