הפקולטה למקצועות הבריאות
פרופ' ילון חיימוביץ שירה
דקנית הסטודנטים
אודות
מרפאה בעיסוק ומורשית נגישות שירות. עומדת בראש המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית של אגודת עמי והקריה האקדמית אונו. לאורך שנים שימשה כיועצת בתחום המוגבלות השכלית לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, שותפה בפורום לימודי מוגבלות ופעילה לקידום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות בישראל. פיתחה מודל ייחודי לנגישות לאנשים עם מוגבלות שכלית ופרסמה מאמרים מגוונים בתחום ההנגשה הקוגניטיבית ומרצה בנושאים אלו בכנסים בארץ ובעולם.
Yalon-Chamovitz, S. (2000). Practical intelligence: The cognitive underpinning of occupation. In: Annals of the 6th European Congress of Occupational Therapy. Paris: ERGO. Pp.38-39
Yalon-Chamovitz, S. (2009). Invisible access needs of people with intellectual disabilities: A conceptual model of practice. Intellectual and Developmental Disability, 47, 395-400.
פרופ' בין אלה
ראשת החוג לספורטתרפיה. יו''ר וועדת מינויים, הפקולטה למקצועות הבריאות.
אודות
פרופ’ אלה בין, ד”ר לאנטומיה ופרופסור חבר בקריה האקדמית אונו בפקולטה למקצועות הבריאות. מייסדת וראשת החוג לספורטתרפיה באונו ומרצה מן החוץ במחלקה לאנטומיה ואנתרופולוגיה, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב. ראשת וועדת מינויים בפקולטה למקצועות הבריאות בקריה האקדמית אונו. חברה בארגון העולמי של אתלטיק טריינר וספורטתרפיסטים ה WFATT ובעמותה הישראלית לספורטתרפיה ו AT.
בעברה: פרופ’ בין סיימה את לימודי הפיזיותרפיה ב1990 והחלה את דרכה האקדמית בשנת 1995, בחוג לפיזיותרפיה באוניברסיטת תל אביב. בשנת 2007 הצטרפה לסגל ההוראה של החוג לאנטומיה ואנתרופולוגיה בפקולטה לרפואה בתל אביב, ובשנים 2011–2013 שימשה כסגנית ראש החוג לפיזיותרפיה במכללה האקדמית צפת. החל מ 2014 משמשת במגוון תפקידים בקריה האקדמית אונו.
פרסומים: כ-90 פרסומים מדעיים בסקירת עמיתים.
Barash, A., Belmaker, M., Bastir, M., Soudack, M., O’Brien, H. D., Woodward, H., ... & Been, E. The earliest Pleistocene record of a large-bodied hominin from the Levant supports two out-of-Africa dispersal events. Scientific reports, 12(1), 1721 (2022).
, E., Gómez-Olivencia, A., & Kramer, P. A. (Eds.). Spinal evolution: morphology, function, and pathology of the spine in hominoid evolution. Springer. (2019).
פרופ' כץ נעמי
ראש רשות המחקר המוסדית
אודות
Ph.D. בחינוך של מקצועות הבריאות, ותואר מוסמך בריפוי בעיסוק, אוניברסיטת דרום קליפורניה. פרופ’ כץ היא פרופ’ אמריטוס בבית הספר לריפוי בעיסוק, האוניברסיטה העברית והדסה ירושלים. כיהנה כיו”ר לימודי המוסמך בריפוי בעיסוק, הפקולטה לרפואה, האוניברסיטה העברית ירושלים, וכיו”ר העמותה הישראלית לרפוי בעיסוק (ISOT). בנוסף פרופ’ כץ היא המייסדת והעורכת הראשונה של כתב העת Israel Journal of Occupational Therapy (IJOT), בנוסף פרופ’ כץ היא חברה באקדמיה האמריקאית למחקר בריפוי בעיסוק משנת 2005.
Katz, N. Routine Task Inventory (RTI-E). (in press 2017). in B. J. Hemphill-Pearson and C. K. Urish. Assessments in Occupational Therapy Mental Health: An Integrative Approach (3rd Ed).
Katz, N. & Toglia, J. (in press 2018). Cognition, Occupation and Participation across the life span, 4rd edition. Bethesda MD: AOTA PRESS.
פרופ' תורן אורלי
ראש החוג לסיעוד
אודות
עסקה בתפקידי ניהול רבים ורחבים במערכת הרפואית והסיעודית. רקע אקדמי עשיר בהוראה וכתיבה. כתבה את הספר הראשון בניהול סיעוד בעברית ומספר פרקים בספרות בינלאומית על מערכת הבריאות בישראל. מומחית במדיניות וניהול מטעם משרד הבריאות ומתמחה בחקר מדיניות בריאות וסיעוד בישראל, מומחית בחקר כח אדם רפואי במערכת הבריאות ובנושאי איכות ואתיקה.
DeKeyser- Ganz, F., Margalith, I., Benbinishty, J., Hirschfeld, M., Wagner, N., Toren, O. (2019). A Conflict of Values: Nurses' Willingness to Work under Threatening Conditions. Journal of Nursing Scholarship, 51(3), 281-288. IF 2.65, Q1 – 8/150 nursing miscellaneous. Times cited: 4. doi:10.1111/jnu.12466
Harari, R., Toren O., Tal, Y., Ben-Porat, T. (2021). Food allergy safety: A descriptive report of changing policy in a single large medical center. The Israel Journal for Health Policy Research, 10 (32). doi.org/10.1186/s13584-021-00466-w
פרופ' זייליג גבי
ראש התכניות לתואר שני (מדעי הבריאות והשיקום וניהול הטיפול) בפקולטה למקצועות הבריאות M.A.
אודות
בשנים 1999-2020 כיהן כמנהל המחלקה לשיקום נוירולוגי במרכז הרפואי ע”ש חיים שיבא – תל השומר. בתקופתו המחלקה הרחיבה משמעותית את פעילותה, ובפרט התמקצעה בטיפול בבעיות הייחודיות של הסובלים ממצבים נוירולוגיים כגון פגיעות חוט שדרה, טרשת נפוצה, גילאן ברה, חבלות ומחלות מוחיות.
יזם והקים יחידות לשיקום אמבולטורי (אשפוזי יום), שבהן שילב טכנולוגיות שיקומיות מתקדמות לשיפור התפקוד גמישות, והפלסטיות של מערכת העצבים המרכזית.
זייליג חבר בהסתדרות הרפואית בישראל. בין השנים 2005 – 2015 כיהן כחבר הוועדה המדעית לרישוי בשיקום, ובין 2005 ל-2010 כחבר הוועדה המדעית לרישוי בניהול רפואי ורפואה תעסוקתית.
בשנת 1997 הקים את היחידה לאשפוז יום כללי, ושנה לאחר מכן את מכון “צעדים” יחידה אמבולטורית לשיקום אנשים עם בעיות בתנועה בסיוע טכנולוגיות מתקדמות.
בשנת 2012 הקים את היחידה לאשפוז שיקומי עבור אנשים עם ממאירות של מערכת העצבים בחולים נוירו-אונקולוגיים.
בשנת 2014 הוביל את הקמת יחידת אשפוז יום שיקומי לחולי פרקינסון.
בשנת 2017 יזם והיה שותף לבניית מאגר המידע השיקומי הדיגיטלי הראשון של נפגעי חוט שדרה בישראל.
בשנת 2019 הקים את היחידה לאשפוז יום שיקומי עבור אנשים הסובלים מתסמונות אהלרס – דנלוס.
במקביל היה מעורב בפיתוח שיטות טיפוליות במציאות מדומה ושיקום מקוון (Tele- rehabilitation) ומשמש כיועץ למוסד לביטוח לאומי בתחומי הניידות.
מכהן כמנהל פרויקטים שיקומיים במרכז השיקום, שיבא, תל השומר מ-2020.
