תכנית הלימודים
תואר ראשון .B.Mus

בית הספר למוסיקה, הקריה האקדמית אונו, מוסד להשכלה גבוהה ללימודי תואר ראשון במוסיקה רב תחומית .B.Mus, מוכר ומאושר בישראל על ידי המועצה להשכלה גבוהה.

לימודי מוסיקה
ב

עולם המוסיקה העכשווי מאופיין בהשפעות רב תרבותיות וסגנוניות. החיבורים בין העולמות השונים ובהם קלאסי, ג’אז, פופ, מוסיקה אלקטרונית, מוסיקת עולם, מוסיקה לקולנוע ועוד, הפכו לנפוצים וטבעיים ויוצרים זרמים אמנותיים חדשים. המוסיקאי, בין אם הוא יוצר, נגן או זמר, נדרש להיכרות ושליטה בשדה הפעולה המקצועי ובמרחב האפשרויות.

תכנית הלימודים נותנת למוסיקאי ארגז כלים מלא כדי להתמודד עם אתגרים אלו, תוך שילוב בין לימוד מעמיק של מקצועות ליבה הנשענים על הידע הקלאסי המסורתי, לצד חדשנות ושליטה במגוון של סגנונות עכשוויים וכלים טכנולוגים עדכניים. בשנים המתקדמות בתואר תוכלו לבחור מסלול התמחות על פי נטייתכם האמנותית (המסלולים מפורטים מטה). הלימודים וההוראה נעשים תוך מחשבה על פיתוח יצירתיות, פרקטיקה והזדמנויות רבות לביטוי עצמי והעצמת הקול האמנותי האישי של הסטודנט.

בואו אלינו למסע לימודי מרתק, מקצועי ומעשיר, שיפגיש אתכם עם עולם התזמורות, האולפנים, תיאטראות, מוסיקה לקולנוע, הפקות תעשיית הבידור ועולם התרבות.

היקף הלימודים: 4 שנים, 8 סמסטרים.

ימי לימוד: ימים א’, ב’, ג’, בין השעות 9:00-17:45 + יום לימודים נוסף – ד’ או ה’, בין השעות 9:00-19:00 – עבור שיעור פרטי בכלי נגינה ראשי / פיתוח קול.

סדנאות, כיתות אמן וקורסי בחירה יתקיימו בזמנים שונים לבחירת המכללה.

מחזור אוקטובר תשפ”ג: 30/10/2022

מחזור חורף תשפ”ג: 19/02/2023

תנאי קבלה

מקרים חריגים יבחנו על ידי ועדה פדגוגית.

דרישות אודישן – כלי ראשי / קול:

  • יש להכין 3-4 יצירות / שירים בסגנונות שונים (ז’אנרים מוסיקליים / מקצבים / סולמות שונים / תקופות שונות מתוך הרפרטואר הקלאסי).
  • אם ישנם כלים נוספים בהם ירצה המועמד להראות יכולות מוסיקליות, ניתן להכין קטעי נגינה נוספים.
  • 1-2 מהקטעים יכולים להיות יצירה מקורית. ניתן להשתמש בפלייבק/נגן מלווה.
  • ניתן לצרף תיק עבודות של יצירות מוקלטות / הפקות מוסיקליות / יצירות כתובות / עיבודים מקוריים, להתרשמות הבוחנים טרם המפגש.
  • נוסף על הצגת הקטעים, הבוחנים יקיימו ראיון אישי, בדיקה של יכולת נגינה על מקלדת, בדיקה של יכולת אלתור, שמיעה ריתמית, הרמונית ומלודית.

נושאי הבחינה בתיאוריה מוסיקלית:

  • זיהוי והשלמת מרווחים (בכתב)
  • זיהוי והשלמת אקורדים (בכתב)  
  • הכתבה מלודית
  • הכתבה ריתמית
  • זיהוי הרמוני (ספטאקורדים)

הקורס מיועד למועמדים שעומדים בתנאי אודישן הביצוע אך לא עומדים בתנאי המבחן בתיאוריה ומאפשר השלמת הידע המקדים הנדרש לקורסי הבסיס בתואר:

  • היקף לימודים: 60 שעות אקדמיות.
  • מועדי הקורס הקרוב: 08/01/2023-16/02/2023, כולל מבחנים. ימים א’, ב’, ג’, ה’, בין השעות 17:00-20:00.
  • אפשרות לקורס מכינה בהוראה אישית עם מורה פרטי, תינתן באישור מנהל אקדמי במקרים חריגים בלבד. היקף המכינה האישית: 16 שעות הוראה + מבחן.
  • מעבר הקורס בציון 80 הינו תנאי הכרחי להמשך למידה בתואר.

