שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

סטודנטית לומדת בספריה
למידה מעמיקה של תופעות אנושית, חברתיות ונפשיות. למידה חוויתית והתנסותית, קבלת תשתית מקצועית מעולה לתפקידים של טיפול, ייעוץ או ניהול.
סטודנטית מחייכת בכיתה
התנסות בכלים אמנותיים, חוויתיים ככלי טיפולי. קבלת בסיס למקצועות הטיפול בהבעה ויצירה, אפשרות להמשיך ללימודי תואר שני בהבעה ויצירה (פסיכודרמה, תנועה ומחול, אמנות חזותית).
חדרי סימולציה
הלימודים משלבים התנסות מעשית ורכיבים יישומיים, המעשירים את הידע ומפתחים כישורים מקצועיים הנדרשים בשדה העשייה.

תכנית הלימודים

 

מסלול הלימודים לתואר ראשון במדעי ההתנהגות עם התמחות בכלי העצמה אישית וחוסן מציע חוויית לימודים ייחודית, המשלבת בין תיאוריה אקדמית מעמיקה לבין התנסות מעשית וכלים יצירתיים. הסטודנטים נחשפים לעולמות מגוונים כמו פסיכולוגיה של הספורט, מוסיקה ככלי טיפולי, פוטותרפיה, מיינדפולנס, וידאותרפיה ועוד – כל זאת תוך פיתוח אישי, חיזוק החוסן הנפשי והעמקת המודעות העצמית. המסלול מעניק בסיס רחב להמשך לימודים מתקדמים בתחומי הפסיכולוגיה והטיפול באומנויות, ומעודד צמיחה אישית לצד רכישת כלים משמעותיים לחיים ולעבודה עם אנשים.

המסלול מיועד למי שמונעים מסקרנות להבין את נפש האדם, יחסים בין-אישיים והשפעות תרבותיות על ההתנהגות. הוא מתאים במיוחד לאנשים המחפשים מסלול אקדמי שמשלב עומק רגשי, יצירתיות והתפתחות אישית, גם אם אינם שואפים לעסוק בטיפול קליני. זהו מסלול המתאים למי שמעוניינים להעמיק בלימודים אישיים, לרכוש כלים מעשיים לחיים, ולפתוח לעצמם דלתות להמשך לימודים לתואר שני בתחומים כמו פסיכולוגיה של הספורט, טיפול במוסיקה או תחומים טיפוליים נוספים. הקבלה מותנית בראיון התאמה אישי.

  • המסלול לתואר ראשון במדעי ההתנהגות משלב לימודים מעמיקים בתיאוריה ובפרקטיקה עם שעות אומנותיות, ומספק הכנה מצוינת להמשך לימודים לתואר שני בתחום הפסיכולוגיה, מדעי החברה ותחומי הטיפול באומנויות.
  • במסלול זה, הסטודנטים זוכים להיכרות מעמיקה עם צירי ההתפתחות האישיים, והם מקבלים כלים לפיתוח חוסן נפשי והעצמה אישית. הלימודים מציעים הזדמנות לבחון דפוסי חיים, לפתח מיומנויות של התמודדות עם אתגרים ולקדם את הצמיחה האישית
  • הסטודנטים לומדים מגוון גישות פסיכולוגיות, חברתיות ותרבותיות, כאשר מטרת הלימודים היא להביא לפיתוח עצמי ולחיזוק כוחות פנימיים. במהלך הלימודים נרכשים כלים להתמודדות עם קשיים, שיפור המודעות העצמית, ויצירת קשרים אישיים וקהילתיים שמובילים לצמיחה והעצמה. למתעניינים בהבנת נפש האדם, יחסים חברתיים והשפעות תרבותיות,
  • הקורסים המשלבים תיאוריה עם התנסות מעשית ורכיבים יישומיים להעשרת ידע וכישורים

 

חשוב שתדע

 * אפשרות להמשיך ללימודי תואר שני MA בטיפול באמצעות אמנויות, תואר שני בפסיכולוגיה ועוד.