זייליג משמש כרופא בכיר בבית הלוחם בתל אביב, וכיועץ לקצין רפואה ראשי בצה”ל בנושאי שיקום נוירולוגי. הוא מורשה חתימה מטעם המכון הלאומי לפרוסטטיקה ואורטוטיקה ע”ש לואיס.
זייליג יזם והיה שותף במחקרים רפואיים שתוצאותיהם הוצגו בכנסים רבים בארץ ובעולם ובכתבי עת רפואיים, ביניהם ”Brain”, “Pain”, “Neurorehabilitation and Neural repair” ועוד.
בנוסף, זייליג הינו פרופסור חבר בפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב.
ד"ר פרזיגר נעמי
מרצה בכירה בחוג לריפוי בעיסוק
אודות
מרפאה בעיסוק ובעלת תואר Ph.D. בחקר המוח מאוניברסיטת בר אילן. היא מרצה בכירה לשעבר ראש החוג לריפוי בעיסוק בקריה האקדמית אונו. במהלך 25 שנות עיסוקה הקלינית ובמחקריה, נעמי פיתחה כלים מתקדמים להערכה, לטיפול, ולהתאמת הסביבה עבור ילדים מאותגרים פיזית ועם מוגבלות שכלית התפתחותית.
Ferziger N.B., Nemet P., Brezner A., Feldman R., Galili G., and Zivotofsky A.Z. "Visual Assessment in Children Diagnosed with Cerebral Palsy: Implementation of a Functional Questionnaire," Developmental Medicine and Child Neurology, 2010; 5:422-428.
Ferziger N.B., Katz N., Goldberg-Meyer S., and Katz M. "A Survey to Identify and Characterize the Use of Assistive Technology to Improve Function Among People with Intellectual Disabilities," Report Submitted to and supported by a grant from Shalem Fund for Development of Services for People with Intellectual Disabilities in the Local Councils in Israel, 2013.
ד"ר טובול לביא גילה
מרצה בכירה בסגל פנים של החוג להפרעות בתקשורת
אודות
33 שנים מדריכת קלינאי תקשורת במשרד החינוך, חינוך מיוחד. מרצה בכירה בחוג להפרעות בתקשורת בקריה האקדמית אונו, בעלת קליניקה פרטית זה 30 שנה.
ד"ר להב אורית
מרצה בכירה בחוג לריפוי בעיסוק, אחראית על קורסי PBL (Problem/Project Based Learning), פיתוחם והכשרת מרצים להוראה בשיטה מובילת תהליכי מנטורינג למרצים ביחידה לפיתוח וקידום ההוראה
אודות
מומחית בהוראה אקדמית עם דגש על PBL (Problem/Project Based Learning) ומנהלת קהילת מרצים ארצית בתחום.
מלווה מרצים מפקולטאות שונות בתכנית מנטורינג, מעבירה סדנאות מטעם היחידה לפיתוח וקידום ההוראה.
בשנים האחרונות מעמיקה במחקר על הסתגלות סטודנטים עם הפרעת קשב בהשכלה הגבוהה.
Lahav, O., Katz, N. & Yalon-Chamovitz, S. (2015). Changes in occupational therapy students' attitudes towards people with disabilities: The importance of firsthand experience. Israel Journal of Occupational Therapy, 24, 1.
Lahav, O. Ben-Simon, A., Inbar-Weiss, N., & Katz, N. (2015). Weekly Calendar Planning Activity for university students: comparison of Individuals with and without ADHD by gender. Journal of Attention Disorder, 2, 1-11. Doi: 10.1177/1087054714564621. IP- 2.397.
ד"ר כץ נעמה
מנהלת יחידה פיתוח הדרכה והוראה אקדמית ומרכז הסימולציות. סגנית דקנית הסטודנטים, הקריה האקדמית אונו- נציגת הדיקנט בקמפוס חיפה. סגל החוג לריפוי בעיסוק
אודות
עסקה ב-24 השנים האחרונות בליווי אנשים המתמודדים עם מוגבלות פסיכיאטרית בשירותים מגוונים בקהילה ובבתי החולים. מדריכה בכירה של משרד הבריאות, עוסקת בהדרכה של מנהלי שירותים וצוותים, בבניית שירותי שיקום.
חוקרת ומלמדת את תחום התקשורת הבינאישית על מרכיביה השונים.
מרכזת את פעילות ארגון הבוגרים של החוג לריפוי בעיסוק.
Relationships between lawyers and victims of crime: Forming a new context International Review of Victimology, April 2020I DOI: 10.1177/0269758020920022
Pogach, D., Katz, N., Lavock- Gal, D., Katz, N.( 2016). 'When I grow up, I hope to influence just like you" - Legal and occupational assistance as means of minimizing crime victims’ secondary victimization and enhancing their wellbeing. "Hamishpat"- The law journal, The College of Management's Haim Stricks School of Law.
ד"ר פוטר-כץ חנה
ראש החוג להפרעות בתקשורת
אודות
Ph.D. החוג להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל אביב. בוגרת תואר ראשון ומוסמכת החוג להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל אביב. קלינאית תקשורת, משמשת כסגנית ראש מכון שמיעה ודיבור במרכז הרפואי ע”ש שיבא, תל השומר. מומחית בתחום הקשר שבין בעיות שמיעה וליקויי שפה ולמידה. מובילה מחקרים בתחום של הפרעות בעיבוד שמיעתי-שפתי באוכלוסיות של לקויי שמיעה, קריאה ולמידה.
Putter-Katz H., Adi-Ben Said L., Feldman I, Hildesheimer M. Effects of speech in noise and dichotic listening intervention programs on central auditory processing disorders. Journal of Basic & Clinical Physiology & Pharmacology, 2008, 19: 301- 316.
Ahissar M., Lubin Y., Putter-Katz H., Banai K. Dyslexia and the failure to form a perceptual anchor. Nature Neuroscience, 2006 Dec;9(12):1558-64.
ד"ר זילברשלג יעל
אחראית תחום גריאטריה ומרצה בחוג לריפוי בעיסוק
אודות
אחראית תחום גריאטריה ומרצה בחוג לריפוי בעיסוק בקריה האקדמית אונו. שימשה כאחראית תחום ריפוי בעיסוק במערך הגריאטרי במחוז מרכז ב”מכבי שירותי בריאות, ניהלה את שירותי הריפוי בעיסוק במספר בתי אבות ומרכזי יום וכיהנה כחברת דירקטוריון של מרפאת אגם (שירותי אבחון גריאטרי רב מקצועי).
הערכה קוגנטיבית – תפקודית לקשישים:
הערכה קוגניטיבית-תפקודית פותחה כחלק מעבודת הדוקטורט של ד”ר יעל זילברשלג: “ניבוי יכולתם של קשישים עם ירידה קוגניטיבית לגור באופן עצמאי ובטיחותי בביתם בקהילה: בניית מודל תיאורטי ובדיקתו באופן אמפירי”, שנעשתה במסגרת החוג לריפוי בעיסוק באוניברסיטת חיפה, בהנחייתה של פרופ’ נעמי יוסמן. המחקר נערך במרפאה הגריאטרית של מכבי שירותי בריאות במחוז המרכז, וזכה במענק ממכון המחקר של מכבי שירותי בריאות.
מטרות המחקר היו:
1. בניית מודל תיאורטי וגזירה של בטריית אבחונים ממנו לשם הערכה קוגניטיבית-תפקודית שבאמצעותה ניתן להעריך את יכולתו של הקשיש עם ירידה קוגניטיבית לגור באופן עצמאי ובטיחותי בקהילה. זאת תוך בדיקת יכולת קבלת ההחלטות והתפקודים המטא-קוגניטיביים שלו במהלך תפקודו היומיומי בסביבתו הטבעית.
2. בחינת יכולתה של ההערכה הקוגניטיבית-תפקודית לנבא את מסוגלותו של הקשיש לחיות באופן עצמאי ובטיחותי בקהילה.
