שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

רמה לימודית גבוהה. המיקוד מעניק כלים והכנת הסטודנטים לשטח, מתוך כוונה ליצור סטודנטים חושבים, בעלי ראיה חדשנית, החוקרים והמבינים אחרת את תחום הסיכון ומתוך כך יפעלו כמשני מציאות חברתית וילמדו ליצר פתרונות רלוונטיים ועדכניים המשפיעים על כלל החברה.
גם תואר וגם תעודות המאפשרות השתלבות בשוק העבודה עוד במהלך הלימודים.
המרצים הטובים ביותר אשר מביאים מומחיות מהשטח בשילוב ידע אקדמי עדכני, לכיתות הלימוד. בנוסף, הדרכה והכוונה ממוקדים לתחום וליווי צמוד ומעצים של הסטודנטים.

תוכנית הלימודים

לימודי התואר הראשון בחינוך וחברה בהתמקדות בנוער במצבי סיכון , שמים דגש על טיפול וסיוע לבני נוער הנמצאים במצבי סיכון ולנוער עובר חוק. אנחנו, בקריה האקדמית אונו מאמינים בסטודנטים ומאפשרים להם ללמוד, להתפתח ולהשמיע את קולם. הקורסים בנויים בדיוק רב ומשלבים ידע עדכני ורלוונטי מהשטח היישר לסטודנטים. המרצים שלנו הבאים מעולם האקדמי נטועים עם שורשים עמוקים בשטח, בעשייה חברתית וטיפולית . נבחרת המרצים נמצאת בחזית הידע וביחד עם סטודנטים סקרנים ומלאי תשוקה אנו יוצרים שיח פתוח ומפרה. אנחנו מפתחים מנהיגים ויזמים חברתיים, בעלי חשיבה עצמאית ומעניקים להם כלים וידע המאפשרים להם לצאת לעולם העבודה עם תשוקה ויכולת לשנות ולשפר. כל סטודנט מקבל יחס אישי ועזרה וזאת במקביל לדרישות גבוהות וחינוך למצוינות. בקריה האקדמית אונו, אנו מאמינים בדוגמא אישית ולכן גם אנו המרצים, נמצאים בתהליך מתמיד של גדילה והתפתחות. תהליך זה הופך את המרצים שלנו לטובים בתחומם ומעניקים חוויה ייחודית לסטודנט. שילוב המנצח בין מרצים מעולים, ידע עדכני ורלוונטי המגיע ישירות מהשטח, למידה חווייתית, יחס אישי ומעצים וסטודנטים עם תשוקה ללמידה, יוצרים אקלים ייחודי המעניק תחושת שייכות והכנה אמיתית לעולם העבודה.


במסגרת הלימודים יוענקו לסטודנטים שתי תעודות המאפשרות עבודה במהלך הלימודים

  1. תעודת “מדריך מוגנות ברשת
  2. תעודת “עובד נוער בסיכון בקהילה ובפנימיות

התואר מקנה פטור מהצורך להשתתף בקורס אוריינטציה לעובדי חינוך טיפול בשירות לקידום נוער.

 

למי התואר מתאים?

לכאלה שרוצים להשתלב בעולם העבודה בתחום העבודה עם נוער במצבי סיכון:

  • בעלי רגישות חברתית שרוצים לתרום לנוער באמצעים חינוכיים וטיפוליים;
  • בעלי משיכה לתחומי העזרה לאנשים (Helping Professions), לעבודה המאפשרת גמישות, אוטונומיה, קשר משמעותי עם בני נוער ויצירתיות.

 

מה היתרון בללמוד את התכנית דווקא בקריה האקדמית אונו?

  • הקריה האקדמית אונו היא המקום היחיד בארץ המלמד תואר ראשון BA עם במיקוד בעבודה עם נוער במצבי סיכון במסגרת הפקולטה למדעי הרוח והחברה. כתוצאה מכך בוגרי התכנית באונו מקבלים רקע חינוכי וחברתי עשיר, אשר מאפשר להם להבין טוב יותר את בני-האדם עבורם הם נדרשים לפתח מיומנויות התערבות כדי לעזור להם לעבור מהשוליים למרכז החברתי.
  • בקריה האקדמית אונו לא רק לומדים את הידע והמיומנויות אלא גם זוכים בהתנסות מעשית מודרכת ופרקטית בשטח. כתוצאה מכך הבוגרים שלנו מגיעים למקומות העבודה הרבה יותר מוכנים ולעיתים ההתנסות המעשית המודרכת יוצרת תנאים לגיוס הסטודנט/ית כחבר צוות בשכר מייד בתום הלימודים לתואר.

