שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

סטודנטיות יושבות יחדיו בחצר הקמפוס
תכנית דגל ייחודית וחדשנית – המקנה לאנשי החינוך את המקצוע, הידע והכלים היישומיים והיצירתיים, לקידום הילדים בגיל הרך. פיתוח חוסן ומשאבי התמודדות עם אי ודאות ומשבר, לצד פיתוח מיומנויות חברתיות, יצירתיות וגמישות - מיומנויות הכרחיות לתפקוד והישרדות בעולם המשתנה.
סטודנטים במרכז הסימולציות
התכנית מקנה מיומנויות להובלת תהליכי התפתחות אישיים וקבוצתיים ומקדמת יכולת ללמידה דיפרנציאלית באמצעים יצירתיים - במשחק, דרמה, תנועה, מקצב ויצירה.
ילד משחק עם קוביות
התכנית החדשנית, מפתחת את דור העתיד של אנשי החינוך בתחום הגיל הרך בישראל. היא מחברת בין תפיסות חינוכיות וטיפוליות ומפתחת אנשי מקצוע בעלי ראייה רב מימדית והוליסטית, לעבודה פרטנית וקבוצתית עם ילדים במסגרות השונות.

תכנית הלימודים

ההרשמה למחזור נובמבר 2025 תשפ״ו בעיצומה.

ראש התכנית – ד"ר עינת ינוביץ

תכנית דגל ייחודית, חדשנית, המטפחת את דור העתיד של אנשי החינוך לגיל הרך. התכנית מתבססת על גישות חדשניות מהפסיכולוגיה החיובית, גישת הכוחות וטיפול באמצעות משחק ואמנויות, וכן מקנה ידע וכלים יישומיים ויצירתיים לקידום הילדים (לידה-8 ): לפיתוח חוסן ומשאבי התמודדות עם אי ודאות ומשבר, לצד פיתוח מיומנויות חברתיות ורגשיות, יצירתיות וגמישות, אשר הכרחיות לעידן החינוך המשתנה. התכנית מקדמת יכולות ללמידה דיפרנציאלית באמצעים יצירתיים – במשחק, דרמה, תנועה, מקצב ויצירה.
תכנית המיועדת לאנשי מקצוע העובדים במערכת החינוך לגיל הרך בישראל, או לאלו המבקשים להשתלב בתחום: בגני ילדים, במעונות-יום ובמשפחתונים, בתכניות התערבות לילדים בסיכון, וכן במסגרות ותכניות בחינוך הבלתי פורמלי, צהרונים, חוגים, ניהול עסק עצמאי לגיל הרך ועוד.

בנוסף לתעודת התואר, תוענקנה 2 תעודות מקצועיות:

  • תעודת פענוח ואבחון ציורי ילדים

        קורס מעשי המספק כלים לזיהוי קשיים רגשיים, בעיות התנהגות וחוזקות באמצעות ניתוח ציורי ילדים.

  • תעודת הכשרה בלמידה מבוססת תנועה

        קורס העוסק ביכולת להעביר תכנים לימודיים וחינוכיים באמצעות תנועה, משחק ופעילות גופנית.

        ניתן לשילוב גם בחינוך הבלתי פורמלי.

מסיימי ההתמחות מקבלים תעודה נוספת המציינת את ההתמחות בנוסף לתעודת התואר.

 

 

בין נושאי הלימוד:

  • חוסן, טראומה ומשאבי התמודדות
  • טיפול במשחק ובאמנויות – לביטוי אישי, פיתוח מיומנויות תקשורת חברתית ומשאבי התמודדות
  • תאטרון בובות – יצירת בובות והפעלתן לביטוי, וויסות והעצמה
  • הסיפור הטיפולי – להרגעה, חיבור לכוחות והעצמה
  • מקצב, קול ותנועה לביטוי ולפיתוח החוסן
  • המשחק החברתי – סוגי משחק ושימושם לפיתוח יכולות תקשורת חברתית
  • משרבוט ליצירה – מהגשת החומרים לתהליכי יצירה, ליצירת קשר, ביטוי והתפתחות
  • דרמה ומשחק – לביטוי ופיתוח מיומנויות חברתיות
  • ילדים עם צרכים מיוחדים – מאפינים ודרכי עבודה יחודיות
  • פסיכולוגיה התפתחותית – סוגיות, אתגרים והתמודדויות בעולם משתנה
  • אלימות בילדים צעירים – מאפינים, משמעויות ודרכי טיפול
  • תקשוב וחדשנות בלמידה בגיל הרך
  • הנחיית קבוצות בשילוב אומנויות – תיאוריה ומעשה
  • משרבוט ליצירה
  • התפתחות רגשית חברתית בשנות החיים הראשונות
  • משחקים את זה – תיאטרון בובות וסיפור
  • ליקויים התפתחותיים והשפעתם על תפקוד הילד
  • ילדים עם קשיי השתלבות במסגרות החינוכיות
  • מניעת אלימות במסגרות חינוכיות לגיל הרך
  • שונות ורב תרבותיות בראייה הגלוקלית