כלי המחקר כללו בטריית אבחונים מבוססי-ביצוע להערכת התפקוד היומיומי (BADL and IADL), תוך הערכת מרכיבים קוגניטיביים ומטא-קוגניטיביים העומדים בבסיס הביצוע של התפקוד. האבחונים שנבחרו הם מבחנים סטנדרטיים, שחלקם תורגמו לעברית.
מממצאי המחקר עולה ראשית כי ההערכה הקוגניטיבית-תפקודית נמצאה תקפה וישימה. שנית, היאמאפשרת לקלינאי להעריך את יכולתו של הקשיש עם ירידה קוגניטיבית לחיות באופן עצמאי ובטיחותי בביתו בקהילה ולקבוע המלצות בהתאם. כמו כן, באמצעות הערכה זו ניתן לנבא יכולת זו לאורך זמן.
בהיבט התיאורטי המחקר מציג מודל המשקף את דרך ההערכה המומלצת והמרכיבים השונים הנדרשים להערכה ולניבוי יכולתו של קשיש עם ירידה קוגניטיבית להתגורר בביתו בקהילה באופן עצמאי ובטיחותי.
בהיבט היישומי, המחקר התמקד בפיתוח כלי אבחון, כנגזרת של המודל התיאורטי, לשימוש של מרפאים בעיסוק באוכלוסייה הגריאטרית. כלי אבחון אלה מאפשרים למרפאים בעיסוק להעריך ולנבא את יכולתו של הקשיש עם ירידה קוגניטיבית לגור בביתו בקהילה, באופן עצמאי ובטיחותי, ולתת המלצות בהתאם.
לפיכך ההשלכות היישומיות של המחקר משמעותיות עבור מערכת הבריאות, אנשי המקצוע ובפרט מרפאים בעיסוק, הקשישים עצמם והמטפלים העיקריים שלהם. בהיבט המתודולוגי, תרומתו של המחקר היא בשימוש בכלי אבחון, מבוסס-עיסוק, המקובל כיום במקצועות הבריאות, נחשב לבעל תוקף אקולוגי גבוה ומתאים לעקרונות של מקצוע הריפוי בעיסוק. כמו כן מהמחקר התקבל ידע מקצועי ויישומי באשר לכלים שהרכיבו את ההערכה הקוגניטיבית-תפקודית.
כלי אבחון והערכה* אבחון ה-PASS
אבחון תצפיתי, מבוסס עיסוק, שפותח לאוכלוסייה המבוגרת במטרה להעריך תפקודי יומיום החיוניים למגורים בקהילה. כמו כן מטרתו לעזור למטפלים בקביעת סטאטוס תפקודי ושינויים תפקודיים, בקביעת מטרות טיפול ובבניית תכנית שחרור מבית החולים.
– PASS Home
– PASS Home Test Manual
– PASS Home 4.0 Hebrew
– PASS Home manual Hebrew
– PASS Home 4.0 Hebrew -בתוספת 2 משימות אבחון ה-EFPT
אבחון תפקודי שפותח במטרה להעריך ביצוע של תפקודים ניהוליים תוך כדי ביצוע מטלות יומיומיות, כמו גם לקבוע את יכולתו של הפרט לתפקוד עצמאי ואת מידת העזרה הנחוצה לו במילוי מטלות אלו.
– EFPT Manual Hebrew
– EFPT Additional information
– aEFPT Task Medication sorting Hebrew
אבחון ה-SPACED
אבחון ה-SPACED הוא גרסה מקוצרת של האבחון Assessment of Capacity for Everyday Decision Making (ACED). אבחון ה- ACED פותח במטרה להעריך יכולת קבלת החלטות בפתרון בעיות תפקודיות בחיי היומיום. הגרסה המקוצרת מאפשרת לבוחן לראיין אדם עם כל בעיה תפקודית, שיש לה לפחות פתרון אחד אפשרי.
– The Short Portable ACED
– The Short Portable ACED Hebrew
אבחון ה-HOEA
אבחון שפותח במטרה להעריך את הסביבה של האדם על מנת לקבוע את יכולתו לגור באופן בטיחותי בביתו.
– HOEA Hebrew הערכת ה-Cognitive OT Functional Evaluation of the Elderly :COFEE.
– הערכת ה-COFEE
– מכתב דוגמא לסיכום הערכת ה-COFEE
– מצרכים להערכת ה-COFEE
מאמרים*
– American Bar Association, & American Psychological Association. (2008). Assessment of older adults with diminished capacity: A handbook for psychologists. Washington, DC.
– Sessums, L. L., Zembrzuska, H., & Jackson, J. L. (2011). Does this patient have medical decision-making capacity?. JAMA, 306(4), 420-427.
– Poulin, V., Korner‐Bitensky, N., & Dawson, D. R. (2013). Stroke‐specific executive function assessment: A literature review of performance‐based tools. Australian occupational therapy journal, 60(1), 3-19
– Chisholm, D., Toto, P., Raina, K., Holm, M., & Rogers, J. (2014). Evaluating capacity to live independently and safely in the community: Performance Assessment of Self-care Skills. The British journal of occupational therapy, 77(2), 59-63
– Hahn, B., Baum, C., Moore, J., Ehrlich-Jones, L., Spoeri, S., Doherty, M., & Wolf, T. J. (2014). Development of additional tasks for the Executive Function Performance Test. American Journal of Occupational Therapy, 68(6), e241-e246.
מצגות*
– סדנה למרפאים בעיסוק, כללית – מחוז השרון, מפגש ראשון
– סדנה למרפאים בעיסוק, כללית – מחוז השרון, מפגש שני
– סדנה למרפאים בעיסוק. כללית – מחוז השרון, מפגש שלישי
– סדנא למרפאים בעיסוק, בית חולים שמואל הרופא, 1
– סדנא למרפאים בעיסוק, בית חולים שמואל הרופא, 2
– סדנא למרפאים בעיסוק, מכבי שירותי בריאות, 1
– סדנה למרפאים בעיסוק, מכבי שירותי בריאות, 2
– סדנא למרפאים בעיסוק, מכבי שירותי בריאות, 3
– סדנה למרפאים בעיסוק, בני ציון,1
– סדנה למרפאים בעיסוק, בני ציון, 2
– סדנה למרפאים בעיסוק, בני ציון, 3
– סדנה למרפאים בעיסוק, ביח שוהם
– סדנה למרפאים בעיסוק, ביח שוהם, 2
– סדנה למרפאים בעיסוק, ביח שוהם, 3
– סדנה למרפאים בעיסוק, טיפולי בית כללית מחוז חיפה וגליל מערבי
– סדנה למרפאים בעיסוק, טיפולי בית כללית מחוז חיפה וגליל מערבי, 2
– סדנה למרפאים בעיסוק, טיפולי בית כללית מחוז חיפה וגליל מערבי, 3
– סדנה למרפאים בעיסוק, מאוחדת
– סדנה למרפאים בעיסוק, מאוחדת, 3
– סדנה למרפאים בעיסוק, מאוחדת, 2
– סדנה למרפאים בעיסוק, טיפולי בית כללית מחוז צפון
– סדנה למרפאים בעיסוק, טיפולי בית כללית מחוז צפון, 2
– סדנה למרפאים בעיסוק, טיפולי בית כללית מחוז צפון, 3
– סדנה למרפאים בעיסוק, תל השומר
– סדנה למרפאים בעיסוק, תל השומר, 2
– סדנה למרפאים בעיסוק, תל השומר, 3
– סדנה למרפאים בעיסוק, בית לוינשטין,1
– סדנה למרפאים בעיסוק, בית לוינשטין, 2
– סדנה למרפאים בעיסוק, בית לוינשטין, 3
– סדנה למרפאים בעיסוק, בית בלב, 1
– סדנה למרפאים בעיסוק, בית בלב, 2
– סדנה למרפאים בעיסוק, בית בלב, 3
– סדנה למרפאים בעיסוק, גולדיין קייר
– סדנה למרפאים בעיסוק, גולדיין קייר, 2
– סדנה למרפאים בעיסוק, גולדיין קייר, 3
– סדנה למרפאים בעיסוק,בי”ח הרצפלד, 1
– סדנה למרפאים בעיסוק, בי”ח הרצפלד, 2
– סדנה למרפאים בעיסוק, בי”ח הרצפלד, 3
– סדנה למרפאים בעיסוק, נקודה אופיטימית, 1
– סדנה למרפאים בעיסוק, נקודה אופטימית, 2
– סדנה למרפאים בעיסוק, נקודה אופטימית, 3
*כל החומרים שהועלו לאתר הינם ברשות המחברים.
