שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

סטודנטיות יושבות יחדיו בחצר הקמפוס
מתכונת הלימודים גמישה ומתקדמת, גם תואר במדעי ההתנהגות וגם תעודה המאפשרת לעבוד בתום הלימודים במגוון תחומי טיפול וייעוץ עם אוכלוסיות מגוונות.גם תואר במדעי ההתנהגות וגם תעודה המאפשרת לעבוד בתום הלימודים במגוון תחומי טיפול וייעוץ עם אוכלוסיות מגוונות. המאפשרת להתקדם לתואר שני תוך שמירה על איזון מיטבי בין קריירה, לימודים ומשפחה.
סטודנטים במרכז הסימולציות
למידה פעילה, חווייתית ויצירתית בכל קורסי ההתמחות. שימת דגש על למידה שיתופית, עשירה ומגוונת הן בדרך הלמידה והן בכלים בהם מתנסים הסטודנטים.
ילד גולש בלפטופ
"מוביל בינה מלאכותית בחינוך" תעודה ייחודית, שתוענק בנוסף לתעודת התואר ומאפשרת אופק תעסוקתי רחב הן בבית הספר והן מחוצה לו, כדוגמת: רכזי תקשוב במערכת החינוך, טכנו-פדגוגים המובילים למידה דיגיטלית במוסדות אקדמיים, מנהלי מחלקות תקשוב במינהל החינוך ברשויות העירוניות ועוד.

תכנית הלימודים

ההרשמה למחזור נובמבר 2025 תשפ״ו בעיצומה

ראש ההתמחות: ד"ר גילה לוי עצמון

בעידן שבו החינוך מתחדש ללא הפסקה, הדרישה לאנשי חינוך, מורים ומנהלים שמשלבים יצירתיות עם טכנולוגיה מתקדמת הולכת וגדלה. ההתמחות בטכנולוגיות למידה ו- AI , מעניקה לכם את הכלים המתקדמים ביותר לשילוב טכנולוגיות למידה חדשניות המותאמות באופן אישי ללומדים ולמטרות הלמידה.

במהלך הלימודים תגלו שיטות ייחודיות ליצירת חוויות למידה מעוררות השראה, המבוססות על שילוב של חדשנות טכנולוגית ופדגוגיה מתקדמת. תלמדו שיטות הוראה חדשניות המשלבות בין טכנולוגיות בינה מלאכותית לבין פדגוגיה מתקדמת, תוך פיתוח למידה פעילה ומשמעותית שמטפחת כישורי חשיבה, עבודת צוות ומיומנויות רגשיות-חברתיות. הכלים שתכירו יסייעו לכם להעצים את התלמידים ולבנות סביבות למידה חכמות, דינמיות ומותאמות אישית, שחורגות הרבה מעבר לגבולות הכיתה המסורתית.

הצטרפו למובילי הדרך בחינוך החדשני! הפכו את החזון למציאות והיו מחוללי שינוי אמיתי בעולם החינוך. עם התמחות טכנולוגיות למידה ו- AI, תעמדו בקדמת הפדגוגיה המתקדמת, תשלבו טכנולוגיות פורצות דרך ותובילו את עתיד ההוראה.

ההתמחות מתאימה לאנשי חינוך ממערכת החינוך הפורמלית (מגני הילדים ועד בתי הספר התיכוניים), לאנשי חינוך והדרכה בחינוך הבלתי פורמלי, וכן למדריכים ואנשי חינוך בארגונים גדולים, כמו צה"ל, משטרת ישראל, מערכות בריאות ורשויות מקומיות.

בין הנושאים הנלמדים:

  • משחקי למידה, מישחוק ומשחקיות, כולל חדרי בריחה מקוונים והתנסות ביצירת משחקי למידה
  • יזמות והובלת שינוי בחינוך
  • פדגוגיה חדשנית מוטת-עתיד
  • תיאוריות למידה כולל למידה חברתית-שיתופית, למידה רישתית, למידה מבוססת בעיות PBL ולמידה הבנייתית.
  • תכנון ועיצוב למידה מרחוק: עקרונות של למידה סינכרונית, א-סינכרונית ולמידה היברידית
  • הערכת איכות מידע ובטיחות ברשת
  • למידה אינטראקטיבית בסביבת Genially
  • התנסות בפעילות מציאות רבודה
  • למידה ניידת – תיאוריה ופרקטיקה
  • אוריינות דיגיטלית: ארגון וניהול הידע בסביבה הדיגיטלית

מבנה התכנית:


בתכנית משולבים קורסי התמחות וקורסי ליבה בחינוך.
הלימודים מתרכזים ביום אחד בשבוע במשך 4 סמסטרים ברצף
הלמידה בקורסים כוללת למידה תיאורטית-עיונית, המשולבת בהתנסות פעילה, תרגילים מעשיים, דיונים וסדנאות.

ראיונות בוגרים/ות

ייחודי בקריה האקדמית אונו: מרכז סימולציה ובו שחקנים מקצועיים, שנועד להכשיר את הסטודנטים באופן יישומי
להתמודדות בעבודת השטח.

מסיימי ההתמחות מקבלים תעודה נוספת המציינת את ההתמחות בנוסף לתעודת התואר.

חדש! תעודת מוביל בינה מלאכותית בחינוך
לימודי התעודה יקנו לסטודנטים היכרות עם הבינה המלאכותית (Artificial Intelligence – AI) והתנסות מעשית עם יישומי בינה מלאכותית, המתאימים לשיפור עבודת אנשי ההוראה וכן לשילוב בתהליכי למידה והוראה בתחומי הוראה שונים ב
מערכת החינוך.

