פרופ' אלה בין

פרופ' בין אלה

ראשת החוג לספורטתרפיה. יו''ר וועדת מינויים, הפקולטה למקצועות הבריאות.

יצירת קשר

אודות

פרופ’ אלה בין, ד”ר לאנטומיה ופרופסור חבר בקריה האקדמית אונו בפקולטה למקצועות הבריאות. מייסדת וראשת החוג לספורטתרפיה באונו ומרצה מן החוץ במחלקה לאנטומיה ואנתרופולוגיה, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב. ראשת וועדת מינויים בפקולטה למקצועות הבריאות בקריה האקדמית אונו. חברה בארגון העולמי של אתלטיק טריינר וספורטתרפיסטים ה WFATT ובעמותה הישראלית לספורטתרפיה ו AT.

בעברה: פרופ’ בין סיימה את לימודי הפיזיותרפיה ב1990 והחלה את דרכה האקדמית בשנת 1995, בחוג לפיזיותרפיה באוניברסיטת תל אביב. בשנת 2007 הצטרפה לסגל ההוראה של החוג לאנטומיה ואנתרופולוגיה בפקולטה לרפואה בתל אביב, ובשנים 2011–2013 שימשה כסגנית ראש החוג לפיזיותרפיה במכללה האקדמית צפת. החל מ 2014 משמשת במגוון תפקידים בקריה האקדמית אונו.

פרסומים: כ-90 פרסומים מדעיים בסקירת עמיתים.

השכלה

2010 – Post-Doctoral, החוג לפיזיותרפיה, אוניברסיטת בן גוריון.
– 2006 .Ph.D, הפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר, אוניברסיטת תל אביב.
– 1990.B.P.T, בפיזיותרפיה, אוניברסיטת תל אביב (בהצטיינות יתרה).
מומחית בפיזיותרפיה.

תחומי הוראה

אנטומיה, קינסיולוגיה, סמינר מחקר, התפתחות סנסומוטורית תקינה ופתולוגית.

תחומי מחקר

מחקרים בתחומי אבולוציה של עמידה זקופה והליכה על שתיים; הקשר שבין מנח עמוד השדרה להתפתחות של כאבי גב וצוואר; מחקר אינטרדיסציפלינרי בתחום שיווי המשקל והיציבה, בשיתוף עם חוקרות מתחומי ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת ורפואה. פרופ' בין הייתה מעורבת במחקר שזיהה את עצם האדם הקדומה ביותר שנמצאה בארץ ישראל. העצם נמצאה בשנות ה-60 של המאה העשרים באתר תל עובדיה וזוהתה רק בשנת 2022 על ידי צוות שבין שותפה לו כחוליה של הומו שחי לפני כמיליון וחצי שנים.

פרסומים נבחרים