*כל החומרים תורגמו באישור המחברים
*החומרים מיועדים למרפאים בעיסוק שהשתתפו בסדנה להערכה קוגניטיבית-תפקודית בהנחיית ד”ר יעל זילברשלג.
ד"ר עירוני אנג'לה
סגל ומרצה בחוג לסיעוד
אודות
ד”ר אנג’לה עירוני מכהנת כראש מחוז שרון במכבי שירותי בריאות.
בעשור האחרון מילאה תפקידי ניהול בכירים במטה מכבי כראש אגף הסיעוד והמרכזים הרפואיים וכן כמייסדת ומנהלת מרכז טלה-בריאות.
אנג’לה הובילה מיזמים חדשניים בתחום הניטור הטלפוני והטיפול מרחוק עבור אוכלוסיות שונות (למשל נשים בהריון, חולים כרוניים וכו’). כמו כן, הובילה תוכניות אסטרטגיות משמעותיות העוסקות באשפוז ביתי, מודלים חדשניים של טיפול בקהילה, הטמעת אפליקציות בשירות רפואי ועוד.
בתקופת הקורונה הייתה חברה בפורום הלאומי למאבק במגפה.
כמו כן, היא מכהנת כנציגה הישראלית של IMIA – האיגוד הבינלאומי לאינפורמטיקה רפואית.
lus, R., Irony, A., Ofer-Bialer, G., Potasman, I., ... & Ash, N. (2021). COVID-19 community care in Israel—a nationwide cohort study from a large health maintenance organization. Journal of Public Health, 43(4), 723-730.
fects of Maccabi Telcare Center Diabetes Mellitus Intervention: Do Men and Women Benefit Equally?. Research and Theory for Nursing Practice.
ד"ר לירז-זלצמן סיגל
מרצה בפקולטה למקצועות הבריאות, חברת סגל בחוג לספורטתרפיה ואחראית ועדת הוראה.
אודות
ד”ר לירז-זלצמן היא פיזיותרפיסטית, עסקה במשך שנים בשקום נוירולוגי. כיום, חוקרת מוח, מנהלת קבוצת מחקר בפגיעות ראש טראומתיות במרכז לחקר המוח ע”ש יוסף סגול במרכז הרפואי שיבא תל השומר. מנהלת את המאגר הלאומי של רקמת מוח.
ד"ר שנקר אורית
סגל פנים בחוג לריפוי בעיסוק, מרכזת תחום אוריינות אקדמית, מרצה וחוקרת בתחום של התאמת סביבות עבודה ולימודים
אודות
מרפאה בעיסוק ויועצת ארגונומית. ניסיון קליני בשיקום אורתופדי, שיקום היד ושיקום לאחר קטיעות והתאמת פרוטזות, וכן בייעוץ ארגונומי במגוון של סביבות עבודה ולימודים. בעבר חברת סגל בביה’ס לריפוי בעיסוק בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים, ולאחר מכן שותפה בהקמת הפקולטה למקצועות הבריאות בקריה האקדמית אונו. שימשה כעורכת ראשית של כתב העת הישראלי לריפוי בעיסוק וכנציגה של הקריה בוועדה העוסקת בחוק מקצועות הבריאות מטעם משרד הבריאות. כיום משמשת כחברת סגל פנים בקריה האקדמית אונו. במסגרת זו מרכזת את תחום האוריינות אקדמית ולוקחת חלק פעיל בהוראה, מחקר, הנחיית קבוצות, ועדות קבלה של מועמדים, הנחיית סימולציות והצגה בכנסים מדעיים בארץ ובחו”ל. בנוסף, מעבירה סדנאות פרונטליות, מקוונות והיברידיות בנושא של התאמת סביבות עבודה ולימודים.
ליבוביץ לירית
רכזת סיעוד האישה במסגרת החוג לסיעוד, הפקולטה למקצועות הבריאות.
אודות
לירית ליבוביץ היא אחות מלר”ד, מיילדת, יועצת הנקה, מדריכה קלינית. צוות מרכז לידה טבעי, צוות נאמנות “לידה שקטה” – ביה”ח שיבא.
הרף אלמכיאס אפרת
סגנית ראש החוג לספורטתרפיה, רכזת אקדמית, אחראית תצפיות אקטיביות
אודות
פיזיותרפיסטית מוסמכת, בוגרת תואר ראשון בפיזיותרפיה באוניברסיטת תל- אביב, תואר שני ב”לימודי מוסמך לגיל הרך” (תוכנית שוורץ”)האוניברסיטה העברית בירושלים.
בוגרת לימודי תעודה בנוירולוגיה פדיאטרית באוניברסיטת תל אביב, מומחית לטיפול התפתחותי, שיקום ולמידה מוטורית.
מדריכה קלינית מוסמכת, מדריכת הורים וצוותים מקצועיים- חינוכיים.
עראקי-כהן (ליכטר) ענת
רכזת ההתנסויות בקידום בריאות, בחוג לסיעוד
אודות
ענת היא אחות מוסמכת, אחראית מרפאה בקהילה ומדריכה קלינית של סטודנטים.
חן אודליה
מרצה בחוג לסיעוד
אודות
אחות מוסמכת משנת 2001. בעלת תואר שני בסיעוד ולקראת סיום לימודי הדוקטורט. תחילת דרכי המקצועית החלה במחלקת ניתוחי לב חזה בשיבא ובהמשך ריכוז ניהולי של תכניות לניהול מחלה, ריכוז תחומים כגון: בריאות האישה , ניהול ופיתוח מקצועי ואונקולוגיה, תחום פיתוח מחקרי ועוד.
קשי מיכל
סגל פנים, מרצה ורכזת הכשרות מעשיות בחוג לריפוי בעיסוק
אודות
מרפאה בעיסוק, בעלת תואר ראשון ושני מאוניברסיטת חיפה. בעלת ניסיון בתחום התפתחות הילד ומסגרות חינוך. כמו גם ניסיון רב בניהול מחלקות סיעודיות במסגרת מוסדית. מעל עשור מרכזת הכשרות מעשיות ובקשרים עם מסגרות הכשרה מעשית ועם סטודנטים.
בעלת תואר שני בריפוי בעיסוק, תחום עיסוק בעבר – טיפול בריפוי בעיסוק בילדים במסגרת התפתחותית ובמסגרות חינוך.
כיום – אחראית שירות ריפוי בעיסוק בבית אבות. טיפול בקשישים. כמו כן מ- 2012 רכזת הכשרות מעשיות בחוג לריפוי בעיסוק.
עבדי-גמליאל שירי
רכזת הכשרות קליניות ומרצה בחוג לריפוי בעיסוק.
אודות
מרפאה בעיסוק מומחית בשיקום בברה”נ כולל הכשרה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT).
ניסיון קליני עשיר בטיפול פרטני וקבוצתי ובמבוגרים ונוער במרפאות לברה”נ בקופת חולים “מכבי” ובשרותי השיקום של משרד הבריאות.
ד"ר מנור יעל
מרצה בכירה בפקולטה למקצועות הבריאות בחוג להפרעות בתקשורת, חוקרת.