בין הקורסים בתכנית

מרצים: ד”ר עופר קרן, ד”ר אלכס וסרמן, ד”ר רוני רשף, רפי קדישזון
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4

קורס החוקר את המהלכים ההרמוניים הדיאטוניים, ולאחר מכן הכרומטיים, כפי שהתפתחו במוסיקה האירופאית במהלך מאות שנים, וזאת החל מדרגות דיאטוניות וכלה במודולציות כרומטיות מורכבות ואפשרות לתכנון מבנים הרמוניים ארוכי טווח. העבודה בקורס תישען על מספר אמצעי תרגול ועיון: ניתוח ותמצית הרמונית של יצירות ו/או חלקי יצירות מן הרפרטואר המוכר, הרמון בסים וסופרנים נתונים על פי הסגנונות והמודלים הנלמדים, חיבור קטעים קצרים באופן דומה ותרגול למהלכים הרמוניים לפי מטרות מוגדרות.

מרצים: ד”ר עופר קרן, ד”ר אלכס וסרמן, ד”ר רוני רשף, רפי קדישזון
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4

העמקת השליטה בשפת ההרמוניה הטונאלית המתקדמת כפי שהתפתחה במהלך התקופה ה”רומנטית” וה”פוסט-רומנטית” והיכרות עם מגוון סגנונות אישיים ולאומיים, פונקציונאליים ו”פוסט-פונקציונאליים” המושתתים על שפה זו. יושם דגש על תופעות הרמוניות מתקדמות כהרמוניות נודדות, צלילים זרים כרומטיים, כרומטיזציה גורפת של הפסוק המוסיקלי, רב-משמעות הרמונית וניאו-מודאליות. ייבחן היחס בין תופעות אלה לבין הצורה המוזיקלית כפי שהתפתחה בתקופה הנדונה (ממיניאטורות ועד פרקים סימפוניים מונומנטאליים). העבודה בקורס תישען על מספר אמצעי תרגול ועיון: ניתוח ותמצית הרמונית של יצירות ו/או חלקי יצירות מן הרפרטואר המוכר, הרמון בסים וסופרנים נתונים על פי הסגנונות והמודלים הנלמדים, חיבור קטעים קצרים באופן דומה ותרגול מהלכים הרמוניים לפי מטרות מוגדרות.

מרצים: ד”ר עופר קרן, ד”ר אלכס וסרמן, ד”ר רוני רשף, רפי קדישזון
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4

תרגול סולפז´ ופיתוח שמיעה מלודית והרמונית במוזיקה טונלית, הרמוניה מודאלית.

מרצים: ד”ר עופר קרן, ד”ר אלכס וסרמן, ד”ר רוני רשף, רפי קדישזון
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4

קורסי המשך לקורסים פיתוח שמיעה 1-2. תרגול סולפז´ ופיתוח שמיעה מלודית ברמה ודרגות קושי גבוהות יותר. מוזיקה טונאלית וא-טונאלית.

מרצה: 
משך הקורס: דו שנתי
נקודות אקדמיות: 4

הקניית כלים להבנת מקצבים ותבניות ריתמיות החל מרבעים, שמיניות, חלקי שש עשרה ושלשונים, פיתוח כישורים ריתמיים קואורדינטיביים וקריאה מן הדף. בשיעורים יינתנו הכתבות ריתמיות המבוססות על שירים ידועים. בהמשך הקורס ינוגנו פרטיטורות ריתמיות לשניים, שלושה וארבעה קולות. על התלמיד במהלך הקורס לפתח יכולת רישום תבניות ריתמיות של שירים ויצירות.

