קידום פיתוח למידה והכשרת סטודנטים באמצעות צפייה בהליכי גישור וגישור בתיקים אמיתיים

החל מהיוסדה הקליניקה שמה לעצמה כמטרה מרכזית לפתח למידה והכשרה מעשית של סטודנטים באמצעות צפייה בהליכי גישור וגישור בתיקים אמיתיים.  

בתחום הגישור הפרטי הסטודנטים לוקחים חלק בצפייה בגישורים ו/או בליווי עו״ד בהליכי גישור. כמו כן כמו כן הקליניקה מקדמת צפייה בהליכי גישור המתנהלים באמצעיים דיגיטיליים וטכנולוגיים ובכלל זה הסטודנטים השתתפו בגישורים שהופנו אליה באופן פרטי ואשר נערכו ב״זום״ או באופן ״היברידי״ (גישור בו הסטודנטים צופים מהבית בגישור שמתנהל במרחב הפיזי).

בתחום הגישור בקהילה על מנת לקדם את הכשרתם המעשית של סטודנטים הקליניקה הייתה שותפה לגיבוש חוות דעת אתית שניתנה על ידי פורום האתיקה. חוות הדעת קבעה כללים לשילוב סטודנטים כצופים ״בגישורי אמת״  בקהילה.

בהשפעת חוות הדעת האתית ובמקביל אליה, החליטה הנהלת בתי המשפט לאפשר צפייה בגישורים המופנים מטעמה. בעקבות החלטה זאת ומזה שנתיים מתקיים פרויקט משותף של הקליניקה ליישוב סכסוכים וגישור בחינוך והמרכז לגישור ויישוב סכסוכים בקהילה – קריית אונו – במסגרתו הסטודנטים צופים בהליכי גישור המופנים מטעם הנהלת בתי המשפט.

בנוסף מרכז אונו למשפט חברתי קליני פנה להנהלת בתי המשפט יחדיו עם ראשי הקליניקות המשפטיות של כלל האוניברסיטאות בישראל בהצעה לתיקון תקנות בתי המשפט (גישור). מטרת ההצעה  היא לאפשר לסטודנטים לגשר בתיקי גישור המופנים מטעם הנהלת בתי המשפט במהלך התואר הראשון למשפטים.

ייצוג משפטי בהליכי גישור של קטינים על הספקטרום האוטיסטי בתביעות לקבלת תגמולי ביטוח אל מול חברת הביטוח כלל.

.