אודות
קלינאית תקשורת ביחידה להפרעות תנועה במרכז הרפואי ת”א, מנהלת את הצוות הרב תחומי ובמהלך 2023 נבחרה לקלינאית תקשורת מצטיינת בב”ח. יו”ר ועדת בליעה באגודה הישראלית של קלינאי תקשורת בישראל. חברה בוועדה של מקצועות הבריאות ב Movement Disorders Society, פעילה ב Parkinson’s Foundation ומתפקדת כמנטורית בתוכנית Mentor – Mentees . פעילה בקבוצה של הצוות הרב תחומי בEuropean Huntington Disease Networking. פעילה בעמותת הפרקינסון הישראלית ומתפקדת בוועדה המארגנת של הכנס השנתי על מחלת פרקינסון. חוקרת בתחומי קול, דיבור ובליעה במחלות נוירולוגיות וחלק מהמחקרים מתבצעים בשיתוף פעולה עם גופים שונים בארץ ובעולם. תחומי טיפול כוללים טיפול בהפרעות קול, דיבור ובליעה במחלות נוירולוגיות, הפרעות קול , היגוי, דיבור ובליעה מאטיולוגיות שונות.
ד"ר חטר ישי גילי
רכזת תחום בריאות הנפש, החוג לריפוי בעיסוק
אודות
עבודה פרטנית, קבוצתית והדרכת אנשי מקצוע בתחום השיקום פסיכיאטרי של צעירים המתמודדים עם מחלות נפשיות, שילוב בתעסוקה, בלימודים ובזוגיות.
ב- 8 השנים האחרונות עוסקת בפיתוח, מחקר, הכשרה והטמעת התערבויות קבוצתיות מבוססות פרוטוקול בקרב אנשי מקצוע העובדים עם אנשים עם מוגבלויות. מרצה כמעט כעשור בביה”ס לשיקום שילוב והחלמה בתחום השיקום התעסוקתי ובמגוון אקדמיות וארגונים פרטיים.
מדריכה צוותים ומנהלים במסגרות שיקום פסיכיאטרי. רכזת מקצועית של הטמעת תכנית נויגייט בישראל מטעם קרן לזלו, נ.טאובר.
טויק-קליין עדי
מרצה ורכזת ההתנסות הקלינית של סטודנטים משנים ג' ו-ד' החוג להפרעות בתקשורת, הפקולטה למקצועות הבריאות.
אודות
קלינאית תקשורת שעוסקת בעיקר בתחום טיפול בהפרעות תקשורת, שפה ודיבור ובתחום שיקום השמיעה מאז שנת 2000.
מרצה ורכזת ההתנסות הקלינית של סטודנטים משנים ג’ ו-ד’ בחוג להפרעות בתקשורת מאז שנת 2011.
פרופ' גביעון אביה
פרופסור חבר, בחוג להפרעות בתקשורת, הפקולטה למקצועות הבריאות.
אודות
קלינאית תקשורת בהכשרתה ובעיסוקה הקליני. בעיסוקה הקליני עוסקת במרבית חייה המקצועיים באבחון וטיפול באנשים לאחר פגיעות נרכשות בשפה (אפזיה), בקריאה ובכתיבה (דיסלקסיה ודיסגרפיה), בדיבור (דיסארטריה) ובבליעה (דיספגיה). מדובר בפגיעות נרכשות על רקע חבלות ראש, אירועים מוחיים, גידולי מח ועוד.
מנהלת את סקטור קלינאי\יות תקשורת בבית חולים שיקומי רעות תל אביב.
במסגרת תפקידיה בקיריה האקדמית אונו אביה עוסקת בהוראת התחומים הללו ובמחקר. מחקריה עוסקים בהיבטים השונים של פגיעות שפה, דיבור ובליעה נרכשות – תופעות קליניות, הערכה וטיפול.
ד"ר וקסלר-קאשי דינה
מרצה, סגל פנים בחוג להפרעות בתקשורת. מרצה בתואר השני הבין תחומי במדעי הבריאות והשיקום, הפקולטה למקצועות הבריאות, הקריה האקדמית אונו
אודות
סיימה תואר ראשון ושני בחוג להפרעות בתקשורת באוניברסיטת תל אביב ובעלת תואר שלישי בהפרעות בתקשורת מאוניברסיטת CUNY בניו-יורק. מרצה בסגל החוג להפרעות בתקשורת בקריה האקדמית אונו. תחומי המחקר שלה עוסקים בהתפתחות שפה בילדים עם לקות בשמיעה, ועם שתל כוכלארי בפרט.
עבדה מספר שנים כקלינאית תקשורת בתחום האודיולוגיה במרכז הרפואי שיבא, תל השומר. כמו כן עבדה כקלינאית תקשורת במשרד החינוך, עם ילדים עם לקות שמיעה במסגרת מיחא ועם ילדים עם לקויות שפה וכרכזת מרכז מתי”א בראש העין.
אודות הקורסים שמלמדת:
קורס חידושים ונושאים מתקדמים באודיולוגיה:
המטרה: הסטודנט ילמד לבצע אינטגרציה בין מחקרים בנושאים נבחרים באודיולוגיה להבנת לקויים במערכת השמיעה.
קורס כתיבה מדעית:
המטרה: היכרות עם מאפייני וכללי הכתיבה המדעית. במסגרת הקורס נלמד על תהליך הכתיבה החל מאיתור נושא למחקר, דרך ניסוח שאלה מחקרית ובהמשך מאפייני הכתיבה והתוכן של הרקע התאורטי, השיטה, התוצאות, הדיון ורשימת המקורות.
קורס מבוא למקצועות הבריאות:
מטרות הקורס: לאפשר היכרות ראשונית עם תחומי מקצועות הבריאות- אבחון, טיפול ומחקר קליני, הסתכלות בין-תחומית ותרומתה לתחומים קליניים ומחקריים. לסקור עקרונות וקווים מנחים לעבודה רב-מקצועית ואינטרדיסיפלינרית בין אנשי מקצוע ממקצועות מגוונים בתחומי הבריאות, החינוך והרווחה כגון: מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת ופיזיותרפיסטים, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, עובדי חינוך והדרכה.
בקורס ייסקרו מושגי היסוד והקווים המנחים בריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת ופיזיותרפיה. אלו יודגמו באמצעות נושאים מגוונים כגון הפרעות שמיעה, שפה ודיבור, התמודדות עם קשיי תנועה, יציבה ותחושה, יכולות פסיכומוטוריות התפתחותיות ונרכשות בילדים ומבוגרים ומאפייני העיסוק האנושי. יושם דגש על המאפיינים המשותפים למקצועות הבריאות מחד, ועל הייחודי לכל אחד מהתחומים מאידך. היכולת לפעול כחלק מצוות רב-מקצועי רחב מהווה כיום תנאי יסוד במרבית מסגרות הבריאות, החינוך והרווחה. ההיכרות ההדדית מהווה תשתית לעשייה בין-תחומית פוריה ויעילה.
קורס ניהול מחקר מדעי:
המטרה: הסטודנטים יתנסו בהעלאת שאלת מחקר ויתכננו מערך מחקרי אשר מטרתו לענות על שאלת המחקר. הסטודנטים יתנו את הרקע לשאלת המחקר, יישמו את המערך המחקרי, ינתחו את התוצאות, יעבדו אותן וידונו בהן.
קורס לקות בשמיעה- היבטים תיאורטים וקלינים:
המטרה: להקנות ידע תיאורטי וקליני בנושאים הקשורים לתהליכי תפיסת דיבור, הפקת דיבור, שפה וקוגניציה של ילדים ומבוגרים עם לקות בשמיעה המשתמשים במכשירי שמיעה ו/או בשתל השבלול.
הקורס מחולק לשלוש יחידות: היחידה הראשונה תעסוק בתהליכי הפקת דיבור, היחידה השנייה תעסוק בתהליכי תפיסת דיבור והיחידה השלישית תעסוק בשפה וקוגניציה של אוכלוסייה עם לקות בשמיעה.