 

מבין הנושאים הנלמדים
שנה א’
מבוא לסוציולוגיה
ילדים ונוער בסיכון
מבוא לחינוך מיוחד
מבוא לפסיכולוגיה
נרטיב ככלי חינוכי
חינוך בלתי פורמלי
ילד – משפחה קהילה
חינוך לרב תרבותיות
בריאות וחוסן נפשי במציאות משתנה.
יזמות חינוכית חברתית
אדם עם מוגבלויות במעגל החיים
סטטיסטיקה
מחר כמותי

מבוא לטכנולוגיות למידה
אסטרטגיות למידה
התנסות מעשית – תצפית משתתפת/סימולציות
סיורים במסגרות לנוער בסיכון

שנה ב’
דור המסכים סביבותיהם החינוכיות והחברתיות
גישות ותהליכים קבוצתיים
פסיכולוגיה התפתחותית
אמנויות כלי חינוכי-התערבותי
עבריינות נוער
התמודדות עם מצבי טראומה
מיומנויות לעבודה עם נוער בסיכון

סוגיות נבחרות בחינוך בלתי פורמלי
יוצרים מרחב מוג”ן במערכת החינוך.
מעבר לבגרות ומעגל החיים
אוריינות מחקרית- שיטות איכותניות
התנסות מעשית – תצפית משתתפת/סימולציות
סיורים במסגרות לנוער בסיכון
אנגלית ( שיבוץ לפי רמה)

שנה ג’
שירותים ומסגרות לנוער בסיכון
נוער בסיכון נושאים מתקדמים
הדרכת הורים
פסיכופתולוגיה
הכנה לקריירה
חינוך חוץ ביתי
התמכרויות והתנהגויות סיכון
CBT
ניהול ומנהיגות בארגוני חינוך
התנסות מעשית – תצפית משתתפת/סימולציות
סיורים במסגרות לנוער בסיכון
אנגלית ( שיבוץ לפי רמה)

*תוכנית לימודים לדוגמא והיא נתונה לשינויים

מוזמנים לצפות בהרצאה קצרה של המרצה אהרלה קרן, בנושא סיוע והשפעה על נוער בסיכון:

 

מיומנויות שיהיו לך בסיום התואר

  • ידעו את העקרונות של הפדגוגיה הבלתי פורמלית
  • ידעו את עקרונות העבודה עם נוער במצבי סיכון
  • היכרות עם מיומנויות נדרשות לעבודה עם נוער במצבי סיכון
  • היכרות עם שירותים ומסגרות שנועדו לקדם בני נוער במצבי סיכון
  • ידעו לנתר ולזהות התנהגויות סיכון של בני נוער
  • יהיו בעלי כלים להתמודד עם אלימות ברשת (Cyber Bullying)
  • יוכלו ליזום ולהוביל תהליכי התערבות חינוכית-טיפולית לשם קידום מצבם של בני נוער בסיכון .
  • יהיו בעלי מיומנויות וכלים לעבודה פרטנית עם נוער בסיכון.
  • יהיו בעלי מיומנויות תקשורת בעבודה עם מתבגרים במצבי סיכון, בניית וטיפוח חוסן בקרב החניכים.
  • בעלי מיומנויות להנחיה ועבודה קבוצתית בשילוב גישות ואומנויות ליצירת שיח רגשי בקבוצה.
  • בעל כלים ליצירת קשר
  • בעל כלים להובלה והנחיית קבוצה
  • כלים ליישוג (**= “להושיט יד” או “לצאת אל”.)
  • כלים לעבודה עם הורים
  • כלים להבנת סיכון כבעיה חברתית
  • הבנת מוגבלות נסתרת כגון ליקויי למידה
ד"ר צח סלור ראש החוג
נבחרת המרצים של אונו, הנמצאים בחזית הידע והעשייה בתחום הנוער במצבי סיכון, מטפחים ומצמיחים סטודנטים לסקרנות, חשיבה עצמאית וביקורתית. סטודנטים עם תשוקה להכתיב, לשנות ולשפר.

חשוב שתדעו

מגוון המסגרות והשירותים שנפתחו להתמודדות עם נוער במצבי סיכון יוצר צורך גדול לאנשי מקצוע מיומנים בתחום זה.

מה נדרש כדי להתקבל

קבלה ישירה בעמידה באחד מהתנאים הבאים:

  • ממוצע בגרות בציון של 85 ומעלה, או פסיכומטרי 550 ובגרות מלאה.
  • תואר קודם ממוסד אקדמי מוכר.
  • 18 נ”ז מהאוניברסיטה הפתוחה (*לא כולל הכרה בלימודים קודמים).
  • תעודת הנדסאי/ת.

קבלה משוקללת:

  • מעבר ראיון קבלה וממוצע בגרות 84-70 או פסיכומטרי 520 ובגרות מלאה.
  • מעל גיל 30: מעבר ראיון קבלה ובגרות מלאה.
  • בעלי רקע לימודי קודם: מעבר ראיון קבלה.

תכנית אפיק מעבר לאקדמיה – לבעלי בגרות מלאה שאינם עומדים בתנאי הממוצע (מעבר מקבץ קורסים אקדמיים לפני תחילת הלימודים).

למועמדים שאינם עומדים בדרישות הקבלה – תינתן אפשרות למכינה קדם אקדמית. לפרטים על המכינה ותנאיה יש לתאם פגישת ייעוץ.

דברים נוספים שכדאי לדעת

בראש התכנית עומד ד”ר צח סלור.

 

בסיום הלימודים תוכלו להשתלב בכל אחד מהתפקידים הבאים:

  • רכז יחידות נוער
  • מדריך יחידות נוער
  • מנהל קהילתי
  • רכז בפנימיות
  • מנהל פנימיות
  • עובד ביחידה לקידום נוער
  • מוביל ארגון חברתי וחינוך
  • מדריך מוגנות ברשת
  • עובד נוער בקהילה ובפנימיות

רוצה לדעת עוד?