שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

גזירי נייר בצורת משפחה על כף יד
התמקדות בתחום עבודה נדרש ומרתק ההולך ומתרחב. בתום הלימודים תוענקנה להם, בנוסף לתעודת התואר, 2 תעודות: תעודת מדריך בריאות הנפש ותעודת מתאם טיפול מתחום האוטיזם, המאפשרת לבוגרים להשתלב בשוק העבודה עם סיום הלימודים.
תמונת ילדות כותבות
הלימודים במסלול יקנו רקע חינוכי וחברתי עשיר שיאפשר הבנה מעמיקה של המציאות המורכבת בשטח. במסלול ילמדו אנשי סגל מהמגוון האוטיסטי, דבר המאפשר למידה ממספר נקודות מבט
קבוצה של סטודנטים יושבים יחדיו בחצר הקמפוס
הסטודנטים מקבלים ליווי, מעטפת והכוונה במהלך ולאחרי סיום הלימודים.

תכנית הלימודים

תכנית התמקדות באוטיזם מכשירה את בוגריה לעבוד עם ילדים, בני נוער וצעירים מהמגוון האוטיסטי. במסגרת ההכשרה יקבלו תכנית התמקדות באוטיזם מכשירה את בוגריה לעבוד עם ילדים, בני נוער וצעירים מהמגוון האוטיסטי. במסגרת ההכשרה יקבלו הסטודנטים ידע תיאורטי עדכני בתחום האוטיזם, מיומנויות ודרכי עבודה עם ילדים וצעירים, ושיטות התערבות וליווי משפחות. יושם דגש על ראייה אינטגרטיבית בין הילד/ האדם למשפחה ומערכות הטיפול והתמיכה.
בתום הלימודים תוענקנה  לבוגרים תעודת מדריך בריאות הנפש ובנוסף, תעודת מתאם טיפול מתחום האוטיזם, המאפשרת להם להשתלב בשוק העבודה עם סיום הלימודים.
מתאם טיפול עובד עם משפחות לילדים ואנשים עם מוגבלויות וממלא תפקיד משמעותי ביותר להבטחת מתן טיפול מקיף וממוקד אדם. מתאם הטיפול עובד מתוך הבנה עמוקה של הצרכים הייחודיים של ילדים ואנשים מהמגוון האוטיסטי ומטרתו המרכזית היא לשמש כ"איש הקשר" של המשפחה למערכות הטיפול השונות, לפשט תהליכים מורכבים, לסייע במיצוי זכויות ולהבטיח מתן שירות מיטבי ורצוף עבור הילד/ האדם והמשפחה.

לקריה האקדמית אונו ניסיון רב בתחום הגיוון וההכלה:
דוגמאות לכך ניתן לראות בתכנית "כפיר" ובתכנית "רואים רחוק".
רואים רחוק:
תכנית שהוקמה בשנת 2013 , המכשירה ומלווה צעירים מהמגוון האוטיסטי בצה"ל,
במקצועות נדרשים, בה מושם דגש על יכולותיהם וחוזקותיהם.
בוגרי הקורס משתלבים בשירות צבאי במקצוע אותו רכשו, בלווי צוות מקצועי החל משלב
מציאת התפקיד המתאים להם, בתהליך הקליטה ובעבודה לאורך כל השירות הצבאי.
תכנית כפיר:
תכנית המאפשרת לאנשים מהמגוון האוטיסטי להשתלב בלימודים אקדמיים לתואר ראשון
במנהל עסקים במגוון התמחויות.

בין נושאי הלימוד

  • אדם עם מוגבלויות במעגל החיים
  • פסיכולוגיה התפתחותית א+ב
  • התפתחות סנסו-מטורית
  • המגוון האוטיסט
  • מאפייני שפה אצל ילדים ואנשים מהמגוון האוטיסטי
  • התפתחות רגשית וחברתית
  • שירותים ומסגרות במעגלי החיים
  • הזדהות אוטיסטית
  • היכרות עם שירותים ומסגרות – התנסות מעשית וסדנה מלווה
  • משפחה וסביבה – התנסות מעשית וסדנה מלווה
  • בניית תכנית השתתפות מותאמת אישית – התנסות מעשית וסדנה מלווה
  • פיתוח אמצעי התערבות ולמידה – התנסות מעשית וסדנה מלווה
  • שילוב והכלה במערכת חינוכית/ קהילתית – התנסות מעשית וסדנה מלווה
    ועוד.

 

לעמוד תקציר הקורסים – לחצו כאן

מיומנויות שירכשו בסיום התואר

מיומנויות שירכשו בסיום התואר:

  • היכרות עם תהליך הערכת צרכים – מתאם הטיפול, מקיים תהליך הערכה כוללת של צרכי הילד והמשפחה – מבחינה
    חינוכית, תפקודית ומשפחתית.
  • כלים לתכלול וארגון שירותים – הכנת תכנית עבודה מותאמת אישית לפרט ויישומה בסביבות השונות: משפחה, חינוך וקהילה.
  • מיומנויות הנדרשות לליווי וניהול מקרה תוך תפירת חליפה אישית ובדגש על פיתוח אוטונומיה ומיומנויות סנגור עצמי.
  • היכרות עם שירותים ומסגרות בקהילה לאוטיסטים ברצף החיים.
  • תכלול הרצף הטיפולי – הבטחת רצף טיפולי בין כל הגורמים ומעבר חלק בין שלבי חיים, מסגרות ושירותים שונים.
  • רכישת כלים לתמיכה ויעוץ למשפחה בגישה האפרמטיבית – להתמודדות עם אתגרים הרגשיים, החברתיים והמשפחתיים.
  • רכישת כלים ליצירת סביבות תומכות, המקדמות השתתפות פעילה והעצמה של אנשים עם אוטיזם.