פרקטיקום באודיולוגיה שנה א’:
מטרות הקורס:
במהלך הקורס הסטודנט יתנסה בהליך וביצוע בדיקות שמיעה הן ע”י תוכנת מחשב והן ע”י תרגול באודיומטרים.
תוכנת מחשב- הסטודנט יתנסה בהליך הבדיקה, סימונים ע”ג אודיוגרמה, בדיקות BC וAC שיקולי מיסוך, חישובי מיסוך, בדיקות דיבור, בדיקות וובר, תיאורי אודיוגרמה.
אודיומטרים- הסטודנט יתנסה עם בן זוג בבדיקת שמיעה, פניה לנבדק, הנחת אוזניות, הפעלת אודיומטרים שונים, מילוי פרטים אנמנסטיים ע”ג אודיוגרמה, סימונים, שיקולי מיסוך, חישובי מיסוך, בדיקות דיבור ו בדיקת וובר.
ניתוח מאמר מדעי וחיפוש במאגרי מידע:
המטרה: הכרת סוגי מאמרים והמבנה שלהם.
ד"ר בן צבי גלית
סגל אקדמי, מרצה. החוג להפרעות בתקשורת, הפקולטה למקצועות הבריאות.
אודות
קלינאית תקשורת, מרצה, מנחה וחוקרת בחוג להפרעות בתקשורת.
יועצת וחברה בוועדות של משרד החינוך וראמ”ה (רשות ארצית למדידה והערכה בחינוך) העוסקות בהתאמת מבדקים בינלאומיים לעברית ובבניית מבדקים להערכת יכולות שפה ואוריינות במערכת החינוך.
יעקובי-נסימוב הדס
מרצה בפקולטה למקצועות הבריאות
אודות
קלינאית תקשורת מזה 16 שנים. עובדת כאודיולוגית בתחום האבחון השמיעתי על רבדיו השונים. מנהלת מכון שמיעה ודיבור בקופ”ח מאוחדת. מרצה בחוג להפרעות בתקשורת בקריה האקדמית אונו בתחומי האודיולוגיה.
אודות הקורסים שמלמדת:
פרקטיקום באודיולוגיה שנה ב’- תרגול ושיפור מיומנויות של הליך וביצוע בדיקות שמיעה התנהגותיות. התנסות בבדיקות אודיולוגיות נוספות (טימפנומטריה, OAE, ABR).
אינטגרציה קלינית-ניתוח אירועים שנה ג’- אינטגרציה קלינית המלווה את ההתנסות הקלינית של הסטודנטים בתחום השמיעה תוך דגש והתייחסות לתכנים רגשיים ומקצועיים שעולים בהכשרה.
מעבדה באודיולוגיה מתקדמת שנה ד’- פיתוח מיומנויות של חשיבה ביקורתית וקלינית והתנסות ביישום אינטגרטיבי של הידע התיאורטי והידע הקליני בתחום האודיולוגיה במקביל לתרגול מעשי ופיענוח של בדיקות אודיולוגיות מתקדמות.
פלדמן עירית
מרצה בסגל האקדמי, ראש מערך התנסות וחינוך קליני
אודות
טיפול בלקויות מורכבות בגיל הרך – התפתחותיות ונרכשות. אחראית על צוות קלינאיות תקשורת בהתפתחות הילד ובשיקום ילדים. הדרכת סטודנטיות וקלינאיות תקשורת במערך הקליני בקרייה האקדמית אונו ובמסגרת העבודה הקלינית.
אודות הקורסים שמלמדת:
אכילה ובליעה בילדים (סדנה):
מטרה: הקניית ידע בהתפתחות טיפוסית של בליעה ואכילה בילדים והתייחסות להערכה והתערבות טיפולית בילדים עם קשיים ופתולוגיות בתחום.
אינטגרציה קלינית בשפה ודיבור שנה ג’:
ליווי ותמיכה במהלך תקופת ההתנסות, מיקוד מיומנויות מקצועיות וניתוח מצבים מורכבים בטיפול.
מיומנויות תקשורת בינאישית בטיפול:
היכרות עם מודלים טיפוליים והקנייה ותרגול של מיומנויות תקשורת ביחסי מטפל-מטופל.
ד"ר עדי-בן סעיד לימור
מרצה בכירה בחוג להפרעות בתקשורת, הפקולטה למקצועות הבריאות
אודות
קלינאית תקשורת בכירה, מכון שמיעה, שפה ודיבור בי”ח תל השומר ע”ש שיבא.
שתו מטיסיס מזל
עוזרת מחקר, החוג להפרעות בתקשורת
אודות
קלינאית תקשורת התפתחותית. עוסקת באבחון, יעוץ וטיפול בתחומי התקשורת, השפה והדיבור בפעוטות וילדים.
בר מיכל
סגל פנים בחוג להפרעות בתקשורת, הפקולטה למקצועות הבריאות.
אודות
התפתחות הילד של קופת חולים כללית בראשל”צ
מיחא, חטיבה קדם יסודית, תל אביב
התאמת מכשירי שמיעה, אודיו פוקוס, ראשל”צ ורחובות
מכון דיבור “אפיק” ברחובות
קליניקה פרטית
ד"ר חורב ניצה
מרצה מן המניין בחוג להפרעות בתקשורת, הפקולטה למקצועות הבריאות
אודות
מנהלת שרות קלינאות תקשורת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), עוסקת באבחון שמיעתי לתינוקות, ילדים ומבוגרים ובשיקום שמיעה בעזרת שתל השבלול.
ירון רננה
מרצה ומנחת סמינריונים בפקולטה למקצועות הבריאות
אודות
קלינאית תקשורת, מתרגמת ומאבחנת דידקטית. עוסקת בתחומי שפה-למידה.
ברונר טל
מרצה ומתרגלת בחוג להפרעות בתקשורת, הפקולטה למקצועות הבריאות. מתאמת התנסויות קליניות שנה ג' +ד'.
אודות
עובדת בבית החולים איכילוב בתחום האודיולוגיה. מרכזת תחום ABR בסדציה. מתמחה בלקויות שמיעה, בדיקות שמיעה מבוגרים וילדים, בדיקות אלקטרופיזיולוגיות.
סבזרו טלי
מרצה בחוג להפרעות בתקשורת, הפקלוטה למקצועות הבריאות
אודות
קלינאית תקשורת- 22 שנים. עובדת בבית חולים תל השומר ע”ש שיבא במכון שמיעה ודיבור כאודיולוגית, מרצה בחוג להפרעות בתקשורת במכללה האקדמית אונו בתחום האודיולוגיה.
טטין-שניידר סימונה
מרצה בחוג להפרעות בתקשורת, הפקולטה למקצועות הבריאות
אודות
קלינאית תקשורת, משמשת כמנהלת מחלקת דיאגנוסטיקה במדטון-הדים. מומחית בתחומים של אודיולוגיה בסיסית , אלקטרופיזיולוגיה, טנטון ושיקום שמיעתי. מחקר בתחום של אודיולוגיה קלינית, אלקטרופיזיולוגיה, תפיסה שמיעתית, שיקום שמיעתי.
ד"ר לוי נילי
מרצה בחוג להפרעות בתקשורת, הפקולטה למקצועות הבריאות
אודות
מרצה בחוג להפרעות בתקשורת, הפקולטה למקצועות הבריאות.
שפונט דינה
מרצה בחוג להפרעות בתקשורת.
אודות
קלינאית תקשורת ומנחת קבוצות העוסקת בהערכה וטיפול של הפרעות קול, דיבור, בליעה ותקשורת. עובדת ביחידה להפרעות תנועה, איכילוב, בבית חולים רפאל, מלמדת באונו ובאחווה ומתנדבת בוועדת האתיקה של האגודה לקלינאות תקשורת.
ד"ר יוקל אריאלה
מרצה בסדנה קלינית.