מרצים: ניזאר אלכאטר, ד”ר רוני רשף, רפי קדישזון
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4

סקירה של תולדות המוזיקה המערבית הקלאסית באופן כרונולוגי מימי הביניים ועד התקופה הקלאסית: המוסיקה העתיקה, תקופת הרנסנס, הבארוק, התקופה הקלאסית ותחילת התקופה הרומנטית. במהלך הקורס יושם דגש מיוחד על הכרה וניתוח של יצירות מופת מרכזיות של המלחינים החשובים ועל לימוד של המאפיינים (מבנה, הרמוניה, סגנון תקופתי, הרכבי הכלים) והסגנונות השונים תוך הבנת תהליכי ההתפתחות של המוזיקה המערבית.

מרצה: ד”ר אריאל לזרוס
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4

סקירה של תולדות המוזיקה המערבית הקלאסית באופן כרונולוגי מהרומנטיקה ועד תחילת המאה העשרים: המוסיקה של התנועה הרומנטית (מנדלסון, שוברט, שומאן, ברהמס, ברליוז, וגנר, ליסט, ורדי), המוסיקה הלאומית באירופה (דבוז’ק, קודאי, סמטנה, סיבליוס, סן סאנס, פורה, אלבניז, דה פאייה), המלחינים מרוסיה (גלינקה, צ’ייקובסקי, מוסורסגקי, רימסקי, קורסקוב) ומלחינים שפעלו בתחילת המאה העשרים (מאהלר, ראוול, דביוסי). במהלך הקורס יושם דגש מיוחד על הכרה וניתוח של יצירות מופת מרכזיות של המלחינים החשובים ועל לימוד של המאפיינים (מבנה, הרמוניה, סגנון תקופתי, הרכבי הכלים) והסגנונות השונים תוך הבנת תהליכי ההתפתחות של המוזיקה המערבית.

מרצה: ד”ר ארי קטורזה
משך הקורס: סמסטריאלי
נקודות אקדמיות: 2

הקורס יסקור את התפתחות הג’אז בארצות הברית דרך מסעם של העבדים מאפריקה לארצות הברית, היטמעותם בחברה והשפעות מוסיקליות שהובילו לפיתוח סגנונות הבלוז, הסווינג, דיקסילנד, הביפ-בופ. הקורס יסקור את המלחינים הבולטים ופורצי הדרך של סגנונות הג’אז, יצירותיהם, מבנה הג’אז הצורני, ההרמוני, מלודי וריתמי. 

מרצים: ד”ר ארי קטורזה, ד”ר משה מורד
משך הקורס: סמסטריאלי
נקודות אקדמיות: 2

קורס זה יתחקה אחר הדמויות שעיצבו את מיטב המוזיקה הפופולרית בעולם המערבי במהלך המאה העשרים. החל באמני הרוקנרול של שנות ה – 50, (אלביס פרסלי, צ’ק ברי וכו’), דרך המפיקים המוזיקליים (פיל ספקטור, בריאן וילסון), הפלישה הבריטית (הביטלס, הרולינג סטונס, הקינקס, דה הו), הפולק (בוב דילן), החוויה הפסיכדלית, ז’אנרים שונים בשנות ה-70, רוק ופוסט מודרניזם ועד אמנים שעומדים בשני העשורים האחרונים בחזית של המוזיקה הפופולרית. הקורס יספר את סיפורן של הג’אז והמוזיקה הפופולרית במהלך המאה ה – 20 בשילוב של דיון מוזיקלי והיסטורי המשלב בתוכו היבטים כלכלים, חברתיים ותרבותיים, גזעים ומגדריים, בכדי להבין את תרומתם של ענקי מוזיקה אלה להתפתחות המוזיקה ולתרבות המערבית במהלך המאה ה-20.

מרצה: ד”ר אלין גבאי
משך הקורס: דו-שנתי
נקודות אקדמיות: 8

הקורס יתרגל את הסטודנט לעבודה מעשית במקהלה, דרך פיתוח קול קבוצתי, תרגול קבוצתי של קטעי מקהלה ברפרטואר בסגנונות קלאסי, ישראלי ומוסיקה אפריקאית. הקורס שם דגש על דיוק טונאלי, תרגול סולפז’ וטכניקות לעבודה ווקאלית בקבוצה.

