אנחנו חיים כיום בעולם שהוא “הפרעת קשב אחת גדולה”. ריבוי האמצעים הטכנולוגים, הסביבה המשתנה במהירות, הקצב בו אנו חיים והעובדה שאנשים עושים כמה דברים במקביל בכל רגע נתון, מצריכים מאיתנו פיצול קשב, ועם זאת מפחיתים את הצורך בקשב ממושך וריכוז לאורך זמן.

לכאורה, זו סביבה מושלמת לאנשים בוגרים עם הפרעת קשב וריכוז. אם כך, מדוע בכל זאת מרביתם בוחרים שלא להשתלב בסביבה הלימודית של האקדמיה? מהם המאפיינים של הפרעת קשב וריכוז אשר מהווים מכשול בהשגת התואר הנכסף? והאם שינוי בסביבה יכול לאפשר לאלו שמעיזים לחלום על תואר גם להגשים את החלום?

בהרצאה נבחן כיצד מתנהלים עם הפרעת קשב, נכיר את התפקודים הניהוליים ונחשוב איך אפשר לנהל אותם בחיים בכלל ובאקדמיה בפרט, נדון באופן בו ניתן להרחיב את סביבת הלמידה כך שיתאים למגוון רחב של אנשים, גם אלו עם ADHD, וכן נפנה זרקור אל קולן הנאלם של נשים עם ADHD.

מתי ואיפה?

הערב יתקיים ביום שני ה-24.6 בבר הדיזי פרישדון, דיזנגוף 121, תל אביב.
נטוורקינג ושמוזינג: 19:00
תחילת האירוע: 20:00
הכניסה חופשית ברישום מראש כאן >>> https://adhd_student.eventbrite.com
נתראה על הבר

על המרצות

  • ד”ר שירה ילון-חיימוביץ, דיקנית הסטודנטים וראש המרכז לאקדמיה שוויונית בקריה האקדמית אונו. ילון-חיימוביץ היא מרפאה בעיסוק ומורשית נגישות שירות. עומדת בראש המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית, חוקרת בתחומים של הנגשה קוגניטיבית, עיצוב אוניברסלי ללמידה ואינטיליגנציה מעשית, פרסמה מאמרים מגוונים בכתבי עת מקצועיים בתחומים אלו ומרצה בנושאים אלו בכנסים אקדמיים ומקצועיים בארץ ובעולם.
  • נטע לינדר כץ – MSc, מנהלת המרכז לאקדמיה שוויונית בקריה האקדמית אונו. לינדר-כץ היא מרצה בחוג לריפוי בעיסוק, מובילה את הטמעת מודל ה- UDL עיצוב אוניברסלי ללמידה בקריה האקדמית אונו, ומעבירה הרצאות וסדנאות בנושא זה ברחבי הארץ. בנוסף היא מטפלת בילדים ונוער עם הפרעת קשב וריכוז, בין היתר בגישת ה- COG-FUN
  • שלי מגבר – MSc, מנהלת מקצועית של תכנית “קשב באקדמיה” בקריה האקדמית אונו. מגבר היא יועצת חינוכית ובשנים האחרונות שימשה כמנהלת מחקר ופיתוח בניצן הורים מרכזים להורים עם הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה מורכבות. דוקטורנטית באוניברסיטת תל אביב בנושא של מתבגרות עם ADHD, בעלת ידע וניסיון מקצועי ואישי בעבודה עם בוגרים בעלי הפרעת קשב וריכוז ולקויות מורכבות.