אודות
קלינאית תקשורת מעל 20 שנה. ניהלה צוות של קלינאי תקשורת במכון להתפתחות הילד בביה”ח ספרא לילדים, שיבא, תל השומר במשך 10 שנים. כיום מרצה בחוג להפרעות בתקשורת, בביה”ס לרפואה באוניברסיטת ת”א ומעבירה סדנאות קליניות בקריה האקדמית אונו. בעבר הרצתה באוניברסיטת UTD בדאלאס טקסס ובאוניברסיטת חיפה. כיום עורכת מחקר בתחום השפה ואוטיזם ומנהלת קליניקה פרטית בכוכב יאיר (מאבחנת ומטפלת באנשים בכל הגילים, החל מתינוקות מלידה ועד למבוגרים).
שטיימן מיכל
מרצה בחוג להפרעות תקשורת.
אודות
קלינאית תקשורת מאבחנת ומטפלת בילדים צעירים עם קשיים בתחומי התקשורת והשפה בעלי לקויות שפה מורכבות ולקויות על הרצף האוטיסטי. מדריכה קלינאיות תקשורת. מלמדת בקריה האקדמית קורסים של התפתחות תקינה של שפה בגיל הרך ולקויות תקשורת ושפה אצל ילדים.
שטרק רעות
מרצה בחוג להפרעות תקשורת.
אודות
קלינאית תקשורת שמתמחה בשיקום מבוגרים. עובדת בבי”ח שיקומי “רעות”.
מסצ׳יאני סבג קארין
מרצה בחוג לקלינאות תקשורת.
אודות
רופאת שיניים, מתמחה באורתודונטיה. בעלת תואר מאסטר במדעי הרפואה. הדרכתי סטודנטים באוניברסיטת תל אביב בקורס שיקום רפואת שיניים.
שגב ליאת
מרצה וחברת סגל. סגנית ראש החוג לריפוי בעיסוק. אחראית הוראת התחום הפיזיקלי בחוג. מרכזת הוראה מבוססת סימולציות בחוג.
אודות
ותק של 15 שנים במרכז השיקום על שם שיבא, תל השומר, כולל מומחיות בשיקום נוירולוגי, שיקום נשימתי וטיפול בכויות. הדרכתי סטודנטיות ועובדות חדשות במערך השיקום.
ד"ר סלניקיו אפרת
ראש החוג לריפוי בעיסוק
אודות
ראש החוג לריפוי בעיסוק. בעלת רקע עשיר בתפקידי הדרכה והנחייה במשרד החינוך במסגרות החינוך המיוחד. ממקימי וממנהלי תכנית “רואים רחוק” שמטרתה שירות צבאי משמעותי והשתלבות בעולם העבודה, לבוגרים אוטיסטים. עוסקת בחקר אוטיזם, איכות חיים, עבודה, זהות אישית ועוד.
מרפאה בעיסוק בעלת רקע קליני עשיר בתפקידי הדרכה והנחייה במשרד החינוך, במסגרות החינוך המיוחד. ממקימי וממנהלי תכנית “רואים רחוק” שמטרתה שירות צבאי משמעותי והשתלבות בעולם העבודה, לבוגרים אוטיסטים.
ד"ר טנא רינדה מיכל
רכזת תחום סביבה ומרצה בסגל פנים בחוג לריפוי בעיסוק
אודות
ד”ר מיכל טנא רינדה, מרפאה בעיסוק ומורשה לנגישות השירות, בעלת הכשרה בהנגשה קוגניטיבית ולשונית; רכזת תחום סביבה, חוקרת ומרצה בחוג לריפוי בעיסוק ובחוג לחינוך – הקריה האקדמית אונו; רכזת אשכול קורסי מתחברים – המשלבים סטודנטים עם וללא מוגבלות באקדמיה; ממייסדות המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית ויועצת בו בתחום של הנגשת מידע ועיצוב סביבות מקדמות לאנשים עם מוגבלות קוגניטיבית ולאנשים המתמודדים עם מוגבלות נפשית ; בעלת עסק פרטי ‘עיצוב מותאם אדם’ שמספק שירותים של פיתוח ידע, הכשרות, ייעוץ וליווי תהליכי הנגשה קוגניטיבית, עיצוב סביבות מקדמות והנגשה בבריאות הנפש למוסדות ממשלתיים ופרטיים, משרד החינוך, ארגונים ועמותות.
בעברה, יועצת תחום בריאות הנפש לנציבות שוויון זכויות אנשים עם מוגבלות, משרד המשפטים; פיתחה וניהלה תוכניות ב’ישראל מעבר למוגבלות’, ג’וינט ישראל, בתחום של הנגשת ההשכלה הגבוהה לסטודנטים עם מוגבלויות מורכבות – התוכנית ‘להיות סטודנט’, ופיתוח ידע, הבניית סטנדרטיזציה ובניית קורסי הכשרה בתחום ההנגשה הקוגניטיבית והלשונית – התוכנית ‘נגישות היא לא רק רמפה’ ותכנית ה’מנטורים’, שמטרתה ללוות אנשים עם מוגבלות מורכבות ולהתוות איתם דרך ותפיסת עתיד סביב קביעת מטרות קידום אישיות; יועצת נגישות בחברת צ.ק. הנדסה – בדגש על הנגשה של תחבורה ציבורית (תכניות אב לתחבורה, רכבת קלה ועוד); מרפאה בעיסוק ויועצת בעמותת מילבת – תל השומר; מרפאה בעיסוק בגני הילדים בבית איזי שפירא ומנחה בתכנית חן – תחת תחום קהילה של הארגון; מרפאה בעיסוק אחראית בהוסטל ניצולי שואה ובמחלקה פסיכוגריאטרית בבית חולים לבריאות הנפש – לב השרון.
ד"ר בר-חיים ארז אסנת
מרצה בכירה, החוג לריפוי בעיסוק, הפקולטה למקצועות הבריאות
אודות
מרפאה בעיסוק עם ניסיון רב בהוראה אקדמית של הריפוי בעיסוק. עובדת גם בתחום הקליני, במרכז הרפואי שערי צדק, בתחומי השיקום הקוגניטיבי והמוטורי עם מגוון אוכלוסיות בוגרות הסובלות מפגיעה מוחית. בעלת תעודת מקצוע של נגישות השרות ומשמשת כיועצת בתחום זה.
וייסנברג ברק מיא
ראש מערך ההכשרות הקליני בחוג לריפוי בעיסוק
אודות
בעלת ניסיון קליני עשיר של למעלה משני עשורים בעבודה עם ילדים. ובכלל זאת אחראית ריפוי בעיסוק במרפאת קשב ולמידה בביה”ח ספרא – שיבא, רמת גן; ובעבר מאבחנת מחוזית במכבי, ניהול היחידה לריפוי בעיסוק במרכז לגיל הרך ברמת גן, עבודה במחלקת שיקום ילדים ובפגייה בבי”ח שיבא, ועבודה עם ילדים על הרצף ASD.
פרופ' אפשטיין יורם
פרופ' לפיזיולוגיה ומרצה הסגל בחוג לספורטתרפיה בקריה האקדמית אונו
אודות
פרופ’ (מן המניין) לפיזיולוגיה. התמחות בפיזיולוגיה סביבתית ופיזיולוגיה צבאית. עיקר הפעילות בתחום של פעילות בתנאי קיצון של מאמץ ואקלים חם, פציעות שימוש יתר ושלוב נשים בתפקידי לחימה.
פרופסור בפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת”א, מכהן כיום כראש התכנית לתואר שני בפיזיולוגיה של המאמץ בביה”ס לבריאות הציבור. עמית בחברה האמריקאית לרפואת ספורט, חבר בועד המנהל של החברה הבינלאומית לארגונומיה סביבתית ובחברה הבינלאומית לחקר רפואת הלוחם ונציג ישראל בועדת התקינה הבינלאומית (ISO) בארגונומיה סביבתית.