מיומנויות שירכשו בסיום התואר

  • יכולת הדרכת מפגשים בהיבטים הטיפוליים של הבישול
  • עבודה בטיפול בעזרת כלבים עם אוכלוסיות שונות
  • יכולת לעבודה בקבוצות רב תרבותיות בהיבטים ארגוניים ותהליכיים
  • יכולת עמידה מול קהל והעברת נושא
  • שילוב של ידע ותכנים במדעי ההתנהגות ויישום במפגש בעל ערך ומשמעות עם אוכלוסיות ילדים ונוער
ד
ד"ר דפנה ליבר
אני מתרגשת מהשילוב המיוחד שבין בסיס ידע תאורטי במדעי ההתנהגות ותעודה מקצועית ייחודית. השילוב מאפשר עבודה מעשית ויישום תחומי הלימוד בזירת התעסוקה. השתלבות במשרות בעלות ערך ומשמעות בתחומי הרווחה, הדרכה טיפול ובריאות הנפש״

חשוב שתדעו

שילוב מנצח בין מרצות.ים המובילים בתחום הטראומה יוצרים חוויית למידה והכנה אמיתית לעולם העבודה.
במידה ותבחרו במסלול של כלבנות טיפולית, תלמדו כיצד לשלב כלב כשותף בטיפול, תרכשו מיומנויות כיצד ליצור קשר בין הכלב לבין המטופל, ותלמדו כיצד טיפול באמצעות כלבים עוזר במגוון בעיות
במידה ותבחרו במסלול של מדריך בישול טיפולי - תרכשו, בין היתר, כלים להנחיית מפגשי בישול פרטניים וקבוצתיים, תלמדו להפעיל במסגרות חינוכיות ושיקומיות מגוון פעילויות בישול, המקדמות כישורי חיים וכישורים חברתיים ומסייעות בוויסות רגשי בקרב ילדים מתבגרים ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים.

ימי לימוד ומיקום

ההרשמה למחזור נובמבר 2025 תשפ״ו בעיצומה!

מה נדרש כדי להתקבל

  1. קבלה ישירה:
    א. בגרות מלאה ממוצע 90 ומעלה – קבלה ישירה או 24 נ"ז מהאוניברסיטה הפתוחה (*לא כולל הכרה בלימודים קודמים) או תעודת הנדסאי/ת
    ב. כחלק מהליך הקבלה ללימודים, יבוצע ראיון מקדים עם ראש המיקוד
  2. קבלה משוקללת:
    א. מעבר ראיון קבלה וממוצע בגרות 90-85 או פסיכומטרי 550 ובגרות מלאה.

    ב. מעל גיל 30: מעבר ראיון קבלה ובגרות מלאה.
    ג. בעלי רקע לימודי קודם: מעבר ראיון קבלה.
  3. תכנית אפיק מעבר לאקדמיה לבעלי בגרות מלאה שאינם עומדים בתנאי הממוצע (מעבר מקבץ קורסים אקדמיים לפני תחילת הלימודים).
  4. למועמדים שאינם עומדים בדרישות הקבלה – תינתן אפשרות למכינה קדם אקדמית. לפרטים על המכינה ותנאיה יש לתאם פגישת ייעוץ.

דברים נוספים שכדאי לדעת

יתרונות התואר:

  • הקריה האקדמית אונו היא המקום היחיד בארץ המשלב לימודי תעודה בתחומי ייעוץ וטיפול במהלך התואר הראשון במדעי ההתנהגות.
  • זהו המקום היחיד שבו תוכלו להשתלב בעולם הטיפול מיד בסיום התואר הראשון.
  • חיבור לידע מעשי ועדכני בתחומי הטיפול והייעוץ החל מהשנה הראשונה.
  • השתלבות בשוק העבודה בתחום עם ביקוש רב.
  • סגל ההוראה עתיר ניסיון בייעוץ ובטיפול.

בין נושאי הלימוד: 

  • מוסיקה ורב תרבותיות
    בחינת תפקיד המוסיקה כגשר תרבותי ומשקפת זהויות ואינטראקציות בין תרבויות שונות בעולם. רכיב יישומי: הבנת תהליכים של אינטגרציה תרבותית ושימוש במוסיקה ככלי לתקשורת בין-תרבותית.

תחום: רווחה נפשית וניהול עצמי שיפור יכולות ניהול לחץ ורוגע פנימי
הקניית כלים ומיומנויות מעשיות לזיהוי מקורות לחץ, ניהול תגובות רגשיות והשגת רוגע פנימי. תרגול אישי של טכניקות הרפיה שונות ומעקב אחר השפעתן. רכיב יישומי: פיתוח מיומנויות אישיות להתמודדות עם לחץ ושיפור איכות החיים והתפקוד.

