שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

סטודנטיות יושבות יחדיו בחצר הקמפוס
גם תואר שני בחינוך וגם תעודת מגשר המאפשרת אופק תעסוקתי רחב. ההכשרה לתעודת מגשר הנה ללא תשלום (ההכשרה מוגבלת ל- 24 סטודנטים).
סטודנטים במרכז הסימולציות
ההתמחות חושפת את הסטודנטים לתיאוריות ניהוליות חדשניות ולדרכי יישומן בעבודת הניהול היומיומית - במערכות ציבוריות בכלל ובמערכות החינוך בפרט.
סטודנטים בכיתה
שיטת לימוד המשלבת למידה תיאורטית עם למידה פעילה וחווייתית ומטמיעה את גישת "פרקטיקה מבוססת ראיות". הלימוד, הכולל ניתוח אירועים ומשחקי תפקידים מהמציאות הניהולית החינוכית, מטפח מנהלים החוקרים את סביבת עבודתם מתוך סקרנות ושאיפה לחדשנות.

תכנית הלימודים

המאה ה- 21 , מעמידה אתגרים רבים בפני מערכת החינוך ומחייבת התייחסות ביקורתית לתיאוריות ניהול קלאסיות בתחום. בעידן הנוכחי, בו שינוי מתמיד הוא הקבוע החדש, מצופה מהמנהלים לגלות מנהיגות המתאימה לסביבה משתנה באופן תמידי ולקבל החלטות במצבי אי-ודאות.

בין נושאי הלימוד:

  • פיתוח ארגוני של מערכות חינוך – אבחון ארגוני, התערבות ושינוי ארגוני
  • עבודת המנהל – ניתוח יחסי גומלין
  • ניהול צוות – מעורבות צוות רב-תחומי בעבודה חינוכית
  • סוגיות נבחרות בכלכלת חינוך
  • היבטים משפטיים בחינוך
  • חינוך וחברה במאה ה21
  • תקשוב וחדשנות בלמידה
  • מוח תודעה ולמידה
  • שונות ורב-תרבותיות במערכת החינוך
  • היבטים פסיכולוגיים בניהול החינוך

למה זה חשוב:
תכנית הלימודים בהתמחות ניהול וארגון מערכות חינוך משלבת תיאוריות ניהול חדשניות המתאימות למאה ה-21 ובמקביל מקנה כלים פרקטיים להתמודדות יומיומית עם האתגרים שמספקות מערכות ארגוניות בכלל ומערכת החינוך בפרט. סטודנט המסיים את לימודיו בתוכנית מצויד בידע ובתובנות ניהוליות מגוונות. בעל יכולת לגמישות מצבית והנעה מתמדת לעדכון והתחדשות.

ייחודי בקריה האקדמית אונו: מרכז סימולציה ובו שחקנים מקצועיים, שנועד להכשיר את הסטודנטים באופן יישומי להתמודדות בעבודת השטח.

מיומנויות שיהיו לך בסיום התואר

  • מיומנויות ניהול ישיבות צוות
  • מיומנויות משא ומתן מול גורמים שונים שמערכת החינוך משיקה להם.
  • קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות
  • ניהול תקציב
  • פתרון קונפליקטים
אני מאמין
ד"ר מירי גולדרט ראשת ההתמחות
השילוב בין ידע תיאורטי למעשי מפתח את היכולת של המנהיגות החינוכית לחלום את החזון וגם את האומץ לנהל את הגשמתו. המפגש בין חינוך פורמלי לבלתי-פורמלי הוא לא חלום, אפשר לעשות יותר עם מה שיש!
בוגרת
יסמין מלחם
יסמין מלחם
רכשתי המון כלים במהלך הלימודים ויישמתי אותם במסגרת עבודתי כמורה ללשון עברית.

חשוב שתדעו

ניהול זה לעשות את הדברים נכון, מנהיגות זה לעשות את הדברים הנכונים
פיטר דרוקר

מה נדרש כדי להתקבל

קבלה ישירה:
תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר ממוצע 80

קבלה משוקללת:
תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר ומעבר ראיון קבלה

דברים נוספים שכדאי לדעת

דברים נוספים שכדאי לדעת:

הסטודנטים הלומדים בתוכנית – הם בעלי מגוון רחב של תפקידים במערכת החינוך ובארגונים ציבוריים אחרים. המפגש בין הסטודנטים יוצר שיתופי פעולה מקצועיים במהלך הלימודים וגם לאחריהם.

ראשת התוכנית – ד”ר מירי גולדרט, מומחית במפגש בין חינוך פורמלי לבלתי-פורמלי, חוקרת ויועצת ארגונית מומחית בתורת האילוצים. בעלת ניסיון אקדמי וניהולי עשיר, מילאה תפקידי מפתח בשלטון המקומי ושותפה בפיתוח מודל חינוכי שהוכר כייחודיות בית-ספרית ע”י אגף מו”פ ניסויים ויזמות. חוקרת ומשמשת כמנחה לפיתוח חדשנות חינוכית לבכירי מינהל חברה ונוער, משרד החינוך.

מרצי התוכנית – אנשי אקדמיה וחוקרים, בעלי ניסיון רב במערכת החינוך, המשלבים בין תפקידי ניהול לבין הוראה באקדמיה.