תואר ראשון .B.Mus

בהתמחות בהפקה מוסיקלית והלחנת שירים

ראש ההתמחות: אורי זך

המסלול נועד להכשיר מפיקים, יוצרים ו- Singer Songwriters, הרוצים להתמחות בתחום ההפקה המוסיקלית והלחנת שירים.

מסלול ההתמחות, מקנה כלים טכניים ויצירתיים, החל משלבי יצירת השיר בסדנאות כתיבה והלחנה, דרך שלבי תכנון הפרויקט והבנת תהליכי ההפקה, שלבי היצירה על גבי פלטפורמות מתקדמות (תוכנות DAW כגון Ableton Live, Pro Tools) ועד להקלטת המוצר המוגמר כחלק מתיק עבודות ייעודי.

הסטודנטים ייהנו מציוד משוכלל, הנמצא בחזית הטכנולוגית, תוכנות ותוספי תוכנה מתקדמים (של חברות כגון Waves, Native Instruments Antelope), כמו גם מליווי וייעוץ אישי של צוות המסלול, אשר כולו מורכב ממוסיקאים וטכנאי קול מובילים בתעשייה המקומית.

בנוסף, ילמדו במסלול קורסים בנושאים המצויים כיום בקדמת העשייה ובהם הלחנה למשחקי מחשב, הלחנה לפרסומות, מוסיקה למדיה ועוד.

תנאי קבלה להתמחות

עמידה בתנאי קדם של קורסי ההפקה בשנים א’ ו-ב’, ראיון אישי עם ראש המסלול.

על הסטודנט להגיש 2 יצירות מקוריות (מילים / לחן / טקסט).

על הסטודנט להשלים חובת רסיטל עד סוף שנה ב’ בלימודי התואר.

קורסים בהתמחות

מרצה: יובל סגל
משך הקורס: סמסטריאלי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 2

קורס המשך לסאונד באולפן הביתי 1, לימוד מתקדם של התוכנה, אפשרויות הקלטה ועריכה נוספות, עם עבודה מעשית באולפן ההקלטות. הפעלת פרוססורים במהלך ההקלטה ואחריה. טכניקות הקלטה מתקדמות עם מיקרופונים. אוטומציה ומיקס ב-Pro-tools.
על כל סטודנט להגיש עבודת גמר מוקלטת, המורכבת מכלים אקוסטיים ואלקטרוניים, עיבוד הסאונד עד לשלב המיקס.

לצפייה בקטע קצר מהקורס.

מרצה: יואב שמש
משך הקורס: סמסטריאלי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 2

הקורס עוסק במהות ההפקה המוסיקלית של הפלייבק. בימינו המחשב וכלי ה-MIDI, הפכו לחלק בלתי נפרד מההפקה והיצירה המוסיקלית. עבודה שפעם הייתה מצריכה נגנים, אולפנים ותקציב, היום יכולה להיעשות במחשב בתנאי האולפן הביתי.
בקורס זה נלמד איך להפוך את ה”מידי” לכלי מוסיקלי חיי ונושם, ניגע בתורת העיבוד, בבחירת הכלים השונים, תוך בחינת דוגמאות מוסיקליות שונות מהארץ ומהעולם.

לצפייה במפגש וובינר – מאחורי הקלעים של עולם ההפקה.

מרצה: דניאל יחזקאלי
משך הקורס: סמסטריאלי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 2

בעת הלחנה לתמונה, ישנם כישורים שונים שאנו נדרשים להם כאנשי מקצוע. על המוזיקה לשרת רגשית את המתרחש, לקלוע מבחינת תזמון לרגעים משמעותיים, וכל זאת תוך שהביצוע נשמע מרגש וטבעי. אפילו בהפקות הגדולות ביותר בהוליווד נדרשים המלחינים ביצירת הדמיה משכנעת של ביצוע תזמורתי אקוסטי, מה שמעלה את רמת המורכבות בעשייה המקצועית שלנו.
הקורס עוסק בטכניקות שונות להלחנה בסנכרון עם וידאו, בטכניקות ליצירת ביצוע תזמורתי-ריאליסטי (״מוק-אפ״) בתוכנת העריכה, בשיקולי סאונד ומיקס בעת שילוב כלים חיים בפסקול, ואף בשימוש בעיצוב סאונד ככלי הלחנתי בעת הלחנה למדיה.

לצפייה בקטע מהקורס.