מרצים: איתמר ארגוב, שלי בינמן
משך הקורס: סמסטריאלי
נקודות אקדמיות: 2

הקורס מקנה לסטודנט שליטה מלאה בתכנת תווי ממוחשב “סיבליוס”, למען כתיבה ויצירה מוסיקלית שוטפת בסביבת המחשב. הקורס שם דגש על תרגול חוקי התווי התקין, עבור הכלים השונים ובסגנונות שונים. 

מרצה: דני רובס
משך הקורס: סמסטריאלי
נקודות אקדמיות: 2

“אני מאמין גדול בכוחם של שירים לעשות שינוי. מילים, מנגינות, כל הקסם הזה… במסגרת הקורס שאני מעביר במכללת אונו אנחנו מתמקדים בלהביא כל אחד מהסטודנטים לשיא יכולתו היצירתית דרך תרגילים מיוחדים, שיתופי פעולה, חשיפה ליוצרים אחרים, ובעיקר ניתוח לעומק של היצירות והקניית הכלים להגיע אליהן. הרבה שירים נכתבים במפגשים האלה, הרבה התרגשות ובעיקר – זהו מסע אל המקום בו היצירה נוגעת בנפש״ – דני רובס.

מרצה: יובל סגל
משך הקורס: סמסטריאלי
נקודות אקדמיות: 2

קורס מבוא המשלב לימוד תיאורטי ומעשי, מציג את עולם הסאונד במוסיקה, הקלטה (אולפני ההקלטה) והופעה על במה. כיצד הטכנולוגיות השונות השפיעו על יצרת המוסיקה לאורך השנים. הסטודנטים לומדים כיצד בנוי ועובד אולפן הקלטות מסחרי וביתי. אילו מערכות יש באולפני ההקלטות השונים ובמה המערכות מסייעות ליצירת מוסיקה. בין הנושאים הנלמדים: אקוסטיקה ואטימה, עבודה עם מיקרופונים, איקיולייזרים, קומפרסורים וכלים דינאמיים נוספים, אפקטים (Reverb and Delay) ומערכות הקלטה דיגיטאליות. תהליך ההקלטה: מהקלטות ראשוניות, העלאות כלי נגינה נוספים ועד למיקסים ומסטרינג. מערכות היחסים בין האנשים המשתתפים בהקלטה – מפיק, טכנאי הקלטות, אומן ונגנים.

מרצה: אורי זך
משך הקורס: סמסטריאלי
נקודות אקדמיות: 2

הקורס מהווה סקירה והעמקה תיאורטית של עולם המוזיקה המודרנית בדגש על הפקה מוסיקלית. מה זה בכלל הפקה מוסיקלית? מהו מפיק מוסיקלי? איך מתכננים פרויקט בצורה נכונה? איך מקליטים אלבום/סינגל? באילו אולפנים להשתמש? באילו נגנים? מתי לערב מחשב ומתי האופציה של נגינה בחדר חזרות עדיפה? מה זה MIX ומה ההבדל בינו לבין MASTERING? כיצד להעביר פרויקט מאולפן לבמה ומהם הקווים המנחים כשיוצרים מופע? שאלות אלו ועוד רבות אחרות, ידונו בקורס זה המהווה סוג של ‘מורה נבוכים’ לכל תעשיית המוסיקה, ולכל אלו שרוצים להיכנס ולהצליח בתעשייה זו (ועומדים מול סימני שאלה רבים).

מרצים: אורי זך, יובל יחזקאלי
משך הקורס: סמסטריאלי
נקודות אקדמיות: 2

הכרות בסיסית של כלל הסטודנטים עם עולם ה-MIDI וה-VIRTUAL INSTRUMENTS על פלטפורמת תכנת Pro Tools של חברת AVID.

במהלך השנתיים הראשונות ללימודים, כל סטודנט יקבל אחת לשבוע שיעור פרטי באורך 60 דקות בכלי הראשי עליו התקבל ללימודים. שיעורי הכלי ילמדו בסגנונות שונים על פי הכוונת המנהל הפדגוגי. הסטודנט יוכוון במהלך השיעורים לביצוע רסיטל בסגנונות מוסיקליים שונים. המשך לימודי שיעורי כלי בשנים ג’ וד’ משתנה על פי ההתמחות הנבחרת של הסטודנט.