מיומנויות שתרכשו ואפשרויות לקריירה בתחום

  • תכנון הוראה ולמידה לפי פדגוגיה חדשנית
  • שילוב טכנולוגיות למידה ליצירת למידה חוויתית ומשמעותית
  • בניית מערך שיעור בלמידה מרחוק ובלמידה היברידית
  • שילוב מולטימדיה בתהליך הלמידה (וידאו, אנימציה, קומיקס, ג'ניאלי, פרדקאסטים)
  • תכנון ושילוב משחקי למידה דיגטליים לקידום הלמידה
  • הובלת יוזמה חינוכית במסגרת ארגונית
בוגרת
לימור בן-ארי
לימור בן-ארי
ההחלטה ללכת ללמוד תואר שני הייתה ברורה לי. לשמחתי קבלתי הרבה מעבר למה שציפיתי בלימודיי, ראשית צוות ההוראה שהיה בזמנו בראשותה של פרופ' גילה קורץ ועבר לד"ר גילה לוי עצמון שביד רמה הובילה את התחום לפסגות. היה פשוט מדהים. ההכלה, ההקשבה האמפתיה והסבלנות האין סופית אינם מובנים מאליהם באקדמיה. בעניין תכני הלימוד, אלו תמיד היו ברמה הגבוהה, העדכנית והרלוונטית ביותר אשר תרמו ותורמים לי רבות בתפקידיי השונים.
ראש ההתמחות
ד
ד"ר גילה לוי עצמון
בתפיסה הפדגוגית שלנו, אנו מאמינים כי למידה טובה ואיכותית מתמקדת בלומדים, שואפת לקדם אותם, תוך העשרה של תהליך הלמידה ויצירה של חווית למידה משמעותית. תפיסה כזו דורשת פתיחות וגמישות בגישה להוראה. למי דוגל בתפיסה כזו, למידה המשלבת טכנולוגיות מזמנת שפע של כלים והזדמנויות. לכן מטרת ההתמחות הינה לתת לסטודנטים שלנו שיקול דעת פדגוגי וטכנולוגי במטרה לשפר את ההוראה והלמידה באמצעות שילוב טכנולוגיות למידה.
בוגרת
שרי חזי
שרי חזי
ההתמחות פתחה לי אופקים חדשים למקצוע, לאנשים, לחברה, לתרבות שונה. דאגתי ליישם את התכנים שלמדתי במהלך הלימודים בתפקידי ולהתנסות בפרקטיקות השונות. בזכות ההתמחות כיום, אני ממוקדת יותר כסוכנת שינוי- מוכוונת מטרה ועשייה משמעותית ליצירת למידה משמעותית.

חשוב שתדעו

משך הלימודים: שנה וסמסטר במתכונת גמישה
יום לימודים מרוכז בשבוע, במתכונת היברידית (אפליקציית זום)
תהליכי למידה והוראה חדשניים חייבים להיות מותאמים לתקופה בה אנו חיים, למידה כיום צריכה להיות גמישה – מותאמת ללומד ומתקיימת בכל מקום ובכל זמן. הלמידה יוצאת בימינו מחוץ לכתלי בית הספר ומתקיימת בבית, במרחב, בקהילה ובעולם כולו. טכנולוגיות הלמידה הזמינות כיום בסביבה הדיגיטלית, הן כלי משמעותי ליישם גישה זו. תכנית הלימודים שלנו בהתמחות : טכנולוגיות למידה ו- AI, התעדכנה על מנת לתת לסטודנטים שלנו מענה עדכני מבחינת עקרונות, אסטרטגיות, תכנון ויישום בשטח של טכנולוגיות למידה ולמידה מרחוק.
בוגרי התוכנית השתלבו בתפקידים: מובילי תקשוב במערכת החינוך, הדרכה, פיתוח סביבות למידה חדשניות במערכת החינוך, מובילי תקשוב באגפי תקשוב באגפי חינוך עירוניים, מדריכים טכנו-פדגוגיים, מפתחי הדרכות עצמאיים, מרצים ומתרגלים באקדמיה ועוד.
התוכנית מוכרת לשעות פיתוח מקצועי עבור עובדי הוראה באופק חדש, החזרי שכ"ל ומלגות מהסתדרות המורים, ארגון המורים וארגון הגננות

ימי לימוד ומיקום

ההרשמה למחזור נובמבר 2025 בעיצומה

מה נדרש כדי להתקבל

קבלה ישירה:

תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר ממוצע 80

קבלה משוקללת:

תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר ומעבר ראיון קבלה

דברים נוספים שכדאי לדעת

דברים נוספים שכדאי לדעת:

סדנאות מיוחדות בקורסי ההתמחות:

  • בקורס "תקשוב חדשנות ולמידה" סדנת מציאות רבודה
  • בקורס "אוריינות דיגיטלית בעידן חברת הידע" – סדנת בטיחות ברשת
  • בקורס " שילוב משחקים מקוונים בלמידה " – סדנת חדרי בריחה לימודיים דיגיטליים
  • בקורס "יזמות והובלת שינוי בחינוך" – סדנת חשיבה יצירתית
  • בקורס "למידת מולטימדיה מתיאוריה למעשה" – סדנת מרחבים פיזיטליים ב-Genially
  • בקורס "למידה מרחוק כאן ועכשיו" – סדנת למידה בסביבת ZOOM

רוצה לדעת עוד?