כולנו חיים כיום בעולם שהוא “הפרעת קשב אחת גדולה”. ריבוי האמצעים הטכנולוגים, הסביבה המשתנה במהירות, הקצב בו אנו חיים והעובדה שאנשים עושים כמה דברים במקביל בכל רגע נתון, מצריכים מאיתנו פיצול קשב, ועם זאת מפחיתים את הצורך בקשב ממושך וריכוז לאורך זמן.

לכאורה, זו סביבה מושלמת לאנשים בוגרים עם הפרעת קשב וריכוז. אם כך, מדוע בכל זאת מרביתם בוחרים שלא להשתלב בסביבה הלימודית של האקדמיה? מהם המאפיינים של הפרעת קשב וריכוז אשר מהווים מכשול בהשגת התואר הנכסף? והאם שינוי בסביבה יכול לאפשר לאלו שמעיזים לחלום על תואר גם להגשים את החלום?

בהרצאה נבחן כיצד מתנהלים עם הפרעת קשב, נכיר את התפקודים הניהוליים ונחשוב איך אפשר לנהל אותם בחיים בכלל ובאקדמיה בפרט, נדון באופן בו ניתן להרחיב את סביבת הלמידה כך שיתאים למגוון רחב של אנשים, גם אלו עם ADHD, וכן נפנה זרקור אל קולן הנאלם של נשים עם ADHD .

על כל אלו ועוד בשיחה עם:
ד”ר שירה ילון-חיימוביץ, דיקנית הסטודנטים וראש המרכז לאקדמיה שוויונית בקריה האקדמית אונו. ד”ר ילון חיימוביץ היא מרפאה בעיסוק ומורשית נגישות שירות. עומדת בראש המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית, חוקרת בתחומים של הנגשה קוגניטיבית, עיצוב אוניברסלי ללמידה ואינטיליגנציה מעשית, פרסמה מאמרים מגוונים בכתבי עת מקצועיים בתחומים אלו ומרצה בנושאים אלו בכנסים אקדמיים ומקצועיים בארץ ובעולם.

נטע לינדר כץ, מרפאה בעיסוק, MSc OT, מנהלת המרכז לאקדמיה שוויונית בקריה האקדמית אונו, אחראית על הטמעת מודל ה- UDL עיצוב אוניברסלי ללמידה בקריה האקדמית אונו, ומעבירה הרצאות וסדנאות בנושא זה ברחבי הארץ. מרצה בחוג לריפוי בעיסוק. מטפלת בילדים ונוער עם הפרעת קשב וריכוז, בין היתר בגישת ה- COG-FUN

שלי מגבר, יועצת חינוכית, מנהלת מקצועית של תכנית “קשב באקדמיה” בקריה האקדמית אונו. בשנים האחרונות שימשה כמנהלת מחקר ופיתוח בניצן הורים מרכזים להורים עם הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה מורכבות. דוקטורנטית באוניברסיטת תל אביב בנושא של מתבגרות עם ADHD, בעלת ידע וניסיון מקצועי ואישי בעבודה עם בוגרים בעלי הפרעת קשב וריכוז ולקויות מורכבות.
נכנסים חופשי, רק נרשמים מראש – כאן