באילו תפקידים אפשר להשתלב?

  • תיאום שילוב במסגרות לילדים מהמגוון האוטיסטי.
  • ליווי אנשים עם מוגבלויות במגוון מסגרות.
  • ליווי והדרכה של צעירים מהמגוון האוטיסטי בהשכלה גבוהה, תעסוקה ועוד.
  • הפעלת תכניות ליווי תומכות, שיקומיות ומשפחתיות.
  • תפקידי הדרכה.
  • ניהול שילוב בארגונים, בקהילה ובמסגרות החינוך הבלתי פורמליות.
  • מורה בחינוך המיוחד (נדרשת השלמה לתעודת הוראה).
ראש המיקוד
ד
ד"ר שגית הושמנד
״כשאנו מכירים בערך הייחודי של כל אדם, אנו פותחים פתח לשינוי שמאיר את העולם כולו. הצטרפו למסע משמעותי על הרצף, ברצף החיים של ילדים ובוגרים אוטיסטים – הזדמנות להשתתף, ללמוד, לקדם ולהשפיע".

חשוב שתדעו

איתי שחרור
איתי שחרור
"באונו שילבתי לימודים ועבודה. עודדו אותי ללמוד ולהתפתח מקצועית."
ירוס מרי
ירוס מרי
"המרצים עם הניסיון והסבלנות, הלימודים המעניינים והשעות הגמישות יצרו חוויית לימודים נפלאה. המרצים היו שם בשבילי ותמכו. הכלים שלקחתי להמשך הם הכרת נושא המוגבלות בכללותו, אך גם כלים לחיים: תכנון זמן נכון והצבת מטרות בכדי לכבוש אותן . בשנה השלישית והאחרונה, בחרתי בהתמחות בגן אלוטף בנתניה שבו התנסיתי בשטח, מה שגורם לי לסיים את הלימודים בשלה ומקצועית יותר. זה היה מדהים, הרגשתי משמעותית גם לצוות וכמובן גם לילדים. ממליצה בחום ללא התלבטות."
אינפיניטי צבעוני
התנסות מעשית במגוון מוסדות, החושפת את הסטודנטים לעבודה עם ילדים וצעירים עם מגוון מוגבלויות.תכנית מעשית, המאפשרת להשתלב בעבודה בתחום כבר במהלך הלימודים.
ללמוד על מוגבלות לצד אנשים עם מוגבלות. בתואר לוקחים חלק סטודנטים ומרצים עם מוגבלויות.

מה נדרש כדי להתקבל

תנאי הקבלה לתואר ראשון בחינוך עם מיקוד באוטיזם כוללים:

  • ממוצע בגרות בציון של 87 ומעלה, או פסיכומטרי 550 ובגרות מלאה.
  • תואר קודם ממוסד אקדמי מוכר.
  • 24 נ"ז מהאוניברסיטה הפתוחה (*לא כולל הכרה בלימודים קודמים)
  • תעודת הנדסאי/ת


קבלה משוקללת:

  • מעבר ראיון קבלה וממוצע בגרות 80-84 או פסיכומטרי 520 ובגרות מלאה.
  • מעל גיל 30: מעבר ראיון קבלה ובגרות מלאה.
  • בעלי רקע לימודי קודם: מעבר ראיון קבלה.

 

קבלה לתואר ראשון בחינוך וחברה מתבססת על שקלול כל הנתונים שהוגשו על ידי הנרשם.ת ללימודים:

  • ממוצע ציוני תעודת בגרות מלאה (חובה) / תעודת הנדסאי / תואר אקדמי קודם / 24 נקודות זכות מהאוניברסיטה הפתוחה.
  • קורות חיים ופעילות חברתית והתנדבותית
  • ראיון אישי (במידת הצורך)

 

תכנית אפיק מעבר לאקדמיה – לבעלי בגרות מלאה שאינם עומדים בתנאי הממוצע (מעבר מקבץ קורסים אקדמיים לפני תחילת הלימודים).

למועמדים שאינם עומדים בדרישות הקבלה – תינתן אפשרות למכינה קדם אקדמית. לפרטים על המכינה ותנאיה יש לתאם פגישת ייעוץ.

למידע על מכינות קדם אקדמיות – לחצו כאן.

דברים נוספים שכדאי לדעת

דוגמאות לקורסים שנלמדים בתואר:

  • אדם עם מוגבלויות במעגל החיים
  • פסיכולוגיה התפתחותית א+ב
  • התפתחות סנסו-מטורית
  • המגוון האוטיסטי
  • מאפייני שפה אצל ילדים ואנשים מהמגוון האוטיסטי
  • התפתחות רגשית וחברתית
  • שירותים ומסגרות במעגלי החיים
  • גישות טיפול ודרכי התערבות
  • משפחה וסביבה

העבודה יכולה להיעשות בארגונים ומערכות החינוך ותכלול ליווי ילדים עם אוטיזם, הדרכת צוותים בנושא אוטיזם
במערכות כמו עמותות- הדרכת וריכוז נושא הטיפול בילדים ובוגרים עם אוטיזם
ובמישור הפרטי- ליווי משפחות במיצוי זכויות, תיאום וניהול מערך הטיפול של הילד ועוד

רוצה לדעת עוד?