מרצה: ד”ר דורון קימה
משך הקורס: דו-שנתי
נקודות אקדמיות: 4

במהלך השנה הראשונה והשנייה, במקביל ללימודי תיאוריה והרמוניה, ילמדו כלל הסטודנטים שיעורי פסנתר, על פי רמות, בקבוצות קטנות. השיעורים יקנו לסטודנט טכניקות נגינה בפסנתר, לצורכי ליווי, הרמון והלחנה.

מרצה: יובל סגל
משך הקורס: סמסטריאלי
נקודות אקדמיות: 2

הקורס משלב לימוד תאורטי ומעשי של הפעלת מערכת הקלטה מבוססת מחשב DAW וציוד נלווה כמו כרטיסי קול רמקולים מיקרופונים ועוד. הקורס נלמד על מערכת Pro Tools ,Plugins Waves וכלי נגינה וירטואליים נוספים. במסגרת הקורס לומדים הסטודנטים להקליט ולערוך כלים אקוסטיים ואלקטרונים על התוכנה. הוספת אפקטים ועבודה עם Plugins. על כול סטודנט להגיש הקלטה של קטע מוסיקלי בסיום הקורס.

מרצה: 
משך הקורס: שנתי
נקודות אקדמיות: 4

החלק הראשון של הקורס שיילמד בסמסטר א’ יעסוק בלימוד אופי וסוגי תנועות מלודיות על פי שיטת הסוגים של Fux . הקורס כולל מבט מעמיק על סוגי דיסוננסים, מיקומם הריתמי ופתרונם ומניח את היסודות לגישת כתיבה המשמרת מתח לטווחים ארוכים. בהמשך הוא מצביע על אותם עקרונות תנועה במוזיקה של מלחיני המאות ה-18-20, ביניהם באך, מוצרט, בטהובן וברטוק. החלק השני של הקורס שיילמד בסמסטר ב’ מתמקד בשלד הטונאלי במסגרת כתיבה חיקויית ומתקדם לעבר כתיבת פוגות שלמות. בנוסף יראה הקורס את הקשר והרלוונטיות של החומר במוזיקה עכשווית יותר, בין השאר בקטעים של  Lyle Mays.

מרצה: ירון גוטפריד
משך הקורס: שנתי
נקודות אקדמיות: 4

היכרות פרטנית עם קבוצות הכלים השונות בתזמורת (מיתרים, נשיפה מעץ, נשיפה ממתכת, כלי הקשה), מאפייניהם, מנעדיהם, והתפתחותם ההיסטורית. כתיבה לכלים בהתאם ליתרונות ולמגבלות המאפיינים אותם. הקורס ילווה בהדגמות של כל קבוצות הכלים ע”י נגנים מקצועיים וכן בכתיבת תרגילים. בסוף כל סמסטר יכתבו הסטודנטים תזמור לרביעייה על פי ההנחיות שיבוצע על ידי הרכב נגנים חי.

מרצים: ירון גוטפריד, ד”ר רוני רשף, ד”ר אלכס וסרמן
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4

הקורס יתמקד ביסודות ההלחנה במוסיקה האומנותית המערבית. באמצעות ניתוח יצירות ותרגול נלמד מושגים, נחקור שינויים באיכויות הצליל על ציר הזמן, מצלולים ויסודות צורניים ומרקמים בקומפוזיציה מופשטת. שיטות הלחנה וטכניקות של פיתוח מוטיב ובניית מבנים מוסיקאליים, תרגול וניתוח מלודיות והרמוניות, הלחנה לפי צורות פשוטות ובהמשך לפי צורת קלאסיות הנובעות מהן: רונדו, פאסקליה, מינואט, וריאציות, מוסיקה תוכניתית ועוד.

מרצה: ד”ר אלי גבאי
משך הקורס: סמסטריאלי
נקודות אקדמיות: 2

הענקת יכולת בסיסית לקרוא ולנגן מהלכי הרמוניה הרשומים בשתי שפות, האחת, מוסיקה קלאסית: בס ממוספר. השנייה, מוסיקה קלה בת זמנינו, במטרה לשפר את מיומנות ההרמון ומיומנות המקלדת. שיטת הלימוד היא פרקטית, עם דגש על נגינה תוך ניתוח ונגינה של דוגמאות מהספרות למקלדת.

