ורד מסיכה גביזון/ ניהול וארגון

“אם אתה יכול לחלום את זה – אתה יכול לעשות את זה” (וולט דיסני}.

משפט זה הנחה אותי והאיר את דרכי עוד מסיום לימודיי בתואר הראשון.

שאפתי להמשיך ללמוד לתואר שני.

עם זאת, ההשתלבות במשרה מלאה במערכת החינוך כמחנכת בחינוך המיוחד במקביל להקמת בית וחיי משפחה הייתה מאתגרת ועיכבה את שאיפתי להמשיך וללמוד.

במהלך שנים של עשייה, תוך כדי הגשמה עצמית  במישורים מקצועיים ואישיים, החלום נגוז.

 

בתקופת הקורונה רווית בידודים וסגרים הרגשתי כי הקול הפנימי להמשיך וללמוד שוב קורא לי וכדברי דיסני חלמתי ועשיתי!

התחלתי מסע חדש ומרגש אל תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך.

 

מדוע בחרת בתואר השני בתחום זה?

בחרתי ללמוד ניהול וארגון מערכות חינוך בקריה האקדמית אונו בשאיפה להשתלב בתפקידים ניהוליים במערכת החינוך הפורמאלית או בתפקיד ניהולי במערכת הציבורית. 

 

אלו כלים קבלת במהלך הלימודים?

הלימודים פתחו לי אופקים בהבנת תהליכי שינוי ורתימת אחרים למשימות איכותיות.

קבלתי כלים לטיפוח יצירתיות, לפיתוח תהליכי חדשנות ולהתבוננות בראייה רחבה של חזון ערכי, לצד כלים לפיתוח יוזמות במציאות משתנה המחייבת ניהול אתגרים דינמי, חדשני וגמיש.

 

כלי משמעותי נוסף אליו נחשפתי במהלך הלמידה הוא שימור וטיפוח ההון האנושי. 

 

שתפי בחוויה הזכורה לך מהלימודים:

החוויה המשמעותית היא החשיפה למגוון התרבויות של הסטודנטים.

לא רק ללמוד על החברה הרב תרבותית הישראלית, אלא ההזדמנות להכיר מקרוב ולהתנסות בתחומים שונים, לעבוד יחד, להכיר את האחר ולעבוד בסינרגיה מלאה. המפגש הרב תרבותי אפשר הכרות מעמיקה ומפרה והיווה חוויה ייחודית עבורי.

האם הייתה מרצה שעוררה בך השראה באופן מיוחד?

המרצה שהיוותה לי השראה מיוחדת היא ראש החוג ד”ר יונה מילר.

יכולתה המרשימה לשלב בין היכרות אישית של הסטודנטים, בה בעת שהיא מטה אוזן קשבת לבקשות ולצרכים של כל סטודנט באופן מקצועי תוך גילוי שאר רוח.

ניכר כי לאורך כל משעול הלימודים חשתי שהמערכת תומכת בכל הסטודנטים, המרצים מכילים את הפרט ומקפידים לתת מענה גם לאחר תום השיעור ומקפידים שאחרון הסטודנטים הבין את החומר הנלמד.

 

אני מאושרת ומודה על הבחירה שעשיתי בתואר השני בניהול וארגון, וחולמת להשתלב בתחום הניהולי חברתי בהמשך עשייתי, גם החלום הזה, מחכה לי בהמשך דרכי המקצועית.