מרצה: דניאל יחזקאלי
משך הקורס: סמסטריאלי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 2

עולם המשחקים והאפליקציות, מביא עמו מגוון עצום של גוונים מוזיקליים, מפסקולים מבוססי סינתיסייזר ועד הפקות תזמורתיות עצומות. תעשיית המשחקים הפכה לאחד מהכוחות הכלכליים המשמעותיים בעולם התרבות, האמנות והבידור, והכישורים הנדרשים ממלחינים ומלחינות בתחום צמחו בהתאם.
קורס זה, עוסק בהיבטים המייחדים את פס-קולי המשחקים ואת מלאכת ההלחנה עבור המדיום. הקורס סוקר את ההיסטוריה של המוזיקה בתחום, את השיקולים האומנותיים הייחודיים, ואת הטכניקות שבהן משתמשים בתהליך ההלחנה כדי ליצור חוויה אינטראקטיבית יוצאת דופן.

לצפייה בקטע המקורס.

מרצה: דניאל יחזקאלי
משך הקורס: סמסטריאלי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 2

ישנו אתגר מובנה ביצירת פסקול שמגיב להחלטות שאין ביכולתנו לתכנן. בהלחנת פסקול לסרט, נוכל לבטוח בכך שסצנה תתחיל תמיד באותה השנייה ובאותו הפריים בכל הקרנה. לעומת זאת במשחקים ישנו אלמנט של אי-ודאות בנוגע לרגע שבו בוחרים השחקנים לקדם את המתרחש. בנוסף לכך, במרבית המשחקים כיום מלחין נדרש למלא מספר תפקידים בחטיבת השמע. עיצוב סאונד והטמעת המוזיקה הם חלק מן הכישורים שמלחינים נדרשים להציג בעת הצטרפות לעבודה על משחק.
בקורס נדון בטכניקות הלחנה מתקדמות (המאפשרות למלחין ליצור מערכת מוזיקלית שמגיבה בזמן אמת להחלטות השחקן), בתהליכי הטמעת הפסקול במשחק, ובכלים מעשיים לעיצוב סאונד עבור משחקים ואפליקציות.

לצפייה בקטע מהקורס.

מרצה: ד”ר דורון קימה
משך הקורס: סמסטריאלי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 2

קורס זה עוסק במיומנות וטכניקות כתיבה לחטיבת כלי הקצב (רית׳ם סקשן) יחד עם סקסופון טנור וחצוצרה. בנוסף לטכניקות כתיבה נושאי הלימוד כוללים עקרונות אסתטיים, עקרונות קונספטואליים, פתיח, סיום, מודולציה, סי – פארט, מבנה וצורה, פיתוח, שיכתוב מנגינה, מנעדים, רגיסטרים וכתיבת פרטיטורות ועיבודים אינסטרומנטליים כנגד עיבודים לליווי שירה. עיבודי הסטודנטים יבוצעו באופן שוטף במהלך הקורס.  
לצפייה בעבודה מהקורס.

מרצה: מר יוסי מור
משך הקורס: סמסטריאלי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 2

הקניית כלים מקצועיים וידע מעשי בטכניקות חדשות להפקה ויצירה באמצעות תוכנת Ableton Live הצגת החומר דרך הרצאה פרונטלית, תרגול בכיתה ובדיקת תרגילים ע”י המרצה – השיעור מתקיים במעבדת MIDI מול תכנת ABLETON LIVE.

מרצה: ד”ר רוני רשף
משך הקורס: סמסטריאלי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 2

אלמנטים קומפוזיטוריים במוסיקה קלה הוא למעשה קורס כתיבת שירים מתקדם: מעבר לעיסוק בסיסי בכתיבת שירים, מטרת הקורס היא לייצר ולחזק את החיבור בין הלימודים התיאורטיים בבית הספר לעיסוק היומיומי במוסיקה קלה של הסטודנטים היוצרים והמבצעים, ולהדגים כיצד אלמנטים שנידונים בשיעורים תיאורטיים שונים יכולים להשתלב ולפתח את היצירה המקורית של הסטודנטים.
בין הנושאים שיילמדו: מודולציות, משקלים ומקצבים לא סטנדרטיים, מבנים וצורות, מוטיביקה,
מלודיה, ועוד.

צפו בביצוע מתוך מופע סיום הקורס.