מרצה: ניזאר אלכאטר
משך הקורס: סמסטריאלי
נקודות אקדמיות: 2

הקורס יחשוף בפני הסטודנט את יסודות המוסיקה הערבית והמקאם הערבי על סוגיו השונים, תוך הכרות וניתוח יצירות של המלחינים הבולטים במוסיקה הערבית הקלאסית, עבד אל-ווהאב, פריד אל-אטרש, אום כול-תום ורבים נוספים. הקורס יתחקה אחר התיאוריה והמבנה המוסיקלי של המוסיקה הערבית, למען זיהוי משמיעה של המקאמים השונים ותרגול הנגינה בכלים אישיים.

מרצה: ד”ר אריאל לזרוס
משך הקורס: שנתי
נקודות אקדמיות: 4

מרצה: ד”ר נדב לב
משך הקורס: סמסטריאלי
נקודות אקדמיות: 2

המאה ה-20 התאפיינה בשבירת התפיסה ההרמונית הפונקציונאלית באמצעות שימוש בהרמוניה מודאלית, בהרמוניות “משוטטות”, בכרומטיקה עשירה, באקורדים כבצבעים, בפוליטונליות (הופעתם של סולמות שונים בקולות שונים), בא-טונליות (מוסיקה ללא מרכז טונאלי כלל, שיטת הלחנה המכונה “מוסיקת שנים עשר הטונים”), בסריאליזם, במוסיקה רפטטיבית, במינימליזם, בנאו-קלאסיקה, במוסיקה קונקרטית (צלילים מחיי היום-יום ועוד),במוסיקה אלקטרו-אקוסטית, במוסיקה אלקטרונית, בג’אז בכתיבה מרובה לכלי הקשה ועוד. לצד החיפושים אחר טונליות חדשה קיימים במאה העשרים חיפושים אחר מבנים (מבנה של “מובייל”, מבנה סימטרי),מצלולים וצורות חדשות או מחודשות, הרכבים חדשים (יצירה ל-13 כלי הקשה, יצירות אלקטרוניות בשילוב הרכבים אקוסטיים) ושימושים בקול האנושי בדרכים חדשות. בכל אלא נעסוק בקורס תוך כדי שמיעת דוגמאות וניתוח של יצירות מפרי עטם של מלחינים נבחרים (שנברג, דביוסי, ראוול, סטרווינסקי, ברטוק, וארז, רייך, בריו, פארט, קורטג ועוד).

מרצה: אודיה ברקן
משך הקורס: שנתי
נקודות אקדמיות: 4

הכרת מגוון גישות ושיטות להוראת המוסיקה בחברה פלורליסטית, תוך התייחסות למבחר מרכיבי מוסיקה (שירים, האזנה מודרכת ויסודות התיאוריה). הקורס ילמד את הסטודנט לנסח מטרות ויעדים אופרטיביים לשיעורי המוסיקה, תכנון ובנייה של יחידות הוראה מודולאריות, הכרת דרכים להפעלת הרכבים כליים ו/או קוליים מזדמנים בבית הספר והקניית אמצעים לפיתוח עזרי הוראה לשימושו של המורה למוסיקה. במהלך הקורס תבוצע עבודה עצמית ועבודה בצוותים. הסטודנטים ייקחו חלק בהתנסות מעשית, בהבנת החומר הנלמד, הוראת עמיתים, העמקה בנושאי הלימוד השונים, וכן הגשת עבודות סיכום בתום כל סמסטר.

מרצים: גדי גידור, הדר גלר 
משך הקורס: שנתי
נקודות אקדמיות: 4

הקורס עוסק ביצירת היתכנות אמיתית לקריירה מקצועית כמוסיקאי משוכלל במאה ה – 21, סוקר ומעמיק נושאים מרכזיים לפרנסת המוסיקאי. עיקר ההצלחה של האמן היום טמונה ביכולתו לגשת לקריירה כמיזם לכל דבר, סטארט אפ אשר בתחילתו אומנות, השראה ואמונה, ובסופו מוצרים, צוות מסור, כלכלה ומבט אסטרטגי לטווח הרחוק. הקורס יציג מבט מעמיק על תעשיית המוסיקה המודרנית בכלל האספקטים, יבחן וילמד מושגי יסוד, עשה/אל תעשה, יתמקד בתחומי עשייה יומיומיים הקיימים בתעשייה, (בוקינג, יחסי ציבור, ניהול מדיות וכו’) ויקנה ארגז כלים עשיר לסיוע בסיכויי עתיד התלמידים להיטמע בתעשיית המוסיקה. 