התמחות: פיזיולוגיה וארגונומיה סביבתית וכן פיזיולוגיה וארגונומיה צבאית.
בעברו: ראש המכון לפיזיולוגיה צבאית בחיל הרפואה. ראש התכנית ללימודי המשך ברפואת ספורט בפקולטה לרפואה, מדען ראשי בחברת הזנק בתחום הרפואה, היועץ המדעי של הועדה הלאומית לאתיקה בניסויים בבע”ח.
פרסומים: כ-300 מאמרים מדעיים בסקירת עמיתים, רבים מהם בתחום של פגיעות חום.
פעילות מדעית: (א) בפיזיולוגיה סביבתית ובעיקר בנושאים הקשורים לפעילות האדם בתנאי חום; (ב) פתוח מודלים חישוביים בנושאים הקשורים באפקטיביות מיגון הלוחם.
. Comput Biolo Med 107
94(7):546-549, 2023.
ד"ר אסף לב
סגן דיקן למחקר
אודות
ד״ר אסף לב הינו אנתרופולוג וסוציולוג ספורט. מחקריו עוסקים בקשר שבין גוף, כאב, מאמץ גופני וספורט. הזיקה של ד”ר לב לעסוק בתחום זה מקורה בהיותו בעברו ספורטתרפיסט, כדורסלן מקצועני בליגת-על וכיום רץ למרחקים ארוכים. הפציעות הרבות איתן נאלץ להתמודד בעבר הניעו אותו באופן אינטואיטיבי לעסוק במחקר בתחום זה.
גולדשטיין רינת
רכזת הכשרות קליניות, מרצה
אודות
מרפאה בעיסוק ויועצת ארגונית בהכשרתי. עבדתי כמרפאה בעיסוק עם אנשים בשלבים שונים של דמנציה, פגיעות ראש ובשיקום נוירולוגי. בשנים האחרונות חלק מסגל הריפוי בעיסוק בקריה האקדמית אונו.
ד"ר שמעוני קנט שרית
מרצה בחוג לסיעוד
אודות
מרצה, מומחית במדיניות ומנהל בסיעוד מטעם משרד הבריאות, מומחית בהובלת תהליכי איכות. עסקה בתפקידי ניהול שונים ובינהם ניהול ביה”ס לסיעוד של הדסה והאוניברסיטה העברית. אחות חוקרת בטיחות ילדים ונוער (הפגעות לא מכוונת), קידום בריאות ומדיניות בריאות, מנחה סטודנטים לתארים מתקדמים בתחומים אלה. ניסיון עשיר בהוראה אקדמית בסיעוד, פיתוח והפעלת תוכניות לימוד אקדמי. בסיס ידע וניסיון קליני בסיעוד הילד, בריאות הציבור והקהילה.
ד"ר מוניץ שנקר דפנה
מרצה, מרכזת מסלול שנה א' מרכזת סיעוד הילד
אודות
אחות מוסמכת בבית החולים לילדים ע”ש ספרא בבית החולים תל השומר. בעלת קורס על בסיס באונקולוגיה והדרכה קלינית. ניסיון הדרכה קלינית במחלקת המטו אונקולוגית ילדים וכן מתן הרצאות אורח בסיעוד. ניסיון בשיקום ילדים ובמניעת זיהומים. תעודת CRA וניסיון במחקרים קליניים עם חברות פארמא שונות וכן מחקרים בתחום הפסיכו אונקולוגי.
Munitz Shenkar, D., Krulik, T., Peretz, C., Shiloh, R., Elhasid, R., Toren, A., and Weizman, A. (2007) Psychological and cytokines change in children and adolescents undergoing hematopoietic stem cell transplantation. European Neuropsychopharmacology. Vol. 17 (1). Pp. 58- 63.
Modan- Moses, D., Pinhas-Hamiel O., Munitz Shenkar, D., Temam, V., and Toren, A., (2012). Vitamin D status on pediatric patients with A History of Malignancy. Pediatric Research. Vol. 72(6), 620–624.
רייך ענת
מרצה ורכזת הכשרות מעשיות החוג לריפוי בעיסוק הפקולטה למקצועות הבריאות
אודות
מרצה כעשור בחוג לריפוי בעיסוק בקריה האקדמית אונו, מרפאה בעיסוק בעלת חברה בע”מ לשרותי הדרכה ופיתוח מקצועי למטפלים, בעלת קליניקה לאבחון וטיפול בתחום הילדים. רפרנטית מקצוע הבריאות משרד החינוך אגף חינוך מיוחד מחוז דרום (אחראית על פיתוח מקצועי ופיקוח על מטפלי מקצועות הבריאות ומטפלים באמצעות אומנויות).
ד"ר רייכר סימה
מרצה בכירה, ראשת התוכנית לתואר שני בסיעוד ולהסבת אקדמאים בסיעוד
אודות
מרצה בכירה, מומחית במדיניות ומנהל בסיעוד, בעבר שימשה בתפקידי פיקוד, ניהול בכיר ורגולציה מקצועית, בניהם: מנהלת המחלקה להנחיות מקצועיות ולפיתוח מקצועי, מנהל הסיעוד משרד הבריאות ירושלים, מפקדת יחידת הסיעוד ואחות ראשית (סא”ל) ומנהלת הסיעוד האגף לכירורגיה בבית החולים “שיבא” תל השומר. בעלת ניסיון ורקע בהוראה ומחקר אקדמי.
2020 Green, G., Reicher, S., Hermana, M., Raspaoloa, A, Speroa, T., & Blau, A. (2020). Attitudes toward euthanasia - dual view: Nursing students and nurses. Death studies, https://doi.org/10.1080/07481187.2020.1716887
2022 Green, G., Blau, A., & Reicher, S. (2022). Nursing students' beliefs about mental health, interest in work, and job tendencies. Perspectives in Psychiatric Care, 58(4), 1476-1483. DOI: 10.1111/ppc.12952
ד"ר אבו חמד סירת
מרצה בחוג לסיעוד ,מרכזת שנה ב' תוכנית הבוגר, מרכזת תכנית אפיק מעבר ומרכזת קורסים
אודות
סירת היא אחות מוסמכת, בעלת ניסיון בתחום האונוקלוגי, עבדה במח’ אונקולוגית מבוגרים בשיבא תל השומר, לאחר מכן בתפקיד ניהולי של סגנית אחות אחראית באשפוז יום המטו-אונוקולוגי ילדים בשיבא תל השומר בין השנים 2007-2013. בעלת על בסיסי באונקולוגיה והדרכה קלינית. החל משנה 2013 התמקצעה והשתלבה בבריאות הציבור במגוון תפקידים: אחות טיפת חלב ומרכזת שחפת בלשכה הבריאות נפת רמלה, לאחר מכן קודמה לתפקיד ניהולי, אחות אחראית טיפת חלב.
ברכות חמות לד”ר סירת אבו חמד, סגל פנים בחוג לסיעוד על קבלת התואר דוקטור בפילוסופיה.
סירת סיימה את התואר השלישי במחלקה לאפידמיולוגיה, ביוסטטיסטיקה ומדעי בריאות בקהילה באוניברסיטת באר שבע.
נושא הדוקטורט שלה הוא ” מדיניות ניהול הלידה ותפיסות הטיפול המכבד ליולדת בקרב נשים ואחיות בישראל”.
אנו מאחלים לסירת הצלחה בהמשך ושמחים על היותה חלק מהחוג לסיעוד בקריה האקדמית אונו.
2021 "Daoud N, Abu-Hamad S, Berger-Polsky A, Davidovitch N, Orshalimy S. Mechanisms for racial separation and inequitable maternal care in hospital maternity wards. Social science & medicine.2021 Nov; 292:114551. "
Daoud N, Abu-Hamad S, Berger-Polsky A, Davidovitch N, Orshalimy S. Mechanisms for racial separation and inequitable maternal care in hospital maternity wards. Social science & medicine.2021 Nov; 292:114551.