דרך מפגש כנה ואמיץ עם אנשים במסגרות, הבינו מעט יותר לעומק את תפקידן העתידי שם. לאלו שפחות מכירים את העשייה של הריפוי בעיסוק בתחום זה, נציין שבעת משבר רגשי או התפרצות מחלה פסיכיאטרית מושפעים חייו של האדם בתחומים שונים בחיים.  כלפי חוץ נוכל להעריך את מחיר הקושי באופן שבו הוא מתפקד.

 

תפקוד הנו מונח שכיח ושגור אך, גם מורכב מאוד. תפקוד כולל את יכולותיו ומיומנויותיו של האדם מבחינה קוגניטיבית (חשיבתית) רגשית, חושית, מוטורית- בו זמנית. תפקוד איננו דיכוטומי, אדם אינו מתפקד או אינו מתפקד. הוא עשוי למשל לתפקד בתחומים חברתיים בצורה מיטבית ואילו בתחומים אחרים לא לתפקד כלל.

 

מרפאים בעיסוק העובדים עם אנשים עם מוגבלות פסיכיאטרית לומדים לנתח ולהבין באיזה אופן המחלה או המשבר משפיעים על מרכיבי תפקוד אלו ומגבילים את האדם בעיסוקים שמשמעותיים עבורו, ומאידך אילו מיומנויות קיימות ומהוות עוגן עליו אפשר להישען. מוגבלות פסיכיאטרית נפוצה בכלל האוכלוסייה, וטומנת לצידה סטיגמות רבות שמקשות על ההשתלבות של האדם בחברה אליה הוא רוצה להיות שייך.

 

בקורסים העוסקים בתחום זה, לומדות הסטודנטיות צורת חשיבה שתאפשר להן בעתיד להכיר ולטפל ללא שיפוטיות אנשים המתמודדים עם מגבלה זו.

 

אנו בחוג לריפוי בעיסוק הקריה האקדמית אונו, מאמינים שביקורים ומפגשים עם אנשים באופן ישיר וכנה מאפשרים לסטודנטיות לחוות ולהבין באופן משמעותי. דרך הכרות ישירה אנו שואפים להקטין את המחיצות ולהשפיע מעט על הסטיגמות הקיימות. תודה למרפאות בעיסוק שאירחו אותנו באיתנים, גהה, אשנ”ב, אנוש, שלוותה ומעייני הישועה.