שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

סטודנטיות יושבות יחדיו בחצר הקמפוס
מתכונת הלימודים גמישה ומתקדמת, המאפשרת להתקדם לתואר שני תוך שמירה על איזון מיטבי בין קריירה, לימודים ומשפחה.
סטודנטים במרכז הסימולציות
סגל התכנית מורכב ממרצים וחוקרים מובילים מהאקדמיה, לצד מנהיגים חברתיים וחינוכיים בעלי ניסיון רב. השילוב עם מוסדות חינוך וחברה מגוונים מאפשר לסטודנטים לבנות רשת קשרים מקצועית רחבה ולקבל תובנות יקרות ערך מהשטח, התורמות לקידום הצלחתם המקצועית.
סטודנטים בכיתה
התכנית מציעה ידע מתקדם וחדשני לניהול מערכות בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי וכן הכשרה מעשית הכוללת: סדנאות, התנסות במרכז הסימולציות, פרויקטים יישומיים ולמידת עמיתים, המבטיחה אופק תעסוקתי במגוון תפקידים.

תכנית הלימודים

ההרשמה למחזור נובמבר 2025 תשפ״ו בעיצומה.

ראש ההתמחות:  ד”ר מירי גולדרט

 

למי זה מתאים?

אם העשייה שלך מוקדשת לחינוך, במגזר הציבורי או במערכת החינוך הפורמלית/בלתי פורמלית, והיית רוצה להתפתח לתפקידים ניהוליים בתחום –  תואר שני בחינוך עם התמחות בניהול וארגון מערכות חינוך היא ההתמחות עבורך.

אנו חיים בעידן של שינוי תמידי, כאשר הסביבה המשתנה מאתגרת ללא הרף את מערכות החינוך השונות. במציאות זו של חוסר ודאות, מנהלי מערכות חינוך זקוקים לכלים ולכישורים מותאמים למאה ה-21. 

תכנית הלימודים לתואר שני בחינוך עם התמחות בניהול וארגון מערכות חינוך משלבת למידה תיאורטית לצד למידה פעילה וחווייתית, הכוללת ניתוח אירועים ומשחקי תפקידים מהמציאות הניהולית החינוכית.

בוגרי התואר השני בחינוך עם התמחות בניהול וארגון מערכות חינוך מובילים ארגונים בתחום החינוך, מקבלים החלטות בשגרה תוך ראייה שלמה של צרכי הארגון והעובדים בו, ופועלים לניהול מיטבי של הארגון.   

ייחודי בקריה האקדמית אונו: מרכז סימולציה ובו שחקנים מקצועיים, שנועד להכשיר את הסטודנטים באופן יישומי להתמודדות בעבודת השטח.

בנוסף קורס הכשרת תעודת מגשר המאפשרת אופק תעסוקתי רחב.  (מספר המקומות בהכשרה זו מוגבל).

 

בין נושאים הלימוד:

  • פיתוח ארגוני של מערכות חינוך – אבחון ארגוני, התערבות ושינוי ארגוני
  • אסטרטגיות להשפעה קהילתית וחברתית
  • מנהיגות חינוכית וניהול יחסי גומלין
  • ניהול במצבי חירום וטראומה
  • מערכת החינוך והחברה האזרחית
  • היבטים חברתיים-רגשיים בחינוך ובניהול צוות
  • ניהול צוות – מעורבות צוות רב-תחומי בעבודה חינוכית
  • סוגיות נבחרות בכלכלת חינוך
  • היבטים משפטיים בחינוך
  • חינוך וחברה במאה ה -21
  • תקשוב וחדשנות בחינוך
  • שונות ורב-תרבותיות במערכת החינוך
  • היבטים פסיכולוגיים בניהול החינוך

ראיונות בוגרים/ות 

מיומנויות שתרכשו ואפשרויות לקריירה בתחום

  • גיבוש וניהול צוותים רב מקצועיים ורב גוניים
  • חשיבה אסטרטגית וקבלת החלטות במצבים של אי-ודאות
  • יצירת שותפויות אסטרטגיות עם שחקנים בסביבה
  • ניהול משברים ופתרון קונפליקטים
  • יצירת סביבת עבודה (פיסית, אנושית ודיגיטלית) מכילה ומעודדת חשיבה עצמאית, שיתוף ויצירתיות.   
  • מיומנויות וכישורים לחשיבה ביקורתית, יצירתית, יזמית ומערכתית ליצירת מדיניות והובלת תהליכים ארגוניים
  • מיומנויות ניהול: ניהול תקציב, ניהול פדגוגי, ניהול משאבים, ניהול כוח אדם וניהול רכש
אני מאמין
ד
ד"ר מירי גולדרט ראשת ההתמחות
השילוב בין ידע תיאורטי למעשי מפתח את היכולת של המנהיגות החינוכית לחלום את החזון וגם את האומץ לנהל את הגשמתו. המפגש בין חינוך פורמלי לבלתי-פורמלי הוא לא חלום, אפשר לעשות יותר עם מה שיש!
בוגרת
יסמין מלחם
יסמין מלחם
רכשתי המון כלים במהלך הלימודים ויישמתי אותם במסגרת עבודתי כמורה ללשון עברית.
פיטר דרוקר
ניהול זה לעשות את הדברים נכון, מנהיגות זה לעשות את הדברים הנכונים

חשוב שתדעו

יום לימודים מרוכז בשבוע, במתכונת גמישה: היברידית או פרונטלית לבחירתך
סגל התוכנית ובראשם ד"ר מירי גולדרט, הם אנשי אקדמיה וחוקרים, בעלי ניסיון אקדמי וניהולי רחב במערכת החינוך
מרכז סימולציות שמדמה מצבים שונים ומאפשר התנסות בעבודת השטח
התוכנית מוכרת לשעות פיתוח מקצועי עבור עובדי הוראה באופק חדש, החזרי שכ"ל ומלגות מהסתדרות המורים, ארגון המורים וארגון הגננות
מעבדת אימפקט - התמחות המשלבת התנסות מעשית בתכנון אימפקט בארגונים חברתיים

מה נדרש כדי להתקבל

תנאי הקבלה לתואר שני בחינוך עם התמחות בניהול וארגון מערכות חינוך כוללים:

קבלה ישירה:
תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר ממוצע 80

קבלה משוקללת:
תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר ומעבר ראיון קבלה

רוצה לדעת עוד?