מרצה: דורון סלומון
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4

היכרות פרטנית עם קבוצות הכלים השונות בתזמורת (מיתרים, נשיפה מעץ, נשיפה ממתכת, כלי הקשה), מאפייניהם, מנעדיהם, והתפתחותם ההיסטורית.
נלמד כתיבה נכונה לכלים בהתאם ליתרונות ולמגבלות המאפיינים אותם, היכרות עם רפרטואר תזמורתי נרחב המשקף שימוש נכון בכלים השונים.
הקורס ילווה בהדגמות של הכלים המרכזיים השונים מקבוצות הכלים, על ידי נגנים מקצועיים וכן בכתיבת תרגילים.
בסוף כל סמסטר יכתבו הסטודנטים תזמור להרכב על פי ההנחיות, אשר יבוצע על ידי הרכב נגנים.
לצפייה בעבודה מהקורס – עיבוד לרביעיית מיתרים.
לצפייה בעבודה מהקורס – עיבוד לרביעיית כלי נשיפה.

מרצים: דניאל סלומון, מאיר גולדברג, רונה קינן
משך הקורס: 3 סמסטרים
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 6

הקורסים מעניקים כלים בכתיבת טקסטים והלחנתם, תוך העשרת ההיכרות עם צורות שירי פופ/רוק על כל מרכיביהם.
הקורסים מתנהלים כסדנאות מעשיות, בהן יתרגלו הסטודנטים שיטות יצירה, ניתוח שירים ובניית תיק עבודות יישומי לקראת מופע סיום.
הקורסים מועברים על ידי יוצרים בכירים ומוערכים בתעשייה הישראלית.

לצפייה בקטע מתוך מופע סיום הקורס.

מרצים: אורי זך, יואב שמש, יובל סגל, יוסי מור, דניאל יחזקאלי
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 1
נקודות אקדמיות: 2

שיעור אישי בהפקה, תוך התמקדות ביצירתו של התלמיד, פיתוח רעיונות, מתן תרגילים ומטלות, התואמים את רמתו וסגנונו לקראת הגשת הפורטפוליו (תיק עבודות).
השיעורים נותנים לסטודנט במסלול, את היכולת לקדם פרויקטים אישיים בהכוונה צמודה של בכירי המנטורים לתחום ההפקה.

מרצים: יואב שמש, מרצים אורחים
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4

הקורס מקנה לסטודנט, את הכלים הדרושים להלחנת מוסיקה לסרטים ומדיה בסביבת האולפן, תוך כדי פיתוח כישורים ומיומנויות.
הקורס יעסוק בבניית פסקול בתמיכה למבנה הכולל של היצירה הדרמטית, לרבות עריכת אפקטים, פולי ומיקס. הסטודנט יתרגל באופן מעשי פיתוח של מוטיבים בסגנונות מוסיקליים שונים ועריכתם
פיתוח רעיון – על ידי אפיון, נושא דרמטי יחיד, סגנונות מוסיקליים, חיבור של יסודות סגנוניים שונים והצגת הפרטיטורה. הקורס הינו קורס המשך למבוא ויעסוק באנאליזה מתקדמת של מוסיקה לסרטים כתופעה קומפוזיטורית ייחודית בהיבטים תיאורטיים ומעשיים.
חלק חשוב של הקורס, יוקדש לתיאור והסבר עבודת מלחין המוסיקה למדיה – כיצד כותבים מוסיקה ליצירה דרמטית.
הקבלה לקורס על בסיס הגשת תיק עבודות, באישור ראש ההתמחות.

לצפייה במפגש וובינר – מאחורי הקלעים של עולם ההפקה.

מרצה: אורי זך
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 3
נקודות אקדמיות: 6

במסגרת קורס זה, המסכם את מסלול ההפקה המוסיקלית וההלחנה, יפיקו הסטודנטים שיר באולפן ההקלטות של בית הספר למוסיקה. הסטודנטים ייצרו את השיר, החל מרמת הבסיס, דרך טיפול בשיר טרם הפקת הסקיצה, עם דגש על כלים מעולם הניהול האומנותי, ומשם יפיקו הסטודנטים סקיצה מלאה על גבי מחשב, אותה יקליטו לאחר מכן באולפן ההקלטות של בית הספר עם נגנים חיים, יערכו את הקטעים ויקדמו את הקטע עד לרמת המיקס הבסיסי.
המוצר המוגמר יינתן לסטודנטים כחלק מתיק עבודות ייעודי הנצבר לכל אורך מסלול ההתמחות.

לצפייה בקטע קצר מהקורס.

תיאום שיחת ייעוץ

ono music

שליחת טופס זה, מהווה הסכמה לקבלת חומר פרסומי מבית הספר למוסיקה, הקריה האקדמית אונו.

אישור הגעה ליום הפתוח

ono music

שליחת טופס זה, מהווה הסכמה לקבלת חומר פרסומי מבית הספר למוסיקה, הקריה האקדמית אונו.