גדי גידור: מנהל אמנותי ואישי בתעשיית המוסיקה הישראלית והבינלאומית מזה 30 שנה. בעל תואר שני בלימודי מנהל עסקים מאוניברסיטת הרווארד בארה”ב. שימש בין היתר כמנהל שיווק ורפרטואר בחברת בי.אמ.ג׳י (BMG בגרמניה 1995-96), כמנהל רפרטואר בחברת התקליטים הליקון 2000-2006, סמנכ״ל – מנהל אומנים/רפרטואר בחברת התקליטים אן.אם.סי יונייטד\הד ארצי. בשנים האחרונות יועץ, מנהל אמנותי ומנהל רפרטואר עצמאי, המשתף פעולה עם אמנים וחברות מובילים בתעשייה. בין האומנים איתם עבד: עידן רייכל, עברי לידר, עילי בוטנר, קובי אפללו, רן דנקר, שירי מימון ועוד.

הדר גלר: מנהלת אישית, מפיקה, מו”לית ומנהלת רפרטואר עצמאית. שיתפה פעולה עם חברות תקליטים שונות כמו נענע דיסק והליקון. בעלת תואר LLB במשפט בריטי ו BA במשפט ישראלי, כיום משפטנית מובילה בתחום תעשיית המוסיקה וזכויות היוצרים בישראל, בעלים של “לאוד אנד קליר” חברה לייעוץ מוסיקלי וניהול זכויות יוצרים לפרסומות ושימושים מסחריים. בין האומנים איתם עבדה: צביקה פיק, לאה שבת, אריאל זילבר, ברי סחרוף, אמיר דדון, מי פיינגולד, יענקלה רוטבליט, שמוליק קראוס, קורין אלאל ועוד.

מרצים: עופר טור צוריאל  
משך הקורס: סמסטריאלי
נקודות אקדמיות: 2

היכרות עם עולמם המשפטי של המוסיקאים בדגש על קניין רוחני וניהולו הנכון, זכויות יוצרים ותביעתן, היכרות עם הגופים הרלוונטיים בתחום לרבות היכרות עם חוזים שונים הייחודיים באפיונם לתעשיית המוסיקה. 

מרצים: ד”ר משה מורד 
משך הקורס: סמסטריאלי
נקודות אקדמיות: 2

קורס מבוא על המוסיקה ועל משמעות המוסיקה בתרבויות אפריקה והפזורה (דיאספורה) האפריקנית (כולל ארה”ב, קובה וברזיל). מטרת הקורס בין השאר לנפץ קונספציות מוטעות לגבי מוזיקה אפריקנית ולעודד חשיבה ביקורתית והבנה של המרחב התרבותי האפריקני המהווה נקודת מפגש של מוזיקה, דת, פוליטיקה וכוח. על הקשר של מוזיקה באפריקה לדת, פולחן דתי, רוחניות, תקשורת, מגדר, השינויים הפוליטיים והחברתיים, השפעת הקולוניאליזם, הגלובליזציה ועוד. הקורס יסקור תרבויות מוסיקליות אפריקניות (באפריקה וב”עולם החדש”) , יציג כמה כלי נגינה אופייניים, מבנים  מוסיקליים אופייניים,  וידון בקווים משותפים במוסיקה האפריקנית משני צדי האוקיינוס, מקורות והשפעה. מטרת הקורס לתת בסיס של הבנה, הכרה, פתיחות, ולעורר עניין בהכרת העולם המוסיקלי העשיר של אפריקה והפזורה האפריקנית. כמו כן להעשיר את הידע במושגים, סגנונות ואומני המוסיקה האפריקנית כיום. נלמד להכיר את השורשים האפריקניים של המוסיקה הפופולרית הגלובלית (ג’אז, בלוז, פופ, היפ הופ, סול, RNB וכו’).

תיאום שיחת ייעוץ

ono music

שליחת טופס זה, מהווה הסכמה לקבלת חומר פרסומי מבית הספר למוסיקה, הקריה האקדמית אונו.