לספרות ילדים השפעה חזקה על הבניה חברתית של תפיסות ונרטיבים ולכן קיימת חשיבות גדולה לחשיפת כל תלמיד לספרות מגוונת ואותנטית )Hayde, & Prince, 2023(. ספרות הילדים היא מדיום חשוב היכול ללמד על מוגבלויות. הספרים יכולים להעלות מודעות, לבנות קבלה והכלה ולהפחית בריונות בכיתות בהם משתלבים ילדים עם מוגבלויות (Gulya & Fehérvári, 2023). למרות כל הנאמר, ייצוגים של ילדים עם מוגבלויות בספרות הילדים הם מועטים. מטרת המחקר היה לבחון ולהשוות את תפיסות הורים ישראליים, עם וללא מוגבלויות, לגבי ספרות ילדים המייצגת ילדים עם מוגבלויות. בנוסף, המחקר בחן את תפיסות ההורים לגבי אופן הייצוג של ילדים עם מוגבלויות בספרות הילדים.
ממצאי המחקר חשפו פער גדול בין תפיסות כלל ההורים לגבי חשיבות החשיפה של ספרות ילדים המייצגת ילדים עם מוגבלויות לבין החשיפה שקורית בפועל. בנוסף, כל ההורים, לילדים עם וללא מוגבלויות לילדים מבקשים אופן ייצוג מכבד הן מבחינת התוכן והן מבחינת ויזואליות הספר. יחד עם זאת נמצאה שונות בתוכן ששתי קבוצות ההורים ביקשו לראות בספרים, דבר שעשוי להעיד על נקודת המוצא של כל קבוצה ואולי על תפיסות חברתיות בנושא הכלה ושילוב.