מבנה התכנית ודרכי הלמידה:

  • יום לימודים אחד במשך 4 סמסטרים רצופים.
  • התכנית משלבת הרצאות, דיונים וסדנאות חוויתיות מתחומי הטיפול במשחק ובאמנויות.
  • בנוסף לתעודת התכנית תוענקנה 2 תעודות מקצועיות:
  •  תעודת פיענוח ואבחון ציורי ילדים.
  •  תעודת הכשרה בלמידה מבוססת תנועה

ראיונות בוגרים/ות

לקריאת כתבת היכרות עם ד”ר עינת ינוביץ, ראש ההתמחות לגיל הרך, בנושא לומדים בתנועה, מלמדים בהשראה

מיומנויות שתרכשו ואפשרויות לקריירה בתחום

  • לחזק את החוסן של הילדים.
  • לשלב גישות טיפוליות של משחק, תיאטרון בובות, מיומנויות יצירה
  • לסייע לילדים עם קשיי השתלבות ו/או אלימים.
  • לשלב ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות החינוכיות של הגיל הרך.
  • להפוך את הגן ל"גן חברתי".
  • להנחות קבוצת הורים ואנשי צוות.
  • להתמודד עם האתגרים החדשים במסגרות החינוכיות של הגיל הרך שמציבה התקופה הנוכחית.
  • כלים לזיהוי קשיים רגשיים, בעיות התנהגות וחוזקות דרך ציורי ילדים.
  • ההתמחות מאפשרת השתלבות בתפקידי פיקוח.
ד"ר עינת ינוביץ ראשת ההתמחות
"כל מה שילד צריך הוא מבוגר אחד שיאמין בו". חינוך הגיל הרך הוא חינוך לעתיד טוב יותר. אם לא נשקיע בהם כשהם קטנים, לא יהיה במי להשקיע כשיגדלו . הדרך הנכונה לחנך ילדים, היא להיות להם לדוגמא."

חשוב שתדעו

יום לימודים אחד מרוכז בשבוע, במתכונת היברידית
חדש! תעודת אבחון ופענוח ציורי ילדים- קורס מעשי בתחום מבוקש המעניק כלים לזיהוי קשיים רגשיים, בעיות התנהגות וחוזקות בעזרת ציורי ילדים.
התוכנית מוכרת לשעות פיתוח מקצועי עבור עובדי הוראה באופק חדש, החזרי שכ"ל ומלגות מהסתדרות המורים, ארגון המורים וארגון הגננות
התכנית מתבססת על גישות חדשניות מהפסיכולוגיה החיובית, גישת הכוחות וטיפול באמצעות משחק ואמנויות.
הקניית ידע יישומי וחדשני בפיתוח חוסן, משאבי התמודדות וכישורים חברתיים.
ההתמחות מאפשרת להשתלב בתפקידי פיקוח ומנהיגות חינוכית, ולהוביל תהליכים משמעותיים במסגרות חינוך פורמליות ובלתי פורמליות.

מה נדרש כדי להתקבל

קבלה ישירה:
תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר ממוצע 80

קבלה משוקללת:
תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר ומעבר ראיון קבלה

דברים נוספים שכדאי לדעת

יחוד התכנית:

  • טיפול במשחק ובאמנויות – לימוד מודלים מרכזיים מהתחום, לישום בעבודה פרטנית וקבוצתית
  • הנחיית קבוצות – הקניית ופיתוח ידע ומיומנויות להנחיית והובלת קבוצות מגוונות ובשילוב אמנויות
  • פיתוח חוסן, משאבי התמודדות וכישורים חברתיים  – הקניית ידע ישומי וחדשני מהטיפול במשחק ובאמנויות: דרמה, משחק, תנועה, מוסיקה ויצירה
  • יעילות, עדכניות ורלוונטיות – שיפור היכולות המקצועית של המשתתפות והתאמתן לצרכי התקופה העדכניים
  • סגל מעולה – מבכירי המטפלים במשחק ובאמנויות בארץ
  • שילוב תיאוריה והתנסות, להכרות ויישום מכל תחומי הטיפול באמנויות
  • תעודת אבחון ופענוח ציורי ילדים- קורס מעשי המעניק כלים לזיהוי קשיים רגשיים, בעיות התנהגות וחוזקות בעזרת ציורי ילדים.
  • תעודת הכשרה בלמידה מבוססת תנועה – הכשרה המשלבת ידע תיאורטי וכלים מעשיים לשילוב תנועה בלמידה, ערכים ומיומנויות חברתיות והתמודדות עם טראומה דרך פעילות גופנית, כולל תרגול סימולציות ועבודה קבוצתית.

פרטים שחשוב לדעת:

  • התואר מוכר לקידום מקצועי על ידי משרד החינוך
  • התואר מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה
  • התואר מוכר להחזרי שכר לימוד
  • התואר מוכר למלגה מהסתדרות/ארגון המורים

רוצה לדעת עוד?