  • תהליך יצירת חזון אישי:
    הדרכה בתהליך הגדרת ערכים, שאיפות ומטרות אישיות ארוכות טווח ליצירת חזון ברור ומעורר השראה. התנסות בכתיבת חזון אישי מפורט ופיתוח תוכנית פעולה להשגתו. רכיב יישומי: שיפור מודעות עצמית, הגברת מוטיבציה ופיתוח תחושת מטרה וכיוון בחיים.
  • מינדפולנס ותרגול למודעות עצמית:
    פיתוח מודעות קשובה לרגע הנוכחי באמצעות תרגולים שונים להעמקת ההבנה העצמית והפחתת מתח. השתתפות בתרגולי מינדפולנס מודרכים וניהול יומן רפלקציה אישי. רכיב יישומי: שיפור יכולת ההתמודדות עם רגשות וסטרס, הגברת המיקוד והריכוז ושיפור הקשר עם עצמי.
  • פיתוח חוסן בשילוב מיומנויות אימון:
    שילוב עקרונות חוסן עם מיומנויות אימון אישי לפיתוח יכולת התמודדות עם אתגרים וצמיחה מתוך קשיים. תרגול מיומנויות אימון על עצמם או על עמיתים בהקשר של אתגר אישי. רכיב יישומי: פיתוח יכולת אישית לבניית חוסן וסיוע לאחרים בתהליכי צמיחה והתמודדות.

תחום: פסיכולוגיה יישומית

  • מבוא לפסיכולוגיה של הספורט:
    הצגת העקרונות הפסיכולוגיים המרכזיים המשפיעים על ביצועים ורווחה נפשית של ספורטאים.למידה דרך ניתוחי מקרה של ספורטאי והצעת התערבות פסיכולוגית אפשרית. רכיב יישומי: הבנת גורמים פסיכולוגיים בספורט ויישומם האפשרי בתחום האימון או התמיכה בספורטאים.
  • עוצמת וידאותרפיה בתהליכים אישיים:
    בחינת השימוש בווידאו ככלי טיפולי רב עוצמה לקידום מודעות עצמית ושינוי התנהגותי. ניתוח קטעי וידאו טיפוליים, יצירת סרטון קצר המבטא רגש ותהליך אישי. רכיב יישומי: הכרת כלי טיפולי חדשני והבנת יישומו במגוון הקשרים טיפוליים ואישיים.
  • הפסיכולוגיה של המוסיקה:
    חקירת ההשפעות הפסיכולוגיות של מוסיקה על רגשות, קוגניציה, התנהגות ובריאות נפשית. רכיב יישומי: הבנת הקשרים המורכבים בין מוסיקה לנפש האדם ויישומם האפשרי בתחומים שונים.
  • פוטותרפיה ככלי לפיתוח אישי:
    השימוש בצילום ככלי רפלקטיבי ויצירתי לקידום מודעות עצמית וחקירת זהותהשתתפות בסדנת פוטותרפיה ו ניתוח תמונות אישיות בהקשר של נושא מסוים. רכיב יישומי: הכרת כלי נוסף לקידום מודעות עצמית ותהליכי שינוי אישי באמצעות מדיום ויזואלי.
  • מוסיקה ונראטיב:
    בחינת הקשרים בין מוסיקה לסיפור, וכיצד מוסיקה יוצרת ומעבירה משמעויות נרטיביות בתרבויות וז'אנרים שונים. ניתוח יצירה מוסיקלית בהקשר של סיפור או טקסט נלווה והצגת הפרשנות. רכיב יישומי: הבנת כוחה של מוסיקה בהעברת מסרים ורגשות ויישום אפשרי בתחומי התקשורת והאומנות.
  • מוסיקה ככלי טיפולי:
    העמקה ביישומים הטיפוליים של מוסיקה במגוון אוכלוסיות ומצבים נפשיים ופיזיים.השתתפות בסדנת מוסיקה טיפולית חווייתית או ניתוח מקרה של שימוש במוסיקה בטיפול. רכיב יישומי: הכרת תחום טיפולי ייחודי והבנת עקרונות בסיסיים של התערבות באמצעות מוסיקה.
  • פרוייקט אישי לשינוי וקידום בינאישי וסביבתי:
    עידוד יצירת פרויקטים מעשיים שמטרתם להוביל לשינוי חיובי ולקדם יחסים ומודעות סביבתית בקהילה. תכנון והצגה של פרויקט שינוי קהילתי קטן היקף. רכיב יישומי: פיתוח מיומנויות של יוזמה, עבודת צוות ויכולת להשפיע על שינוי חברתי וסביבתי.

התכנית כפופה לשינויים*

רוצה לדעת עוד?