שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

מרצים מומחים וחוקרים בעלי ידע אקדמי ונסיון עשיר בשדה החינוך.
דרכי הוראה וגישות מגוונות, מותאמות ועדכניות לתלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתות הטרוגניות.
שימת דגש על אווירת לימודים תומכת.

תוכנית הלימודים

התוכנית מתמקדת בהבנת ובהובלת תהליכי שילוב והעצמה של התלמיד בעל הצרכים המיוחדים במערכת החינוך מתוך ראיה התפתחותית וביסוס הישגים אקדמיים לאורך שנות ביה"ס. תכנית הלימודים מציידת את הסטודנטים בכלים להנחיה והדרכה בתהליכים של קבלה ושילוב התלמיד בעל הצרכים המיוחדים במסגרות החינוך, הקהילה והמשפחה.
התוכנית מקנה ידע עדכני, תוך הבנת היבטים נוירו- קוגניטיביים בתהליכי למידה, ברמה עיונית ומחקרית בתחום החינוך המיוחד ותרגומו לפרויקטים מעשיים בשדה.  ההתמחות מתמקדת בהקניית ידע מעמיק ומומחיות בתחום אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ומשפחותיהם כולל אוכלוסיות עם בעיות קו-מורבידיות.
התוכנית מכשירה בוגרים מומחים, אנשי חינוך, המוכשרים לתפקידי מנהיגות ולתפקידים בכירים. בוגרים שיוכלו לפעול במערכת חינוך מורכבת העוברת שינויים מבניים מהותיים בעקבות חוק החינוך המיוחד, חוק השילוב והרפורמות המתהוות בשדה ובכלל זה תיקון החקיקה ביולי 2018 בעקבות המלצות "וועדת דורנר".

מושם דגש רב על הכנת הבוגרים לניהול כיתה ותכנון תוכניות התערבות, בניית רצף דינאמי ומגוון של שירותי חינוך מיוחד ומערכי תמיכה המאפשרים את השתלבותם של תלמידים עם צרכים מיוחדים על פני רצף מסגרות החינוך
 .
בוגרי התוכנית יהפכו למומחים בשימוש במשאבי החינוך המיוחד וצריכת שירותים ממערך הדיסציפלינות השונות הלוקחות חלק בחינוך, בטיפול ובשיקום של אוכלוסיית התלמידים בעלי צרכים מיוחדים. בנוסף מושם דגש על מיומנויות הדרכה ולווי התלמיד ומשפחתו בביה"ס ובקהילה

תכנית הלימודים בכל הקורסים הנלמדים בה מפתחת ראייה מקיפה לתהליך ההתערבות שיש בו מערך של שיקולים בהם נכללים: התלמיד, אפיוני הלקות ורמתו הלימודית, צרכים רגשיים חברתיים, צרכים אקדמיים, משפחה ורקע תרבותי
 .
בנוסף כחלק מתפיסה חינוכית מושם דגש רב על חשיבות העיצוב האוניברסלי בסביבות הלמידה לכל תלמיד על מנת לאפשר לו חוויית הצלחה, העצמת תחושת הערך העצמי שלו ומימוש זכותו לאיכות חיים. 

ראש ההתמחות
ד"ר כרמלה איגל
היום אנחנו עדים להתפתחות מאוד גדולה בכל תחום החינוך, התלמידים שלנו כולם חשופים למקורות מידע והתפקיד של המחנך הולך ומתמקד בהתמחות, יצירת סקרנות, מוטיבציות, יצירת שיח שמעורר חשיבה ביקורתית
סטודנטית בתואר
מורן בן תורה
הלימודים במכללה ברמה גבוהה מאוד ממיטב המרצים שכולם כאחד לב ענק . אנושייות הקשבה והכלה נר לרגלם . בגלל הזום את המכללה פחות מכירים אבל למרות המסך הקר מצליחים להרגיש חמימות ויחס אישי

חשוב שתדעו

בוגרת
"אם יש משהו שבלט יותר מהכל בתקופה זו של הלימודים הוא התמיכה שקיבלנו כולנו מסגל המרצים. המרצים דאגו שלא נתבלבל בדרך וציידו אותנו בכּלים ובסטנדרטים הכי גבוהים לעבור כל מכשול."
נאדין טליה לוגאסי
בוגרת
"למדתי דרך חדשה "הצניעות שבמומחיות". זכיתי להיות עוד חלק מסטודנטים שהעשירו את הידע, למדו להסתכל אחרת, לשנות הרגלים, להבין שמילים בונות מציאות ושאין גבול למה שאפשר לעשות."
רוית ירקוני

מה נדרש כדי להתקבל

קבלה ישירה:
תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר ממוצע 80

קבלה משוקללת:
תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר ומעבר ראיון קבלה

דברים נוספים שכדאי לדעת

ד"ר כרמלה איגל, מרצה בכירה, כיום ראש ההתמחות ללימודי תואר שני בהתמחות החינוך המיוחד, מומחית בתחום קבלת החלטות, עבודת צוות ועבודה עם הורים.
כרמלה בעלת מכון ייעוץ להורים ואנשי מקצוע עם וותק של 11 שנים כמרצה במכללות: מרכז ללימודים אקדמיים, לוינסקי ,הקיבוצים, וושינגטון ומתוכם כ-6 שנים מרצה באוניברסיטה העברית בירושלים.
בעלת ותק של 34 שנים עם ניסיון מקצועי ומעשי במשרד החינוך. מתוכם 18 שנים בהוראה בחינוך מיוחד ובהדרכה במערכת החינוך.
בנוסף כמפקחת ארצית באגף לחינוך מיוחד ממונה על תפקידים משמעותיים ביישום חוק החינוך המיוחד, טיפול בפרט וקביעת מדיניות.